Ga naar inhoud

Daphne : 4 maart 2010 : Dr Sluimers : Bronovo in Den Haag


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben Daphne, 41 jaar en ik woon in Den Haag met mijn man en dochter van 6.

Jarenlang ben ik simpelweg gelukkig geweest met mijn grote, stevige borsten die qua vorm en grootte perfect bij mijn lichaam pasten. Tot het moment dat ik de 30 passeerde en de zwaartekracht zich steeds meer liet gelden. Toen daar een zwangerschap overheen ging, zijn mijn borsten nooit meer 'de oude' geworden :unsure: Maar mezelf laten opereren aan een paar slappe joekels zag ik niet zitten (angsthaas, jawel!).

Inmiddels zijn de lichamelijke klachten toegenomen (pijn in schouders en nek), en praktische bezwaren te over. Ik ben het zo beu om steeds naar dure speciaalzaken te gaan voor goede beha's, wil ook weleens leuke bovenkleding kopen maar bovenal wil ik me vrij voelen in mijn lichaam als ik met mijn dochter over het strand ren, de sauna induik of los ga in de sportschool.

Half december 2009 ging de knop om, bracht een bezoek aan mijn huisarts en kreeg zonder discussie een verwijsbrief voor mijn maatje 85G. Ik heb kennismakingsafspraken gemaakt met 2 plastisch chirurgen van verschillende ziekenhuizen (Leyenburg en Bronovo, beiden in Den Haag), resp. op 6 en 12 januari. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om mij te laten opereren door Dr Sluimers in het Bronovo. Op 18 januari had ik de goedkeuring van mijn verzekering al te pakken :43: en staat mijn operatie nu gepland voor 4 maart a.s.!

Ik vind het zooooooo spannend, maar ik ben zooooooooo blij dat het gaat gebeuren! Heerlijk om op dit forum ervaringen te kunnen gaan lezen en delen.

Tot snel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hoi Daphne, Welkom hier en wat knap dat je toch ervoor wilt gaan. En voor je het weet is het 4 maart. Ga je ook dan een verslag maken? En maak je er ook foto's van?

Groeten Patricia

Hoi Patricia, beetje late reactie van mij maar leuk dat je even op mijn berichtje gereageerd hebt! Ik ga inderdaad een verslag en foto's maken. Ik zie dat wij in dezelfde week bij de anesthesist zitten :1: ik heb mijn afspraak op 16 februari. Weet jij al wanneer je geopereerd wordt? Of heb je de goedkeuring van je verzekering nog niet binnen? Succes met alles :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nog niet wanneer dit gaat gebeuren. Volgende week moet ik mijn aanvraag binnen hebben van het ziekenhuis. Opsturen naar de zorgverzekeraar en binnen 6 weken hoop ik mijn goedkeuring binnen te hebben. Als ik die binnen heb moet ik het ziekenhuis bellen en volgens mij gaan we dan een datum inplannen. Ze hebben gezegd dat de lijst niet lang is dus hoop dat het april of mei gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Daphne,

Welkom op het forum (beetje laat maar had je berichtje nooit gezien)

Nu is het aftellen begonnen voor je het weet is het 4 maart.

groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hoi Patricia,

Vandaag is het zover! G-Day!!

Ik moet me om 10.45u. melden in het Bronovo en 12.45u. is mijn operatie. De zenuwen beginnen nu pas te komen, hoor. Mixed feelings; je kijkt ernaar uit en tegelijkertijd is het héél spannend.

Jij bent over 3 weken aan de beurt zie ik. Heerlijk, hoor. Nu kun je echt aftellen.

Nou, ik ga mijn tasje pakken nu. Ik hoop hier snel weer terug te zijn met fijne berichten.

Ciao!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zit erop... mijn 'G-Day' is achter de rug!

Ik had niet verwacht dat ik zo zenuwachtig zou zijn, maar gelukkig hebben ze daar pilletjes tegen :4: Ik ging dus lekker chill richting de OK. In de ruimte voor de OK werd ik 'operatie-klaar' gemaakt, het was ook het moment waarop de chirurg het operatiepatroon op mijn borsten tekende. Ik moest even grinniken toen hij vertelde waar mijn tepels zouden komen.

Om plm. 13.20u. ging ik in no-time onder zeil en het eerste wat ik zag was de klok op de verkoeverkamer die 16.20u. aanwees. Mij werd verteld dat de operatie dik 2 uur heeft geduurd en zonder complicaties was verlopen. Dr Sluimers verscheen aan mijn bed en vertelde dat er 1600 gram verwijderd was (yes!). Ik kan me van de 2,5 uur die ik in totaal op de verkoever heb gelegen, niet heel veel herinneren; mij is later verteld dat ik aardig wat pijn heb gehad, m.n. aan mijn linkerborst, maar ik ben me daar niet heel bewust van geweest. Heb morfine gekregen en daar ben ik me wel behoorlijk bewust van geweest :99:

Terug op de afdeling durfde ik pas onder de dekens te gluren... :16: whaaaa-aar zijn mijn borsten????

Ondanks het verband en de strakke beha kun je je toch al een klein beetje een beeld vormen van wat er zit... of liever gezegd: van wat er niet meer zit, haha. Ik ben die avond niet veel waard geweest. Niet meer dan logisch. Erg moe, geen honger, geen dorst, ik wilde alleen maar slapen...

's Ochtends voelde ik me alweer een stuk beter. Ik mocht ik uit bed; rustig aan, zelf naar de wc, beetje wassen aan de wastafel. Ik werd goed onder de pijnstillers gehouden en had minimaal bloed/vocht uit de drains. De dag erna, zaterdag, mocht ik naar huis :D

Al met al is het heel erg meegevallen!! Nauwelijks pijn gehad, mijn borsten voelden wel beurs en trekkerig aan, maar je merkt na een paar dagen al dat dat gevoel afneemt. Ondanks dat mijn nieuwe vriendjes nog moeten 'indalen', bont en blauw zijn en vol hechtingen, ben ik nu al heel tevreden over het mooie resultaat. En er zit nog genoeg hoor :D De exacte maat weet ik nog niet, maar ik vermoed kleine D. What a difference! Grootste tegenvaller: het op je rug moeten slapen.

Op dit moment, een week na de operatie, slik ik nog paracetamol (3x 1000mg per dag) en lig ik praktisch de hele dag op de bank. Die para's zijn niet tegen de pijn, maar anderhalve dag zonder leerde mij dat het wel rust en kracht geeft om te herstellen. Vandaag terug naar Bronovo voor nacontrole en op 18 maart mogen de hechtingen eruit. Tot die tijd: liggen en laten verzorgen, ook al denk je je nog zo'n hele meid te voelen. Da's tip 1. Tip 2: zorg voor een goede beha! Ik heb de Post-Op Bra cotton van Carefix (emdaplast.nl). Niet duur, soepel en het allerbelangrijkste: geeft zo'n goede ondersteuning!

Lieve groeten van een gelukkige meid met 3 maten minder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Daphne

Fijn dat de operatie goed is verlopen en dat je nu blij bent met je nieuwe borsten ondanks dat het nog blauw en pijnlijk is.

Goed voor mij om dit soort verhalen te lezen,ik zelf zit nu te wachten op de goedkeuring van de verzekeraar.Ben gisteren bij de plastisch chirurg geweest.Dus ik zit nog aan het begintraject maar als de zorgverzekeraar sne reageert dan kan ik eind mei aan de beurt zijn ongeveer.

Ik heb gekeken op die site van de bh's.

Mag ik vragen welk model jj hebt?? De bella of de bianca??

De bella vindt ik er wel goed uitzien en ik denk dat hij met de sluiting ook beter blijft zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daphne super bedankt voor je verslag. Ik mag over 2 weken en ik kijk er echt naar uit. De zenuwen beginnen beetje bij beetje wel te komen nu. Bij mij is verteld dat ik de eerste en tweede dag verband om heb en de derde dag gaan ze het verwijderen en krijg ik mijn sportbh aan. Ik denk dat ieder ziekenhuis dat anders doet. Veel succes met je nieuwe boobs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren mijn 1e consult gehad en mijn plastisch chirurg vertelde dat hij tijdens de opratie ook geen drains plaatst als dit niet nodig is.Hij had er over dat hij bloedvaatjes dicht brand.

Hij gebruikt ook geen drukverband.Als alles goed is mag je ook na 1 dag naar huis.

Maar als ik mijn vervolggesprek heb vraag ik het nog wel allemaal een keer na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames, dank voor jullie reacties.

Patries, prima idee van dat samenvoegen. Jammer dat de icoontjes uit de voorsteltopic niet meegekomen zijn, staat zo gezellig.

@Mickey: ik heb de Bianca. Het was geen eigen keuze, die kreeg ik in het ziekenhuis. Maar prima beha, sluit goed, klittenband is heel stevig. Ik heb er inmiddels drie. Mijn man had ook een sportbeha gekocht maar ik denk dat die in een later stadium pas lekker is, ik vind die extra steun (brede band onder de borsten) op dit moment heerlijk. Drukt minder op het onderste litteken. Ik hoop dat de goedkeuring van jouw verzekering er snel doorkomt, dan kan het aftellen echt beginnen. Spannend, hoor.

Dat van dat dichtbranden en geen drains snap ik even niet; volgens mij (maar ik ben geen arts natuurlijk) hebben je borsten vlak na de operatie juist drains nodig om het overtollig bloed/vocht af te voeren. Mij is verteld dat het anders kan ophopen in je borsten en voor complicaties kan zorgen (zwellingen etc.). Maar wat Patricia1984 al zei: iedere arts/zh/kliniek kan andere methoden hebben, dat maakt het niet beter of slechter :) Zo had ik bijv. ook geen drukverband.

Anyway, laat je goed voorlichten en zorg dat je niet met vragen blijft zitten, ook al lijken de antwoorden nog zo voor de hand te liggen.

Mijn nacontrole gisteren is goed gegaan: de PC zei dat de littekens erg rustig zijn, hechtstrips zijn verwijderd en 18 maart gaan de hechtingen eruit!

Ik blijf jullie volgen, meiden!

Groetjes,

Daphne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kaatje,

Bedankt voor je reactie! Leuk dat jij ook je ervaringen geplaatst hebt, heb ik net gelezen. Je was snel weer thuis, zeg. En geen drains - is overigens niet eng of pijnlijk geweest, althans... niet bij mij. Zo zie je maar, iedere BVK gaat weer anders. Daarom heb ik voor mijn operatie bewust niet veel opgezocht over andermans ervaringen. Maar ik merk nu na de operatie dat ik die behoefte aan 'vergelijkingsmateriaal' juist heel erg heb.

Ik zie dat er bij jou ook behoorlijk wat af gegaan is. Wat een verlichting he? Affijn, wij gaan allebei overmorgen weer naar onze PC, spannend he :) Fijn dat dan de pleisters eraf mogen bij je, voelt inderdaad heel vervelend.

Wat heerlijk dat jij oplosbare hechtingen hebt! Ik zie er wel een beetje tegenop om ze eruit te laten halen, mijn borsten zijn nog zo gevoelig! Heb jij dat ook? Vandaag in de auto reed mijn man iets te vlot over een flinke verkeersdrempel :29: dat voelde niet echt lekker... Om maar iets te noemen... Ik vraag me af hoelang die gevoeligheid blijft. Net zoals bijv. de zwelling rondom de littekens. Ziet er nog niet fraai uit. Maar ik ben misschien wat ongeduldig, de operatie is nog geen 2 weken geleden :4:

Ik ben erg benieuwd naar jouw foto's dus ik ontvang graag jouw ww. Ik heb zelf geen online album oid, maar wel foto's die ik best op een andere manier met je wil delen als je daar behoefte aan hebt.

Groetjes,

Daphne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gevoelige herken ik wel, ik had vandaag een stukje gelopen en even naar de c1000 (1 dingetje halen) moest er gewoon ff uit.. Nou ik was kapot ervan.. In de auto heb ik niet meer gezeten sinds ik thuisgekomen ben maar voel alles.. Vanmiddag iets te abrupt bewogen (liet iets vallen) tja dat voel je dan wel.. De littekens zijn niet zo gezwollen de verticale zien er onder de pleisters best goed uit, onder de plooi wat minder, maar ja ook door de pleisters wat minder goed te zien. Ik ben wel bont en blauw.

Mijn ww krijg je zo via pm

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo kaatje,

lees jullie topics, ga zelf 30 ,maart onder het mes, net als jullie kijk ik er naar uit maar ben wel bang voor het resultaat.ik heb nu G cup en hoop een c/d cup te krijgen.

zou ik ook jou foto's mogen zien.

Ik vind wel fijn om zo voor te bereiden met iedereen hun verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej hoe was het bij de chirurg vandaag? de hechtingen eruit? En was het een naar gevoel? HIer zitten ze er nog in, ik voel ze wel af en toe maar ja. Ze gaan vanzelf weg.

Hoi, het is goed gegaan gisteren. Het verwijderen van de hechtingen was pijnloos :) Het waren er niet zoveel, er blijken ook oplosbare hechtingen tussen te zitten dus da's fijn. De PC is erg tevreden met hoe het geneest; geen lekkage's, ontstekingen of andere narigheden. Daar ben ik erg blij mee; rust houden helpt daar zeker aan mee. Ik heb een recept meegekregen voor speciale crème om mijn littekens mee in te smeren. Werkt herstellend, verzorgend en jeukstillend. Over een maand weer een check up bij de PC.

Ik las in je topic dat jouw bezoek aan de PC gisteren ook goed is gegaan. Fijn!

Nog even en dan kunnen we gaan shoppen voor nieuwe lingerie en bikini's :5:

Ben benieuwd naar ervaringen van meiden wat betreft het weer aan het werk gaan na een BVK.

Wat voor werk doe je en hoe snel na de operatie ben je weer begonnen? Eerst rustig opgebouwd of gelijk vol erin?

Do's en dont's en andere adviezen op dit gebied zijn welkom, thx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, het is goed gegaan gisteren. Het verwijderen van de hechtingen was pijnloos :) Het waren er niet zoveel, er blijken ook oplosbare hechtingen tussen te zitten dus da's fijn. De PC is erg tevreden met hoe het geneest; geen lekkage's, ontstekingen of andere narigheden. Daar ben ik erg blij mee; rust houden helpt daar zeker aan mee. Ik heb een recept meegekregen voor speciale crème om mijn littekens mee in te smeren. Werkt herstellend, verzorgend en jeukstillend. Over een maand weer een check up bij de PC.

Ik las in je topic dat jouw bezoek aan de PC gisteren ook goed is gegaan. Fijn!

Nog even en dan kunnen we gaan shoppen voor nieuwe lingerie en bikini's :5:

Ben benieuwd naar ervaringen van meiden wat betreft het weer aan het werk gaan na een BVK.

Wat voor werk doe je en hoe snel na de operatie ben je weer begonnen? Eerst rustig opgebouwd of gelijk vol erin?

Do's en dont's en andere adviezen op dit gebied zijn welkom, thx!

Daar ben ik ook erg benieuwd naar, voorlopig ga ik nog niet aan het werk, werk in de kinderopvang dus dat is nog ff te zwaar. Durf nog niet eens een kopje te tillen hahaha. En heb nu een probleem met een zenuw die niet goed gaat waardoor ik rust moet houden met een arm..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog niet mijn bvk gehad maar ik kan er wel wat over vertellen. Ik heb bij mijn school en stage/werk aangegeven dat ik sowieso 3 weken niet aanwezig kan zijn. Ook heb ik aangegeven dat ik eerst rustig aan wil beginnen dus niet de hele tijd naar cliënten maar ook werk op het kantoor doen. Twee vriendinnen van mijn teamleidster hebben ook een bvk laten doen en ik denk dat dat dan wel weer een voordeel voor mij is. Wat ik bij cliënten doe is vooral veel praten. Ik moet wel eens tillen maar mijn stagebegeleidster weet van mij dat ik dan niet mag tillen. Op school mag ik eerst ook rustig aan gaan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.