Ga naar inhoud

Daphne : 4 maart 2010 : Dr Sluimers : Bronovo in Den Haag


Aanbevolen berichten

Inmiddels ligt mijn bvk alweer 3,5 week achter me en het gaat erg goed. De littekens genezen mooi; of dat te danken is aan die speciale creme die de PC heeft voorgeschreven weet ik niet maar het ziet er goed uit. Mijn boobs beginnen ook al weer meer 'van mezelf' te worden; voelen niet meer zo vreemd.

Ik ga morgen weer beginnen met werken voor halve dagen; ik kan vanuit huis werken dus dat is zalig. Dan plof ik gewoon op de bank als ik moe word en kruip ik weer achter de computer als mijn batterijtje weer opgeladen is. Ik hoop na de Pasen weer naar kantoor te gaan. Op 20 april -6 weken na operatie- heb ik mijn check-up bij dr Sluimers.

Nog een mooi moment die ik even met jullie wil delen: mijn dochter van 6 zat laatst met haar barbie's te spelen en terwijl ze haar barbie's eindeloos tegen elkaar liet kletsen, zegt ze ineens (zgn ene barbie tegen de andere): "oh, wat zie jij er mooi uit", "ja he, ik heb een borstverkleining gehad". We kwamen niet meer bij van het lachen! :152: Kinderen... zo ontwapenend!

Tot de volgende x!

Daphne

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste dagen met gaasverband en daarna pleisters.

Maandverband is wellicht een goed idee als je behoorlijk 'lekt'. Ik zou wel gaasverband gebruiken tussen borst en maandverband want misschien blijft het wel (erg) plakken als je het moet verschonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Daphne

Je kan alweer snel aan het werk..Ik heb mijn arbo consult pas eind april.. Voor dit tijd wordt er niet gewerkt. Maar ja ik doe iets heel anders dan jou..

Lachen he die kids, de jongste zegt iedere keer kei hard op straat, mijn mamma heeft nu kleine borsten (nog een d cup dus wat is klein hahaha) En dan zie je de mensen kijken hihihi geweldig.

Alles nog netjes dicht bij jou..Ook verschillend trouwens. Ik heb nog gevraagd om zalf maar dat deden ze alleen bij ernstig litteken vorming.. En bij mij is het nog niet allemaal dicht trouwens.. Ik ga van de week maar eens bellen. Er zit nl ook een hechting raar te doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kaatje,

Ha, dus jij hebt ook van die kleine guppen?! Zalig he, als ze zo uit de hoek komen met hun kinderlijke eerlijkheid.

Ja, het scheelt echt wat voor werk je doet. Groot gelijk dat je het rustig aan doet; goed naar je lijf luisteren.

Bij mij is en blijft alles keurig dicht. De littekens zien er keurig uit, borsten en tepels weer mooi van kleur, daar ben ik echt blij mee. Alleen nog een korstje her en der. Wat jammer is, is dat ik aan het uiteinde van mijn littekens, vnl. aan de binnenkant van mijn borsten, kleine 'zwellingen' heb die niet wegtrekken. De PC zei dat daar wellicht overtollig weefsel zit. Kunnen ze mettertijd met een plaatselijke verdoving en een klein sneetje verhelpen.

De creme die ik gehad heb is ALHYDRAN. Wereldspul. Moet je echt naar vragen als alles dicht is bij je. Helpt enorm tegen droge huid en jeuk. En gaat juist lelijke littekenvorming tegen (preventief). Een receptje uitschrijven voor zoiets zal men toch niet weigeren? Maar goed, misschien zijn er nog wel meer zalfjes e/o olie wat heerlijk is.

Heb nog even naar de update van je foto's gekeken... gaat er steeds beter uitzien! Fijn, hoor.

Slaap jij al op je zij? Ik lig nog steeds braaf op mijn rug en heb ook nog dacht en nacht die ondersteunende bh aan. Nog drie weekjes afzien...

Grtjs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat iedereen iets anders adviseerd qua olie, creme enz. Denk dat het er vooral om gaat dat er wordt gesmeerd om de littekens soepel te krijgen/houden. Ikzelf heb de tip gekregen via een bekende van Marjan12 om Bio Oil te gebruiken. Het rugslapen gaat hier nog steeds super goed. Wat ik doe is benen opzij leggen en hoofd ook, dan lijkt het alsof je op je zij slaapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat iedereen iets anders adviseerd qua olie, creme enz. Denk dat het er vooral om gaat dat er wordt gesmeerd om de littekens soepel te krijgen/houden. Ikzelf heb de tip gekregen via een bekende van Marjan12 om Bio Oil te gebruiken. Het rugslapen gaat hier nog steeds super goed. Wat ik doe is benen opzij leggen en hoofd ook, dan lijkt het alsof je op je zij slaapt.

Hahaha, ja dat is inderdaad alsof je op je zij slaapt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hoi Kaatje,

Leuk om weer van je te horen (lezen)! Het gaat erg goed met mij en mijn nieuwe vriendjes.

Ik ben dinsdag 20 april weer naar de PC geweest voor check up; hij is ook erg tevreden over hoe alles eruit ziet.

Ik ben na Pasen (6 april) weer aan het werk gegaan - ik werk full time - en het gaat super. Omdat ik een maand gerust heb, ben ik vol energie. Ik doe alles weer, behalve sporten. Daar begin ik in de eerste week van mei weer mee. Ik draag nog steeds die speciale (sport)beha's want ze zitten zo lekker. Maar woensdag 28 april ben ik jarig en daarna ga ik los in de lingeriewinkels :5:

Fijn dat eindelijk alles dicht is bij jou. Voel je je verder goed? Doe jij ook alles weer (incl. werken)?

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dan gaan Kaatje Kakel maar ik reageer toch maar even :unsure: . Ik mag morgen weer naar school. Ik vind het wel spannend allemaal en ben benieuwd of ik het allemaal vol ga houden. Dinsdag (en woensdag ook denk ik) heb ik mijn stage. Ik ben voor de helft beter gemeld omdat mijn teamleidster niet wil dat ik weer uit de running raak.

Ik mag over 2 weekjes een andere bh aan maar ik weet niet of ik dat ook ga doen. Ja een simpele denk ik zonder push-up of beugel. Ik heb wel zin om bh's te gaan shoppen. Vorige week stond ik bijna op het punt om een bh te kopen maar toch niet gedaan. Ik wil toch die 6 weken na de bvk afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hallo Daphne,

Ik ben net bij Sluimers geweest en ga het in oktober laten doen (BRRRRR)

Wat ik mij afvraag doet hij de ankermethode of die andere, knoopsgat geloof ik.

Kan je mij vertellen hoelang het duurt voordat je weer kan werken? Ik zit in de thuiszorg als zzper dus dit is voor mij erg belangrijk! En natuurlijk wanneer de pijn over is en je een bh kan gaan dragen. Alvast bedankt voor de moeite!

Ik had trouwens een voorstel bericht gemaakt maar die zie ik nergens terug, ben niet zo handig.

groetjes Eefje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Daphne,

Ik ben net bij Sluimers geweest en ga het in oktober laten doen (BRRRRR)

Wat ik mij afvraag doet hij de ankermethode of die andere, knoopsgat geloof ik.

Kan je mij vertellen hoelang het duurt voordat je weer kan werken? Ik zit in de thuiszorg als zzper dus dit is voor mij erg belangrijk! En natuurlijk wanneer de pijn over is en je een bh kan gaan dragen. Alvast bedankt voor de moeite!

Ik had trouwens een voorstel bericht gemaakt maar die zie ik nergens terug, ben niet zo handig.

groetjes Eefje

Ik werk ook in de zorg als verzorgende IG maar ik mag van mijn chirurg pas weer na 6 weken voorzichtig aan beginnen in de zorg,wel voorzichtig met het tillen.

Ik doe nu nog vervangend werk op mijn werk.Bij mij zal het wel iets langer gaan duren want er zit nog steeds vocht in mijn linkerborst,zolang dat nog niet geheel weg is mag ik nog niet de zorg in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Daphne,

Ik ben net bij Sluimers geweest en ga het in oktober laten doen (BRRRRR)

Wat ik mij afvraag doet hij de ankermethode of die andere, knoopsgat geloof ik.

Kan je mij vertellen hoelang het duurt voordat je weer kan werken? Ik zit in de thuiszorg als zzper dus dit is voor mij erg belangrijk! En natuurlijk wanneer de pijn over is en je een bh kan gaan dragen. Alvast bedankt voor de moeite!

Ik had trouwens een voorstel bericht gemaakt maar die zie ik nergens terug, ben niet zo handig.

groetjes Eefje

Hoi Eefje,

Allereerst: wat goed dat je besloten hebt om een BVK te laten doen! Het is geen kleine beslissing en een spannende periode.

Welke methode Sluimers gaat toepassen kan hij je alleen zelf vertellen; het is per persoon verschillend. Schrijf je vragen en zorgen op, dan heb je het paraat bij je volgende consult. Er gaat zoveel door je hoofd deze periode dat je het een bij het ander vergeet... althans, dat had ik. Bij mij is de ankermethode toegepast en dat is goed bevallen. De littekens zijn nauwelijks zichtbaar

Ik ben na een maand weer voor halve dagen gaan werken en na 5 weken weer full-time. Maar ik werk op kantoor en dat is een groot verschil met jouw job. Als ik jou was, zou ik niet al te snel weer aan de slag gaan. Je voelt je een week na de operatie misschien weer een hele meid, maar neem de tijd om te herstellen, dat zal het genezingsproces ten goede komen.

Na 6 weken kun je weer een normale beha dragen. Ik heb die speciale beha's zelfs nog iets langer gedragen. Ze geven zoveel steun en comfort, zalig. En wat betreft de pijn: die heb ik helemaal niet gehad :7: Alleen vlak na de operatie eventjes, op de verkoeverkamer, maar je krijgt zulke goede pijnstilling. Als je goed je rust neemt en je hebt hopelijk iemand bij je thuis die voor je zorgt, zeker de eerste week na de operatie, dan zal het vast heel erg meevallen. Het is natuurlijk voor iedereen anders maar wat ik het ergste vond, van de hele operatie en alles daaromheen, was het 6 weken rugslapen.

Ik wens je veel succes; het resultaat wordt vast prachtig! Je bent bij Sluimers in goede en zeer bekwame handen :116:

Groetjes,

Daphne

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.