Ga naar inhoud

BV: Tweety: Orientatiefase


Gast Tweety

Aanbevolen berichten

Hallo Iedereen,

Mijn naam is Esther en ik ben 29 jaar. Al jaren denk ik er over mijn borsten te laten vergroten (heb momenteel 70A), maar nu kan ik die wens dan ook daadwerkelijk in vervulling laten gaan. Heb meteen maar daad bij woord gevoegd en heb twee afspraken gemaakt. 1 bij Dr Nio van de parkkliniek (30 jan) en 1 bij Dr vd Weij in de Boerhaave kliniek (29 jan).

Over drie weken is het dan zover. Wel spannend hoor. Ik heb al wel veel informatie opgezocht, maar ik heb nog niet echt voor mezelf al een keuze gemaakt mbt de vorm of de cupmaat. Het meest belangrijke is dat het niet too much moet worden. Ik ben niet al te groot en heb maatje 36 dus als ik niet uitkijk, lijk ik op een barbiepop :blink:

Je hebt maar een beperkte tijd met de PC, dus ik wil de gesprekken goed voorbereiden. Hebben jullie nog punten die ik zeker niet moet vergeten te vragen?

Alvast bedankt voor alle tips en adviezen die jullie me kunnen geven :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak voor jezelf een lijstje met al je vragen erop. Vaak vertellen ze je al een heleboel maar blijf je toch nog met wat dingen zitten.

Dat lijstje heb ik tijdens het consult gewoon nog een keer nagelopen.

Vraag je arts ook waarom hij kiest voor de prothese en de maat en de plaatsing.

En als je mag passen neem een camera mee en maak wat foto's. Ik heb van de twee maten waar ik tussen twijfelde foto's laten nemen door de consulente en heb die thuis nog eens goed bekeken en ook aan anderen hun mening gevraagd. Ik was alleen naar mijn eerste consult gegaan.

Ik was zelf heel bang dat het te groot zou worden. Ik ben wel lang maar vooral van boven erg smal. Daarom dacht ik dan ook dat ik die 300 cc niet kon hebben maar iedereen vond juist dat ik de grotere moest hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tieti, het maken van foto's is wel een hele goede. Daar had ik nog niet aan gedacht. Mijn vriend gaat mee bij beide gesprekken, want hij vindt het heel belangrijk dat de vorm en de maat heel natuurlijk lijkt (voor hem hoeft het helemaal niet, wat heel lief is, maar hij steunt me er wel in). Door het maken van de foto's kan ik ook andere mensen vragen wat zij denken.

Ik denk zelf aan een anatomische vorm (grote b, kleine c) omdat me die het meest natuurlijk lijkt, maar een ronde die dual plane wordt geplaatst heeft volgens mij hetzelfde effect en kan niet draaien. Ben benieuwd wat de PCs zeggen en of ze allebei met hetzelfde advies komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Nou, de eerste twee gesprekken gehad. Afgelopen vrijdag ben ik op gesprek geweest bij Dr. van der Weij (Boerhaave kliniek) en gisteren bij dr Nio (parkkliniek Rotterdam). Helaas, 2 verschillende adviezen gehad dus misschien toch maar een derde consult aanvragen :unsure: .

Het grootste verschil tussen beide was het boven of onder de borstspier en de type prothese die ze gebruiken. Beide heren kwamen bij mij zeer deskundig over, maar ik was was verbaasd om te horen dat de 1 van mening is dat ik ruim voldoende huid heb om boven de spier te plaatsen terwijl de ander zegt dat het kantje boord is en aangeeft dat hij eronder wil plaatsen.

Op dit moment gaat mij voorkeur uit naar R'dam omdat ze daar met een prothese werken die anatomisch is gevormd maar wel meebeweegt wanneer je bijvoorbeeld gaat liggen. Iets wat de prothesen van de Boerhaave Kliniek niet deden. Daarnaast klonk het plaatsen onder de spier ook logischer omdat ik inderdaad slank ben.

Ik wil het liefst nog in maart worden geholpen dus als ik en derde consult wil hebben moet ik nog opschieten ook. Verwarring al om dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.