Ga naar inhoud

Patricia1984 : 25 maart '10 : Dr van Dam : Medisch Centrum Leeuwarden


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik ben Patricia 25jaar en kom uit Sneek.

Ik ben hier terecht gekomen via google en toen ben ik wat rond gaan snuffelen hier.

Er staat een eerste consult ingepland voor 28 januari waar ik dus wel zenuwachtig voor ben. Dit is vooral omdat ik eerder een bvk wilde laten doen maar toen nog te zwaar was. Ik was toen 5kg te zwaar en moest dan 70kg wegen en bellen als ik dat gewicht had. Het ging juist anders en op een gegeven moment woog ik 100kg. Inmiddels zit ik op 72,9kg en ben dus nog steeds druk met afvallen. Maar ja ik heb nog 2 weekjes en ik denk wel dat het goed gaat komen. En stel ik ben nog 1kg te zwaar dan gaan ze toch niet moeilijk doen? Ik heb nu 85F (wat ook groter kan zijn) en heb in gedachten om naar cup D of cup C te gaan. Ik weet niet echt wat het mooiste staat en wil niet dat ik kleine borsten heb vergeleken met mijn lichaam. Ik kijk erg uit naar de 28ste en zit nu inmiddels toch wel te stressen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 244
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi Patricia,

Welkom hier op het forum!

Natuurlijk ben je zenuwachtig dat is heel normaal hoor :141:

Ik denk niet dat ze over 1 kilo moeilijk zullen doen.

En je kan natuurlijk ook bij andere artsen langs gaan.

Voor je het weet is het de 28ste!

Sophie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan inderdaad niet wachten tot het de 28ste is. Nog 2 weekjes. Dan hoop ik de goedkeuring van het ziekenfonds en daarna nog op de wachtlijst. Misschien kan ik ervoor zorgen dat ik direct de 28ste op de wachtlijst kom zodat ik sneller kan worden geholpen? Ik weet niet hoe dat werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest wachten tot ik de goedkeuring binnen had, maar toen ik die had kon ik eigenlijk al binnen twee weken terecht. het is dat ik eerst nog op vakantie ging. dus het kan ineens heel snel gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi patricia,

zit ook in de orientatie fase.

ik ben in sportstad heerenveen geweest voor en consult.

ik ben nog zwaarder als jou maar dat was volgens hun geen probleem.

het hangt van je BMI af(zeggen ze ( die van mij was 28 en dat is volgens hun acceptabel.)

heb de 25 een consult in heerenveen bij de bergman kliniek met dr B van der leij.

heb 75 G en hoop naar een 75 D te gaan.

het is zo dubbel, ik zou zo blij zijn met kleinere borsten maar kijk heel erg tegen de operatie aan.

Niet dat jhet me tegen houd want ik wil het al zo lang.

war ben jij geweest voor je consult?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sophie, Ik heb dus echt geen idee hoelang ik moet wachten maar van mij mag het wel zo snel mogelijk gebeuren.

@ Saffina, Ik had toen denk ik een te hoog BMI maar inmiddels zit ik op een BMI van 28 maar wanneer ik 70kg weeg zit ik op een BMI van 27 dus veel verschil maakt het ook niet. Wat ik grappig vind om te lezen is dat je in Heerenveen dus ook al terecht kan voor een consult. Maar is je operatie dan ook daar of heb je dat dan weer ergens anders. Ik kan me wel vaag herinneren dat van der Leij voorheen in het MCL werkte maar kan zijn dat hij daar nog steeds werkt. Ik kijk best wel tegen de operatie aan maar ik wil het wel dolgraag. Puur al omdat ik er last van heb. Maar ik kijk er ook naar uit omdat ik toch wel zeker weet dat het na de bvk stukken beter eruit ziet. Ik heb jaren terug mijn eerste consult gehad in het MCL en had toen een gesprek met een assistent van dr Knepper. Nu heb ik dus nogmaals een eerste consult bij dr Knepper. En dit keer gaat het dus wel echt door. Dat moet gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels komen de zenuwen al behoorlijk naar boven. Ik denk er behoorlijk vaak aan dat ik de 28ste mijn consult heb en ik denk vooral na over het resultaat straks. Voor het resultaat ben ik ook niet bang. Ik kan gewoon niet wachten tot ze kleiner zijn en steviger zijn. De irritaties worden ook steeds groter. Als ik sport zijn mijn borsten gewoon aan het jumpen terwijl ik een stevige sportbh aan heb. Gisteren heb ik allerlei vragen op papier gezet die ik de 28ste wil gaan stellen. Na de 28ste zal ik mijn verslagen posten in een eigen borstverkleining-topic.

Groetjes Patricia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond kwam dus het verdrietige nieuws dat mijn oom onverwacht is overleden. Het eerste wat door mijn hoofd schoot was shit het consult is donderdag en nu maar hopen dat de begrafenis niet ook op donderdags is. Ik ga er eigenlijk niet vanuit omdat het vandaag (maandag) is gebeurd en dan is donderdag best wel snel. Ik kijk erg uit naar donderdag en het is ook heel erg spannend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Hier even een verslag hoe het was in het MCL (ziekenhuis) vanochtend.

9 Uur moest ik in het MCL zijn voor mijn eerste consult. Ik was wel te vroeg in het MCL maar dat is niet zo'n probleem. Ik heb mijn ponsplaatje laten maken en daarna even met mijn moeder wat gedronken. Kwart voor 9 zijn we ongeveer naar de plek gelopen waar ik me moest melden voor mijn consult. Voor de tijd een hoop zenuwen. Ik weet niet waar ik nu vooral de zenuwen voor had, of het was i.v.m. mijn overgewicht de vorige keer of het was gewoon omdat ik uit kijk naar wanneer het gebeurd.

Om 9u was ik dus aan de beurt en die tijd klopte ook wel aardig qua wachten. Ik had niet Dr. Knepper waar ik vanuit ging maar assistent Koop. Deze assistent (ik denk dat dat het was) voert ook operaties uit dus het kan heel goed zijn dat zij mij gaat opereren. Dr. Knepper heeft ook een behoorlijk lange wachtlijst dus dan is het wel beter dat een ander het gaat doen.

We hebben het gehad over mijn gewicht, lengte enz. Het vage is dat ik niet eens op de weegschaal moest. Ze heeft wel mijn BMI berekend en die was 27. Ook moest ik mijn borsten laten zien zodat ze wat uitleg kon geven en kon opmeten waar mijn tepels zaten. Officieel hoort de tepel op 20cm te zitten vanaf de hals, bij mij was dit 30 cm bij de ene borst en 31cm bij de andere borst. Ook is er voor gedaan hoe mijn borst eruit komt te zien na de tijd. Het voordeel is dat mijn borsten vouwbaar zijn dus heb niks van haar vouw-werkje gevoelt. Er werd verteld dat het niet een grote borst zou worden, er werd gedacht aan een B cup maar nadat er even navraag is gedaan bij Dr Knepper is eruit gekomen dat ze een C cup ervan willen maken. Ik ben dus wel heel erg blij want ik ging uit van een D cup en een C cup mocht ook. Dat ze niet super groot worden is omdat ik heel veel ben afgevallen en daardoor amper nog een opvulling in mijn borsten heb. De goedkeuring van de zorgverzekeraar is altijd even wachten. Ik krijg binnen 2 weken een brief binnen van het MCL en die moet ik opsturen naar mijn zorgverzekeraar. Wanneer ik (of het MCL) dan de goedkeuring binnen heb moet ik (of hun) contact met het MCL (of hun met mij) opnemen. Verder heb ik nog wat vragen gesteld en hierna moest ik weer even naar de balie om dingen in te plannen.

Bij de balie dus melden en ik moest in een planning-kamer gaan zitten. Daar met de planner nog wat zaken doorgenomen en er zijn afspraken gemaakt voor bij de anesthesie en de verpleegafdeling. De afspraken staan nu op 18 februari dus zo lang is dat ook niet wachten. Ik heb een hoop folders meegekregen zodat ik die thuis kon doorlezen. Er werd ook verteld dat de wachtlijst niet super lang is. Ik kan dus ook als ik contact heb opgenomen de operatie inplannen, zover ik heb begrepen.

Na het bezoekje bij de planner moest ik nog naar de medisch fotograaf. Hier moest ik foto's laten maken van mijn borsten. Ik voelde me echt een model toen ik daar stond. Ik heb zelf uit de grap toen de fotografe nog even bezig was een pose aangenomen. De foto's waren ook zomaar klaar, er moesten 3 foto's worden gemaakt. Van de voorkant en van links en rechts.

Na dit alles was ik dus klaar en konden we weer naar huis toe. Ik heb samen met mijn moeder wel even gekeken bij de Livera die ze in het MCL hebben. Voor sportbh's (2 stuks) die ik dan moet aanschaffen, naar een pyjama en naar lingerie in mijn nieuwe cupmaat. Dat laatste is een raar idee. Ze gaan echt een stuk krimpen. Tot zover mijn verslag.

Groeten Patricia

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi patricia,

ik neem aan dat je dan begin maart of zo een keer onder het mes gaat? wat betekent die BMI, moet je dan toch nog afvallen? wel maf dat ze dat kunnen berekenen zonder je gewicht. ik ben zelf ook voor mijn verkleining, al weer 20 jaar geleden, 20 kilo afgevallen, en ook nooit meer aangekomen. probeer zo goed mogelijk je gewicht te behouden, dat is echt na deze zware operatie het minst wat je kunt doen voor jezelf om het resultaat zo mooi en lang mogelijk te behouden.

Ik was na mijn verkleining helemaal enthousiast, heb er nooit geen seconde spijt van gehad, ik hoop dat het voor jou ook zo goed gaat slagen.

na 20 jaar ben ik zelfs weer toe aan een vergroting, na 3 zwangerschappen zijn ze geslonken tot bijna niets!

veel sterkte met het wachten op je bvk!

Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee wanneer ik ongeveer onder het mes ga. De vergoeding binnen krijgen kan wel 6 weken duren en daarna word ik op de wachtlijst gezet. Wanneer het dus is dat is afwachten. Ik ga inderdaad proberen om op het gewicht te blijven wat ik dan rond die tijd heb. Ik hoef ook niet af te vallen. Ik weeg nu 70kg en dat is een goed gewicht volgens het ziekenhuis. Het BMI berekenen ze uit via een site (bijv hartstichting) en die kwam uit op 27. Ik heb dus niks te vrezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey patries...

ik weet niet bij welke ziekenfonds je bent(ik bij de friesland)maar ik moest op een gegeven moment wel steeds bellen want ik hoorde maar niets en toen kon het opeens wel snel.

hou dus wel in de gaten dat het niet te lang duurt en ga gewoon anders eens bellen hoever het is.

ook heb ik een paar keer naar het mcl gebeld omdat ik die brief maar nooit kreeg. druk druk druk, maarja daar had ik geen boodschap aan natuurlijk ik wou zo snel mogelijk onder het mes.

maar ze hebben de brief toen zelf nog naar het ziekenfonds voor me gefaxt als tegemoetkoming hahaha ja soms moet je zelf ook even in actie en dan gaat het soms net wat sneller.

je bent in feite maar een nummer natuurlijk, 1 van de vele.....maar als je over twee weken dus nog niks gehoord hebt doe dan een belletje dan weet je even meer.vinden ze helemaal niet erg hoor.

ik ben 7 januari 2009 voor mijn eerste consult geweest en 23 maart al onder het mes dus inderdaad de wachtlijsten zijn er niet lang.

ook moet ik zeggen dat de verzorging en het personeel heel erg leuk is !!!!komplimentje voor het mcl!!!!!

ik had er nog nooit eerder gelegen maar het is echt heel erg goed daar.

affijn het is weer een heel verhaal zo....hahaha

leuk dat je vanmiddag even online was op msn.

sterkte met het wachten en de zenuwen.

groetjes annita

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey patries...

ik weet niet bij welke ziekenfonds je bent(ik bij de friesland)maar ik moest op een gegeven moment wel steeds bellen want ik hoorde maar niets en toen kon het opeens wel snel.

hou dus wel in de gaten dat het niet te lang duurt en ga gewoon anders eens bellen hoever het is.

ook heb ik een paar keer naar het mcl gebeld omdat ik die brief maar nooit kreeg. druk druk druk, maarja daar had ik geen boodschap aan natuurlijk ik wou zo snel mogelijk onder het mes.

maar ze hebben de brief toen zelf nog naar het ziekenfonds voor me gefaxt als tegemoetkoming hahaha ja soms moet je zelf ook even in actie en dan gaat het soms net wat sneller.

je bent in feite maar een nummer natuurlijk, 1 van de vele.....maar als je over twee weken dus nog niks gehoord hebt doe dan een belletje dan weet je even meer.vinden ze helemaal niet erg hoor.

Ik zit zelf ook inderdaad bij De Friesland. En het MCL heeft gezegd dat ik binnen 2weken mijn brief binnen heb dus daar ga ik dan zeker achteraan bellen wanneer het langer dan 2weken duurt. Over dat ziekenfonds verhaal ik geef ze dus 6weken de tijd om het goed te keuren en daarna ga ik dus bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws trouwens. Ik heb een mail terug gehad van mijn teamleidster nadat ik haar via de mail heb ingelicht over de operatie. Ze deed totaal niet moeilijk en heeft aangegeven dat ik de eerste tijd bezig kan met kantoorwerk en ze vond het super goed dat ik het doorzette. Een vriendin van haar had ook een bvk laten doen en het was zeker geen kattenpis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag even gebeld omdat ik toch wel benieuwd was of de brief al onderweg was. Kreeg te horen dat de brief onderweg is dus ik kan hem 1 dezer dagen thuis verwachten en dan doorsturen naar de zorgverzekeraar. Is het handig om een kopie te maken van de brief voor hier thuis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi patricia,

ik ben dezelfde persoon als saffina maar kon om 1 of andere reden niet meer op het forum.

sta nu onder mijn 2e naam.

was benieuwd hoe het met je gaat?

En nog gecondoleerd! sorry voor late reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi patricia, heb je hier weer gevonden, ik zit in hetzelfde traject nu als jou.

heb net de goedkeuring binnen van het ziekenfonds de friesland.

ik kan 4 maart al geopereerd worden in heerenveen.

Hoop dat jij ook snel bericht krijgt, ik heb gewoon gebeld na 1 week en dezelfde week was het rond.

ben wel erg zenuwachtig maar dat komt ook doordat ik totaal niets weet over de arts die het gaat doen.en als je toch ergens anders geholpen wil worden dan moet alles weer opnieuw aangevraagd worden.

had graag naar de bergman kliniek gewild maar daar werd eerst weer gezegd dat dat vaak niet vergoed word door ziekenfonds.

pffff weet het even niet meer. Nu kan ik wel snel terecht. Hebben jullie ook voor en na foto's gezien bij de arts?

Die van mij kon dat niet laten zien omdat zij normaal in radboud werkt en daar doen ze dat niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de brief dinsdag binnen gekregen en ik heb hem gisteren opgestuurd. Ik ben dus benieuwd hoelang ik moet wachten tot ik een reactie terug krijg. Ze hebben gezegd dat het 6 weken kan duren. Moet ik dan ook wachten tot die 6weken om zijn of kan ik er al eerder naar toe bellen. Ik hoop dat de wachtlijst niet zo heel lang is en dat werd ook gezegd dat het geen lange wachtlijst is. Ik droom er gewoon van hoe het straks is als ik fatsoenlijke borsten heb :141:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf na 2 weken gebeld en dan gaan ze wel even na waar de aanvraag ligt(heb het idee dat ze dan wat vlotter er mee aan de slag gaan)

een aantal dagen later had ik het in de bus.

dinsdag de 16e heb ik de afspraak met anesthesist en dan zal het 4 maart wezen.

zeiden ze bij jou ook dat je op voorhand al een kuur krijgt antibiotica om alvast ontstekingen tegen te gaan? Bij mij doen ze ook de anker methode.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gebeld en gewoon gevraagd"er is een aanvraag voor mij gedaan voor borst verkleining maar ik heb nog niks gehoord?"dan gaan ze het navragen en dan vertellen ze je waar het nu ligt(degene die het moet beoordelen.)dan weet je in ieder geval ook dat je aanvraag er ligt en heb je het even onder de aandacht gebracht.

Succes vast, groetjes jantina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag even met mijn zorgverzekeraar gebeld. Ik kon het gewoon niet laten en dacht ik ga even vragen of ze de aanvraag al binnen hebben. Ik kreeg als reactie dat de aanvraag binnen was gekomen en dat er vandaag een brief naar mij toe op de post is gedaan. Dit gaat wel heel erg snel. En nu ben ik dus echt helemaal hyper in mijn hoofd want ik hoop echt dat ze het gaan vergoeden. Dit is zo ontzettend spannend. Morgen moet ik naar het MCL (verpleegafdeling en anesthesiologie). Het komt nu toch wel steeds dichterbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ben ik naar het MCL geweest voor een afspraak bij de anesthesioloog en de verpleegafdeling. Het ging allemaal super goed alleen weet ik niet wat ik van de anesthesioloog moet denken. Ik vond het nogal bot en kortaf overkomen. Volgens mij had ik toch liever een gesprek gehad met Dr House. Hij heet vast anders maar hij had zo'n wandelstok dus ik heb hem maar de naam Dr House gegeven. Ik had gisteren al gebeld naar de zorgverzekeraar hoe het zat met de aanvraag. Vandaag of morgen zou ik dus te horen krijgen of het werd vergoed. Net ben ik thuis aangekomen en dus behoorlijk snel naar de brievenbus gelopen. Er was dus inderdaad een brief gekomen van de Friesland Zorgverzekeraar en ik vond het dit keer echt dood-eng om de envelop open te maken. Goed nieuws, de goedkeuring is er. Direct gebeld met het MCL en er is een datum geprikt... 25 MAART ben ik aan de beurt bij Dr van Dam (kan ook Dam zijn). Het gaat nu wel erg dichtbij komen allemaal.

Hoe pas ik mijn titel aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.