Guest miesje Posted March 21, 2009 Share Posted March 21, 2009 Hi Lady's, Hier een klein vraagje, mijn bv staat gepland op 22 Mei a.s. en ik verheug me enorm op deze heugelijke dag... het liefst had ik ze namelijk gisteren al met veel plezier in ontvangst genomen! Normaal gesproken heeft mijn baas absoluut geen moeite met het opnemen van vrije dagen en als ik niet zo'n eerlijk persoontje had geweest was er naar alle waarschijnlijkheid ook niets aan de hand geweest maar........ ik ben zo dom geweest om te vertellen wat ik ga doen en weigert hij om mij vrij te geven! Temeer omdat wij 3 weken na mijn operatie 1 week naar San Francisco moeten voor vergaderingen e.d. Daar ik niet voor 1 gat te vangen ben ga ik toch " mijn zin doordrijven" ik wordt nl geopereerd op vrijdag en dat is sowiezo mijn vrije dag... ik werk als office manager ( veel administratief werk en computerscherm toestanden dus niet tillen / trekken/ duwen en alle andere gekkigheid!) En ben dus eigenlijk van plan om die maandag gewoon weer aan het werk te gaan... Ik weet dat er een herstelperiode van 6 weken aan gebonden is maar ik vraag me af wanneer de meeste dames weer zijn gaan werken na hun bv? Thanks! Groetjes, Mies Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mols1234 Posted March 21, 2009 Share Posted March 21, 2009 Welkom, Natuurlijk zou het mooi zijn daar een sluitend antwoord op te geven.Maar bij iedereen verloopt het herstel anders!!Ik ben nu 23 dagen po en moest er niet aan denken om al te gaan werken.Maar in principe mag je met stuurbekrachtiging na 1 week weer autorijden, en na 1 week alweer licht administratief werk doen.Behalve de weinige bofkonten hier, ben je minstens 5/6 dagen de pineut.En dan ligt het er ook nog aan of je de protheses voor de spier of (gedeeltelijk) achter de spier krijgt, voor de spier is veel sneller qua herstel.GroetjesMols1234 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nina32 Posted March 21, 2009 Share Posted March 21, 2009 Hoi Miesje, Ja dat is inderdaad een lastige.... Werk je voor een groot bedrijf? Dan kun je nl. naar HR ofzo bellen wat hiervoor precies geregeld is bij jullie, het volgende heb ik nl. ergens op het andere forum een keer gelezen: "Baas moet loon doorbetalen bij borstvergroting of ooglidcorrectie. Steeds meer mensen laten een cosmetische ingreep uitvoeren. Denk maar eens aan ooglidcorrrecties, borstvergrotingen of verkleiningen, face-lifts of liposucties. Nu moet iedereen dat natuurlijk zelf weten, maar het is wel vervelend als het één van Uw werknemers betreft. Stel dat een werkneemster haar borsten wil laten vergroten en na de ingreep naar verwachting zes weken niet kan werken. Moet U dan salaris doorbetalen? U kunt natuurlijk denken dat de werkneemster vrijwillig voor de operatie kiest en dat de gevolgen ook voor haar risico zijn. Maar het ligt iets anders, Verschillende rechters hebben zich al over dit soort kwesties uitgesproken . De werkneemster heeft inderdaad vrijwillig voor de borstvergroting gekozen, maar niet voor de arbeidsongeschiktheid die daarop volgt. U bent dan ook verplicht om het loon van de werkneemster tijdens haar herstel gewoon volgens de normale regeling bij ziekte door te betalen. Alleen als de arbeidsongeschiktheid met opzet is veroorzaakt, hoeft U het loon niet door te betalen. Maar omdat de werkneemster na de operatie natuurlijk liever niet zou verzuimen, is er geen sprake van opzet. Hetzelfde geldt overigens bij niet-cosmetische maar wel vrijwillige ingrepen, zoals sterilisatie en ooglaserbehandeling." Je vraagt er natuurlijk niet om om tijdelijk arbeidsongeschikt te raken na de ingreep, maar het gebeurt wel. Volgens dit stukje zou je dan dus recht hebben op ziekte-dagen. Ik denk niet dat je erop moet rekenen dat je maandag kunt werken.. Ik ben zelf op een donderdag geopereerd en had op zich op dinsdag of woensdag wel weer kunnen werken. Ik ben echter pas de maandag erna gegaan, na 10 dagen dus en daarmee ben ik een van de snelsten op het forum. Ik heb ook kantoorwerk dus niet zwaar, maar autorijden mocht ik sowieso pas na een week, volgens de verpleging zou ik de eerste week ook nog niet verzekerd zijn, omdat ik fysiek dan niet zou mogen rijden. Kun je niet nogmaals met hem in gesprek gaan, om te kijken of je samen tot een oplossing kunt komen? Veel succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
B-Cupje Posted March 21, 2009 Share Posted March 21, 2009 Amai , awel , als hij zo gaat dwarsliggen dan ga je maandagochtend naar je huisarts maar een ziekebriefje halen : kous af !Dan ben je eerlijk en krijg je dit . Niet met je laten sollen zou ik zeggen .Heb zelf zwaar werk en na 21 dagen ben ik een halve dag gaan werken : moest opgeven wegens teveel pijn dus nog een week bijgenomen .Kon pas na 2 weken autorijden maar zelfs dan was schakelen nog akelig . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest miesje Posted March 21, 2009 Share Posted March 21, 2009 Bedankt voor jullie reacties! 16 Mei heb ik een gesprek met de plastisch chirurg ( contour kliniek ) en dan weet ik ook welke inplantaten etc ik krijg dus wat dat betreft kan ik nog niets zeggen over het voor / achter de spier plaatsen. Ik werk bij een klein bedrijf ( 3 personen ) en mijn collega heeft al laten weten mijn werkzaamheden niet over te nemen voor deze onzin. Ik ga er vanuit dat ik in elk geval 1 week uit de running ben, ik ben absoluut niet kleinzerig maar met jullie adviezen in mijn achterhoofd hou ik er rekening mee dat ik in elk geval 1 week uit de running ben. Ik ga maandag het UWV of de ARBO eens bellen, kijken wat die hierover te zeggen hebben... Ik bedoel mag toch zeker zelf weten hoe ik mijn vrije tijd indeel, ik ben zelfs bereid om 1 week vakantie op te nemen om te herstellen i.p.v. mij ziek te melden... Het liefst had ik mijn ontslag per direct ingediend maar de tijden zijn nu eenmaal niet goed om op zoek te gaan naar een andere baan dus blijf ik voorlopig zitten waar ik zit ( moet er nl wel een doorlopend krediet voor afsluiten en afbetalen) Mijn baas verwacht aankomende week een antwoord op zijn vraag of ik het laat doen ( waar hij en mijn collega niet op zitten te wachtten ) of dat ik een andere afspraak maak ( dan wordt het pas oktober eer er weer tijd is aangezien zij ieders 3 weken op vakantie gaan en ik met kinderen zit!) .... mijn god wat een ellende en dat terwijl ik er zoveel zin in heb!Sorry dat ik mijn gal loop te spuien... niet netjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nina32 Posted March 21, 2009 Share Posted March 21, 2009 Hey Miesje, Het geeft helemaal niets hoor, daar is dit forum juist voor! Voor de leuke dingen, maar ook om dit soort dingen te delen! Ik kan me heel goed voorstellen dat je je baan niet op wilt zeggen, dat zou natuurlijk ook echt niet nodig moeten zijn! Goed plan om maandag even wat instanties te gaan bellen en trouwens... is er nog een baas boven jouw baas? Dan zou je het er ook nog met die persoon over kunnen hebben. Ik vind het trouwens echt belachelijk dat je collega zo reageert echt walgelijk! Is er misschien nog een mogelijkheid om het hele verhaal een stukje naar voren te halen, zodat het minder dicht bij de vakanties en de trip naar SF ligt? Bij veel klinieken kun je tegenwoordig al veel sneller terecht! Ik hoop dat het je gaat lukken meis, laat je het kaas niet van het brood eten hoor, dit is jouw droom en je hebt er gewoon recht op! Heel veel succes!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
B-Cupje Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Niet makkelijk voor je om nog goedgezind te gaan werken wetende dat ze zo reageren lijkt me . Ik zou dat hun echt kwalijk nemen en kan dat niet verstoppen . Als ik zoiets lees ben ik toch content dat ik gelogen heb al voelde ik me'r niet echt goed bij op dat moment .Ik ben enige werkneemster en mijn bazin heeft meer dan 3 weken het werk alleen gedaan . Had toen ook wel wat schrik dat ze me ging ontslaan en ben dus positief verrast in haar .Achteraf bekeken geeft me dat wel het gevoel dat ze me apprecieert en tevreden is van mij want zoals je zelf zegt : de banen liggen liet voor 't grijpen en op elke job - de onze dus - staan er honderd anderen te wachten . Enfin , zou idd zeker 1 week vrij nemen ook al heb je niet zo'n zwaar werk . Ook al zou de pijn meevallen , de eerste nachten slaap je waarschijnlijk niet veel (omdat je op je rug moet blijven liggen) . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mols1234 Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Is je collega soms een jaloerse vrouw?? of nog zo'n kerel vol onbegrip en aversie tegen vrouwen!!Bah!!! Als de crisis er niet was zou ik ook hebben opgezegd. Eh, hoewel, ik heb dat afgelopen oktober nog echt gedaan ook. Wel vanwege een andere reden, maar kom op nou.... Ik laat echt niet met me sollen. Maar goed, financieel was het voor mij niet zo'n groot probleem. Vandaar...En die trip over 3 weken, die kun je echt wel maken. Met mij gaat het nu na 24 dagen nog niet zoals ik had gehoopt, maar dat zou ik zelfs mee kunnen doen. Dus misschien even in de strijd gooien dat je echt mee kunt over 3 weken???En dat je eigenlijk MAAR 4 dagen vrij nodig hebt, de ma, di, wo en do. vrijdag heb je toch al sowieso. dus dat zijn samen 10 dagen, meid dat moet lukken, wat een argumenten!!!WE GAAN ERVOOR ; GIRLPOWERRRRRRR!!!!Succes en groetjesMols1234 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Coco Posted March 23, 2009 Share Posted March 23, 2009 Hi Miesje, Echt vervelend voor je zoals het nu gaat op je werk.. Lijkt me echt verschrikkelijk als je eenmaal een datum hebt geprikt en die dan weer moet gaan afzeggen of wijzigen. Ik heb aankomende vrijdag een eerste consult, maar geen idee wanneer mijn operatie plaats kan gaan vinden.. Ik ben namelijk ten eerste nog aan sparen en dat gaat op het moment niet zo heel goed.. Verder zit ik ook met vrij nemen van mijn werk. Ik heb nog wel genoeg vakantie dagen, maar ik ben ik April al 2 weken vrij i.v.m. mijn kat die dan moet bevallen, en in September wil ik minstens 2 weken vrij en op vakantie. Ik weet niet of het op prijs wordt gesteld als ik daar tussen in weer 2 weken vrij ga nemen.. Ik ga het trouwens niet vertellen op mijn werk, ik denk niet dat ze er moeilijk over zullen gaan doen want ik werk echt bij een heel flexibel bedrijf maar wel met 99% mannen.. Ik denk dat die dan gelijk heel anders tegen me aankijken.. Ik werk trouwens ook al Office Manager en dacht eigenlijk ook dat ik met een weekje wel weer aan het werk kon, maar na heel veel verhalen te hebben gelezen, hier en op het andere borsten forum denk ik dat ik toch voo minstens 2 weken ga.. Nou heel veel succes met deze hele situatie, ben benieuwd hoe het afloopt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Chantal Posted March 23, 2009 Share Posted March 23, 2009 Vervelend dat je baas niet wil mee werken zeg :( In mijn situatie was het dat de meiden van het secretariaat niet mee werkte, ik wist al dat dit ging gebeuren en heb ook mijn baan opgezegd. Inmiddels zit ik nu alweer ruim 7 maanden thuis (Nou ja, nu even een partime baantje) maar ik heb het er voor over gehad. Ik ging niet mijn eigen geluk laten varen door een stel mutsen die moeilijk doen. Succes met beslissen wat je gaat doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest miesje Posted March 23, 2009 Share Posted March 23, 2009 Ik ben er echt helemaal klaar mee met het conflict dat ik inwendig voer... ik ga morgen de contourkliniek bellen en vragen of de datum ( naar voren ) verschoven kan worden... waarom moeilijk doen als het makkelijk kan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nina32 Posted March 23, 2009 Share Posted March 23, 2009 Precies! Ik zie trouwens op de site dat ze tot 21.00 bereikbaar zijn (ook voor afspraken)! You go girl! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest miesje Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Hi lady's! Dan zal ik hier ook maar een begin neerzetten... voor mijn gevoel duurt het nog een eeuwigheid maar ik heb er nu al zin in... het aftellen is begonnen! 22 Mei zal ik mijn borstjes in ontvangst nemen in de contour kliniek te bussum. 16 Mei mag ik nogmaals langskomen ( daar ik tot nu to 18 kilo ben afgevallen en er nog 10 af wil hebben voor die tijd ) voor het passen en doornemen van de maat etc. Ben ontzettend benieuwd en nieuwsgierig naar jullie verhalen! Zoals jullie misschien wel weten is mijn werkgever er niet happy mee dat ik op deze datum mijn borsten laat vergroten. Ikzelf heb zo'n 12 dagen na de operatie vrij en hoop dan weer voldoende hersteld te zijn om weer te werken( ik werk als office manager dus geen zwaar werk)! Nu moet ik alleen mijn baas nog even subtiel mededelen dat ik het TOCH laat doen... hij is het er absoluut niet mee eens en wil dat ik dit ergens in november ga laten doen ofzo... Groet, Mies Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mols1234 Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Heerlijk!Ik kan me goed voorstellen dat je niet kunt wachten.Goed van je dat je zoveel bent afgevallen!! Erg knap!GroetjesMols1234 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Merel78 Posted May 25, 2009 Share Posted May 25, 2009 Hoi Miesje,En, heb je het laten doen? Wat vond je werkgever ervan? Ben je blij met het resultaat? Hopelijk is alles gegaan zoals je gewenst had!Groeten,Merel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts