Jump to content

kleintje_21 : 16 december 2013 :

Recommended Posts

Hallo iedereen!

Ik zal mij even voorstellen mijn naam is kleintje_21 (blijf graag anoniem) en ben 21 jaar oud.

Ik zit al bijna zolang als ik mij kan heugen na te denken over een borstvergroting, maar blijf ernstig aan de twijfel, omdat ik toch bang ben dat het niet het resultaat geeft dat ik graag zou willen. Ik heb nu een kleine 75B en zou toch heel graag wat groter en voller willen. Het is niet zo dat ik mijn borsten verschrikkelijk vind, maar ik blijf er toch erg onzeker over. Ik blijf ervan dromen om een mooie bh te dragen waarin je ZIET dat ik borsten hebt en niet denkt 'hey bh waar ga je heen met die tietjes.'

Sinds kort ben ik echt serieus bezig met zoeken naar informatie en vandaar dat ik mij hier ook heb aangemeld. Was ook erg nieuwsgierig naar hoe het er nou werkelijk uit komt te zien en hoe iedereen het ervaren heeft. Maar ben er al achter gekomen dat ook met een borstvergroting iedereen verschillende soorten borsten heeft.

Als ik zelf eindelijk de stap zal zetten naar een borstvergroting zou ik het liefst anatomische vormige willen, zodat het zo natuurlijk mogelijk eruit komt te zien. (Heb nu ook geen ronde borsten, maar puntvormige)

twijfel twijfel twijfel..het is zo lastig!!

Denk dat ik z.s.m. een consult wil aanvragen en hoop dat ik dan ook meer informatie kan krijgen en meer zekerheid of het nou echt wel wil..

Ben benieuwd of iemand mij wat wijze tips kan geven.

• Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Hoi hoi

Welkom op het forum!!

Sja.. lastig he...

Je moet eerst weten wat je voor grootte wilt hebben.. Zoek eens op internet naar foto's van lichamen met borsten waarvan jij de maat wel mooi vindt. Maakt niet uit of dat prothese borsten zijn of natuurlijke :) Het gaat om de maat. Als je dan een consult plant, kun je die foto's meenemen. Dat zegt meer over wat je wilt dan een cupmaat (daar kunnen we ons namelijk nogal eens in vergissen ;) )

Ik had van te voren ook een 75B en heb nu 75F, terwijl ik naar de pc ging voor een volle D...... Ik ben echter zeer blij dat het wat groter geworden is, want wat blijkt: prothese borsten 'vallen' kleiner dan echte :) Dus die F die ik nu heb, ziet eruit als een volle D, kleine E :)

Lees eens een heleboel hier, je zult gegarandeerd wijzer worden :)

Veel lees- en forumplezier!!

xx BB

Dankjewel!

Oh echt?! Daar heb ik eigenlijk nooit over nagedacht..ik ga meteen het internet op.

Als ik het forum lees en jou dan nu dan lees ik alleen maar HOE blij iedereen ermee is dat maakt mij ook weer zekerder.

bedankt voor je antwoord en ik ga lekker rondneuzen naar alle informatie.

liefs

Hoi Kleintje,

Tja, die beslissing moet je zelf maken, daar kunnen wij je niet mee helpen. Je leest hier inderdaad heel veel verhalen van mensen die echt super blij zijn achteraf, maar er zijn helaas ook genoeg verhalen over operaties die niet het gewenste resultaat geven. BB geeft inderdaad een goede tip door online te zoeken naar wat je mooi vindt en die mee te nemen naar een PC. Ik kan me daar alleen maar bij aansluiten en je adviseren om een consult aan te vragen bij een goede arts en met hem/haar te overleggen. Bespreek dan ook je twijfels, hij/zij kan je alles uitleggen en de risico's vertellen.

Succes met je keuze enne... als je vragen hebt, gewoon roepen!

Liefs, Janine

Hallo,

nou dan heb ik eigenlijk wel een klein vraagje :$ Maar weet niet of het de bedoeling is of ik dat hier plaats?

Maar ik ben ook super benieuwd of het allemaal een beetje natuurlijk aanvoelt? Of dat het echt 'nep' aanvoelt? Een vriendin van mij heeft onlangs ook haar borsten laten vergroten, maar dat is nog maar net gebeurd dus bij haar voelen ze nog erg hard aan.

Daarbij staat mijn vriend er niet helemaal achter. Uiteindelijk heeft hij gezegd 'als het jou echt gelukkig zou maken dan moet je het maar gewoon doen'..Maar hij zegt dat als ik borstvergroting zou doen dat het dan niet meer 'lekker zacht' voelt.

Als ik deze vraag hier niet mag stellen dan hoor ik het graag.

:48:

Je bericht komt wel op de juiste plaats, alleen in eerste instantie niet haha. Pas als je het bericht daarna weer opnieuw opent, staat het goed ;) OOk voor anderen staat het meteen op de juiste plaats :)

En je vraag staat ook goed hier!! :35: Je mag hier alle vragen stellen die je wilt stellen :)

Of je borsten natuurlijk aan gaan voelen... Nou.. Die van mij (ik heb ze nu 11 maanden) zijn heel lekker zacht. Ik kan niet vergelijken met een echte borst van dit formaat, maar ik neem aan dat een echte borst nog zachter is....

Verder is het niet zo dat mijn man of ik er last van hebben. Ze zijn nu zó zacht dat het echt gewoon soepel aanvoelt en we er geen last van hebben :)

Je kunt van een prothese wel hier of daar wel eens een rimpeltje voelen.. Dat is het nadeel.... Maar de meesten hebben ook daar geen problemen mee. Het resultaat, dus hoe het eruit ziet, geeft al zoveel meer zelfvertrouwen (vind ik) dat het niet erg is dat je af en toe een silicoontje voelt ;)

xxx BB

• 5 months later...

Jeetje..zo lang geleden alweer dat ik mijn eerste bericht op het forum postte en nu pas het lef gehad om EINDELIJK een afspraak te maken!!! Volgende week ga ik voor mijn eerste consult naar PCC Transpaarne.Ben zo benieuwd en heb er echt onwijs zin in.

Het is nog niet alles, maar toch een eerste stap in de goede richting. Hoewel ik er nog steeds zo erg over zit te twijfelen raar want ik wil het ontzettend graag, maar het is natuurlijk niet niks om 'even' je borsten te laten vergroten.

Ik hoop dat ik alle informatie kan krijgen die ik nodig heb om mij verder te duwen in mijn besluit, want naast het feit dat ik het nog steeds eng vind zit er natuurlijk ook een aardig prijskaartje aan. Ook dit is een van de redenen waarom het lastiger is.

AAAAAHHH...ik ben blij :11:

Wou het toch even delen hihi

Leuk dat je de eerste stap heb gezet!

Ja het is en blijft spannend, dat weten we allemaal ;) Die twijfels zijn ook heel bekend en die zal je waarschijnlijk houden tot het moment dat je wakker word met je "nieuwe" boobs :D

• 2 weeks later...

Ik ben afgelopen week voor consult geweest, en daar is uitgekomen dat ik het beste voor rond kan gaan 225cc MAX.

Zelf had ik altijd in mijn hoofd anatomische vorm en rond de 300 cc, maar uiteindelijk bleek dat dat inderdaad niet het beste voor mij wordt.

Maar nu heb ik een vraag, want ik dacht eigenlijk dat dual plane (ook dat zat in mijn hoofd haha) het meest natuurlijke effect geeft, vooral als je ronde protheses hebt. Nu zei de dokter tegen mij dat dat niet nodig is en dat het je spier onnodig beschadigd. Zolang je niet te groot gaat voor je lichaam zal ook rond en niet dual plane er natuurlijk uitzien. Maar bijna iedereen hier heeft wel dual plane..

Ben misschien niet helemaal duidelijk, maar wat is jullie ervaring hiermee? Geeft dual plane een mooier effect, of waarom heb jij voor dual plane gekozen? En zijn er mensen die ronde protheses hebben gewoon voor de spier?

pff..sorry als ik vervelend ben hihi

Hoi,

Het is inderdaad niet perse dat dual plane natuurlijker is dan voor je spier. Het ligt natuurlijk maar net aan hoeveel weefsel je zelf heb. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je te weinig weefsel heb en als je het dan voor de spier zou doen dan krijg je misschien wel randen te zien. In zo'n geval is dual plane beter omdat je de prothese dan een beetje verstopt als ware achter de spier.

Ik heb ze bijvoorbeeld voor de spier en heb zelf best wel wat cc gekregen. Ik ben nu 6 weken po en ze zien er al heel natuurlijk uit en dat wordt alleen maar meer.

x

Hallo,

Ik snap je verwarring. Ik heb zelf anatomische protheses voor de spier. Mijn arts geeft aan dat het als het niet nodig is liever niet achter de spier te plaatsen. Zware operatie en onnodig bij de meeste gevallen. Hij is vaak voor anatomische protheses omdat deze het natuurlijkst zijn.ook zegt hij dat voor de spier natuurlijker is omdat het geheel meebeweegt. Hij meet je borsten etc op het consult om te kijken wat bij jou mogelijk is en geeft dan advies. Mijn advies is ga niet van 1 pc uit en ga nog ergens anders op consult. Heb ik ook gedaan en ben bij de 2e geopereerd. Mijn arts is dr van der weijde van de boerhaave kliniek. Staat super aangeschreven! Suc6 met je zoektocht.

Guest cindytje1985

dual plane is niet per definitie natuurlijker.. Ik krijg ze wel dual plane, maar dat is alleen omdat ik te weinig eigen weefsel heb waardoor er randen zichtbaar worden als ik ze wel voor de spier neem..

Is dit het eerste consult wat je gehad hebt? En heb je nog meerdere consulten ingepland.. Want ik denk wel dat je er goed aan doet om meerdere eerste consulten in te plannen bij verschillende klinieken om te kijken wat je opties zijn..

Mja het lijkt ook ineens een beetje een trent he dat dual plane.Toen ik mn operatie kreeg bestond t nog maar net en ik dacht toen echt dat dat het einde zou zijn,omdat ik meer voordelen zou hebben.

Langer plezier (dus niet snel weer onder t mes hoeven) en geen randen en hangende borsten .

Achteraf had ik liever vd spier genomen,dat ging dan ook bij mij,dus ik had die keus(wat niet bij iedereen zo is)

Maar ik dacht : ik kan beter verstandig zijn ,en dual plane nemen,zo krijg ik geen hangborsten in no time en ik heb geen lelijke randen als ik buk.

Toch denk ik nu ik ze al 4 jaar heb,had net zo goed vd spier kunnen nemen,dan had ik wat bolling bovenop,wat ik graag wilde,en dus wat groter ogende borsten.

Ik vind dat nou eenmaal mooi,en dual plane vervaagd toch een beetje de bovenkant.

Dus ik zou zeggen: als je kan kiezen voor vd spier,zou ik dat zeker nemen,maar soms id het gewoon niet mogelijk omdat je te weinig weefsel hebt,dan heb je dus geen keus,die had ik wel,en een volgende keer zou ik zeker vd spier nemen als dat nog kan...

Hey

Ik ben afgelopen donderdag geopereerd ik heb ronde dual plane.

Bij mij is het dual plane geworden omdat ik weinig eigen weefsel heb en je anders de randen zou gaan zien/voelen. En de chirurg zei dat het dan echte ballen gingen worden.

Nu drukt de spier de bovenkant een beetje plat waardoor ze nu 5 dagen PO al vrij natuurlijk lijken vind ik.

Ook heb ik me laten vertellen dat ze met dual plane ze minder snel gaan hangen dan bij voor de spier.

Bedankt voor al jullie reacties! Verschillende mensen op het forum hebben inderdaad al tegen mij gezegd dat het verstandig is meerdere consults te doen. echter...heb ik de operatie al ingepland en dus maar 1 consult gehad. Maar dat is meer, omdat ik dan denk tjsaa..straks zegt iedereen wat anders en dan weet ik het ook alsnog niet dan heb ik alleen maar meer 'zorg' over wat nu het beste is.

Het is mij nu wel wat duidelijk betreft dual plane..mijn volgende afspraak staat eind november gepland en dan ga ik het nog een keer goed doornemen en alles passen.

Toch denk ik nu ik ze al 4 jaar heb,had net zo goed vd spier kunnen nemen,dan had ik wat bolling bovenop,wat ik graag wilde,en dus wat groter ogende borsten.

Ik vind dat nou eenmaal mooi,en dual plane vervaagd toch een beetje de bovenkant.

Dit is inderdaad ook wat de dokter aan mij vertelde dat als ik dual plane zou nemen ik niet de 'borsten' kreeg wat ik wilde..omdat het dan meer onder zit.

Wat het beste voor jezelf is bepaal jij! Waarom heeft hij dit aantal cc aanbevolen? Als jij 300 cc in je hoofd had is het misschien verstandig nog een consult bij een andere kliniek te plannen. 225 cc kan, maar is in mijn opinie echt MEGA weinig...

Anders vraag nog eens een vrijblijvend consult aan bij F. Straten bij Diana Gabriels, dat is echt een super chirurg! Maakt hele natuurlijke borsten en kiest dat gene wat precies bij je lichaam past.

Dual plane is zeker wel aan te raden, het voorkomt dat je randen en vooral rimpels gaat zien. De spier word niet onnodig beschadigd en begin me zelfs af te vragen of deze arts dan de dual plane techniek wel kan. Als je weinig weefsel hebt en graag een natuurlijk resultaat hebt is het een mooie techniek.

Al helemaal als je gaat voor ronde protheses, je krijg met weinig weefsel echt heel vlug het bal effect bij voor de spier. Veel vrouwen die meer weefsel hebben doordat ze bijvoorbeeld vroeger een grote(re) cupmaat hebben gehad, daarbij vind ik rond vaak wel weer een mooi en opvullend effect geven. Dus pas op met wat je kiest, het is echt afhankelijk van je postuur, lengte, leeftijd, eigen voorkeur etc. en laat je niet van alles aanpraten.

Als jij dual plane en meer cc in gedachten hebt dan is het misschien verstandig sowieso je te laten informeren bij een andere kliniek. Als je straks niet tevreden bent terwijl je zoveel geld hebt betaald ben je echt niet gelukkig met je beslissingen die je voor je BV gemaakt hebt.

Ja ik had 300cc in mijn hoofd, omdat eigenlijk bijna iedereen wel in de 300cc heeft dus heb nooit over 200cc nagedacht..

hmmm..echt? Is dat zo weinig?

Ben zelf ook niet zo groot 1.63 dus had eigenlijk nooit echt over nagedacht dat het echt heel weinig zou zijn..

had wel rijst in zakjes gedaan 200gr en toen even gepast (zag ik toevallig voorbij komen hier op het forum) En vind zo 200cc wel groot lijken..

jeetje..nu weet ik het ook allemaal niet meer

Ik ben 1,69 en ook heel smal, we schelen dus niet erg veel van elkaar. Als je wil kan je mijn foto's bekijken, als we vriendinnen zijn kan je mijn boobies zonder kledingstukken zien. Maar ik heb 390 cc anatomisch dual plane... en ja... doe eens 225 ml water of gr rijst in een boterhammenzakje in een sport bh. Als je er dan ook nog eens rekening mee houd dat er voor het zicht en in de cupmaat nog behoorlijk wat weg valt... ik denk echt dat je teleurgesteld gaat zijn. Heel veel mensen vinden hun borsten na een BV eerder te klein dan te groot omdat ze de resultaten overschatten.

Hou oud ben je als ik vragen mag?

Kijk ook eens bij javaantje bijvoorbeeld, die heeft 300 cc en zij zelf vind ze ook te klein laat staan als je 75 cc minder hebt. http://www.borstenforum.com/user/7516-javaantje/

Heb je toegevoegd als vriend.

ja, ik ben ook bang dat ik teleurgesteld ga zijn, daarom vind ik het ook zo lastig. Vooral omdat het er echt bij iedereen anders uit ziet en ik het zo natuurlijk mogelijk wil houden qua grootte en hoe ze eruit zien.

ik ben 22 jaar.

Je kan eventueel bij Best_Boobie als ze nog tijd heeft en ergens rondhangt je foto's opsturen en de maten doorgeven van de 220 cc i.c.m je postuur e.d. kan zij een goede schatting geven van wat je gaat krijgen. Ik kan het ook wel, maar BB staat er bekend om hier op het forum. Juist omdat je het zo natuurlijk mogelijk wil en je nog jong bent denk ik dat ronde protheses misschien al de verkeerde keuze zijn, maar als je ronde protheses kiest... ga dan zeker voor de dual plane methode! Anders krijg je geheid ballen...

Dank je :blush: Ik ben er zelf ook erg gelukkig mee! Zeker omdat ik zo'n weloverwogen besluit heb genomen, wil ik graag anderen hierin ook steunen. Bij mijn chirurg stond er ook een glimlach van oor tot oor, hij was er dus ook heel gelukkig meer ;). Ik heb dus 390 cc, zou je niet zeggen he? Terwijl mijn omvang maar 75 cm is, ik ben 1,69 en weeg 53 kilo. Ik kom met de bhmaat uit op een E maar daar staar ik me niet blind op want het ziet er zeker niet uit als een E, eerder een C en hoogstens een D. Ik wou zelf ook een natuurlijk resultaat, ben 21 jaar en ik kom van een A af dus ik weet dat als je bijvoorbeeld rond kiest je al heel vlug het bal effect krijgt, als je ervoor kiest om de ronde protheses onder dual plane te doen dan heb je dat al wat minder. Ik heb dat laatste ook overwogen maar heb uiteindelijk voor de anatomische gekozen en zelfs nu zie je soms bij mij toch nog randen, moet je na gaan.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.