Ga naar inhoud

wanneer kan ik weer werken??


wesje

Aanbevolen berichten

hallo ik ben kapster, ik heb tegen mijn baas gezegd dat ik op vakantie ga 4 wkn,maar nu lees ik bij sommige meiden dat ze het over herstel van 5 mndn 8 mndn hebben,als je zwaar wilt tillen

Ik ben een beetje geschrokken. Ik heb mijn baas niet verteld dat ik een bv krijg, ik vertelde hem dat ik op vakantie ga dus heb vrij genomen. als ik me armen omhoog krijg zonder pijn weet ik wel zeker dat ik weer kan knippen,permanenten,verven,watergolven enz. ik maak me zorgen om fohnen ik heb klanten met heel lang haar en kleine krullen om dat haar stijl te fohnen moet ik veel kracht gebruiken, heeft iemand hier ervaring mee??? dan gebruik ik mijn armspieren en die zijn ook verbonden met borstspieren.

en ik hoor nu dat je niet veel kracht kan gebruiken,wat moet ik doen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meis,

ben ik weer haha..

ik werk nu nog steeds alleen maar als knipster :38:

niet wassen en niet fohnen! en dat doe ik tot de 6 weken! daarna begin ik weer normaal.

en het gaat misschien wel hoor dat weet ik niet maar ik probeer het niet. durf ik niet.

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi patries, als ik kan knippen dan zou ik ook wel kunnen wassen, en hollands haar kan ik makkelijk fohnen ben ik heel snel mee, maar ik heb veel buitenlandse klanten met haar tot hun kont en kroezige krullen, allemaal marokaanse meiden e.d daar maak ik me zorgen om, om zulk haar te fohnen moet ik veel kracht gebruiken. En ik wil het niet aan mijn baas vertellen omdat zijn vrouw een roddelaar is die er stomme grapjes over zal maken waar alle klanten bij zijn. en het doorzal vertellen aan iedereen, zo is ze eenmaal dat is de reden dat mijn baas het niet mag weten,als hij het weet dan weet zijn vrouw het ook, en als zijn vrouw het weet dan weet iedereen het:( wat moet ik doen patries in de kliniek had ik verteld dat ik kapster was, en vroeg na hoelang ik weer kan werken de dokter zei 2wkn nou dat lijkt me niet zo logisch nu.

liefs wes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi patries ik zal even kijken hoe het totmijn 4e week gaat, als ik het niet vertrouw dan moet ik me wel ziek melden. mijn linker kant heb ik geen last van maar rechts onder mijn oksel doet zeer ik kan moeilijk mijn arm omhoog krijgen. en mijn rechterborst is dikker dan de linker. Ik doe normaal gesproken alles met mijn rechter arm, mischien is het daar gevoeliger ofzo.maar na de operatie doe ik natuurlijk voorzichtig en gebruik ik mijn rechter arm niet zo vaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Bij mij zeiden ze de eerste 6 weken zeker niets te doen,want er was een kapster die al vrij snel weer begon..en zij had wel problemen gekregen.Die armbewegingen zijn heel slecht.

Hij hamerde er echt op dat ik me moest laten verwennen,maar ja 6 wkn stil zitten is ook niet wat,maar omdat ik zware protese heb,moest ik wel,want je voelde t wel meteen als ik bv de was op ging hangen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

@ wesje

ik zit met precies hetzelfde als jij...

ik ben ook kapster en mijn bazin is net zo...zo deed ze laatst ook heel lullig tegenover anderen over een collega die een miskraam had gehad...echt niet leuk! zo van er is weer 1 in de ziektewet want die heeft een miskraam gehad. dan denk ik hallo das prive! dat vertel je niet zomaar aan anderen!

nu zit ik dus echt te twijfelen wat ik zoet doen..het haar gewoon eerlijk vertellen of een smoes verzinnen..ik zat eerst te denken om me ziek te melden maar dat kan ook maar een weekje en daarna heb ik dan een probleem..

maar als ik eerlijk ben, ben ik weer bang dat ze het tegen anderen gaat vertellen.

en misschien krijg ik wel helemaal geen vrij als ik vertel dat t om een bv gaat..

ik zit zo te twijfelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat verschrikkelijk als je zo'n soort bazen hebt zeg. Je doet je werk toch. Nou ik weet wel als een baas zo van die stomme grapjes zou maken dat ze van mij wle een flinke opmerking zou krijgen. Als klant zijnde zou ik dat nooit pikken. Gelukkig is mijn kapster heel leuk en lief en staat zij in voor haar personeel en voor haar klanten. Mijn kapster zou zoiets nooit doen om haar personeel zo voorschut te zetten. Dat mogen ze nog niet eens.

Wat Vlinder zei van dat je 6 weken geen zwaar werk of wat dan ook mag is waar. Mijn pc zei ook dat ik na 3 weken weer alles mocht doen. Of ik het kon was ten tweede. Mijn ervaring is dat ik pas na een week of 5 a 6 na de bv weer een beetje dingen kon doen zonder dat ik al te veel pijn had. Kreeg ik steken dan stopte ik met waar ik mee bezig was.

Liefs,

Cinta

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je Cinta! ;)

Ik zou het dan ook niet vertellen,eigen schuld moet ze maar niet zo met dr personeel omgaan he.

ik zou zeggen dat je geopereerd word,maar dat t prive is..ofzo..zou iig haar nix vertellen over je bv..

je hebt altyd t recht t voor je zelf te houden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zekers te weten het is jou lijf. Ik zou dan ook gaan liegen om bestwil. Uiteindelijk vragen ze daar ook om he dat je gaat liegen. Je moet een operatie ondergaan en waarvoor is voor hun een vraag en voor jou een weet. Klaar!! En dat je dan een poos uit de running bent zou ik nog niet eens melden. Dan krijg je de bedrijfsarts op je nek en die heeft zwijgplicht. Ook naar je baas toe. Die mag jou medische gegevens niet door spelen. Doet hij dat wel is hij strafbaar.

Liefs,

Cinta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ben zelf ook kapster en ben na 10 dagen opnieuw beginnen werken, gewoon oppassen dat je uw armen niet boven je hoofd brengt en uw manier van werken wat aanpassen, proberen andere spieren te gebruiken, is lastig maar zeker te doen.

Als jij 4 weken thuis bent dan zou ik me zeker geen zorgen maken, komt allemaal goed hoor.

Ik zei dat ik een spierschuurtje had als excuus dat ik niet alles kon doen zoals voordien en waarom ik niet kon heffen en mijn armen boven mijn hoofd brengen, en iedereen geloofde me lol.

Veel succes

Yin

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het allemaal maar lastig hoor..

heb het er gister nog even met mn vriend over gehad en toen kwamen we op een redelijk goed idee denken we zelf haha

ik heb namelijk ongeveer 10 jaar geleden een behoorlijk ongeluk gehad waarvan ik een best groot litteken heb overgehouden en dat weet mn bazin...dus als ik nou zeg dat ik een cosmetische operatie daaraan krijg...dan ben ik ook een poosje uit de running en lieg ik toch niet helemaal..ik lieg alleen over de plaats waar de cosmetische ingreep plaatsvind...dat is toch best een goed plan!

:48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.