Ga naar inhoud

sportbeha (baden?? zonnen? zwemmen?)


wesje

Aanbevolen berichten

Hoe vaak mag ik mijn sportbeha af doen, mag het alleen af wanneer ik wil douchen? ik word er zo gek van ik haat het om in huis een bh te dragen vooral wanneer ik moet liggen of slapen, en nu zit ik er 24 uur aan vast. Ik krijg het er helemaal benauwd van. Ik heb mijn man gevraagd of hij even mijn bh los wil maken. Dus ik heb even 5 min met een losse bandje gezeten maar daarna moest ik het weer om doen van hem. Weet iemand of ik het voor 1 uur los mag dragen ik krijg het er helemaal benauwd van. Weet iemand toevallig ook of ik in bad mag liggen? Of hoe lang ik onder de douche mag staan, en wanneer mag ik gaan zonnebanken/zwemmen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij mag je gewoon zonnen, zolang je het litteken bedekt. Ik draag de bh op douchen na 24 uur p. dag.. Dacht eerst dat ik er gek van zou worden, maar heb vandaag een andere sportbh aan gehad, en ik werd gek! Het harnas wat ik eerst zo erg verwenste, valt nu 100% bij me mee.. hihi..

Mijn vriend gaat ook altijd zeuren als ik hem afdoe, maar denk dat het echt geen kwaad kan, als je hem een uurtje afdoet hoor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Douchen en baden kan geen kwaad eens de wonde dicht is hoor .

Zelf deed ik 'morgens en 's avonds na het douchen/baden (maar niet met de boobs onder water , als je begrijpt wat ik bedoel) een uur lang de sportbh uit . Eens de nietjes verwijderd moet je ook littekenolie smeren en dan heeft het alle kans om netjes in te trekken . Gedurende dat uurtje zonder bh moet je natuurlijk geen actieve dingen gaan doen maar zo slim ben je wel zeker :rolleyes:

Zonnen kan idd als je de littekens bedekt , na 6 weken kan je 'sunblock' gebruiken maar 't beste is natuurlijk niet zonnen .

Zwemmen doe je best pas na die 6 weken want het is heel belastend voor de borstspier . Vergeet ook niet dat inkapselen 4 tot 6 weken duurt . Na die 6 weken zal je wel 'voelen' wat ik bedoel na je zwempartijtje : je borstspier gaat zeker protesteren 's avonds (stram , branderig gevoel en mss wat pijnscheutjes) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi b cupje,

Kan ik onder de zonnebank nu met een bh aan? of moet ik echt op die 6 weken wachten? Nu je het over littekenolie hebt, heb ik gelijk nog een vraagje voor mijn hechtingen ga ik deze week naar de huisarts ik ga niet terug naar de kliniek, moet ik littekenolie nu gewoon bij een drogist kopen of heb ikdat niet nodig want mijn litteken zit onder mijn borstplooi? wat zwemmen betreft heb ik dus snel last van borstspieren dat zal ik dan ook op mijn werk hebben met fohnen denk ik. B cupje denk je dat het kwaad kan als ik over 2 wkn ga werken dan is het 4 wkn, ik twijfel over het fohnen kan dat problemen veroorzaken of is het alleen maar de pijn die ik zal ervaren in mijn borstspier. ik ben een beetje bang hierover, liefs wesje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan onder de zonnebank als je je littekens bedekt , zou ze mss nog extra insmeren met sunblock .

Littekencréme kan je bvb bij het Kruidvat gaan halen of je kan er wat amandelolie aan smeren . Zou dat toch een maand doen 2x daags doen dan blijft je litteken soepel . Door in te smeren ga je dat litteken ook zachtjes masseren waardoor verhardingen beter weggaan > betere doorbloeding .

Op zich kan dat fohnen geen kwaad hoor maar ik denk dat je dat 's avonds wel gaat voelen door branderig gevoel of steekjes . Die borstspier moet nog verder genezen en is niks meer gewend natuurlijk . Zal een kwestie zijn van wat doseren op je werk (hopelijk moet je dat niet de héle dag door doen maar kan je afwisselen) en doorbijten de dagen nadien om dat stijf gevoel weg te krijgen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf de bh altijd aangehouden, wel es een half uur uit als ik ging douchen en daarna ff masseren

Ik stond ook weer na een maand of 2 onder de zonnenbank (waar ik heen ga moet je staan haha) maar ik plak ze af met van dat Leukoplast pleister spul, bij Kruidvat gehaald en werkt perfect. Dit valt mooi over het litteken heen en het verkleurd ook niet door de zonnebank. Je houdt wel een mooi wit streepje over van de pleister maar who cares toch :rolleyes:

Ik heb de smalste gekocht

480-481.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.