Ga naar inhoud

Bien: Preventief verwijderen borsten met plaatsen van expanders


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Mijn verhaal is als volgt;omdat ik cystes heb in allebei de borsten al jaren lang heb ik besloten het traject in te gaan om mijn borsten preventief te verwijderen.

Al vanaf mijn 30e moet ik om de 2 jaar een mammo laten maken, en elke keer heb ik hier slapeloze nachten over.Want wie weet is het een keertje toch verkeerd.

Er is ook een aantal jaartjes geleden een cyste ter grootte van een kieviets ei uit mijn rechter borst gehaald.In 1e instatie is deze leeg gezogen,maar de pijn en de bult bleef,daarna weer geopereerd om de bult e verwijderen.Gelukkig was alles goed.

Maar ik blijf dus lopen met pijn en slaap al jaren niet meer op mijn buik omdat het zeer doet.

Dus vandaar mijn beslissing om mijn borsten preventief te laten verwijderen.

Nu is het zo dat ik het laatste jaar af gevallen ben en een B cup over gehouden heb.Nu willen ze er wel wee een B-cup terug in plaatsen(wat ze dus direct kunnen doen),maar ik wil mijn oude cup weer terug, en dit is een grote C kleine D.Nu kom ik er niet echt onderuit dat ik expanders moet gaan krijgen,hoewel ik wel genoeg huid heb zegt de pc.En ook de littekens ben ik niet echt blij mee,de chirurg die mijn klieren eruit gaat halen komt toe met een litteken onder de borstplooi,maar de pc moet waarschijnlijk een litteken maken onder de tepel en richting de oksel,waar ik helemaal niet blij mee ben....

Wie heeft hier venetueel ervaring mee...?Want ik wordt wel een beetje op een wankel been gezet elke keer....

Ik hoor graag van ervaringen hiermee als die her zijn.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op het forum!!

Helaas zijn hier weinig ervaringen van meiden die preventief hun borsten hebben laten verwijderen... Wel zijn er enkele verhalen over het plaatsen van expanders. Misschien dat je eens via de zoekbalk rechtsboven kunt zoeken op het woord expander. Misschien dat je dan wat vindt :)

Als je de zoekbalk niet vindt, dan moet je eerste even helemaal links onderaan je thema wijzigen in 'unlimited'

Verder begrijp ik niet goed waarom er een litteken van bij je tepel gemaakt moet worden richting je oksel?? Hebben ze uitgelegd waarom ze dat gaan doen?

Ik weet niet heel goed hoe het gaat, dat verwijderen van het weefsel? Maar misschien dat het om die reden is?

Heb je al eens overwogen om bij een tweede pc een second opinion te vragen. Misschien dat deze iets anders kan doen, waardoor je minder littekens zou krijgen?

Sterkte!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maken van een extra litteken zou moeten zijn vanwege het losmaken van de borstspier.Ik overweeg ook om eventueel naar een andere pc te gaan i hetzelfde ziekenhuis.

Ik heb volgende week vrijdag weer een afspraak bij dezelfde pc en ze gaat me opnieuw opmeten en ik hoop dat ik dan wat meer duidelijkheid krijg.

En Wiske1 bedankt.

En idd dat zet het wel in een ander perspectief,maar ik ga natuurlijk ook voor het beste resultaat natuurlijk...in die zin.

Maar de hoofdmoot is de pijn en het niet weten of de cystes cysten blijven natuurlijk.

Een vriendin van mijn zus had dat nm ook en het bleek naderhand dat er om de cysten heen kanker zat....dus die heeft ze ook moeten laten verwijderen.Maar zij heeft geen expanders gekregen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens.. vraag ook even na of je tepels gespaard kunnen worden!!

Heb wel eens gehoord van een techniek, dat tepels zolang in de lies geplaatst worden, zodat deze kunnen overleven en later, als je borsten weer 'klaar' zijn (sorry voor de knullige uitdrukking) dat de tepels dan terug geplaatst kunnen worden.

Anders worden ze vaak getatoeeerd en dat is ook een mooie oplossing uiteraard, maar het sparen van je eigen tepels lijkt me fijner, als het kan.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig kunnen mijn tepels gespaard blijven...dus dat is erg fijn.Dat was ook het 1e wat ik vroeg namelijk :6:

waarschijnlijk ga ik toch even voor een seond opinion naar een andere pc ook werkzaam in hetzelfde zkh.Maar naar mijn idee met meer ervaring,wie weet wat hij me nog kan vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen,

Ik heb ondertussen een afspraak gemaakt met een andere plastisch chirurg in hetzelfde zkh,omdat ik toch graag voor een second opinion ga.Je kunt maar niet genoeg informatie vergaren wat mijn situatie betreft.

alleen is dit wel pas 29 oktober,maar goed tijd speeld bij mij geen rol hierin.Dus we wachten het 2e gesprek as vrijdag met mn 1e pl.ch. maar af en leggen die second opinion er dan naast.

In ieder geval iedereen bedankt voor jullie medeleven hierin.Want ookal schrikken sommigen van mijn situatie hier op het forum,ik heb hier toch wel veel info kunnen vergaren.

Dus ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.