Ga naar inhoud

Lysa : 1 februari 2010 : Dr. Moojen-Zaal : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi Moontje,

Ja ik begin wel de kriebels te krijgen had ik al wel een beetje. Ik denk dat ik woensdag echt zenuwachtig ga worden.

Aan de ene kant vind ik het wel eng en aan de andere kant heb ik zoiets van ik kan niet wachten. Gewoon omdat ik van deze borsten af wil.

En waarschijnlijk zal ik de eerste dagen na de operatie denken "waar ben ik aan begonnen", maar daar komen we ook wel weer doorheen.

Ik ga dinsdagavond al een koffer inpakken omdat ik de maandag na de operatie naar mijn moeder ga. Dan moet mijn vriend weer werken en ja zit toch met 2 kleintjes.

Ik heb donderdag doorgekregen dat ik er om 7:15 uur moet zijn omdat ik om 8 uur geopereerd word. Dus toen werd het wel heel realistisch.

Maandag of dinsdag plaats ik een map met voor foto's en dan uiteraard na de operatie volgen de na foto's.

Nu dat ik dit allemaal aan het typen ben en er dus weer echt over ga nadenken word ik toch wel zenuwachtig haha.

Liefs Kristel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 66
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi Poes,

Ja tot aan het weekend dacht ik ach ben nog niet zo heel zenuwachtig maar vanaf vandaag begin ik het wel te merken. Denk wel dat iedereen dat heb zo een paar dagen van te voren.

Ik zat me vanaf vorige week druk te maken om de napijn, maar heb van het weekend de "voor" foto's gemaakt. Dat heeft me wel even met de neus op de feiten gedrukt en ben er nog meer van geschrokken van hoe ze eruit zien dat ik me daar nu minder druk om maak dus dat scheelt wel weer.

Ik denk dat ik vanaf woensdag wel heel erg zenuwachtig word en helemaal donderdagochtend natuurlijk. Het scheelt dat ik er al om 7:15 uur moet zijn dus waarschijnlijk niet veel tijd om te zenuwen. En als ik daar ben krijg ik meteen een kalmeringspil dus dacht scheelt ook al.

Groetjes Kristel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou straks lekker naar bed moet morgen al om half 7 in de auto zitten.

En dan is het eindelijk zover....gelukkig....maar wel zenuwachtig haha.

Wil iedereen bedanken door dit forum ben ik op een hoop dingen gerustgesteld en fijn om andere ervaringen te lezen.

Zodra het weer gaat schrijf ik een verslag en plaats ik na-foto's.

Liefs Kristel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

Ik heb anatomisch, dual plane (en een lift gehad)

En heb geen bolling bovenin. Nu heb ik wel een discussie met mijn chirurg gehad omdat er rond voor de spier was afgesproken.

5 minuten voor ik onder narcose ging kreeg ik te horen dat het anatomisch werd. Voordat het tot me door drong zat het infuus erin. Toen ik wakker werd kwam ik er pas achter dat ze dual plane geplaats waren. (wat vaak is met anatomisch, maar daar had ik me niet in verdiept) dus schrok me de $#@$ een hoedje :141:

Zij vertelde mij dat juist door de dual plane methode je meer bolling krijgt doordat je spieren een soort van extra vulling geeft aan de bovenkant.

Ik weet nog steeds niet wat ik daar van moet denken. Ik krijg nu kosteloos een extra (kleine) lift vergoed, omdat er dus niet aan mijn wensen voldaan is. En gaat zij nu met die extra lift proberen om meer volume aan de bovenkant te krijgen.

En had ik voor de operatie twijfels over aantal cc enz enz hetzelfde waar iedereen over tubt voor de operatie haha. Zit ik nu weer met twijfels.

Moet ik niet ook de prothese veranderen..........???? Ik word helemaal gek in ieder geval want ik weet niet wat ik er mee aan moet. Wat is jullie advies hierover?

Alvast bedankt

Liefs Kristel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kristel,vind het eerlijk gezegd schandalig zeg,dat er ff heel totaal wat anders in gegaan is als afgesproken,is me niet ff een verschil ook zeg,dual plane of voor de spier,en anatomische ipv ronde,jeetje,snap dat jij onderste boven bent ervan :angry:

en dat zo ff vlak voor je onder narcose gaat,nee dit ging ik ook zeker ff bespreken met me arts hoor,dit hoef je niet goed te vinden,mijn mening he :)

kijk dat een arts heeft afgesproken dual plane en het word tijdens operatie voor de spier,omdat blijkt dat je dat kan hebben,is oke,mits dat van te voren afgesproken is,maar dit,nee dit vind ik niet kloppen :16: zeker ook de anatomische prothesen ook,kan je tegenover je client niet maken gewoon,voor het zelfde geld wou je dat totaal niet,er zijn er genoeg die dat niet willen,ivm de kleine kans op draaien.

heb zelf ook anatomische dual plane gehad,nou en nu voor de spier,ronde,totaal ander plaatje,en idd die bolling kreeg ik niet hoor met die anatomische,en over extra vulling door je spier,nooit van gehoord.en hoe crieerd een mini lift bolling bovenin bij anatomische prothesen????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey moontje,

Ik had dat inderdaad ook. Ik weet dat een arts een bepaalde vrijheid heeft, maar niet zoals het bij mij gebeurd is. Ergste was nog dat ik een rekening erachter aan kreeg van € 400,- want anatomische zijn duurder dan ronde. Nou dat ging ik dus niet betalen. Is nu na gesprekken uiteindelijk ook geregeld. Voor de operatie had ik zelf ook al het idee dat ik rond voor de spier wou. Zij adviseerde mij dit ook, want ik had genoeg eigen weefsel. Dus nou dat zit goed dan denk je. Vlak voor de operatie zei ze me dat ze anatomisch ging plaatsten want ze was erachter gekomen dat dit mooier is in combinatie met een lift. En ze had die protheses ook al zo voor mij besteld dus ik kon ook geen andere op dat moment. Er schiet door je heen van wil ik dit wel, wat houd deze prothese eigenlijk in want daar had ik me niet in verdiept. En dan hoor je mevrouw u gaat nu naar de operatiekamer. Dan denk je alleen nog maar zenuwen....zenuwen....narcose....narcose... haha. Dat ik wakker werd was het eerste wat ik vroeg: Ze zitten achter me spier he? Ja dat klopt dual plane en er word verder nergens meer over gesproken. Mijn wereld storte in.

Ook omdat je gevoel je zegt dat er zonder jouw toestemming beslissingen over jouw lichaam zijn geweest. En dat viel mij wel zwaar.

En nu ja wil zij een minilift vergoeden en zegt zij dat ze het daarmee kan oplossen. Tja ik weet niet meer wat ik ervan moet denken. Ik weet in ieder geval dat ik helemaal gek ervan word. Ze zegt ook dat als ik voor de spier neem dat het daarna weer heel snel gaat zakken en dat ik dan ook niet persee een bolling heb omdat een ronde prothese ook een druppelvorm aanneemt als je staat. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik denk wel dat ik naar andere klinieken ga om advies te vragen. Welke operatie / of ik prothesewissel moet doen om mijn gewenste effect te krijgen.

Ik had mijn operatieverslag hier ook niet afgemaakt, want ik had geen leuk verhaal en wist niet wat ik er mee aan moest.

Nu weet ik dat dat beter wel had kunnen doen, want ik merk nu al dat het fijn is om je verhaal kwijt te kunnen.

Liefs Kristel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Kristel.

Ik lees net je verhaal en ik sta gewoon perplex. Dit kan toch niet. Ik zou mij hier ook echt niet prettig bij voelen.

Ik vind dat je zelf mag bepalen of je dan de operatie door wilt laten gaan of dat je er nog even over nadenkt. Maar nee hopla er worden anatomische en ook nog dual plane bij jou er in gestopt zonder overleg.

Echt schokkend!

Ik weet ook niet wat een lift dan zou doen, hangen ze al dan?

Sterkte in ieder geval

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Jayro

Ja het is ook belachelijk. Ze heeft wel haar excuses ervoor aangeboden dat ze alles zonder overleg heeft gedaan, maar ja toen zei ik ook al tegen haar ik zit er nu mooi mee. Oh ja en ik hoef uiteindelijk de extra 400 euro die ze in rekening hadden gebracht (anatomisch is duurder dan rond) niet te betalen.

Dat ze door de onderkant van mijn borst bij elkaar te pakken aangaf wat de lift dus een beetje gaat doen. Zag ik niet veel verschil. Vandaar dat ik ook nog geen afspraak heb, want die wou ze meteen inplannen. Ik wil nu eerst gaan informeren wat ik heb beste kan doen.

Ik plaats van het weekend nieuwe foto's van hoe het er nu uitziet. Als je de onderkant van mijn borst helemaal aan de zijkant bekijkt is het een natuurlijke borst, maar dat is ook de enigste plek waar het niet echt op een hangborst lijkt. Onder mijn tepel is mijn borst supervol en boven mijn tepel zit bijna niks.

Lastig uit te leggen. Moet je van het weekend maar even mijn album in de gaten houden.

Hey Vlinder,

Ja stom eigenlijk dat als je om meer bolling vraagt dat ze dan dual plane plaatsen. Hun moeten toch nog beter als ons weten dat dat dus met dual plane niet werkt. Hun zien iedereen terug.

Ik ga bij andere klinieken informeren of ik het beste een prothesewissel moet doen of dat het opgelost kan worden met een minilift zoals mijn arts zegt.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik wist dat toen allemaal niet en vroeg met nadruk om bolling..en ook om decolete(heb ik ook niet meer zonder bh)

zei dat ik van pushup bhs af wilde..

nou dat zou mooi worden,ja in t begin was t ook super! maar na een half jaar weg bolling,grrr.

En ja dual plane,ik dacht dta dat verstandiger was dan vd spier,ivm hang/langer plezier/geen randen:unsure:

tewrijl voor de spier met gemak kon.ben trug gegaan,maar zonder resultaat,moet t er mee doen,en wissel zou hij niet slim vinden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja je gelooft toch wat je chirurg zegt en gaat ervan uit dat er aan je wensen word voldaan.

Balen is dat, want ja inderdaad je zit er maar mooi mee. Een hoop centen kwijt een operatie ondergaan ervan herstellen en niet hebben wat je wil.

Heeft ie gezegd waarom het niet verstandig is om voor een wissel te gaan?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Ik heb net je foto's even bekeken. En van de zijkant valt het nog wel mee en ziet het eruit als een natuurlijke borst. Maar van de voorkant heb je niet veel effect gehad van de operatie behalve dat ze groter zijn. En ja als je mooie ronde prothesen wilt en je krijgt anatomische dan benadrukt dit toch alleen maar het effect van hangende borsten? Of zie ik dat verkeerd?

Ik zou mij zeker laten adviseren door een andere arts. Want dit kost je alleen maar een boel frustraties.

Echt een vreemde zaak dit hoor.

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en die foto's is tot 2 maanden po dus kan je je voorstellen hoe het er nu uitziet bijna 7 maanden po (zet ze er van het weekend op)

Dat hoor ik ook veel als je al (lichte) hang heb is anatomisch niet verstandig. Tja mijn arts beweerd van wel, omdat het in combinatie met een lift is en zegt ze dat bij dual plane bovenin je spieren ook als vulling dienen.

tja wat is wijsheid

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Mijn verhaal is afgerond met ondertussen druk bezig geweest en aardig wat informatie opgedaan ben bij andere klinieken geweest en heb weer wat gesprekken met mijn chirurg gehad.

Heel eerlijk gaf ze weer aan dat ze een grove fout had gemaakt door niet met mij te overleggen en dat ze van mij heeft geleerd dit nooit meer op deze manier te doen.

En na nog een gesprek gaf ze ook aan dat de lift niet goed uitgevoerd was en de littekens lelijk waren en niet in 1 lijn.

Dit wil ze kosteloos oplossen.

Met het toegeven van dit en de gratis hersteloperatie was ik toch wel superblij.

Alleen twijfelde ik over het feit dat ze de soort prothese en plaatsing daarvan heeft veranderd.

Ik heb informatie ingewonnen bij een andere kliniek en die vond het maar vreemd dat er voor de soort prothese en plaatsing was gekozen aangezien hij rond voor de spier had gekozen in mijn geval aangezien ik al een aardige cupmaat had voor de operatie.

Nadat hij mijn borsten echt van alle mogelijke kanten had opgemeten en de dikte van mijn weefsel kwam hij tot deze conclusie, waarbij hij de nodige argumenten en feiten gaf. En gaf hij aan dat het met een minilift niet op te lossen is en dat ik terug moet gaan naar mijn chirurg en bespreken dat ze dit moet oplossen en anders moest ik het via de klachtencommissie regelen.

Dit gaf mij wel een eerlijk gevoel aangezien dit wel aangeeft dat ie niet iets adviseert om geld te verdienen, wat sommige chirurgen wel doen.

Met dit verhaal ben ik dus terug gegaan naar mijn eigen chirurg en toch blijft zij stellig achter haar keuze staan. Ondanks dat dit mij soms toch aan het twijfelen heeft gebracht heb ik nu meer zoiets dat ik eraan twijfel of zij mij daarover wel de waarheid verteld. Maar goed dat in het midden gelaten wil ik toch voor rond voor de spier gaan.

Alle informatie van internet en chirurgen past dit het beste bij mij en mijn gevoel zegt dit ook.

Helaas kreeg de chirurg geen toestemming om dit kosteloos te doen (ook al word de operatie nu uitgevoerd zoals afgesproken maar goed er was geen discussie over mogelijk, want "ik heb nu luxere prothese die nog in goede staat zijn")

Dus nu word de operatie kosteloos uitgevoerd alleen moet ik de prothesen zelf betalen.

Alle gesprekken zijn nu afgerond en de afspraak is ingepland: 1 februari

En vandaar dat ik het nu pas op het forum zet aangezien ik dit niet wou doen terwijl ik nog gesprekken met mijn chirurg erover had.

Liefs Kristel

Nu uitkijken naar 1 februari voor een nieuwe borstlift, nieuwe prothesen en de borsten krijgen zoals ik ze had gewild.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Kristel,

Heb net ff je topic doorgelezen, wat een verhaal zeg!

Nu uitkijken naar 1 februari:D Hopen dat het nu je droomboobs gaan worden.

Moet wel zeggen dat ik het tog nog raar vind dat je de cilliconen zelf moet betalen want hun hebben cilliconen erin gedaan (die nog is duurder waren) die jij niet gevraagd heb !

MAar snap natuurlijk dat jij superblij ben met de oplossing na die ellende, hoop echt voor je dat ze nu mooi gaan worden:D

Liefs Bambie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vind ik ook hoor.

Hun argument van de nog goede luxere prothesen tegenover mijn argument: de operatie word nu uitgevoerd zoals afgesproken vind ik mijn argument toch sterker.

Alleen is hun besluit sterker dan mijn eigen mening. Helaas.

De enige optie die ik heb is of hier mee akkoord gaan of de rompslomp met een klachtencommissie.

Dan ga ik er toch maar mee akkoord zodat ik het zo snel mogelijk achter me kan laten, want het heeft me een hoop stress gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je heb heb groot gelijk ! Zou precies hetzelde doen anders blijf je er mee bezig kost alleen maar tijd en stress! Gewoon ervoor gaan en het komt vast helemaal goed nu :D!!

Ik hou je topic in de gate want ben heel benieuwd Liefs Bambie!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lysa,

Ben blij voor je dat je een oplossing in het vooruitzicht hebt! Op naar je droomboobs nu! :101: Ga je titel een beetje aanpassen en je topic verhuizen naar de prothesewissels! Gefeliciteerd met je nieuwe datum! :43:

Liefs, :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Lysa

ondanks we mekaar al uitgebreid hebben gesproken in mails,wil ik je toch hier ook eens komen zeggen,top meid,dat je nu een nieuw vooruitzicht hebt,en dit keer gaan je droomborsten geboren worden in februari :1bouncingboobs:

nog een maandje aftellen,en dan is jou dag weer aangebroken,super toch!

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee lysa ik heb je topic even doorgelezen en jeetje wat een verhaal zeg! Gelukkig is er nu een oplossing voor je gekomen en ga je als het goed is toch nog je droomboobs krijgen. Ik wordt volgende week woensdag geopereerd ook voor een wissel, is ook een hersteloperatie. Dus ik hoop dat ik nu mijn droomsboobs krijg :36:

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Roosie,

Spannend he volgende week al. Ben je al zenuwachtig?

Ik heb het nu nog niet echt ik heb nu meer dat ik baal dat ik nog een keer onder het mes moet en weer zo een rot bh aan moet en het herstel, maar goed we doen het ergens voor. Ik zal wel eind januari zenuwachtig worden haha.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey ik heb je net al een pb gestuurd met mijn ww.

Maar ik ben nog niet echt zenuwachtig, maar wel ik hoop wel dat het nu gaat worden zoals ik het hoop, anders wordt ik wel gek denk ik. :unsure: en mijn omgeving trouwens ook haha.

De zenuwen zullen vast nog wel komen hoor, maar ik zie er eigenlijk ook net als jij een beetje tegenop. Vergeleken met de eerste keer was ik echt de dagen aan het aftellen en nu zie ik er juist ook tegenop door inderdaad die BH en het hertel. Maar zoals je zegt we doen het ergens voor en ik heb het er zeker voor over!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.