Ga naar inhoud

Pil


Gast Cadren

Aanbevolen berichten

Ben je de laatste erg neerslachtig, moe en misschien heb je wel meer klachten terwijl je echt niet weet waar het vandaan komt? Het ligt niet aan het treurige seizoen, je hebt geen echte tegenslagen gehad en verder gaat het goed, maar toch voel je je zo slecht? Kijk eens naar je anticonceptie pil.

Al meer dan een jaar zat ik niet lekker in mijn vel, ik was erg neerslachtig, ontzettend moe en

ik had echt totaal geen zin meer in seks. Ik liep bij de dokter voor mijn vermoeidheid, maar bloedonderzoeken gaven niets aan.

Pas geleden zat ik op internet wat te neuzen en toen werd het duidelijk, eigenlijk was ik op zoek naar een ander anticonceptie. In de periode dat ik me zo slecht begon te voelen had ik een ander merk pil gekregen. In plaats van Microgynon 30 kreeg ik Stediril 30, net zoals veel vrouwen door de verzekering.

De pil heeft sowieso bijwerkingen, maar Stediril 30 heeft het blijkbaar erger.

Ik heb via de huisarts Microgynon 30 terug gekregen en over paar weekjes kan ik daaraan beginnen.

Poeh, wat zat ik de balen toen ik dat las.

Ik heb het op meerdere websites gelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja bepaalde pillen kunnen je gedrag en gevoel behoorlijk beinvloeden,heb het ook gehad,ga nu de namen van die pillen niet noemen,maar het klopt wel wat je zegt,is eigenlijk ook vrij logisch

of je krijgt te veel of juist te weinig bepaalde stoffen-hormonen binnen,op een onnatuurlijke wijze

pil heb ik trouwens altijd al rommel gevonden,mijn mening he,vind ik dan

mensen die er anders over denken,dat kan

maar ik denk er anders over,en puur omdat ik het zef getest heb en ondervonden.

verder alle respect voor deze anti conceptie,als die er niet was geweest

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er achtergekomen dat Stediril 30 zo heftig in vergelijking met Microgynon 30 was toen ik opzoek was naar een ander anticonceptie middel, maar ze hebben allemaal iets wat me tegen staat. Ik hoef sowieso geen plastic/kunststof in mij, de ander zorgt weer voor acne; waar ik eindelijk na jaren vanaf ben, de andere weer onregelmatigheid in je cyclus, de ander is weer niet verzekerd e.d. en zo kan ik wel even doorgaan. Zonder lig ik om de paar weken 5 dagen in bed van de pijn en de andere reden is wel duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Microgynon 30 is een zogenaamde éénfase combinatiepil, een lichte pil.

Ik heb ook naar de prikpil zitten kijken, maar de nadelige informatie die ik daarover vond komt mij nogal slecht uit, Onregelmatige, onvoorspelbare bloedingen en het kan langer duren voor de vruchtbaarheid terugkeert, tot een jaar na de laatste prik. Ik heb nog geen kinderen gehad en ook heb ik er wat slechte dingen gehoord van een vriendin.

Het staafje sprak mij wel aan, die zou ik wel in mijn lijf kunnen verdragen, maar ook de mogelijke veranderingen in het menstruatiepatroon en onregelmatigheid vind ik weer niets, al lees ik dat het bij sommige vrouwen het helemaal niet meer gebeurd.

Het nadeel van de pil, die ik nu heb, is dat ik die niet bepaald op regelmatige tijdstippen inneem. (ik heb me voorgenomen om er met de nieuwe strip strikt op te gaan letten)en dat ik weleens last van mijn maag heb en over moet geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was ook pil-moe en wilde na mijn zwangerschappen een spiraaltje. Dus zo gedaan. Na 7 maanden kwam deze er spontaan uitvallen, dat gebeurd zelden. Dus ik weer aan de pil......Dat heb ik nog geen drie maanden gered, ik wist weer helemaal waarom ik hem destijds niet meer wilde.

Nu heb ik een maand of 9 een Mirena spiraal en ik ben erg tevreden. Bovendien heb ik geen menstruatie meer. Als ik er over na denk blijft het raar. Maar het is wel heeeeeeeeel lekker zo :101:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 months later...

hoi dames,

het is al een enige tijd geleden dat deze topic in beeld is geweest.. Het heeft eigenlijk ook niets te maken met borsten, maar goed we zijn wel vrouwen en waarschijnlijk hebben we er allemaal mee te maken..

Ik ben al een hele poos aan de pil, ben ooit (hele tijd geleden) begonnen met de microgynon 30 (had hier nooit problemen mee).. Na een paar jaar kreeg ik een andere pil mee (apotheek gaf aan dat mycrogynon een andere naam had gekregen, kwam er later achter dat de alternatieve pil een goedkopere variant was), vanaf toen begon de problemen..

Ik had last van doorbraakbloedingen. Na een tijdje de pil te hebben geprobeerd, heb ik contact gehad met mijn huisarts.. Ik kreeg een zwaardere pil, echter had ik nog steeds last van doorbraakbloedingen maar kreeg er nog een extra probleem bij: stemmingswisselingen!!! :blink:

Ben na een tijdje weer terug gegaan en heb de mycrogynon 30 weer terug gekregen.. De stemmingswisselingen werden minder, maar die doorbraakbloedingen bleven..

Vervolgens heb ik weer contact gehad en heb ik de yaz 24+4 gekregen van de huisarts.. Ben inmiddels een half jaar verder en merk dat het nog steeds niet prettig gaat.. Vorige maand was ik zelfs 2x ongesteld :145:, heb weer last van stemmingswisselingen en merk dat mijn libido er niet beter van wordt.. :139:

Inmiddels zit ik er serieus aan te denken om definitief te gaan stoppen met de pil.. Toch wil ik wel wat anders qua anticonceptie.. De huisarts heeft al eens een x het spiraalte voorgesteld, maar daar heb ik geen goed gevoel bij.. Hoe denken jullie over de anticonceptiering of het anticonceptiestaafje?!

Zie jullie reacties graag tegemoet..

Liefs, Willemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid,

Tja wat jij hier neerzet over de pil ken ik ook. Voorheen jaren geleden slikte ik ook microgynon 30 nooit problemen gehad tot dat. Ja toen begon het opeens stemmingswisselingen bloedingen tussendoor. Heb vele merken geslikt en nu voor dat zelfs mijn dochter werd geboren ben ik ermee gestopt. Was trouwens ook van ik dacht trinordiol 4 a 5 kilo in een weekend aangekomen. Dat was allemaal vocht. Ik kreeg daar zelfs plaspillen voor. Niet veel want het tast je nieren aan. Spiraal gehad nee geen succes. Het scheid namelijk koper af om niet bevructht te raken. Maar er zit een hele grote maar aan. Je word namelijk wel bevrucht met een spiraal maar door de koper zet de zwangerschap niet door. En krijg met als gevolg en behoorlijke bloeding met veel buikpijn. Nu is er een nieuwe spiraal de mirena. Sommige vrouwen krijgen daardoor geen menstruatie meer. Is niet slecht omdat het met je baarmoederslijmvlies heeft te maken. Dat hormoon beinvloed dat namelijk waardoor de bloedingen vaak aanzienlijk minder worden of weg blijft. Als ik eerlijk mag zijn voor mij geen pil meer. Mijn huidige partner is gesteriliseerd dus dat komt mooi uit. Anders tja dan hadden we wat anders moeten verzinnen. En kinderen wil ik niet meer he met mijn leeftijd. Niet dat ik een oud dakkie ben maar wat moet een kind straks als hij 20 is met een moeder van 65 jaar. Dus ja daar kijk ik ook na natuurlijk.

Succes meid met je beslissingen over de voorbehoedsmiddelen.

Liefs,

Cinta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen dank meid. Even goed navragen bij je arts. En laat je zomaar geen hormonen meer aansmeren. De mijne doet dat ook vrij snel hoor. En daar baal ik als een stekker van. Zo goed is die troep allemaal niet.

Veel succes meid.

Liefs, Cinta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai hai,

Zo herkenbaar jouw verhaal. Ik had eerst ook microgynon 30 en na mijn zwangerschap ook de stidiril. Nou ik leek wel depressief. Zo niet lekker in mijn vel.

Ik wilde weer de microgynon heb ik ook gekregen maar dat hielp niks. Ik dnek ook dat je op een bepaalde leeftijd weer hormoonschommelingen krijgt en je daardoor zo gaat voelen in combinatie met de pil. En als klap op de vuurpijl raakte ik weer zwanger door de pil heen.

Mijn man heeft zich laten sterilliseren dus voor mij geen pil meer. Ik heb zelf geen ervaring met een staafje maar mijn buurvrouw heeft het gehad maar die was daar ook niet over te spreken. Zal nog eens navragen waarom niet.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook de mircogynon 30 en die is inderdaad veranderd..

Ik merk er niks van.. gelukkig, maar misschien komt dit nog!

Spiraal lijkt me niks, mijn zus heeft een inplanon in haar arm, deze werkt voor 3 jaar!

Misschien is dit een idee?

:58:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames,

bedankt voor jullie reactie.. Ben zojuist bij dokter geweest, maar ik had een arts in opleiding (zucht), kon me niet echt verder helpen :wacko:.. Ik word volgende week terug gebeld door mijn eigen arts.. Heb wel besloten om te stoppen met de pil..

@Mii18: Is je zus te spreken over implanon?! met implantaat (staafje) bedoel ik idd de implanon..

Liefs Willemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ze vind het wel ideaal. Ze hoeft nooit meer aan de pil te denken en word nu ook niet meer ongesteld!

Maaar, ze heeft wel een half jaar lang gesukkelt, was bijna maanden aan een stuk ongesteld..

Ze heeft de pil erbij moeten slikken... maar dit had ook wel een andere reden ( ga ik hier niet weg zetten op het forum ;) te openbaar)

Leek mij eerst ook wel iets, maar dat erin schieten en verwijderen lijkt me niet zo fijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ondertussen heb ik zo'n tweetal jaar een nuvaring en ik ben daar wel tevreden van.

Ik heb eerst een jaar of 8 de pil genomen (eerst Diane, daarna iets anders, weet de naam zelfs al niet meer) en heb daar eigenlijk nooit last van gehad. Natuurlijk vond ik het wel vervelend dat je elke dag een pilletje moet innemen en ben er toch af ten toe 1 vergeten waardoor je weer condooms of morning-after moet gebruiken. De laatste twee jaar dat ik de pil heb gebruikt, heb ik een 3-tal keer een vaginale schimmelinfectie gehad..zeer vervelend! Na de derde keer was ik het echt beu en vroeg mijn dokter hoe dat toch kwam en ja hoor, volgens hem kwam dat door de hormonen van de pil. Dus andere opties besproken. Ik zou zelf wel graag een spiraaltje hebben gehad eigenlijk omdat ik toch nog minstens een jaar of 5 geen kinderen wilde maar dat raadde hij mij af. Spiraaltjes zijn meer geschikt voor vrouwen die al kinderen hebben gehad, iets met de stand van je baarmoeder ofzo, weet de juiste reden al niet meer. Dus ja, dan maar de nuvaring. Ik had ook al een heel aantal vriendinnen die waren overgestapt van de pil naar de nuvaring omdat ze hun pil te vaak vergaten. Eerlijk gezegd zag ik er echt tegenop om continu iets in mijn vagina te hebben maar ik dacht: ik kan het maar een keer proberen.

En, zoals gezegd, ben hier zeer tevreden van. Absoluut grote voordeel is dat je er maar 1 keer om de drie weken aan moet denken om de ring in of uit te nemen. Verder is er voor mij ook het voordeel dat ik toch wel minder last heb van schimmelinfecties en ergens duidt dat toch wel aan dat zo'n ring wel gezonder voor je lijf is omdat er veel minder hormonen inzitten. Het feit om continu een plastieken ring in je lijf te hebben viel eigenlijk 100procent mee. Je voelt er echt helemaal niks van, vergeet meestal gewoon dat ik hem heb. En ja, tijdens de seks hou ik hem eigenlijk altijd gewoon in. Mijn vriend zegt dat hij er helemaal niks van voelt. Soms komt hij wel eens naar buiten tijdens een bepaald standje ofzo en dan haal ik hem er gewoon uit. In principe mag je de ring steeds een 3-tal uur uithouden...maar over het algemeen vind ik dat totaal niet nodig.

Je kan gewoon je laatste strip van je pil nemen en op de dag dat je normaal je eerste pil weer inneemt na je stopweek een nuvaring insteken en je bent direct beschermd. Dus ik zou zeggen: gewoon eens proberen (tenminste als je dokter dat ook een goed idee vindt). Misschien vindt je het helemaal niks of heb je nog meer last van bloedingen of stemmingswisselingen als van je pil maar dan het je het tenminste geprobeerd.

Veel succes, hoop dat je snel van je zorgen verlost bent. Anticonceptie is echt vervelend (maar gelukkig wel doeltreffend) en ik denk dat het een kunst is om voor jou persoonlijk de beste manier te vinden.

Groetjes xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Flossie,

Is dat nieuw zo'n ring. Nooit van gehoord trouwens. Wel implanon dat ken ik wel. Maar ik dacht dat er juist een hele rel weer was over implanon dat het niet veiling genoeg zou zijn en er toch nog vrouwen ongewenst zwanger zIjn geraakt. Het enige wat ik nu nog zou willen iets van dat je nooooiiiit meer ongesteld zou worden. Heerllijk lijkt me dat. Niet meer iedere maand een bloeding en laat staan steeds die maanverband en tampons te gebruiken waar je niet vrolijk van word. Naja za er ook eens mee naar de huisarts gaan.

Liefs,

Cinta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook alle soorten anticonceptie ongeveer wel gebruikt maar ik heb nooit last gehad van neerslachtigheid of verlaagd libido ofzo. Wel weet ik dat het gewoon slecht voor je is al die hormonen en dat het zelfs aangetoond is dat het kanker kan veroorzaken bij zeer langdurig gebruik.

Op dit moment heb ik een koperspiraal, hier zitten geen hormonen in dus op zich een goed iets. Ik heb dit omdat ik geen hormonen meer mag vanwege trombose tijdens de zwangerschap van mijn dochter. Ik heb dus geen keuze, ja of condoom gebruiken of steriliseren....

Die spiraal bevalt me op zich goed, het inbrengen en uithalen is geen enkel probleem, voel je niks van. Heb hem eruit laten halen toen we besloten voor een 2e kind te gaan en ik was binnen 2 weken zwanger. Daarna weer erin en hij kan er nog minimaal 5 jaar inblijven als er niks geks gebeurt. Ik word netjes elke maand op tijd ongesteld, geen tussenbloedingen. Ongeveer 10 jaar geleden ben ik zwanger geworden door de gewone pil heen en dus ben ik daar gelijk mee gestopt, ik vertrouwde hem niet meer, toen overgegaan op de prikpil, jarenlang met veel plezier gebruikt en jarenlang niet ongesteld geworden. Tot de dokter ineens zei dat het misschien verstandig was om te stoppen met de prikpil vanwege mijn leeftijd (was toen 29) omdat het jaren kon duren voordat ik weer vruchtbaar zou zijn (ongesteld zou worden) na zulk langdurig gebruik. Ik heb toen gezegd dat ik hem nog 1 x wilde en dan zou kijken voor een alternatief. En ja hoor, in die maand ben ik gewoon zwanger geworden. Een medisch wonder noemden ze het want ik zou technisch gezien onvruchtbaar zijn geweest.....nou ja niet dus want het bewijs zit hier nu naast me.

Geen enkel anticonceptiemiddel is dus 100% betrouwbaar en dan ook nog die hormonen erbij bij de meeste dus tja....altijd voorzichtig zijn.

Ik ben iig erg blij met die spiraal en kan hem iedereen aanraden.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook al heel lang na aan het denken wat ik anders kan doen als de pil..

maar ik denk wel dat de pil bij mij goed beschermd, slik hem al jaaaren..

en ben nog nooit zwanger geworden, dan kan het nu toch ook niet ineens?

Spiraaltje, zon ring lijken me allemaal niks,

dan toch maar aan de pil blijven lijkt me...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf ook gewoon aan de pil, vind hem ideaal :D

Het valt mij op dat iedereen wel een zware heeft zeg :o

Ik ben een jaar geleden over gestapt naar een andere en heb nu Sandoz 20

Kortom ik heb dus de lichtste, heb ook helemaal geen last van stemmingswisselingen of andere dingen :blush:

Een spiraaltje vind ik maar niks, en vind het toch ergens ook wel fijn dat je 1 keer in de maand menstrueert geeft toch wel aan dat alles oke is :D

Maar mischien een idee om naar de lichtste over te stappen?

Je hebt 20 , 30 , 35 geloof ik ^_^

Mijn arts raad de 30 en 35 bijna nooit aan omdat deze vrij heftig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha vind het wel leuk te lezen dat de meeste vrouwen vanalles geprobeerd hebben en sommige maar echt blij zijn met de pil.

het is een dankbare anticonceptie hoor! ben er ook jaren blij mee geweest maar werd ook pilmoe. laag libido.. ook prilpil gehad en nu een ruime 2 jaar het mirenaspiraaltje. geweldig!!!

alleen de eerste maanden nog bloedingen gehad (heftige) maar na 4 mnd helemaal bloedingsvrij. totally happy ermee. over 3 jaar ga ik om een nieuwe,lieft tot mijn 55 ste haha, zie ik nix meer :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

Ben ik weer... :rolleyes:

Nou ik heb besloten om mijn pil-strip af te maken (moet nog een week) en er gewoon ff mee te stoppen.. Ben er zo klaar mee!! Ik ben nu alweer vroeger dan gepland ongesteld :angry:.. (dan maar tijdelijk het condoom)

Ik zit wel aan de nuvaring te denken, maar wil het eerst even overleggen met mijn huisarts (belt me morgen terug)..

Groetjes Willemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Volgens mij kan het geen kwaad..

Ik slik de pil ook al een aantal jaren en bij mij is er nog niks aan de hand.

ik slik hem zelfs elke maand, 1 maand door, zodat ik pas om de 2 maanden ongesteld word..

en nog nooit problemen mee gehad.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.