Ga naar inhoud

Happymom : 18 juli 2016 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Aanbevolen berichten

@Mella1979 5 april al! Wat goed! Dat is al bijna! Voor jou word het idd echt echt ja. Druk bezig zijn met alle voorbereidingen natuurlijk, geeft misschien ook wat meer rust? Je checkt alles af van je lijstje. Of stress je juist meer? 

Ik las de laatste tijd veel operatieverslagen ( dit waren dan weliswaar borstvergroting verslagen) en probeerde me dan n beeld te vormen van 'ons herstel' , dit omdat wij geen protheses nemen. En in mijn hoofd zouden wij het makkelijker moeten hebben ( omdat er bij ons niets bijgevuld gaat worden, spieren worden niet doorgesneden enz) 

wij moeten alleen ons lijf de rust geven na n operatie. Maar wat mij ook wel (wat) rust geeft is het feit dat echt zoveel dames wat hebben laten doen! 'Mijn dag' was zelfs al behoorlijk vol volgens de consulente. Dat gaf mij de rust dat echt iedereen wat kaat doen, de chirurgen er echt kundig in zijn. En ik probeer het ook te zien als iets wat echt nodig is ( 'ze' zitten niet lekker/goed bij mij meer en de dokter gaat dat oplossen) 

ik leef en lees met je mee! 

 

@EsPop80 ja zo moet ik het idd gaan zien ja; iets om naar toe te leven. Maar ken mezelf, zie dan toch n beetje beren op de weg. ( heb dit topic in 2013 aangemaakt!) dus duurde ook 2 jaar om de knoop echt door te hakken. Ik hoor en lees dat dr. Van der weij echt heel kundig is met borstliften dus ik zit wel goed. Moet me er niet zo druk over maken, maar soms gaat dat toch lastig in mijn hoofd... Ik hou iedereen op de hoogte 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste Reactie

Oh ik begrijp je volkomen hoor, ik had dat ook. Alleen nu achteraf denk ik bij mezelf, wat heb ik me toch druk gemaakt. Het is me zoo enorm meegevallen ! Ook de pijn is me enorm meegevallen. Ik heb de avond van mijn operatie aan de zuster gevraagd of dit nu de pijn was die het zou zijn of dat ik de volgende dag pas echt veel pijn zou krijgen. Nee zei ze, dit is het wel. Nou dacht ik... dat valt me mee zeg. Woensdags geopereerd en zondag al helemaal van de pijnstillers af. Ze zeiden inderdaad wel dat de mensen die een borstvergroting hebben ondergaan, meer pijn hebben dan degene met een borstverkleining of borstlift.
En inderdaad, wat je zegt... het is dagelijks werk voor hun, gaat helemaal goed komen ! ECHT !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och meis en of ik stress hihi. Hele huis onder handen genomen en zo als espop80 dat noemt nesteldrang. Ik wil alles zo goed mogelijk in orde hebben maar ja wat is goed. Wil gewoon voor mezelf de rust hier in huis hebben dat alles gedaan is voor manlief en dat ik me daar dan niet al te druk over hoef te maken. En voor de rest zorgen voor alle dingentjes die mee moeten gaan enzo. En ja er gaat ook van alles door me hoofd heen. Van hoe ziet het er straks uit. Durf ik ernaar te kijken. Zal ik geen spijt krijgen. Hoe sneller de datum dichterbij komt hoe meer de angst ook komt. Is dat raar ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volkomen normaal !!! Ik durfde er wel gelijk naar te kijken, maar het echt aanraken en testen waar nog gevoel zat heeft echt wel een dag of 2 a 3 geduurd. Ik depte ze dan wel droog na het douchen, maar dan zat er nog een handdoek tussen. Dat was voor mijn gevoel minder eng.
Ik heb maar weinig meiden gezien die spijt kregen achteraf. Zover ik weet is het gros er gewoon superblij mee. Probeer jezelf niet in een negatief spiraal te duwen. Dat heb ik ook gehad 2 dagen voor de operatie. Je komt er dan nog zo moeilijk uit. Stick positive ! Ik was de dag voor de operatie super relaxt, zelfs op de operatiedag was mijn man nog verbaasd over hoe rustig ik was. Ik mocht van de anesthetist nog tot 2 ur voor de operatie een rustgevend pilletje innemen. We zaten in de auto en ik twijfelde echt om het in te nemen. Ik had niet het gevoel dat ik het nodig had. Toch wel ingenomen, want ik bedacht mezelf dat als we er eenmaal zouden zijn dat ik vast wel nerveus zou worden, maar dan mocht ik het niet meer innemen. Dus ik was echt super chill tot ik de operatiekamer in moest. Toen begon het eigenlijk pas bij mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Nou meis ik ben gisteren onder het mes geweest en kan niet anders zeggen dan dat ik zo blij ben dat ik het heb gedaan. Ken ook niet stoppen met kijken hihi. Ook heb ik het idee dat ze groter lijken terwijl me bh maat hetzelfde is gebleven. Maar staat gewoon zo mooi. Mijn pijn valt mee zo erg zelfs dat mijn man me moet afremmen anders sta ik van alles te doen. Nu effe rustig dien dus. Maar ik ben echt superblij dat ik het gedaan heb. Ook al heb ik nog niet alles gezien vanwege pleisters. Dus dat belooft wat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mella1979 oooooh wat goed! Ik hoopte al dat je je zo zou voelen! ( had je 10 jaar eerder moeten doen :D). Dat lees ik hier zo vaak, leuk dat jij er dan nu ook zo over denkt. Rust idd lekker uit, je hebt in ieder beval genoeg hersteltijd ingecalculeerd dus maak er gebruik van zou ik zeggen! 

Herstellen doe je maar 1x en ook al voel je je wel goed, onderhuids gebeurt er ook heel veel dus geef je lijf de rustbed goed te herstellen. Ik kijk uit naar je operatie en herstel verslag of had je die al in je eigen topic geplaatst?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

@wiske1 ! Wat leuk dat je er weer ff bent.

ja dat is denk ik het beste ja. Het maar gewoon over me heen laten komen.

ws stress ik teveel vantevoren en weet ik t pas daarna hoe alles gaat.

heb me goed voorbereid dus daar ligt t niet aan n ieder geval.

maar toch zo spannend...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen is mijn operatietijd ook bekend: als jullie allemaal aan t lunchen zijn aanstaande maandag, ga ik onder het mes! Gekke gedachte eigenlijk haha.

moet 12 uur aanwezig zijn. Hoop dat ik de ochtend nuchter een beetje goed doorkom. Zou zo lullig zijn als de operatie niet door kan gaan omdat ik van m'n graat ben gegaan :P

 

achteraf valt alles misschien hartstikke mee, maar het toeleven naar de operatie is ff zooooo'n spannende tijd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @pinkylicious bedankt voor je reactie, heb net even je verhaal gelezen. Ziet er goed uit en super dat het zo goed met je gaat, op t slapen en de jeuk na dan. 

Ik zag overal beren op de weg met sportbh aan en uitdoen, douchen en andere kleine dingetjes. Maar als ik jou verhaal zo lees is t eigenlijk alleen de jeuk en het op je rug slapen wat irritant is.

misschien even gekke vraag: maar je moet 12 uur van te voren nuchter zijn, maar slikte jij de dag van de operatie wel nog je Arnica en vitaminerijker? Of ff overgeslagen? 1 dagje? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Happymom, dank je wel.

Bij Boerhaave krijg je een tri-action aan. Deze snijdt/schuurt op de wond.

Ik had van te voren al 2 Lipoelastics gekocht. Deze zitten een stuk comfortabeler.

Ik heb ze wel voor de spier gekregen, dus ik denk dat dat ook scheelt in het genezingsproces. Ik ben nu klachtvrij. Het rugslapen blijft wel een dingetje.

Ik vind het wel moeilijk om NIKS te doen.

Ik ben 3 weken te voren begonnen met het innemen van de supplementen. Ik gebruik deze nog steeds trouw elke dag.

Na de operatie voelde mijn borsten blauw. Dat waren ze gelukkig niet. Nu is dat gevoel weg.

Ik mocht vanaf 00:00 uur niks meer eten en drinken. Was pas om 14:00 aan de beurt;)

Vanavond voor mijn eerste controle. Ben benieuwd wat er dan met de hechtingen gebeurd. Hoe het is genezen. SPANNEND!

Deze operatie is me echt 100% meegevallen. Het is even een knop omzetten als je een bezige bij bent.

Heel veel liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen!

 

vandaag d-day ( of b-day, wat je wil)

gisteren freakte ik de pan uit; morgen is het zover! Voor de 20e keer mijn tas nagelopen, heb ik echt alles?, wat ga ik doen die hele middag+nacht daar? Wat als ik echt niet slaap? Wat als ik 100x naar de wc moet en niet alleen kan lopen?, roep ik echt zo vaak n verpleegster? Enz enz. 

Ik droomde vannacht over vierkante borsten en aanrandingen voor m'n operatie ( hmmm, iets met controle en dingen uit handen geven ofzo...) dus ik lig op 'Flip-de-pan-uit-schema) :P

 

maar vanochtend eigenlijk heel rustig en een 'laat maar komen houding' ( misschien piep ik straks in de kliniek wel anders)

zal als ik weer 'bij' ben een operatie verslag typen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En... Ben weer wakker., crackertje en thee smaakte goed.

ben alleen mie, maar voel alles trekken/branden, maar krijg daar nu nog ff niets voor. Dus lang leve de puzzelboekjes! 

De pijn/ last is dragelijk, maar ietwat onhandig als je nog wilt slapen. 

Ik heb nog niet gekeken, dus laat T maar over me heen komen en doe rustig aan, kijken hoe m'n 1e nacht gaat! ( kreeg gewoon n iPad van Boerhaave, hoe luxe is dat! ) 

morgen mag ik al tussen 08:00 en 09:00 weg.

lig verder ws ook alleen dus het is allemaal goed te dien. En iedereen is even aardig en gewend aan 'wappiheid' maar zelfs daar reageren ze leuk op.

volgens mij ben ik in goede handen! 

Morgen/overmorgen meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel allemaal!

lig nu in m'n eentje op de kamer, dus heb niemand om te vieren dat ik zo'n powervrouw ben :D

Ik moest 12:00 aanwezig zijn en werd heel vriendelijk ontvangen door de verpleegkundige van de dag. Even omkleden en dr van der weij kwam aftekenen en toen mocht ik al mee! 

Warm dekentje om, sokken aan, wederom weer hele vriendelijke mensen ( ik wil hier wonen! Zo aardig is iedereen) en binnen to time onder zeil. Voor mijn gevoel 5 minuten later weer wakker.

lekker suf natuurlijk, ik scheen ze met een spiegel gezien te hebben en m'n bh werd aangedaan, maar daar herinner ik me niets meer van!

nog redelijk suf werd ik denk ik naar m'n kamer gereden ( of ik blijk ineens te kunnen vliegen, want wederom geen herinnering hoe ik hier terecht ben gekomen) en ik heb totaal geen pijn! ( toch maar goed dat ik Van te voren zoveel beren op de weg heb gezien, want ik had echt veeeeel meer pijn verwacht)

het was eerder een ongemak/ irritant branderig en trekkerig gevoel. En dat hield me uit m'n slaap. Want was best nog moe. Even een cracker met kipfilet en n kopje thee ( maar terwijl ik dit typ denk ik: ik heb toch geen thee op vandaag?!) blijkbaar ben je van de narcose best nog moe en suffig. En ben je wel bij, maar mis je toch nog stukken. ( misschien maar goed ook, ik wil niet weten wat voor gekke dingen ik eventueel heb lopen roepen )

heel leuk gesprek gehad met de verpleegkundige, alles word voor je geregeld, je mag altijd bellen, dat heb ik 1x gedaan omdat ik twijfelde of ik nou zonder begeleiding naar de wc mocht, maar dat mocht gewoon.

heb lekker n thuisbezorgd menu gegeten,dus dat was ook prima.

in de tussentijd is Facebook/instagram/whatsapp je beste vriend, en leesblaadjes en of puzzelboekjes.

de nachtzuster checked ook regelmatig en daar ook weer n leuk gesprek mee gehad ( hou ik hier nog 2 bff's aan over?! Haha) 

ik durfde niet naar het resultaat te kijken, maar ze raadde het me toch aan wel te doen, en het zag er echt heel rustig uit! Ik had echt bont en blauw en bloed verwacht. 

Maar het bleek gewoon m'n eigen borst te zijn, maar dan op de goede hoogte! Ole!

morgenochtend gaat ze weer controleren hoe het eruit ziet en ik mag mega vroeg al naar huis! Ze verwacht morgen iets meer zwelling, maar geen ergere pijn dan dit.

ik ga zo nog even plassen, tanden poetsen en lekker slapen want ben zo moe, het maakt me niet eens meer uit dat ik niet op m'n zij kan liggen tukken.

iedereen die twijfelt: gewoon op consult gaan en het doen! Want als er iemand twijfelde en beren op de weg zag sinds 2013 ben ik het wel! Maar het valt echt mee!

tot snel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoo ben weer thuis en lichtelijk up and running ( wat geadviseerd werd) ( dat running bedoel ik natuurlijk niet letterlijk he?! Hihi)

ga wel vanmiddag even naar bed want ben toch wel moe/suffig/lui.

@best_boobie is er wat veranderd aan t forum terwijl ik onder narcose lag :P, vroeger zag je toch een soort apart vak waarin je de meest recente reacties op topics zag?  Of doe ik ff wat verkeerd? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is al een week zo, en ik kan dat helaas niet terugtoveren.. Heb het doorgegeven aan admin, maar geen idee.. misschien dat het haar ook niet lukt? Is na een update mis gegaan namelijk...

Je kunt echter wel de recente topics bekijken, door gewoon op ongelezen bijdragen te klikken rechtsboven :) 

Gefeliciteerd met je boobs meid!!
Hoe gaat het nu met je?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.