Ga naar inhoud

na 7maanden tisseu expands krijg ik eindelijk weer borsten


Aanbevolen berichten

Hoi Shakena,

Wat is een tisseu expander? Leef ik onder een steen dat ik dat niet ken?

Je krijgt implantaten van 475 cc begrijp ik? Waar ga je je bv laten doen? Welke maat heb je nu? Krijg je voor, achter of dual plane methode?

BB kan goed inschatten welke maat je dan ongeveer kan krijgen... Ze zal vast nog wel reageren op je topic ;)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je datum, shakena! Kan me goed voorstellen, dat je hier enorm naar uitkijkt na 7 maanden. Ik loop nu bijna 9 weken met expanders rond en ben ze ook al behoorlijk zat. Gelukkig is mijn datum eveneens in zicht; 4 september! Ik denk dat je met 475cc uitkomt op een D-cup...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@paultje: Je ziet op deze site meer dan alleen borstvergrotingen...

@trotsemama: Eigenlijk kan je denk ik nog niet zeggen welke cupmaat ze krijgt, dit ligt wel aan veel factoren zoals: voor of onder de spier, high of low, welke cupmaat ze nu heeft, projectie, etc.... Dus dan is het erg lastig te schatten welke cupmaat ze heeft als je deze dingen nog niet weet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@paultje: Je ziet op deze site meer dan alleen borstvergrotingen...

Is het heus? Als je je hier zo van bewust bent, waarom ben je dan degene die het onderwerp borstvergroting ter sprake brengt in dit topic?

En over borstreconstructie wordt in ieder geval bar weinig geschreven op deze website; anders had de benaming 'tissue expander' wel een bel doen rinkelen... Of niet soms? :1:

Geeft verder niets, maar zoals ik al eerder zei: het gaat nu om een reconstructie en dit is niet te vergelijken met een vergroting. Dat je dit na mijn 2e bericht hier nog niet begrepen hebt, blijkt wel uit je antwoord aan trotsemama. :6:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@paultje: Er staand een aantal cc's dus ga ik er eigenlijk al gauw van uit dat als ze dan vraagt welke cupmaat dit word en ze zegt dat ze weer borsten krijgt het een vergroting is. De rest snapte ik ook niet, vandaar alle vragen die ik stelde... Maargoed, ben nog niets wijzer :P

Ben erg benieuwd hoe dat dan zit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op het forum!!

Wat fijn dat je nieuwe borsten gaat krijgen!! Zijn je beide borsten geamputeerd als ik vragen mag? Heftig.....

Had je dan borstkanker in beide, of was er een andere reden? Sorry als ik te veel vragen stel...

Super dat je zo ver bent dat je voor reconstructie kunt gaan!! Las in een ander topic dat je op dit moment al expanders hebt om de spier op te rekken, dacht ik... Fijn dat het dan nu eindelijk definitief gaat zijn :)

Ben je nog bezig met nabehandelingen wat betreft je borstkanker?

Mag ik vragen waar je je operatie laat uitvoeren en door welke arts? Dan kunnen we dat in je topictitel vermelden :)

Heel veel succes alvast!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je datum, shakena! Kan me goed voorstellen, dat je hier enorm naar uitkijkt na 7 maanden. Ik loop nu bijna 9 weken met expanders rond en ben ze ook al behoorlijk zat. Gelukkig is mijn datum eveneens in zicht; 4 september! Ik denk dat je met 475cc uitkomt op een D-cup...

Nee ik denk G of F uitkomen...

Meiden dat kun je helemaal niet zo zeggen.... Het is hier geen spelletje gokken ;)

Het zit namelijk zo. Een aantal cc alleen zegt niet zoveel over hoeveel projectie je krijgt (dus hoeveel volume naar voren je krijgt) Het profile van de prothese geeft dat aan, doordat je dan weet hoe breed de prothese is.

Dus Shakena, als je het merk van de prothese weet en het profile, dan mag je me een pb sturen. Dan kan ik in de catalogus kijken en aangeven welke cupmaat je ongeveer gaat krijgen. Ik ben geen professional, dus geef geen garanties, maar heb hier ondertussen wel aardig wat ervaring opgedaan ;)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het heus? Als je je hier zo van bewust bent, waarom ben je dan degene die het onderwerp borstvergroting ter sprake brengt in dit topic?

En over borstreconstructie wordt in ieder geval bar weinig geschreven op deze website; anders had de benaming 'tissue expander' wel een bel doen rinkelen... Of niet soms? :1:

Geeft verder niets, maar zoals ik al eerder zei: het gaat nu om een reconstructie en dit is niet te vergelijken met een vergroting. Dat je dit na mijn 2e bericht hier nog niet begrepen hebt, blijkt wel uit je antwoord aan trotsemama. :6:

Dat zou wat minder fel mogen. Niet iedereen hoeft op de hoogte te zijn van wat een tissue expander is. De meesten komen alleen op dit forum omdat ze graag een borstvergroting willen. Er zijn weinig dames die na een amputatie van 1 of 2 borsten op dit forum terecht komen, vandaar ook minder informatie.

En luna heeft gelijk, nu weet ze nog niet wat een tissue expander is.

Een tissue expander is een prothese die bijgevuld kan worden. Deze wordt steeds wat groter gemaakt, met behulp van zoutwater. (er zit een slangetje aan die prothese, waardoor dit mogelijk wordt)

Er zijn verschillende groottes op de markt, en dus zijn ook hiermee verschillende borstvolumen te maken. Het rekt de spier en de huid alvast op, voordat er een definitieve prothese geplaatst wordt.

En laten we aardig tegen mekaar blijven in dit topic aub. Niet iedereen kan alles weten ;)

Shakena, ik voeg even je voorsteltopic hierbij, want anders moet je steeds op verschillende topics reageren en dan staat alles bij elkaar :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorrie aan.mijn kant ben blijkbaar niet helemaal duidelijk geweest er is vorig jaar sep aan m.n linkerborsr Bk geconstateerd na chemo heb ik een borstamp en lymdeklieren verwijdering gekregen ze hebben wel gelijk een tisseu expander geplaatst dat is een siliconen zak met een vulnippel die word regelmatig gevuld meteen zoutoplossingdit is voor m

N borstspier en m.n huid op te rekken. De reden waarom hij er zolang in zit is omdar ik toch nog 24bestralingen kreeg daarna is m.n expander gevuld tot 475 ml

M.n andere borst is een kleine b ik heb gelijk gevraagd omdezE te vergrote zodat ik niet ongelijk loopt krijg dus een anatomische druppel vam cilicone die niet lekt als je hem doosnijdt dus de ene is een reconstructie en de andere borst is vergroting

Ze worden onder de borstspie geplaatst dit word gedaan in het LUMC door DrCorion

De behandelingen zijn klaar ben op dit moment schoon heb wel voor7 jaar hormoon tbl dua ben ook zo lang onder controle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Shakena, dit is heftig! Ik wens je veel sterkte en moed is deze tijd, ik kan me namelijk goed inbeelden wat je meemaakt ken ook al enkele dames die dit ook meemaakte :-(. Als ik zo verhalen hoor, voel ik mezelf al schuldig dat ik een bv onderga...

Hopelijk verloopt jouw reconstructie vlot en heb je niet te veel last van achteraf! Good luck!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heftig zeg pfff.

heeft niet met je topic te maken maar wil je heel veel succes wensen!

Wat zal het straks prachtig zijn je borstvergroting,

een stukje afsluiten van een hele nare periode (lijkt mij dan...misschien zit ik er helemaal naast...?)

Krijg je ze ook iets groter dan voorheen?

Vriendin van mijn moeder heeft ook borstvergroting gedaan en 1 borstlift

ze heeft meteen een grotere maat gedaan, resultaat is echt prachtig geworden!

Dat je over een tijd met je kleinkind en paar prachtige borsten op strand mag paraderen.

'Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het komt goed hoor ik word 90

Ze worden idd groter dan waar ik mee begon

Vind het wel spannend ben zo benieuwd

Hoe groot ze worden en welke cup maat

Het gaat er alleen maar beter uit zien

Aan de aangedane kant een cohesive anatomische druppel van475 ml en de rechterkant word het met de zelde cilicone gevuld maar dan maar 375 ml

Ben er zo blij mee ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Jeeh dank je wel het is al lekker blauw en heb aan m.n aangedane kant heb ik een paar gekneusde ribben

Maar het resultaat is al mooi ben benieuwd ma een paar weken . Tis alleen nu een andere gezicht omdat er geen tepel op zit en op die andere borst wel natuurlijk

Ja ben nu al tevreden

;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

meiden ff een vraagje

woensdag heb ik een reconstructie gekregen en rechts een borstvergroting

aan de linker kant had ik een tisseuexpander rechts niets in de linkerborst zit 475 ml en in de rechter 280ml omdat er borst weefsel zat

maar nu lijkt de rechter groter dan de linkerkant. komt dat omdat daar alles nog opgerekt moet worden? is ook beurs en blauw

omdat er links een expander in zat is dat natuurlijk al opgerekt.

ben een beetje onzeker komt dit nog goed..

helpp kunnen jullie mij antwoord geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.