Ga naar inhoud

Elfje : 25 maart 2010 : Dr. Visser : Wellness Kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en was eerder ook aangemeld onder een andere naam , maar dat heb ik veranderd omwille van mijn privacy.

Sinds kort weet ik wanneer ik op consultatie mag en heb ook meteen een afspraak vastgelegd voor een operatie.

Dus omdat het bijna zover is kan ik mij hier alvast ook even voorstellen.

Ik ben 20 jaar en studeer nog. Misschien vinden sommige mensen mij nog te jong om een BV te laten doen, maar ik denk dat de meesten hier het probleem van het ongelukkig en onzeker voelen door de "grootte" van je borsten wel zullen kennen.

Momenteel heb ik een 75A en ik hoop dat ik na de operatie een mooie volle B cup of een kleine C cup heb. Mijn schoonzus zei me wel dat ik gek was dat ik niet voor een grotere cup ging omdat ik mijn lengte en gewicht meeheb nl. 1.70m en 59kg. Maar ik vind TE grote borsten ook niet mooi ( toch niet bij mij ) en ik vind het vooral belangrijk dat ik EINDELIJK mijn zomerkleedjes, bikini , topjes ,.. kan vullen en met een zeker gevoel over het strand of aan het zwembad kan lopen. Vorige zomer het strand en zwembaden zoveel mogelijk proberen te mijden en dat vond ik heel erg moeilijk.

Dinsdag 16 februari heb ik mijn 1ste consultatie met dr. Visser. En ik hoop dat zij mij kan helpen met het waar plaatsen van de prothese , het aantal cc , ... en mij zo natuurlijk mogelijke borsten geeft.

Voor mezelf heb ik momenteel in mijn gedachten:

De ronde monobloc , high profile en op de borstspier of split pocket ( omdat ik een beetje schrik heb van het doorhangen na verloop van tijd ).

Maar ik vertrouw er op dat zij mij het beste zal aanraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 210
  • Created
  • Laatste Reactie

In verband met de voorbereidingen.

Wat hebben jullie gedaan om je bv voor te bereiden?

Ik heb al naar school gebeld om te zeggen dat ik twee lesdagen afwezig zal zijn door een operatie en daarna valt de paasvakantie. Dus ik hoop dat ik na 5 weken weer naar de les kan.

Ze vroegen wel of ik een doktersbriefje kon mee brengen. Nu is mijn vraag of de chirurg zo'n briefjes schrijft met enige discretie natuurlijk of dat je hier best bij je huisarts om gaat ?

Mijn vriend zei ook dat hij vroeger iemand in zijn klas zitten had die voor haar operatie 3 à 5 kg moest afvallen.

Dit snap ik eigenlijk niet zo goed , kan iemand mij hierbij helpen?

Haha of misschien is dit gewoon een subtiele hint van hem dat ik nog 5 kg moet afvallen?

En ik denk dat ik ook mijn borsten nu al ga beginnen insmeren met een olie om striemen te voorkomen. Of heeft dit nu nog geen nut ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi elfje,

welkom bij de operatieverslagen, en proficiat met je datum, leuk vooruitzicht en op tijd klaar voor een nieuw strandseizoen, ik herken je problemen helemaal!

ik zou zeggen, laat dat briefje door je huisarts maken als je op discretie rekent.

wat je moet zien te voorkomen na je operatie is een jo-jo effect, dus aankomen, afvallen, aankomen en ga zo maar door, dat is slecht voor je huid en dus ook voor het resultaat van je bv. (volgens mij is dat altijd slecht voor je borsten, met of zonder bv) je moet je goed bedenken of je goed op gewicht kunt blijven met 3 of 5 kilo minder of dat je dat beter lukt met je huidige gewicht, anders is die paar kilo niet de moeite waard, denk ik.

snijden in een huid met minder vetweefsel is bovendien gunstiger voor het resultaat en het herstel.

ik denk zeker dat veel smeren heel goed is om je huid soepel en goed doorbloed te maken, je bent jong en daardoor is kans op striemen groter, maar dit ligt ook aan de grootte van de protheses die bij jou geplaatst gaan worden.

liefs

Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het met Kaat's raad eens en nee je bent niet te jong voor een bv .

Bedenk wel dat je mss in de toekomst aan kinderen wil beginnen waardoor je borsten uitzetten en terug op normale grootte komen na zwangerschap of borstvoeding (ja dat gaat na een bv) .

Het is niet noodzakelijk dat je dan met 'legere' borsten blijft zitten hoor maar hou er rekening mee dat die mogelijkheid bestaat dat er achteraf grotere protheses zullen inmoeten of dat er een lift zal nodig zijn . Mss kan je dit eens aan Dr Visser vragen ?

Ze staat er trouwens om bekent rekening te houden met de verhoudingen van je lichaam dus kan je'r gerust in zijn dat het een natuurlijk rezultaat (qua grootte) zal opleveren .

Btw , 59 kg en 1m70 en dan nog 3 à 5 kg afvallen ??? :blink:

Dr Visser kan daar niet mee lachen vrees ik ... (redenen geeft Kaat al aan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weinig gedaan qua voorbereiding eigenlijk...

Je schrijft dat je denkt na 5 weken weer naar de les te kunnen, is dat echt 5 weken of 5 dagen?

Ik geef zelf les en ik was na 10 dagen weer volledig aan de slag, ik kon toen ook weer autorijden etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf zou geen 5 kilo meer afvallen hoor !

Maar mijn vriend zei dat een meisje uit zijn klas dit wel moest doen en ze was ook niet dik zei hij.

Daarom , ik vond dit raar.

Ik heb vroeger ( van mijn 11 - 15 jaar ) wel 20 kilo meer gewogen. Over de grootte van mijn borsten toen kan ik mij niet zoveel meer herinneren maar ik hoop dat ze dan wat uitgerokken zijn.

Dan heb ik misschien nu minder kans op striemen. Of slaat dit nergens op?

Ik ben inderdaad heel blij dat ze tegen de zomer hoogst waarschijnlijk dan al redelijk zullen hersteld zijn, en ik eens met een zeker gevoel in bikini kan lopen.

En als ik nu kies voor een split pocket, dan hangt mijn prothese toch vast bovenaan ( als ik het goed voorheb )ipv op de borstspier.

Is er dan verschil in die twee na een zwangerschap?

@Tietie:

Ik moet 1 dag in de week naar school ( de vrijdag ). De rest van de week loop ik stage in een voorziening voor mensen met een verstandelijke beperking.

Ik wordt geopereerd donderdag 25 maart , dus de vrijdag na mijn operatie kan ik zeker niet naar de les.

De week er op volgt dan weer een vrijdag ( naar die les zal ik waarschijnlijk ook nog niet kunnen gaan ) en dan volgen twee weken paasvakantie en heb ik geen les.

Na de paasvakantie zit er dan weer bijna een week tot de vrijdag en dan zou ik wel naar de les gaan.

Als dit haalbaar is tenminste, maar in principe moet ik daar niet echt heffen en tillen dus.

Sorry als mijn uitleg ingewikkeld is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Elfje!

spannend zeg he, die voorbereidingen voor de BV!

Je vraag over insmeren van de borsten: ik heb dat wel gedaan en na de BV ook. Mijn mening is, dat je er niet vroeg genoeg mee kan beginnen. ik heb Bio Oil gebruikt voor en na de BV. Na de BV moet je het erop deppen, want je mag je borsten niet masseren. Later heb ik zalf van Nivea gebruikt en dat bevalt me nog steeds er goed.

Ik ben gaan werken na 2,5 week. Voor mij was dat achteraf wel wat te snel. Ik vermoed omdat ik nog best last had van de nawerking van de narcose.

Veel succes nog!

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je dan best weer aan de slag kunt hoor, zolang je maar geen zware dingen hoeft te tillen.

Ik kan na een week of 6 zelfs al weer zwemmen.

Split Pocket of dual plane is denk ik het mooiste op denk duur. Zeker als je nog eens zwanger raakt.

Wat een zwangerschap met je borsten doet is moeilijk te zeggen.

Ik had na mijn eerste zwangerschap en 13 maanden borstvoeding geven nog steeds mooie borsten die zelfs een maatje groter waren dan voorheen. Na de tweede zwangerschap, 16 maanden borstvoeding en flink afvallen waren ze weer een maat kleiner en slapper geworden.

Na de eerste zwangerschap vond ik mijn borsten nog heel mooi maar na de tweede echt niet meer. Ja toen ze vol zaten met melk ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Fjo

Het is inderdaad allemaal spannend ! Ik ga vroeg beginnen met smeren en hopen dat ik zo bespaard blijf van striemen.

Maar zoals ik eerder al zei wil ik geen overdreven grote borsten dus dan is de kans misschien ook kleiner ?

@ Tietie

Wel ik denk er ook zo over. Als ik foto's bekijk van mensen met ronde prothesen voor de spier zien die er meestal na de eerste week van de operatie al super uit.

Maar als ze dan nog wat beginnen te zakken heb ik schrik dat ik snel hangborsten zal krijgen.

Dual plane ziet er in het begin wat ' minder goed ' uit , en daarmee bedoel ik vooral dat die heel hoog zitten precies maar na verloop van tijd zullen die waarschijnlijk inderdaad mooier zijn.

Pas op, ik wil hier wel geen mensen persoonlijk mee aanvallen. Ik geef gewoon mijn mening over wat ik het mooiste bij mezelf vind, ik heb hier al heel wat mooie borsten gezien zowel met anatomische prothesen, als ronde prothesen , voor en achter de borstspier..

Maar voor hetzelfde geld raad dr. Visser me aan om ronde voor de borstspier te nemen. Ik zal zeker haar raad opvolgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij zaten de eerste dagen onder mijn kin.

Nu zijn ze netjes gezakt en ben ik zeeeeeeeeer tevreden. Ik hoor van iedereen dat het er natuurlijk uit ziet en eigenlijk vind ik dat zelf ook wel een beetje.

Ik heb absoluut geen spijt van de dual plane, misschien iets minder beweeglijk, vooral in het begin, maar dat maakt het nu meer dan goed.

Ook qua herstel heb ik geen klagen gehad hoor. Ik kon na 10 dagen weer aan t werk en na 6 weken eigenlijk alles weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het soms mogelijk om je wachtwoord van je foto album te geven?

Want je maakt me nieuwsgierig.

Jij hebt natuurlijk wel anatomische prothesen maar ik heb op het forum al ergens gelezen dat wanneer je ronde prothesen neemt in combinatie met een dual plane,

dat je dan dicht bij de druppelvorm komt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan de andere kant denk ik dat je niet te ver vooruit moet kijken, je bent pas 20 en mocht zwaartekracht en kids in de toekomst de vorm en grootte veel gaan beinvloeden dan is het mss tijd om opnieuw een operatie te overwegen. ik ga na 20 jaar ook opnieuw onder het mes, heb toch zo'n 15 jaar nix en nergens problemen mee gehad en ben vooral erg blij geweest met mijn beslissing om borsten te verkleinen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is misschien ook wel waar wat je zegt.

Ik denk dat ik gewoon moet afwachten tot 16 februari en kijken wat dr. Visser zegt.

Ik kan wel een beeld voor ogen hebben en vergelijken met iedereen maar geen enkele borst is hetzelfde.

Maar toch heb ik ergens schrik dat ze er niet gaan uitzien zoals ik wil. Misschien denk ik er gewoon teveel over na. :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar toch heb ik ergens schrik dat ze er niet gaan uitzien zoals ik wil. Misschien denk ik er gewoon teveel over na. :unsure:

Dat is het t'm net , je kan je onmogelijk een beeld vormen van hoe 't eruit ziet na je bv én dat speelt gewoonweg 24u in je hoofd en dat gaat er niet op beteren :rolleyes:

Zeggen dat je't graag natuurlijk wil en niet te groot is al wat je kan doen .

Volgens mij heb je bang (net als ik destijds) van dat 'opgeplakte ballen - efect' . Dan kan ik je gerust stellen , daar zie je'r niet veel meer van want alles is enorm geëvolueert .

En het is idd zo dat plaatsing dual plane echt wel spuuglelijk is de eerste weken (heb ik zelf ook zo ervaren) : de protheses hangen net onder je kin , kruipen onder je oksel (schuurt er voortdurend met je armen tegen) , ze zijn kasseihard en onbeweeglijk . Bij de meesten staan ze vol blauwe plekken die gaandeweg alle kleuren krijgen en bij plaatsing langs tepel heb je'r nog een 'rits' bovenop kado . Je borsten zijn megagroot omdat alles fel opgezwollen is .

Het herstel was pijnlijk en lang voor mij maar ik ben nu zeer tevereden over het uiteindelijke rezultaat qua vorm , grootte beweeglijk- en zachtheid .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu zit ik nog een week thuis en heb ik niks beter te doen dan op het forum alles lezen en foto's bekijken..

1 februari start ik weer met school en ik ben blij want dan zal ik op mijn stage bezig zijn en mijn gedachten ergens anders op kunnen zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey meid,

probeer je niet al te druk te maken en wacht lekker het advies af wat ze je met het consult geven.

als jij aangeeft wat je zelf wil/niet wil, weten hun al heel snel wat ze moeten doen !

ik had 2 woorden gezegd, en heb nu precies wat ik wilde ! :rolleyes:

je weet toch altijd pas achteraf of het de goede keus is geweest.

laat je niet gek maken !

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo !

Net telefoon gekregen van de welnesskliniek dat mijn voorschot en de bijhorende brief goed ontvangen zijn en mijn afspraak nu 100% zeker vast staat!

16 febr om 11.40u : 1ste consultatie bij dr. Visser

25 maart : krijg ik mijn ' nieuwe' borsten ( wel vervelend dat je maar een week op voorhand het uur weet )

Link naar reactie
Delen op andere sites

welgefeliciteerd met je datum!

volgens mij is dat normaal dat de planningen pas een week voor ok bekend worden.

en dan is het grote wachten begonnen.... tis inderdaad een zwart gat, helemaal onbekend, een grote gok, zo voelt dat bij mij ook, je bent zo gewend aan dat beeld van jezelf zoals je nu bent. het zal straks voor mezelf ook wel even slikken worden om daar afscheid van te nemen.

benieuwd wat visser je gaat adviseren

liefs en groetjes

Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben me er nog niet echt van bewust dat het wennen gaat zijn met grotere borsten!

Dus dit weekend zei men vriend " komaan steek er maar eens kousen in, voor mij gaat dat ook wennen zijn hoor ! "

Ik vond dit nogal lachwekkend maar geen gek zicht in ieder geval !

Wat hebben jullie eigenlijk op je werk/stage verteld ? Ik zou liever niet vertellen dat ik voor een BV geopereerd wordt en een 4 à 5 weken wil thuisblijven.

Maar wat kan ik dan wel zeggen dat ik heb? In principe moet ik dit niet vertellen , maar ik denk dat er toch mensen naar zullen polsen en dan wil ik een deftig antwoord kunnen geven zonder een BV te melden.

Ik heb wel al met mijn school gebeld ( heb maar 1 dag in de week les en de paasvakantie valt dan juist ) dus ik zou in principe maar 2 lesdag missen en zij maakte er geen probleem van en vroegen alleen een doktersbriefje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sta voor de klas, mijn collega's wisten het en twee moeders moest ik het vertellen want die dachten dat ik weer erg ziek was.

Tegen de kinderen heb ik gezegd dat dat ik ziek was geweest en wat het tillen betreft.......ik had zogenaamd een zere schouder. De schatjes hebben 6 weken lang alles voor me gesjouwd ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn stagebegeleider is een man vandaar dat ik het ook zo moeilijk vind om dat te vertellen..

Ik vind niet dat het zijn zaken zijn.

Hehe dan heb jij geluk dat je leerlingen zo lief zijn geweest!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het op mijn werk gewoon verteld... niemand had er moeite mee.. ik neem maar een anderhalve week verlof... dacht dat ik eerst 7 vakantiedagen ervoor moest in zetten maar ik krijg van mijn baas ziekteverlof voor die periode, dus daar ben ik heel blij om... al mijn collega's weten het ook.. ik heb daar geen problemen mee :-)

ik ben bediende en zit achter een bureau dus het is geen zwaar werk...

voor mij is het nog een week en 3 dagen... :-) spannend

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amai Spannend ! Voor jou is het bijna zo ver !

Weet je al een uur , wanneer je moet gaan?

Ik zie dat jij ze voor de borstspier krijgt , ik weet nog niet wat ik krijg , dus hoelang ik thuis zal zitten zal ook daar van afhangen.

En als bediende achter een bureau moet je waarschijnlijk niet echt zwaar tillen ook ? Heel handig dan !

Ik zie nog wel hoe ik het aan boord leg.

Op welke cup hoop je trouwens uit te komen met je 320 cc ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

goh ja... de maat op wzat ik ga uitkomen... ik hoop op een grote c of zelfs een D... maar heb meer en meer schrik dat ik daar niet op ga uitkomen... :-( ik heb altijd van bh een 80B gedragen, maar heb onlangs pas ondekt dat ik eigenlijk maar een 75A of 80A heb... dus nu heb ik zoooo schrik dat ik met 320cc maar op een grote b ga komen...

ik ga de dag zelf vragen aan dr visser als het ook eventueel 360cc kan... als ik dan mag kiezen pak ik zowieso de 360cc als ze zegt da da ni gaat of te groot gaat zijn, hou ik het bij 320cc... het gaat zowieso groter zijn als mijn borsten nu, maar heb zo schrik dat ik teveel verwacht...

ik heb voorlopig nog geen telefoontje gehad maar verwacht het wel elke dag... volgende week donderdag is het al zover dus...

ja bureauwerk is niet zwaar, het enigste wat in het begin moeilijk gaat zijn is de dossiers die hoog hangen te nemen, maar dan neem ik wel een trapje ofzo de eerste weken...

ik heb juist nog wat foto's gezien van mensen hier... sommigen komen met 320cc niet veel groter uit, en anderen weer wel... het is echt gek... maar hoop echt dat dr visser zegt dat 360cc ook goed zou zijn voor mij! en ben ook blij dat ik ze voor de spier krijg, kwestie van minder lang en zwaar herstelperiode en normaal gezien aanzienlijk minder pijn...

wou dat het al zover was dat ik van die twijfels af geraak! wordt er gek van !

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.