Ga naar inhoud

BVK : Maaike23 : Oriëntatiefase


Gast Maaike23

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Morgen ga ik dan eindelijk naar de huisarts :blush: . Doodeng vind ik het, pff. Ik loop er al een hele tijd mee rond maar heb nooit de stap durven nemen om naar de huisarts te gaan voor een verwijzing naar de PC. De laatste maanden ondervind ik er zoveel last van (cup F/G 80), dat ik het beu ben en de stap ga nemen. Na iedere werkdag kom ik thuis met flinke rug en nekpijn, vooral mijn schouders doen erg zeer. Ook heb ik vaak last van hoofdpijn, en ik heb dus ergens gelezen dat dit ook kan komen door mijn te 'zware' borsten. Ook sporten en leuke kleding (vooral BH's en bikini's) kopen is een drama :102: ! Hoe graag zou ik in de zomer in een leuke bikini op het strand lopen :126: Daar kan ik nu alleen nog van dromen! Ik hoop zo dat ik morgen een verwijzing krijg en dat hierna het balletje gaat rollen. Ik ben er nu helemaal klaar voor en wil nu echt mijn borstverkleining doorzetten.

Thanks voor al jullie verhalen!! Ik ben er een hoop aan het lezen en momenteel maakt het mij alleen maar zekerder om de stap te gaan nemen!!

Duimen jullie voor me ;):D

Liefs Maaike

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het gegaan? Ik kan me voorstellen dat je het steeds meer beu begint te worden.

Nou de stap is genomen, kben vanmorgen bij de huisarts geweest :D Ben wel een beetje trots op mezelf..haha!

En goed nieuws, ik kreeg meteen een verwijzing. De dokter zag mijn probleem en zag een borstverkleining als een geschikte oplossing.

Ik ben gelijk gaan bellen en heb a.s donderdag al een afspraak bij de plastisch chirurg!

Kben er zooo blij mee! Nu op naar de volgende stap

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow wat is dat snel gegaan. Echt goed dat je toch bent gegaan. En echt super dat het zo vlot achter elkaar aan gaat.

Ja ik stond er zelf ook van te kijken dat ik meteen een verwijzing kreeg en al helemaal dat ik donderdag al naar de PC kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het mooiste is dat de bvk dan ook zo spoedig gaat en niet weken hoeft te wachten. Hoelaat moet je er donderdag zijn?

Ja zou dat zo zijn?

Ik moet er donderdag om half 4 zijn.

Heb je enig idee wat ik kan verwachten? Wat gaan ze doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet meer zoveel van mijn eerste consult van een paar jaar terug. Ze gaan vragen naar de klachten die je hebt, je moet je wegen en ze gaan dan laten zien wat de operatiemethode is. Volgens mij gaan ze je borst ook optillen om te laten zien hoe het dan gaat worden. Maar dat weet ik dus niet meer exact. Laat je weten weten hoe het is gegaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet meer zoveel van mijn eerste consult van een paar jaar terug. Ze gaan vragen naar de klachten die je hebt, je moet je wegen en ze gaan dan laten zien wat de operatiemethode is. Volgens mij gaan ze je borst ook optillen om te laten zien hoe het dan gaat worden. Maar dat weet ik dus niet meer exact. Laat je weten weten hoe het is gegaan?

We zullen het zien donderdag! Ik las bij jou een stukje over je gewicht, is het vaak dat ze daar moeilijk over doen? Ik ben namelijk ook niet de slankste :blush: Weet jij zo of je perse een bepaald gewicht moet hebben voor ze willen opereren?

Natuurlijk hou ik je op de hoogte!!

Jou eerste consult komt nu ook dichtbij he! spannend?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij was het zo dat ik dan 70kg zou moeten wegen. Volgens mij heeft het te maken met je BMI. Maar ik denk niet dat ze moeilijk gaan doen als je bijv 1 of 2kg zwaarder bent. Wat is je BMI nu? Het komt inderdaad wel erg dichtbij. Nog 12 dagen en dan heb ik mijn consult :126:

Nou mijn BMI is goed bij een gewicht van 71, maar daar zit ik boven. Mijn BMI is nu 27 :wacko: . Maarja kheb dan ook borsten van bijna 2 kilo denk haha :P:4::4: Dus als je dat eraf trekt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn BMI is ook 28 en weeg ik 70kg dan is het 27. Dat ene verschil zal het toch niet doen lijkt mij? En inderdaad ik denk dat het toch wel wat kilo's scheelt als ze verkleind zijn.

Nee dat hoop ik niet! Kga daar eerlijk gezegd ook nog niet vanuit. Ik ken iemand die ook vrij stevig was en ook (zonder af te vallen) haar borsten heeft laten verkleinen! Komt goed :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij doen ze met een bmi van 28 niet moeilijk hoor. dat is namelijk nog normaal.

Wat ze bij hebben gedaan op het consult is even gekeken, alles uiutgelegd, wat de beste methode is, wat je kunt verwachten, eventuele complicaties etc.

Spannend hoor!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat ze indd niet moeilijk gaan doen, maar dat is dus nog even afwachten.

Ik ben benieuwd, erg spannend maar kijk er ook erg naar uit.

Hoop zo dat ik geopereerd kan worden :D

Bedankt voor je reactie!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer. Ik ben gister voor mijn eerste consult naar de PC geweest. Ik had gelijk, ik ben te zwaar :blush: . Dit wilde ik dus juist NIET horen! Ik moet eerst 8 tot 10 kilo afvallen, omdat dat de kans op complicaties aanzienlijk kleiner maakt, daar heeft de PC zeker gelijk in, maar dat ik zoveel kilo's kwijt moet daar schrok ik wel van :wacko: . Ik weeg nu 80 en ben 1.69 en moet dus naar ongeveer 70 kilo. Verder wilde ze me graag opereren want zij vond ook dat ik te zware borsten had, gelukkig dat zit dan weer mee! Ik heb besloten er voor te gaan en proberen die 10 kilo kwijt te raken, ik ga vandaag zelfs al naar de sportschool omdat ik dus meer moet gaan bewegen! Mijn brief voor de verzekering heb ik, dus die kan vast op de post. De PC verzekerde mij dat als ik die kilo's kwijt raak de verzekering het gaat vergoeden en ik dus zeker geopereerd kan worden. De wachtlijst bedraagt in het ziekenhuis zelfs maar 4 tot 6 weken! Ik heb nu in ieder geval een stok achter de deur om die kilo's kwijt te gaan raken. Ik wil zo graag een BVK dat ik hard mijn best ga doen om het zo snel mogelijk kwijt te raken.

Zo jullie zijn weer op de hoogte!

:52:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi maaike

veel sucses op de sportschool en kom op he,het gaat vast en zeker lukken.

greetzzzz moontje

Heee dankjewel :D

Kheb vandaag al 2 uur gesport en was al begonnen me eten aan te passen! Ik hoop dat het me gaat lukken, ik ga er in ieder geval voor!

:52:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Maaike, minder dat ze het nog niet willen doen maar wel fijn dat ze om je denken. Maar ik vind het raar dat jij dan 10kg moet afvallen en dat je dan dus 70 weegt ipv 80kg en je bent 1.69m. Zelf ben ik 1.60m en moest ik 70 wegen voor dat het mocht. Maar die 10kilo ga je echt wel redden hoor. En heb je vragen over afvallen dan mag je ze mij altijd stellen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Maaike, minder dat ze het nog niet willen doen maar wel fijn dat ze om je denken. Maar ik vind het raar dat jij dan 10kg moet afvallen en dat je dan dus 70 weegt ipv 80kg en je bent 1.69m. Zelf ben ik 1.60m en moest ik 70 wegen voor dat het mocht. Maar die 10kilo ga je echt wel redden hoor. En heb je vragen over afvallen dan mag je ze mij altijd stellen hoor.

Heee, ja ik weet het ook niet, zij begon eerst over 65 kilo, maar dat vond ik echt niet reeel. Ik kan me niet eens herinneren dat ik 65 heb gewogen haha! Mijn doel is naar de 70 kilo te gaan, maar als het 1 of 2 kilo meer is, ook prima hoor!

Maar als je handige tips hebt mag je me die altijd sturen hoor, mijn interesse heb je ;)

Ik zie dat jij ook je bezoek aan de pc hebt gehad? Ben benieuwd!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Maaike, klinkt goed zeg. Je bent gelijk goed begonnen. Met je doel voor ogen zal het je ook zeker lukken, toch? Succes ermee. Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat.

Liefs Barb

Ik hoop dat het me gaat lukken ja :D Ik weet nu wel waar ik het voor doe!

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.