Ga naar inhoud

pijnmedicatie


Beep

Aanbevolen berichten

Hoi femme,

Waardeloos he, dan heb je al pijn, en word je ook nog eens ziek. Ik ben ook erg ziek geworden na mijn bv de tweede dag was echt een hel. Bij mij hielp het wel dat ik stopte met de diclofenac. Je kunt misschien nu even tijdelijk paracetamol zetpillen nemen. Dan blijft het toch in de lichaam zitten. Verder kleine slokjes drinken. En anders maandag iets vragen voor het braken bij de dokter. Ik weet precies hoe je je voelt.

Ik wilde ze toen ik zo ziek was, er gelijk weer uit hebben. Maar ja ik kon niet meer terug.... Ik hoop dat je snel opknapt, bij mij was het na twee dagen al veel beter, en na vijf dagen voelde ik me stukken beter.

Sterkte Femme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Femme

Vervelend zeg herken mij hier helemaal in! Ik bleef spugen tot ik tramadol en paracetamol zetpillen had gekregen. Voel me nu super en kan weer normaal eten. Het schijnt dat tramadol helpt met het ontspannen van de maag waardoor de een minder akelig gevoel krijgt. Wel blijf ik water drinken zoals BB mij heeft geadviseerd en ik voel mij nog steeds top ondanks de steken af en toe ;)

Maar dat hoort erbij hihi

Heel veel sterkte met je misselijkheid!

Liefs xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb helemaal geen medicatie gekregen, ze hebben alleen gezegd dat ik de eerste dagen moest dafalgan nemen!

Maximum 4 Gr. Per dag!

Daarmee is de pijn echt niet weg hoor!

Klopt, daar is de pijn niet mee weg

Dafalgan is trouwens gelijk aan paracetamol, vandaar dat je daar ook 4 gram (= 4000mg) van mag nemen...

Vraag anders Tramadol aan je huisarts voor zonodig

Ik ben heel erg ziek geworden. Een slok water is al teveel. Dus hoofdpijn etc. Ik ben begonnen met paracetamol en na drie uur ibuprofen. Heb sinds gister niks meer genomen want het komt er toch uit en durf het niet op een lege maag. Maar heb zoveel pijn en ben zo beroerd. Weet even niet meer wat ik moet doen. Ben vrijdag geopereerd.

En hiervoor is de enige remedie: Vanaf dat je thuis komt, of in de auto zit onderweg naar huis, na je operatie, begin je met water drinken!!! Minimaal 2 liter op een dag!! Hoe eerder je het narcose spul verdunt, hoe minder last je ervan krijgt in de vorm van misselijkheid!!

De grootste fout is om thuis te komen, een kop koffie te drinken en een paar uur te gaan slapen!! Dus geen koffie (daarvan houdt je juist vocht vast) maar water, water, water (evt thee)

Groene thee wordt ook vaak geadviseerd omdat het vochtafdrijvend is, maar dames, als je iets drinkt wat vochtafdrijvend is, moet je dat vocht ook weer aanvullen. Dat betekend dus, dat je naast die 2 liter water, ook nog elke kop groene thee moet compenseren met 1 glas water...

Dat geldt ook voor koffie, als je die niet kunt laten ;) Daar drink je dus ook voor elke kop koffie 1 glas water ter compensatie, naast die 2 liter water..

Leuker kan ik het niet maken, wel makkelijker (gestolen leus haha)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik neem nu elke twee uur paracetamol1000 of diclofenac50 om en om.. moet zeggen datik zelf merk wanneer ik iets in moet nemen. Tippp vraag een receptje omeprazol20 of40, datis een maagbeschermer want door de diclofenac kan je maagpijn en zuurbranden krijgen.. niet echt fijn als je al overal zeer hebt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dames,

Ik ben benieuwd hoe lang jullie pijnstilling nodig hadden. Ik heb een recept gekregen voor 15 stuks diclovenac (=5 dagen). Ik ben nu 6 dagen po dus ik gebruik nu alleen nog maar paracetamol. Maar ik merk dat alleen de paracetamol niet genoeg is. Ik heb nog steeds erg veel pijn.

Waren jullie met 6 dagen po al van de pijnstillers af of hadden jullie ook nog nodig? In de kliniek zeiden ze dat de eerste paar dagen pijnlijk is maar dat ik daarna op moest passen niet teveel te doen omdat de pijn dan weg is. Nu na bijna een week doet het zelfs nog pijn om een glas water op te tillen! Begin me een beetje zorgen te maken of dit wel normaal is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Paracetemol is beter om in te nemen dan andere pijnstillende medicatie. Gewoon beter voor je maag.
2. Die bijsluiter word geschreven omdat dit geld voor zelf medicatie, der arts kan en mag altijd meer voor schrijven.
3. Ik zelf heb ook 12 tabletten per 24 uur gehad toen d'r tijd ;) geen probleem dus, daarnaast mag je het zelfs nog aanvullen met een andere pijnstiller. Ik slikte daarnaast nog mijn voorgeschreven pijnstillers en slikte dus paracetamol en de tramadol afwisselend van elkaar.

12.00 paracetemol 2x
14.00 tramadol
16.00 paracetemol 2x
18.00 tramadol

Hierdoor onstaat er een pauze van 4 uur tussen de paracetomol inname en 4 uur tussen de tramadol inname maar wisselen ze elkaar wel mooi af waardoor de pijnstilling optimaal bleef.

De bedoeling was dat ik dit langer zou doorslikken, want ik had geen plaatselijke verdoving gehad (dit doen ze normaal gesproken altijd) voordat de narcose geeindigd werd, omdat ik een allergie heb voor plaatselijke verdovingen ging dit dus niet. Hierdoor had ik meer pijn.
Uiteindelijk kreeg ik op dag 5 ook mega uitslag van de tramadol dus toen ben ik in 1x gestopt met alle mediciatie, ik voelde me daarna veel beter

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ garda; Ik heb denk ook zeker 1,5/2 weken aan de extra pijnstilling (dus naast paracetamol) gezeten, dus met 6 dagen hoef je nog niet te stoppen als het niet gaat hoor..

@pinkboobie; heb ook geen plaatselijke verdoving gehad, heb ook nog nooit gehoord dat dit normaal wel gebeurt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ missMG. O gelukkig is het dan normaal. Ik ben gisteren voor controle geweest en de pc heeft de de cup van de bh een stuk uitgerekt dus die zit nu een stuk prettiger. Helaas heeft hij ook de borstband een stuk strakker gezet. Auwwwwww.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die tramadol is geen lachertje zeg ik voelde me er echt niet goed van :s ik moest me echt concentreren om iets te zien op mijn gsm en wou enkel maar slapen. Ik neem het daarom enkel snachts in zodat ik goed kan slapen, ik mag er wel maar maximum 2 nemen meer mocht echt niet.

zo erg die uitslag gelukkig ging het voor jou zonder pijnstillers :)

ik moet om de 3 u afwisselen 1 ibuprohen dan na 3 u paracetamol en begon de dag met tramadol en eindigde er ook mee heb wel 1keer na 5u terug tramadol genomen omdat de pijn te erg was en toen was het dat ik me zo slecht voelde

Nja ik ben zwaardere medicatie wel gewend, alleen mn lichaam kan wel eens overgevoelig reageren. Ja die jeukende uitslag was veel erger dan de pijn dus dan neemt je dat maar voor lief. De tramadol vond ik zelf wel meevallen qua bijwerkingen. Behalve de uitslag dan, maar dat kwam 1 op de 10.000 voor ofzo :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er dames die het gered hebben zonder pijnstillers? :D Ik neem niet zo graag pilletjes, krijg ze amper door m'n keel... Met wat is de pijn te vergelijken? Borstontsteking, heel erge stuwing als je ineens stopt met borstvoeding,....?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Hee even een vraagje,

zijn er ook mensen die voor de operatie al medicatie slikten?

Ik zit namelijk voor pijnklachten al aan de 2x 50 tot 100 mg tramadol & daarnaast nog 1000 mg paracetamol 3x per dag

En ik las in mijn foldertje dus dat ik 2 weken voor de operatie niks meer mag slikken? Wat is hiervan waar?

De pc zei dat ik na de operatie gewoon mijn medicatie kan blijven slikken, maar nu vraag ik me af hoe het zit met voor de operatie (die weken ervoor dus)

iemand raad?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Haaii,

 

Ik gebruikte 5 dagen lang 4 x per dag paracetamol, dit om elke 5 a 6 uur, soms nam ik tegerlijkertijd ook dyclofinac met paracetamol omdat dit samen goed werkt dat mag 2 maal daags, ik slikte wel maagbeschermers iedere ochtend omdat het slechr is voorje maag waardoor je maagklachten krijgt.

Ik heb alles zo 5 a 6 dagen aangehouden na 1 week was de pijn al grotendeels weg.

 

Veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei naomipriscilla:

Haaii,

 

Ik gebruikte 5 dagen lang 4 x per dag paracetamol, dit om elke 5 a 6 uur, soms nam ik tegerlijkertijd ook dyclofinac met paracetamol omdat dit samen goed werkt dat mag 2 maal daags, ik slikte wel maagbeschermers iedere ochtend omdat het slechr is voorje maag waardoor je maagklachten krijgt.

Ik heb alles zo 5 a 6 dagen aangehouden na 1 week was de pijn al grotendeels weg.

 

Veel sterkte!

Het is beter om verschillende medicatie niet tegelijk te nemen, zodat je een spiegel opbouwt en niet na 4 a 5 uren weer pijn krijgt. 

Ik heb op pagina 2 van dit topic enkele voorbeelden gegeven van goede schema's. Heb met pijnmedicatie gewerkt, dus is betrouwbaar.

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-9-2013 om 09:24 zei Beep:

Hoi meiden,

Ik vraag me af wat jullie als pijnbestrijding voorgeschreven hebben gekregen. Mij is verteld om de 4 uur 2 Paracetamol a 500mg. Dit komt dus neer op 12 tabletten per dag! Nu zag ik op de verpakking dat je er maximaal 6 per dag mag slikken. Omdat ik nog behoorlijk pijn heb, heb ik tot nu toe na 4 uur ook echt weer wat nodig. Omdat de hoeveel Paracetamol me te groot leek, heb ik gisteravond een diclofenac genomen ipv Paracetamol. Ik kreeg helaas wel gelijk last van mn maag, maar na een banaantje werd het wat minder. Rond 3 uur snachts werd ik wakker van de pijn, dus heb ik toch maar weer 2 Paracetamol genomen.

In de ochtend had ik weer behoorlijk pijn, maar ben echt bang dat ik teveel Paracetamol slik. Daarom na mn ontbijtje maar weer diclofenac genomen. Mn maag kwam helaas gelijk in opstand. Ik heb dus maar de kliniek gebeld om te vragen wat ik moet slikken. Het advies was max 8 Paracetamol per dag, en stoppen met de diclofenac. Dit betekent dus fors wat minder pijnstilling. Ik ga nu dus maar proberen om om de 4 uur 1 (ipv 2) Paracetamol te nemen.

Nu vraag ik me dus af wat jullie slikken tegen de pijn. En hoe bouw je een goede spiegel op? Ik hoop trouwens dat ik binnenkort wel kan stoppen hiermee, want het lijkt me niet erg gezond.

Hoi Beep! Bedoelden ze met het recept niet 4x per dag 1000 mg (2 tabletten) paracetamol. Dit is namelijk altijd een standaard dosering. Ik ben zelf namelijk verpleegkundige en dit zie ik standaard na operaties. Dit geven ze altijd als basis, en na enkele dagen zou er een constante dosering moeten opbouwen in je bloed, zodat de paracetamol niet uitwerkt. Hierbij wordt dan vaak aanvullende medicatie gegeven zoals diclofenac of tramadol morfine etc. Wat je zou kunnen doen is even langs de drogist rijden en kijken of ze daar iets van esomeprazol verkopen, dit is een maagbeschermer. Als ze dit hebben dan zou ik 1x per dag een tablet innemen als je wakker wordt, een halfuur voordat je gaat eten (zo legt het tablet een beschermlaagje over je maag. Als je het tegelijk doet met je eten dan leg je een beschermlaag over je eten en dat heeft natuurlijk geen nut :P) verder hebben pijnstillers gewoon wat nare bijwerkingen (zoals misselijkheid, hier had ik zelf last van). Ik ben toen gewoon minder medicijnen gaan gebruiken omdat ik liever meer pijn had dan dat ik de hele dag lag over te geven. Hoop dat je wat met de tip kan! Liefs michelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-1-2015 om 11:16 zei loveut:

Hee even een vraagje,

zijn er ook mensen die voor de operatie al medicatie slikten?

Ik zit namelijk voor pijnklachten al aan de 2x 50 tot 100 mg tramadol & daarnaast nog 1000 mg paracetamol 3x per dag

En ik las in mijn foldertje dus dat ik 2 weken voor de operatie niks meer mag slikken? Wat is hiervan waar?

De pc zei dat ik na de operatie gewoon mijn medicatie kan blijven slikken, maar nu vraag ik me af hoe het zit met voor de operatie (die weken ervoor dus)

iemand raad?

Hoi loveut! Waarvoor gebruik je de medicijnen als ik vragen mag? Gebruik je deze medicijnen dagelijks of alleen zo nodig? Als ik jou was zou ik even overleggen met je PC. Vaak bedoelen ze met medicijnen stoppen medicijnen als bloedverdunners en dergelijke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden zei Michellev:

Hoi Beep! Bedoelden ze met het recept niet 4x per dag 1000 mg (2 tabletten) paracetamol. Dit is namelijk altijd een standaard dosering. Ik ben zelf namelijk verpleegkundige en dit zie ik standaard na operaties. Dit geven ze altijd als basis, en na enkele dagen zou er een constante dosering moeten opbouwen in je bloed, zodat de paracetamol niet uitwerkt. Hierbij wordt dan vaak aanvullende medicatie gegeven zoals diclofenac of tramadol morfine etc. Wat je zou kunnen doen is even langs de drogist rijden en kijken of ze daar iets van esomeprazol verkopen, dit is een maagbeschermer. Als ze dit hebben dan zou ik 1x per dag een tablet innemen als je wakker wordt, een halfuur voordat je gaat eten (zo legt het tablet een beschermlaagje over je maag. Als je het tegelijk doet met je eten dan leg je een beschermlaag over je eten en dat heeft natuurlijk geen nut :P) verder hebben pijnstillers gewoon wat nare bijwerkingen (zoals misselijkheid, hier had ik zelf last van). Ik ben toen gewoon minder medicijnen gaan gebruiken omdat ik liever meer pijn had dan dat ik de hele dag lag over te geven. Hoop dat je wat met de tip kan! Liefs michelle

 

39 minuten geleden zei Michellev:

Hoi loveut! Waarvoor gebruik je de medicijnen als ik vragen mag? Gebruik je deze medicijnen dagelijks of alleen zo nodig? Als ik jou was zou ik even overleggen met je PC. Vaak bedoelen ze met medicijnen stoppen medicijnen als bloedverdunners en dergelijke.

Heb je mijn berichten ook gelezen?

Daarbij zijn Beep en loveut al eeuwen geleden geopereerd ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 months later...

:mellow: Mijn schema...ik stop morgen met de naproxen omdat ik het na 4 dagen prima doe op de paracetamol 

 

maageschermer (omeprazok) kreeg ik  mee met de andere medicatie 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.