Ga naar inhoud

Boobies2.0 : 19 juli 2013 : Dr. Luijendijk : Diakonessenhuis : Utrecht


Aanbevolen berichten

Hallo meiden,

Ik heb al een tijdje rondgesnuffeld op het forum, maar vond het nu ook tijd worden om zelf een account aan te maken. Ik overweeg namelijk om een borstvergroting te laten doen. Maar voordat ik jullie vertel wat ik van plan ben, zal ik jullie eerst iets meer over mezelf vertellen.

Ik ben een meisje van 19 jaar oud en woon momenteel in de buurt van Amsterdam. Oorspronkelijk kom ik uit Zuid-Limburg, maar omdat ik vorig jaar ben begonnen met een opleiding aan de Hogeschool van Amsterdam, ben ik moeten verhuizen naar het hoge Noorden. Ik woon nu in een gezellig studentenhuis met 8 huisgenoten, de studie bevalt me goed en ik doe veel leuke dingen, zowel in het Noorden als in het Zuiden (ideaal, twee woonplaatsen. Zuid-Limburg voelt elke keer weer als een kleine vakantie!)

Zolang ik me kan herinneren zijn mijn borsten asymmetrisch. Mijn rechterborst is een kleine B-cup, mijn linkerborst is niet veel meer dan een tepel. Omdat ik voorheen nog jong was en altijd hoop bleef houden dat mijn borsten op een dag even groot zouden zijn, probeerde ik mij er niet teveel mee bezig te houden. Nu ik echter bijna 20 jaar oud word, niet meer groei en iedere dag bezig ben met mijn ongelijke borsten, overweeg ik een borstvergroting. Ik moet altijd opletten met welke kleding ik aantrek, zwemmen/omkleden/logeren is nooit fijn en met mijn lange haar probeer ik altijd mijn linkerborst te verbergen. Als ik een BH met een B-cup aantrek gaapt de linkercup heel erg, als ik naar beneden kijk zie ik altijd mijn tepel. Als ik een BH met een AA- of A-cup aantrek puilt mijn rechterborst eruit, ook niet ideaal. Opvulling van de linker BH-cup heb ik al geprobeerd (kipfiletjes!), er valt echter weinig op te vullen met slechts een tepel en vrijwel geen borstweefsel.. :(

Het lijkt me heerlijk om niet constant bezig te hoeven zijn met mijn borsten, niet altijd een BH hoef te dragen en trots kan zijn op 'mijn vriendinnen.'

Ik heb vandaag contact opgenomen met de Valkenhorstkliniek in Valkenburg, waar een zeer vriendelijke man mij te woord stond. Op 8 augustus 2012 heb ik een afspraak met Drs. G.A.M. Malfeyt.

Ik vroeg me af of een van jullie ervaring heeft met de Valkenhorstkliniek en/of Drs. Malfeyt. Ik heb natuurlijk al het een en ander gelezen op het forum, maar ik ben nog steeds benieuwd.

Daarnaast ben ik benieuwd of er hier meer dames zijn die kampen met ongelijke borsten, of dames die ook ooit zulke boobies hadden maar deze inmiddels hebben laten vergroten. Werd dit door jullie zorgverzekeraar vergoed, heb je één of twee borsten laten vergroten, is het resultaat mooi? Ik ben benieuwd!

Tot nu toe ben ik heel blij dat er een forum is zoals deze, waar vrouwen met een soortgelijk probleem als ik lekker kunnen kletsen en vragen kunnen stellen aan de 'ervaringsdeskundigen'. Alvast heel erg bedankt hiervoor!

Groetjes,

Ms. Boobies2.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meid !!! :D

wat leuk dat je een borstenvergroting overweegt hihi en leuk dat je in zuid limburg woont en ook nog gekozen heb voor valkenhorst :D

Ik wordt toevallig morgen geopereerd aan een borstvergroting ook van een cup aaa en wenst tot een volle cup C ik word door pr. van der hulst geopereerd om 11 uur morgen ben heel zenuwachtig al hihhi :68:

het is een iedergeval een hele goeie kliniek dat kan ik je wel vertellen want mijn zus en een vriendin zijn daar ook geweest en die hebben ze nu al 8 a 9 jaar zonder problemen of dergelijke vandaar dat ik dan ook meer vertrouwen heb in die kliniek wordt alleen door een andere dokter geholpen dus ik heb er de vertrouwen in maar nogmaals je moet zoiezo bij een kliniek gaan waaar JIJ je het prettigste bij voelt en wat jou kan vertrouwen en fijn bij voelt want er zijn nog zoveel klinieken die net zo goed zijn !!! maar vertel alleen nu even mijn ervaring dan wat ik van andere gehoord heb .

en ik denk dat jij je eens heeeeel goed moet laten informeren want jij heb 2 verschillende cup maten die kunne in bijzondere gevallen gedeeltelijk vergoed worden in sommige gevallen moet je maar eens heel goed opzoeken en bij je zorgverzekering even belle enzo

IK wens je heeel veel succes en maak je maar niet druk je bent niet de enige en we zullen allemaal voor je duimen !!! :141:

xxxx

Mirandaa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, spannend! De man die mijn te woord stond aan de telefoon vroeg of ik een voorkeur had voor een arts, ik heb maar gewoon de bovenste naam op de website genoemd, ik heb geen idee. Waarom heb jij voor die chirurg gekozen?

Ik vind het wel spannend allemaal, maar ik ben gewoon klaar met dat constante rekening houden met mijn borsten, ik wil gewoon ook mooie bikini's en topjes aan!

Ik wens je heel veel succes morgen, ik duim voor je! Laat weten hoe het gegaan is!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dankje wel :D

je kunt me volgen op mijn eigen topic daar zal ik van alles posten hihi verslag enzo en naderand eventueel wat foto's

ik heb persoonlijk gekozen voor pr. van der hulst omdat ik me bij die man heel prettig voelde en hij is een professor en heeft veel ervaring met borst constructies enzo

en toen ben ik de 1ste keer op consult gegaan bij hem en voelde me eigenlijk heel goed op me gemak vandaar dat ik daar ook verder mee ben gegaan en niet naar een andere .

maar dat is denk ik iets waar je zelf voor moet kiezen . want ze zijn naar mijn mening allemaal goed omdat de kliniek zelf ook goed staat aangeschreven .

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi Boobies 2.0 (:-) wat een nicknames vliegen ons hier om de oren hihi...)

ik overweeg zelf ook een borstvergroting bij reinaertkliniek en ook bij malfeyt... Maar ben er ook nog niet helemaal uit... Misschien ga ik ook wel bij 2 verschillende klinieken en artsen langs... Ga jij 8 aug ook nog op consult bij Malfeyt, of heb je die afgebeld?

Groetjes, Carpe Diem..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Er zitten hier wel wat meiden die een beduidend verschil in cupmaat hadden tussen beide boobs. Helaas nog geen succesverhaal gelezen over de vergoeding van een verzekering :(

Vooral veel lezen en resultaten bekijken. De ene wil vergroten, de ander verkleinen, weer een ander wil bij 1 van de borsten een lift uitvoeren. Het is maar net waar je jezelf het beste bijvoelt en welke chrirug het meeste vertrouwen naar jezelf uitstraalt.

Vraag eventueel naar recensies, of ze je fotos kunnen laten zien van een reconstructie die ze hebben uitgevoerd die vergelijkbaar is met jou voorsituatie.

Heel veel succes met je zoektocht in het oerwoud van klinieken en chirurgen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Boobies 2.0,

Ik kan me voorstellen dat je een bv wil. Ik ben zelf zo'n 25 jaar geleden geopereerd omdat ik ongelijke borsten had; ik had een A en een AA en ik voelde mij daar heel ongelukkig bij. Ik heb ze toen gelijk laten trekken en maar 1 borst laten vergroten, maar ik was daar toen al heel blij mee! 11 Jaar geleden heb ik, na 2 zwangerschappen die mijn borsten behoorlijk uitgerekt hebben, ze laten vergroten naar een D/E. En nu word ik 13 augustus weer geopereerd omdat 1 borst is gaan kapselen.

25 jaar geleden werd mijn borstvergroting nog wel vergoed door de verzekering vanwege "psychisch lijden", maar ik heb hier op het forum al een aantal verhalen van meiden gelezen met een verschil in grootte en voor zover ik weet werd de operatie bij niemand vergoed, helaas. Maar anders moet je het eens gaan navragen bij de verzekering of misschien kan je pc er wat meer over vertellen.

Laat je vooral goed informeren, lees veel op het forum en stel alle vragen die je wil want het is toch je lijf en daar moet je het elke dag toch weer mee doen en dan is het toch wel belangrijk dat je tevreden en trots bent.

liefs, Layla

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjulliewel dames voor jullie reacties. Ik heb volgende week dinsdag een consult bij de Valkenhorst kliniek, ben erg benieuwd. Waarschijnlijk gaat het nog wel even duren voordat ik een bv laat doen, omdat ik in september weer naar school moet en ik natuurlijk wel genoeg rust wil kunnen nemen. Ik zal jullie op de hoogte houden van hoe het is gegaan!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk gaat het nog wel even duren voordat ik een bv laat doen, omdat ik in september weer naar school moet en ik natuurlijk wel genoeg rust wil kunnen nemen. Ik zal jullie op de hoogte houden van hoe het is gegaan!

xx

Je zou het ook voordat de school begint misschien kunnen plannen? Maargoed, dan moet wel je gevoel en de chirurg op 1 lijn zitten ;)

Heel veel succes met je consult in ieder geval :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hee dames,

Sorry dat ik nu pas reageer, maar ik had het de laatste tijd een beetje druk. Ik heb vorige week dinsdag mijn consult gehad bij de Valkenhorstkliniek, en het was best heftig. Zoals jullie al hebben kunnen lezen heb ik last van erg ongelijke borsten, iets wat Prof. van der Hulst ook meteen opviel. Hij gaf aan dat ik last heb van tubulaire borstgroei, iets wat volgens hem een aangeboren afwijking is. Ik schrok erg van het woord afwijking, maar ben wel blij dat het niet tussen mijn oren zit en de gekke groei van mijn boobies daadwerkelijk een naam heeft.

Prof. van der Hulst heeft foto's van mijn borsten gemaakt, die hij opstuurt naar mijn zorgverzekeraar. Vanwege het grote verschil is hij er vrijwel zeker van dat (een deel) van de operatie vergoed zal worden. Ik zal dan wel een borstvergroting en een borstlift moeten ondergaan om het verschil zo klein mogelijk te maken, met aan de ene kant 100cc en aan de andere kant 240cc.

Ik vind het best heftig allemaal, maar ik ben wel blij dat er nu door de zorgverzekeraar naar wordt gekeken. Dus dames, wordt vervolgd.. xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 months later...

Hallo meiden,

Iets meer dan een jaar geleden werd ik lid van het BorstenForum, omdat ik voor mezelf eindelijk de knoop had doorgehakt dat ik een borstvergroting wilde ondergaan. Omdat ik last heb van tubulaire borsten én mijn linker- en rechterborst met twee cupmaten verschilden, vond ik het reden genoeg om op zoek te gaan naar een goede plastische chirurg die me van dit probleem kon afhelpen.

Vorig jaar zomer ben ik op kennismakingsconsult geweest in de Valkenhorstkliniek in Valkenburg, bij Dr. van der Hulst. Hier werd ik naar mijn mening erg onprofessioneel behandeld, en de moed om een operatie te ondergaan zakte mij meteen weer in de schoenen. Van der Hulst gaf de indruk weinig tijd te hebben en vergat foto's te maken van mijn borsten, die vervolgens in het keukentje van de kliniek moesten worden gemaakt, direct naast de balie. Ik was erg emotioneel omdat hij eigenlijk de eerste man ooit was die mijn borsten in vol ornaat zag en aanraakte (ik had altijd seks met mijn BH aan), maar toen ik dit probeerde uit te leggen kon hij dit niet echt begrijpen. Al met al was het nogal een teleurstelling en ben ik flink van slag geweest. Van der Hulst was van mening dat een borstvergroting in mijn geval vergoed zou worden, omdat mijn borsten met twee cupmaten verschilden. Hij heeft toen de foto's opgestuurd naar de verzekering met een begeleidende brief, maar het verzoek om vergoeding is door mijn zorgverzekeraar afgewezen. Ik was hier best van teleurgesteld omdat van der Hulst zéker wist dat het vergoed moest worden. In september werd bij mij (totaal onverwachts, want ik was niet ziek) de diagnose diabetes type 1 vastgesteld, waardoor mijn plannen voor een BV even op een lager pitje werden gezet.

In het voorjaar van dit jaar heb ik een afspraak gemaakt bij Dr. Luijendijk in het Diakonessenhuis in Utrecht, omdat ik las dat hij veel ervaring heeft met tubulaire borsten. Ik had ook voor de kliniek waar hij werkzaam is kunnen kiezen, maar in verband met mijn diabetes vond ik het ziekenhuis toch ietwat aantrekkelijker. Het eerste consult was erg fijn en hoewel Dr. Luijendijk mij meteen vertelde dat mijn borsten nooit helemaal gelijk zouden worden, was ik erg onder de indruk van zijn professionaliteit en had ik direct een goed gevoel bij zowel het ziekenhuis als de chirurg. Een paar weken later ben ik met mijn moeder teruggegaan voor een tweede consult en het vaststellen van de maat, en Dr. Luijendijk vond het geen enkel probleem om het hele verhaal nogmaals aan mijn moeder te vertellen en ik mocht net zo lang voor de spiegel passen totdat ik tevreden was over het resultaat. Uiteindelijk werden het druppelvormige protheses, die dual plane geplaatst zouden worden. Hierna ben ik nog bij de medische fotograaf en de anesthesist geweest voor meer informatie, en daarna ben ik meteen doorgelopen naar de secretaresse voor een afspraak voor de operatie. Ik mocht hier vier voorkeursdata doorgeven, en uiteindelijk is het mijn ultieme voorkeursdatum (19 juli 2013) geworden. Ik was door het dolle heen, ik zou worden geopereerd!

In de weken voorafgaand aan de operatie had ik weinig tijd om na te denken: ik had het superdruk met het afronden van mijn tweede studiejaar en mijn stage bij een grote Nederlandse omroep, waardoor ik niet veel tijd had om het internet af te speuren of dingen uit te zoeken. Mijn eerste vrije dag sinds weken was dan ook gisteren, toen ik werd geopereerd. Ik moest me om 09:30 uur melden, en deelde een kamer met drie andere dames waarvan er eentje ook werd geopereerd door Dr. Luijendijk (ooglidcorrectie). De sfeer was gezellig en om 11:15 werd ik opgehaald, kreeg ik een infuus, werd mijn suiker voor de laatste keer gecontroleerd (voor de geïnteresseerden: ik was een beetje bang voor een hypo omdat je natuurlijk nuchter moet zijn voor een operatie en ik niets meer mocht eten vanaf 00:00 uur de dag ervoor, maar mijn waarde was om 09:15 uur 7,8, 10:15 uur 8,0, 11:00 uur 7,5 en tijdens de operatie 6,8). Dr. Luijendijk kwam in de voorbereidende ruimte erbij om even alles af te tekenen en was erg aardig. De anesthesist en de assistenten maakten leuke grapjes en stelden me op mijn gemak, maar ik was absoluut niet zenuwachtig, eigenlijk alleen maar opgelucht en een klein beetje bang voor de narcose: wat als ik wakker zou worden? Deze angst was echter nergens voor nodig, want ik 'sliep' als een roosje en werd na de uitslaapkamer om 13:30 uur teruggebracht naar de afdeling. Ik was een beetje chagrijnig van de narcose en de andere dames moesten erg om me lachen. Ik kon vrijwel direct alweer zelfstandig naar de wc, maar had wel erg veel last van spierpijn in mijn rug en armen. Ook trokken mijn borsten heel erg, ineens zoveel volume en zo weinig huid! Op het toilet boog ik voorover terwijl ik in de spiegel keek en schrok ik: er was nog steeds veel verschil te zien! Ik was een beetje verdrietig, omdat ik had gehoopt dat het resultaat wat sneller zichtbaar zou zijn. Na een beschuitje en een kopje thee kwam Dr. Luijendijk bij me kijken en stelde me gerust: ze hadden tijdens de operatie met vier mensen besloten dat mijn prothese voor mijn linkerborst nog iets groter moest zijn, omdat deze anders kleiner zou uitvallen dan de ander, die voorheen kleiner was. (Ik had Dr. Luijendijk vooraf verteld dat ik twee gelijke borsten wilde, maar geen Pamela Anderson-look. Het liefste wilde ik dat de omgeving niets zou merken, maar dat ik nu in plaats van opvulling 'echte borsten' had). Hij voelde nog een beetje en was zeer tevreden over het resultaat, en zei dat ik geduld moest hebben. Over drie maanden zou ik pas het definitieve resultaat zien, want omdat mijn borsten zo 'raar' zijn zou het wat tijd kosten voordat ze er goed uit gingen zien. Daarna mocht ik meteen naar huis.

In de auto had ik wat last van de hobbels in de weg, maar de pijn viel me 100% mee. Ik had meer last van de spierpijn in mijn armen en rug dan van mijn borsten. Het lastigste vond ik het vinden van een fijne slaappositie. Uiteindelijk heb ik half zittend en op mijn rug geslapen, en schrok ik erg van mijn eigen stijfheid toen ik vanochtend wakker werd. Ik moest weer even 'loskomen' en had erg veel last van mijn spieren, maar na wat rondjes lopen en voorzichtig mijn armen en rug bewegen ging het al een stuk beter. De paracetamol die ik neem (iedere keer 1000mg) zal hierbij ook wel helpen.

Nu zit ik lekker rechtop in bed met mijn laptop op zo'n laptopstandaard, en heb ik weinig last. Tuurlijk is het niet het lekkerste gevoel in de wereld en mijn borstspieren moeten erg wennen aan hun nieuwe positie, maar weinig inspanning en veel donker druivensap drinken (dit helpt enorm tegen de spierpijn!) helpt absoluut. Ik ben benieuwd hoe de komende dagen gaan verlopen en wanneer ik weer zelfstandig dingen goed kan oppakken zoals een glas drinken of een bord met eten, maar ik heb geduld.

Wat betreft het resultaat tot nu toe: mijn boobs zien er top uit. Ik heb mijn sportBH nog niet uitgedaan dus heb ze nog niet in vol ornaat gezien, maar wat ik wel kan zien is echt heel mooi. Mijn linkerborst heeft zich al goed aangepast aan de prothese en ziet er supermooi uit in de BH, mijn rechterborst (de tubulairste van de twee, was altijd alleen maar een tepel) heeft nog wat meer moeite, de tepel zit echt nog op de prothese, maar dit gaat volgens mij helemaal goed komen. Ik zal binnenkort wat voor- en na-foto's online zetten! De littekens vind ik nog het spectaculairs: twee minuscule streepjes in de toekomstige plooi van mijn borst! Zo knap!

Ik hou jullie op de hoogte dames, maar voor nu zeg ik alleen maar: WOW! Wat een meevaller!

Groetjes,
Boobies2.0

PS. Voor de geïnteresseerden: 's avonds na mijn BV en voor het eten was mijn waarde 18,9, nogal aan de hoge kant, maar was vanmiddag rond 14:00 uur weer helemaal teruggezakt naar 7,2. Zal wel door de narcose, hitte en spanning komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!! Jij komt me idd nog bekend voor!

Zomaar opeens heb jij je borsten zeg!!

Gefeliciteerd!

Geniet ervan en idd geduld geduld geduld ;)

Weet niet of je vorig jaar al van dat consult met van der Hulst iets gezegd had hier.. kan me dat even niet herinneren.. maar jeetje zeg.. wat een botte boer!!

En dan ook nog zo reageren als jij zegt dat hij de eerste is die eraan zit en zo. Bah, wat een arrogante kwasten zijn zo een soort mensen toch :93:

Maar goed, je hebt nu je boobs!! Superfijn!! :D

Geniet ervan!!

Oh ja en had je nou gisteren ook al druivensap gedronken? Daar zit namelijk enorm veel suiker in ;)

Een goed herstel gewenst!!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een heel verhaal zeg!

Super dat je nu dan eindelijk boobs heb en geduld ja dat is altijd lastig natuurlijk ;)

Goed herstel en geniet er van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het uiteindelijk allemaal goed is gekomen! Ik ben ook erg onzeker over mijn borsten, heb ooit iets soortgelijks meegemaakt met een huisarts en dat is echt heel naar. Goed dat je niet meer bij die vent bent terug gegaan!

Ik heb ook een consult gehad bij Dr Luijendijk en vond het ook een prettige man, nam inderdaad de tijd voor je. Is je operatie nu eigenlijk wel vergoed?

Succes met je herstel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een verhaal zeg! Ik ben erg benieuwd naar de foto's.

Wel lekker om het nu achter de rug te hebben!

Ik wordt morgen geopereerd door dr Luijendijk bij de Bergman kliniek, ben erg benieuwd.

Het consult met hem vond ik ook heel fijn, duidelijk. Alleen de beauty coach die je daarna 'helpt' wat minder....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden, bedankt voor jullie reactie. Inmiddels zijn we een aantal dagen verder en ik moet zeggen: het valt me allemaal heel erg mee. Je moet gewoon niet teveel willen en veel uitrusten (ik doe de hele dag schoonheidsslaapjes), en ik denk dat ik met het rustig aandoen ook nog wel even zoet ben. Ik heb vakantie tot eind augustus, dus het moet wel lukken om voor die tijd weer helemaal back on track te zijn,

Van zaterdag op zondag heb ik een gruwelijke nacht gehad omdat het eten een beetje verkeerd was gevallen (het hele gezin had er last van), en dan is het dus extra lastig als je midden in de nacht boven het toilet hangt. Maar dit had denk ik niets met de operatie te maken, maar gewoon met het eten.

Morgen ga ik voor het eerst weer eens wat ondernemen, ben tot nu toe alleen maar thuis geweest aangezien ik met dit weer toch al niks waard ben.

@Best_boobies: Van die suikers in de druivensap was ik me zeker bewust, hier spoot ik ook voor bij. Maar die had ik op de eerste avond nog niet gedronken, dus het ligt echt gewoon aan de narcose en het warme weer (dat helpt ook niet mee)

@Niceday: Helaas werd mijn operatie niet vergoed.. Maar dat geeft niet, ik heb en had al hard gespaard en ga dit jaar ook geen gekke dingen doen zodat ik het me kon veroorloven.

Aan iedereen die ook bij Dr. Luijendijk gaat: hij is een held! Donderdagmiddag ga ik op controle bij hem (normaliter gebeurt dit pas na twee weken, maar omdat hij op vakantie gaat wil hij me al eerder zien), ik ben benieuwd wat hij ervan vindt! Ik ben in ieder geval superblij, ook al is het eindresultaat nog lang niet in zicht, het is al zoveeeeeel beter dan het was!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Best_boobies: Van die suikers in de druivensap was ik me zeker bewust, hier spoot ik ook voor bij. Maar die had ik op de eerste avond nog niet gedronken, dus het ligt echt gewoon aan de narcose en het warme weer (dat helpt ook niet mee)

Ah oke :) Dan is het goed, dacht dat het misschien daarvan kwam.

Narcose heeft zeker invloed op je suikergehalte, dat klopt idd.. Bij warm weer wat meer water drinken kan ook helpen je bloedsuiker lager te houden :)

Maar fijn dat je zo lang kunt herstellen!! Heel goed!!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.