Ga naar inhoud

tanara : 26 november 2013 : Dr. Heinz : AZ Sint Lucas


Aanbevolen berichten

Hallo,


Ik ben 49 jaar oud en sinds mijn tiener dagen wou ik een borstverkleining hebben, maar er was altijd iets tegen: gebrek aan tijd, aan het geld of gebrek aan beide.

Na verloop van tijd de problemen door te grote en te zware borsten werden erger zoals rug en nekpijn.

Uiteindelijk heeft mijn HA mijn advies gegeven en ging ik naar een plastisch chirurg. Nu wacht ik op de reactie van de mutualiteit.

Heeft iemand ervaring met Partena? Duurt het lang voordat ik een antwoord krijg?

Mijn PC is Dr F. Heinz van AZ Sint Lucas Gent.


Groetjes

Tanara
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was snel!!! Ik heb de documentatie twee weken geleden ingediend, maar ik werd (nog)niet opgeroepen voor een controle.

Ik heb ook veel cysten en klieren wat maakt de interpretatie van de resultaten van MRI wel moeilijk, maar ik heb ook niets verdachts.
Veel succes met uw operatie!!! :1:
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op het forum!!

Hoop dat je snel iets hoort van je verzekering! Dan kun je eindelijk gaan voor je nieuwe borsten :)

Jammer dat het er nooit van gekomen is, maar gelukkig heb je nu de tijd om eindelijk de stap te zetten :35:

Heel veel succes!! En anders gewoon eens bellen naar de mutualiteit, of ze weten of het al in behandeling genomen is? ;)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Tanara

Hier borstlift met protheses en terugbetaling door CM doordat ik de last kon aantonen (kapotte huid onder de borst door wrijving van de hangborst). Doordat zij ook beseften dat er enkel met een lift niets van borst nog zou overblijven, worden ook de protheses (gedeeltelijk) terugbetaald. Ik maakte ook zelf een afspraak met de adviserend geneesheer en de dag dat ik ging, kreeg ik meteen ook telefonisch antwoord. 2 dagen later de brief via de post :)

Veel succes bij Partena
LR

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Het is wel lang geleden maar hier ben ik terug. Alles ging perfect bij de mutualiteit ze zijn akkoord (ik ben op 18/09 daar geweest) en op 26/11 zal ik geopereerd worden! Ik ben heel blij maar ook bang!

Nu ben ik op zoek naar dat onderwerp waar zijn er tips over wat wij moeten naar het ziekenhuis mee nemen en vind ik het niet meer terug. :103:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je datum!

Natuurlijk ben je angstig. Het is toch een hele operatie die je gaat krijgen. Heb vertrouwen in je pc dan komt het vast wel goed. Ik had zelf drinken en wat eten mee voor de terugweg naar huis. Ook omdat ik toch een aardig eindje moest rijden had ik een dekentje mee. Zorg dat je makkelijk gekleed bent waar je je lekker in voelt.

Ik zal je titel aanpassen en verhuizen naar operatieverslagen.

Heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Dag dames,

Afgelopen dinsdag ben ik geopereerd door Dr. F. Heintz in UZ Sint Lucas, Gent. ik was de eerst en om 8:00u was ik in de operatiekamer.

Ik was erg nerveus!!! In de operatiekamer was ik aan het bibberen en de anesthesist vroeg of ik koud had of angst… Ik antwoordde: alle twee!

Ik ben nooit geopereerd geweest en wist niet dat het zo vlot gaat. De anesthesist zei dat ik zou slapen en ik zei dat ik een raar smaak in mijn mond had. Na dat kan ik niets meer herinneren. Daarna werd ik, door de verpleegster, wakker in de post operatiekamer.

Ik voelde niet veel pijn na de operatie. Alles was prima!

Op zaterdag ging ik voor het veranderen van de verbanden en kreeg er een ander (transparant) waarmee ik kon douchen.

Gisteren ging ik opnieuw na de dokter en nu heb ik een speciaal tape die ik moet een keer per week veranderen.

Mijn volgende afspraak is op 02/01/2014.

Natuurlijk kan ik de volledig resultaat nog niet zien, maar ik ben erg blij met wat ik zie.

Ik ben heel tevreden met het werk van Dr. Heintz. Hij is een uitstekende arts en de behandeling in het ziekenhuis was ook zeer efficiënt.

Bedankt voor jullie berichten en tips!

Deelnemen aan de borstenforum was erg belangrijk voor mij in deze fase! :-)

Groetjes,

Tanara

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte met je herstel!! Ik ben 13-12 aan de beurt (ook allereerste operatie).. Ben nu nog zo druk met m'n werk (en alles afronden voordat ik 3 weken vrij ben) waardoor ik me nu nog niet te zenuwachtig/druk kan maken. Maar vermoed dat dat 12-12 wel andere zal zijn hihi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk verslag.

Wat super dat je zo tevreden bent!

Nu rustig aan doen en alles goed laten genezen ;)

Ik ga dit topic verplaatsen naar je andere topic in operatieverslagen. Je heb er eigenlijk nu 2 staan.

Zo houden we alles goed overzichtelijk voor iedereen.

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Misspoes en succes met jouw ingreep. Ik was ook druk bezig voor mijn operatie. Dit helpt ook, want op de dag zijn wij zo moe dat we kunnen beter slapen. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Esmiralda! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wennie, idd tijd vliegt!!! Ik ben goed, borsten nog steeds gevoelig, maar geen pijn.

Het is goed dat we geen tepel gevoeligheid verliezen, maar nu het is geen plezierig gevoel. Als het een beetje koud wordt zijn ze direct waker.

Ik ben zo blij dat ik, eindelijk, mijn borsten liet verminderen. :-)

Ik uploadde mijn voor en na foto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hey!

Ik ben nieuw hier op het forum, wil dus ook een borstverkleining laten doen. En zit ook eigenlijk met nogal veel vragen, die ik natuurlijk ook aan de pc wil vragen, maar het is fijn om met lotgenootjes te kunnen praten :). Over 2 weken heb ik een gesprek in Maria Middelaris n Gent, maar heb ook al veel goede verhalen gelezen over deze pc misschien dat ik alsnog een afspraak bij hem wil laten maken.

Hoeveel kostte een consultatie bij jou? Dat geld krijg je zeker niet terug van de mutualiteit? Hoe lang moet je herstellen eigenlijk? Niet mogen tillen enzo? Hoe gaan ze beslissen of je in aanmerking komt voor een verkleining? Rug en nek pijn is toch moeilijk te onderzoeken lijkt mij.. Sorry, beetje veel vragen in 1 keer.

Groetjes, Nicole

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Nicole,

Het is normaal ik had ook veel vragen. :-)

Een consultatie bij Dr. Heintz is 35 euro en wij krijgen 12 euro terug van de mutualiteit.

De 1ste week kunnen wij niet veel doen maar na 2wk is het veel beter en wij mogen wel tillen. Na een maand kan je bijna alles terug doen. Ik ga nog niet naar de fitness maar denk dat binnenkort zal ik terug gaan. Het is niet hetzelfde voor iedereen maar ongeveer.

Ik had veel lastig van mijn rug en nek en ging vaak naar de kine. Mijn huis arts was ook akkoord en heef me naar de pc door gestuurd. De pc heeft een brief aan mijn mutualiteit gestuurd en ik heb ook iets geschreven. De mutualiteit heeft me uitgenodigd voor een controle en ze waren ook akkoord.

Ik ben heel blij met het resultaat en denk dat ik ga ook minder last van rug en nek hebben. :-)

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hey Liensje,

Ik ben zo moe! Ik heb zo veel werk en tijd vliegt...

Met mijn herstelling alles prima. Vanaf volgende week ga ik met Pilates beginnen. Mijn buik is kleiner maar ik heb nog vet en moet wel spieren op te bouwen.

De borsten zijn ok, daar ben ik heel tevreden mee.

En met jou, hoe gaat het? :48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pak je rust vrouwke. Is ook wel de tijd van het jaar om moe te zijn :-).

Ik vind jou lipo zo mooi gelukt, ben je zelf nog steeds tevreden? Ik ben ook benieuwd of je nog een keer nieuwe foto's gaat posten. Twijfel zelf ook nog erg over een lipo van de flanken en de rug. Bij jou is het echt mooi geworden vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het Wennie,

Het is wel veel beter dan vroeger maar het is niet zoals ik heb aan gedacht.

Het is niet plat, er zijn twee "bubbels" die ik zou liever niet hebben. Op 02/01 ben ik bij Dr. Heintz en hij heeft me gezegd dat ik moet nog 3 maanden wachten en als de bubbels daar blijven, hij kan ze weg nemen met plaatselijk verdoving. Ik hoop van niet! We zullen zin…

Ik hoop dat met Pilates zal ik spieren opbouwen en de bubbels niet meer hebben. Fitness vind ik saai daarom heb ik voor Pilates gekozen.

Ik moet nieuwe foto's maken. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.