Ga naar inhoud

Lysa : 1 februari 2010 : Dr. Moojen-Zaal : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben Kristel en 25 jaar.

Dit is mijn verhaal:

2,5 jaar geleden ben ik bevallen van mijn zoontje. Helaas had ik door de bevalling bekkeninstabileit gekregen. Wat de eerste week nog niet bekend was. (ik dacht deze pijn en ongemak hoort erbij)

Maar hierdoor heb ik alleen maar aan 1 borst kunnen voeden. Waardoor dus ook een borst groter was dan de ander door het melkaanmaak. Na een jaar begon ik me er ongemakkelijk door te voelen. Ik had voor de zwangerschap 70F en een jaar na de bevalling 75D. Dus zijn ze natuurlijk een "verdieping" lager gaan hangen. Eentje erger door het borstvoedingprobleem.

Heb wel op internet informatie opgedaan maar nog niet veel meegedaan, omdat we wisten dat we een tweede kindje wouden. Inmiddels is mijn dochter 5 maanden. En heb nu ook informatie opgevraagd bij Velthuis Kliniek. Om me een beetje te orienteren en informatie te lezen heb ik mij ook op dit forum aangemeld.

Ik moet zoiezo wachten tot mijn dochter 9 maanden tot een jaar is vanwege de ontzwangerperiode.

In de tussentijd lees en schrijf ik met jullie mee en laat ik jullie weten wanneer mijn dag eraan komt.

Groetjes Kristel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 66
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi Kristel

Welkom hier!

Ik ben ook in de Velthuiskliniek geholpen, door dr Bos.

Mij was ook verteld dat ik zeker 6 maanden gestopt moest zijn met voeden voor ik onder het mes mocht.

De mijne waren er ook aan toe na een keer 13 maanden voeden, 16 maanden voeden en ook nog eens afvallen.

Ik ben wel eens verhalen tegengekomen van vrouwen die sneller na een zwangerschap werden geholpen maar dat zou ik toch niet aandurven.

Vast eens kijken en je oriënteren kan geen kwaad en daar mag je natuurlijk best nu al mee beginnen. De voorpret is ook erg leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bcupje ->

Ik heb al wel informatie bij de kliniek aangevraagd, maar omdat ik toch nog best een tijd moet wachten heb ik nog geen consult gehad. Dat wil ik rond maart of april gaan doen. En van alle informatie die ik heb en heb opgezocht heb ik geen idee of het een lift of BV word. Aangezien een borst (via de tepel gemeten) 4 cm lager hangt. Ik heb dit nergens nog kunnen vinden hoe dit opgelost word dus zal dit pas weten bij een consult.

Groter hoeven ze voor mij niet maar ik hoop dat ze gewoon opgevuld kunnen worden met een protese. Ik zie met een lift er heel erg tegen op dat ze een anker moeten snijden en dus ook je tepel verplaatst moet worden.

Maar daar ga ik me nog niet druk om maken eerst het consult even afwachten.

tietie -> Ja ik had na de zwangerschap van mijn zoontje pas mijn definitieve maat toen hij rond de 8-9 maanden was. Ik heb bij me dochter geen borstvoeding gegeven (al vanaf 4 mnd zwangerschap bekkeninstabiliteit) dus zou misschien eerder kunnen, maar wacht liever de ontzwangerperiode af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi chrystle

welkom hier! liften of niet daar zullen de verschillende pc's ook in jouw geval misschien over van mening verschillen. inderdaad is alleen het plaatsen van een prothese wat herstel betreft mooier, ik heb geen idee hoe 'erg' het bij jou is en of je de littekens voor lief wilt nemen. ik heb een verkleining gehad en heb me nooit een moment gestoord aan mijn gigantische ankers.

ik zou als ik jou was veel voorbeeldmateriaal, ook van lifts, proberen te bekijken. Als jouw 'hanggraad' echt heel groot is en je wil puur een verfraaiing van de vorm boven een vergroting, dan zou ik wel een lift overwegen.

er zijn hier op het forum ook mensen die een vergroting hebben verkozen boven een lift, als je wilt geef ik je een hint per pb, dan kun je zelf contact met hun zoeken.

liefs en wijsheid

Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kaat,

Ja het is nu natuurlijk zo dat ik nog geen advies van een PC gekregen heb dus heb je toch een voorkeur. Maar mocht ik te horen krijgen dat een lift de enigste of mooiste optie is dan zal ik waarschijnlijk de littekens wel voor lief nemen. Er zullen waarschijnlijk vrouwen zijn die het erger hebben, maar voor mezelf vind ik het wel erg hoe ze "hangen".

Ik heb eigenlijk geen idee hoe je kan opmeten hoeveel te laag ze eigenlijk hangen. Weet jij dat toevallig?

Als je mij de "hint" kan sturen heel graag dan kan ik misschien wat informatie bij hun opdoen.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Chrystel,

welkom hier! en ik ben zo'n hint ben haha..

mijn borsten hingen best wel redelijk (6 en 4 cm of 7 en 5...zoiets,weet het niet zeker meer) en ik kreeg ook 2 verschillend advies. volgens de ene MOEST ik een lift nemen omdat het anders helemaal nix werd en de ander adviseerde me (omdat ik juist GEEN littekens wilde) een gewone bv.

en zoals je kunt zien op mijn foto's is het resultaat wel goed gekomen :38:

ik zal ooit wel aan een lift(met wissel) moeten hoor maar vind me er nu nog te jong voor en ik weet dat ik me dus wel flink zou storen aan die littekens. vandaar mijn keuze.

en je moet dan meten vanuit onder je borst(plooi) tot aan daar waar je borst het lichaam weer verlaat. snap je het een beetje?

ik stoor me juist nog niet aan mijn (toch wel redelijke) hang. maakt het natuurlijker. maar zo zie je maar weer dat iedereen gelukkig niet hetzelfde is. en ook de pc's zullen verschillend advies gaan geven.

ben erg benieuwd! ik volg je :D

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Patries,

Ik heb net je foto's bekeken en het ziet er inderdaad wel natuurlijk uit. Wat is nu je uiteindelijke maat?

Ja ik zie ook wel op tegen de littekens en heb ik begrepen dat je tepel toch ook wel van vorm enzo veranderd.

En aangezien ik best een angsthaas ben wat betreft operaties enzo maak ik liever meteen de juiste keuze dan 3 jaar later weer terug gaan omdat ik toch ontevreden ben.

Dat meten snap ik toch niet helemaal. Ik snap wel wat je bedoeld hoe ik moet opmeten, maar hoe kom je er dan achter hoeveel het hangt? Het enigste wat ik tot nu heb gemeten is de hoogte van borstbeen? (die twee botjes onder je nek) naar tepel en zo weet ik wat de een lager hangt dan de ander. Dus als je dat anders voor mij zou kunnen uitleggen?

Groetjes Kristel

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Kristel,

ik heb nu een 85E. mooie maat,heb je ook nog ruime keus in leuke bh's haha..

ja ik snap je wel,maar dat is maar net hoe erg je je hang vindt he?! ik heb mijn hang nooit erg gevonden. ik vond alleen de leegte heel erg..

als je het tegen je borstplooi legt en dan waar je borst je huid weer verlaat dat geeft een aantal centimeters,dat is je hang zeg maar. ik geloof dat dat niet meer dan 4 mag zijn. beneden de 4 is het niet noodzakelijk om te liften,meer wel. maar je moet me ff niet vastpinnen op de centimeters hoor.

hoe weet ik dit zul je je afvragen,mijn moeder heeft een kleine 2 weken geleden ook een bv gehad. en daar heeft hij voor de bv ook opgemeten,hoeveel haar hang was. en zij had 4 cm hang. en als je dan gaat liften word (werd) dat niet mooi zei hij. beneden die 4 cm...

en zoals ik al zei; iedere pc zal je een ander advies geven hierover. net als ik er (nu) nog niet voor ben zul jij wel misschien al wel voor zijn,snap je?!

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Patries,

Ja dat is inderdaad zo dat ik 70F had kon ik bijna geen mooie bh's vinden als ik ze al in die maat kon vinden, maar ja nu is het ook niks met dat losse vel en de ene een D en de andere een E. Maar als het goed is ben ik daar dit jaar nog vanaf. :D

Ik zal straks als ik naar bed ga het even proberen om het op die manier op te meten.

Ik heb van het weekend wel besloten om morgen Velthuis te bellen voor een consult. Ook al ga ik pas over ruim een half jaar voor de operatie ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben. Kijken wat het advies van de PC is. Die heeft er natuurlijk meer verstand van dan ik en dan hoef ik er niet over te malen wat het nou word een lift of bv.

Ik zal laten weten wanneer ik moet en wat het advies is.

Groetjes Kristel

Link naar reactie
Delen op andere sites

linkje

hoi chrystle

hierboven staat een linkje, als je die aanklikt kom je op een aantal casussen en leer je iets meer over "hanggraad". ik heb heel eventjes iets proberen te vinden, de wetenschappelijke naam voor hangborsten is ptosis, en vervolgens gaat het dan om graad I II of III. dit wordt volgens mij ook gebruikt door ziekteverzekeringen om te kijken of een borstverkleining (een lift weet ik niet) vergoed gaat worden zo ja of zo nee.

maar het handigste voor jou is om eerst 1 of 2 (of meer) consulten te doen, dan zullen de dingen en mogelijkheden vanzelf duidelijk worden, dan kun je daarna nog altijd gaan googlen.

groetjes

Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kaatje bedankt dat je dit voor me heb opgezocht zal hier vanavond even naar kijken (dan liggen de kinderen op bed haha gaat iets makkelijker dan)

Ik kan in ieder geval 8 februari bij velthuis kliniek terecht voor een 1e consult.

Groetjes Kristel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gisteren mijn consult gehad bij dr. Zaal.

En helaas het word een lift. Had op wat anders gehoopt, maar heb me er bij neergelegd. Na haar uitleg begreep ik ook dat het niet anders kon.

Mijn hanggraad is niet heel erg, maar het is te leeg aan de bovenkant om het alleen op te kunnen liften.

Dr Zaal adviseerde mij een lift met 250cc (lijkt zo weinig)

Nu zit ik er aan te denken om nog een consult aan te vragen bij Boerhaave.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Van de week de definitieve afspraak gemaakt voor de lift. Het word 6 mei. (dan ben ik "ontzwangerd")

Heel spannend nu er een datum voor staat.

Bij de lift raak ik 1,5 cup kwijt dus krijg ik ook een mentor prothese 250cc om het verlies weer op te vullen.

Nou ik zal jullie van alles op de hoogte houden.

Kristel

P.S. mijn hele verhaal staat in het voorsteltopic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nog een consult gehad bij dr Beekman en die adviseerde hetzelfde en ga dus toch naar Velthuis had daar een beter gevoel over.

De afspraak staat voor 6 mei 2010.

Dr. Zaal belt mij vandaag nog even en daarna is het aftellen naar 6 mei....Spannend.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

wowie chrystle

jij laat er geen gras over groeien! proficiat met je datum! jammer dat het moet van die littekens, maar er valt prima mee te leven! ik heb ook 2 giga littekens aan mijn verkleining over gehouden, als je weet dat het moet dan kun je er vrede mee hebben!

nu aftellen maar!

liefs

Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Madeleine

Hoi Chrystle,

Fijn voor je dat de datum staat. Dr. Zaal heeft bij mij twee weken geleden BV uitgevoerd. Ik had ook een heel prettig gevoel bij haar en bij de kliniek. En dat gevoel is er nog steeds! Ik werd heel prettig door haar opgevangen voor de operatie en daarna ook. Ook de rest van het personeel is hartstikke aardig.

Succes!

Groetjes,

Madeleine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Patries dat is inderdaad wat overzichtelijker.

Inderdaad Kaatje dat had ik op een gegeven moment ook (heel ver in mijn achterhoofd wist ik dat toch wel een lift werd maar je hoopt van niet haha) Dat ik mijn kleding uit moest doen zei dr Zaal meteen: sorry meis dat word een lift. Dan zak je eerst door de grond haha, maar ook al alleen haar directe reactie weet je gewoon dat er geen andere optie is. En ze heeft mij alles zo goed uitgelegd en gerust gesteld over heel veel dingen. Dan leg je je erbij neer en accepteer je toch de littekens.

Beter littekens dan met deze zakjes door moeten.

Ik zal tegen de tijd wel foto's plaatsen. (is toch makkelijker als je weet waar de ander over praat)

Madeleine ben wel blij om te horen dat je een goede ervaring heb met dr Zaal en het overige personeel. Ik had wel een goed gevoel bij haar, maar toch fijn om te horen dat andere daar al een goede ervaring hebben.

Liefs Kristel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hallo,

Nou ik ben er al een tijdje niet meer geweest. Wou er niet meer zoveel aan denken omdat de datum toch nog wel ver weg was en dan zou ik alleen maar zenuwachtig worden.

Ben ondertussen ook even lekker naar Spanje geweest. We hebben er een kitten bij dus zo had ik steeds andere dingen om naar uit te kijken.

Nu zijn er geen andere dingen meer om naar uit te kijken het is nu toch echt nog 2 weken en 6 dagen. En ik begin toch al wel een beetje zenuwachtig te worden. Maar aan de andere kant heb ik nu ook wel zoiets van het gaat toch wel gebeuren dus laten de dagen maar snel gaan dan ben ik ieder geval straks van mijn zakkende boobies af.

Nou ik wou even mijn operatiekriebels kwijt :1:

Ik hou jullie op de hoogte

Liefs Kristel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.