Ga naar inhoud

wiske1 : 19 mei 2014 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

dit topic om mij even voor te stellen. Ik heb mij aangemeld omdat ik een borstlift overweeg en op zoek ben naar meer informatie.

Ik erger me al sinds mijn pubertijd aan de vorm van mijn borsten. Ze zijn nooit mooi rond geweest, maar met de jaren word het er natuurlijk ook niet mooier op.

Zit nu op het punt dat ik me er elke dag ongelukkig over voel, dus wil er graag wat aan gaan doen. Maar ik vind het nog een hele beslissing.

Heb nu vooral vragen over het herstel. Hoeveel tijd moet je daar voor uittrekken? Een paar weken vrij van het werk is wel te regelen, maar hoe lang duurt het voor je je echt weer "de oude" voelt en gewoon alles doet zonder over je borsten na te denken? (dat zal ook per persoon verschillen natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 112
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi wiske

Welkom op het forum!!

Wil je alleen een lift of ook implantaten?

Qua herstel zal dat trouwens niet zo heel veel uitmaken....

Meestal moet je voor het herstel een week of 6 tellen, al zal het totale herstel langer duren.. Maar na een 6 weken mag je normaal gesproken alles weer :)

Dan ligt het er wel nog aan welk werk je doen. Met kantoorwerk kun je sneller aan de slag terug, dan met werk als bijvoorbeeld verpleegkundige. Tillen wordt die weken namelijk afgeraden :)

Heb je al een pc op het oog? Of een consult gepland?

Veel lees- en forumplezier! En bij vragen: shoot!!

Meestal is er wel iemand die je iets meer kan vertellen :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een lift is denk ik het enige dat me gaat helpen, dus ben al voorbereid op littekens. Ik zit me inderdaad af te vragen of ik de littekens vind opwegen tegen wat ik nu heb. Aan de andere kant erger ik me er nu elke dag aan, dus erger kan het eigenlijk niet worden. Maar een operatie is natuurlijk wel een risico.

Ik twijfel over wel of geen protheses. Ik hoef geen grote borsten, dat heb ik nooit gehad, het gaat me echt om de vorm. Het is niet zo dat ik ooit mooie borsten had en dat ze door zwangerschap ofzo minder zijn geworden. Daarom vraag ik me ook een beetje af of je dat wel kunt opereren. Het idee van protheses staat me tegen, maar als ik foto's zie vind ik het vaak wel mooier bij een lift. De borsten zijn dan meer naar boven toe gevuld zegmaar.

Ik heb ook gelezen over breform, maar kan daar bijna geen informatie over vinden. Heeft er hier iemand ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai wiske1,

Ik heb ook lang getwijfeld maar heb uiteindelijk ook een borstlift met vergroting laten doen. Het is bij mij nu 6 weken geleden en inmiddels kan ik zo goed als alles weer!

De pijn is best pittig geweest maar ik ben echt superblij met het resultaat nu al. De eerste 2 weken kon ik echt niets en heb ik ook regelmatig spijt gehad maar langzaam aan gaat het echt beter. Ik heb hier op t forum geleerd dat er 2 dingen ontzettend belangrijk zijn rustig houden en geduld;) M'n littekens gaan al hartstikke goed.

Succes met overwegen van je beslissing!

Charlotte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe verloopt dat herstel zo'n beetje? Dat je het direct na de operatie kalm aan moet doen lijkt me logisch, maar daarna? Wanneer kan je weer een tas optillen zonder problemen, dat soort dingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Wiske,

Ik zeg doen! Heb een lift gehad zonder prothese omdat ik het ook een ' eng' idee vind en ook geen grote borsten wil. Al vind ik de resultaten die je op dit forum ziet prachtig!

Mijn operatie is nu twee maandjes geleden en ik kan alleen maar zeggen " had ik het maar eerder laten doen!"

Ik heb er 7 jr over nagedacht en 1 consult in het ziekenhuis en 1 bij de Boerhave kliniek gehad. Ze gaven nagenoeg hetzelfde advies en omdat het bij de Boerhave 600 euro schilde en ik met 10 dg al geholpen kon worden, heb ik daarvoor gekozen.

Het herstel is bij super gegaan, ongemakjes zoals haren wassen en oksels scheren was het vervelendste. Ik had weinig pijnstillers nodig en had eigenlijk alleen last bij teveel doen en net zoals de meeste dames een bolle buik van het vocht.

Wil je meer weten, dan kan je mijn topic lezen en mijn galerij bekijken.

Heel veel succes met je beslissing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik raak ook steeds meer overtuigd dat ik het maar gewoon moet doen. Wilde vandaag bellen voor een consult maar dat kwam er net niet meer van voor 17u, ga ik nu maandag maar doen.

Ik heb eind november een lange reis gepland staan. Zat net de kalender te bekijken en dat is nog maar 4 maanden. Dus denk dat ik een operatie daar maar niet meer voor moet plannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gebeld en een paar vragen gesteld, maar ik ga sowieso geen operatie meer plannen voor mijn reis. Dat halve jaar overleef ik nog wel, en dan heb ik de maanden voor mijn vertrek mooi tijd om een paar klinieken af te gaan en rustig over mijn keuze na te denken. Bovendien kan ik dan bij terugkomst lekker uitgerust onder het mes, dat is ook wel wat waard.

In theorie zou het nog wel kunnen, maar als er een complicatie optreed is de tijd voor vertrek wel erg krap. Het is niet fijn om daar stress van te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me heel goed voorstellen dat je dat zo doet!!

Goede beslissing denk ik :)

Stel dat je een complicatie zou krijgen, dan sla je jezelf voor je hoofd dat je nog ff snel wilde...

Nu heb je ook de tijd idd om goed rond te kijken :35:

Succes!!

En als er vragen zijn: shoot he!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wiske,

Ik heb net als jij de beslissing genomen om een borstlift te laten doen. Zou ook liever zonder prothese doen maar dan blijft er niets over, dus ga toch voor de combinatie vd twee.

Misschien kunnen we elkaar even laten weten bij welke chirurg we al geweest zijn voor advies? Ik ben al bij twee vrouwelijke chirurgen geweest en in september ga ik nog bij een derde voor advies.

Heb jij intussen al een consult vast gelegd bij iemand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hallo lotgenootjes,

Ik zou zeggen doen! Mij is het in ieder geval heel veel meegevallen, de littekens. Ik heb een kleine 3 jaar geleden alweer een lift met prothesen gehad (na veel te zijn afgevallen), als je nieuwsgierig bent, er staan foto's in de gallerij. Ik ben bij Jo Vanoorbeek geweest (zie www.kliniplast.be) en ben er super tevreden over, vriendelijke rustige man, met een hele duidelijke uitleg, en zeer kundig.

Succes en groetjes van ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hallo,

heb het een tijdje allemaal een beetje laten bezinken, maar de laatste dagen ben ik er weer veel mee bezig. Wil er echt iets aan laten doen, maar hoe/wat?

Heb net foto's geplaatst zoals het nu is. Weet niet of ze zichtbaar zijn? (als het goed is voor vriendinnen, stuur me dan even een verzoekje)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Weer even een update nav de consulten.

De eerste ging niet zo goed. Was niet bij een van de artsen hierboven trouwens. Maar het kwam er op neer dat ik het gevoel had dat ik me moest verdedigen dat ik geen vergroting wil, dus daar was ik snel weer weg.

Daarna ging het wat beter gelukkig. Advies is ook aardig eenduidig, dat is wel weer makkelijk. Er moet sowieso gelift worden. Omdat ik een verschil van ruim een cupmaat heb tussen beide borsten is het dan voor de hand liggend om de grootste borst ook wat te verkleinen zodat ze symmetrisch worden. De tepelhof wordt verkleind.

Je kunt er dan voor kiezen om protheses te plaatsen. Dat kan je ongeveer zo gek maken als je zelf wilt maar in mijn geval gaat het dan om een kleine prothese (150cc) om mijn borsten ongeveer naar het formaat van de linker borst (C-cup) te brengen. Ik heb genoeg eigen weefsel om het voor de spier te plaatsen, wat volgens beide chirurgen ook het herstel veel makkelijker maakt. Volgens mij klopt dat wel met wat ik hier zo'n beetje lees?

Ik vind het héél lastig om me voor te stellen hoe het eruit gaat zien, omdat ook de vorm dan helemaal gaat veranderen. Maar ik denk dat ik wel voor die kleine prothese ga. Ik vind zelf al jaren mijn kleine borst mooier omdat die minder hangt. Maar dat is dan straks weg, en dan zouden ze wel klein zijn. Vond het ook heel raar om met zo'n prothese in mijn handen te zitten. Het idee dat dat dan straks in je lichaam zit.

Dan is er nog het prijsverschil, alleen de lift kost €3400,- maar met prothesen erbij komt het bij de ene neer op €4650,- en bij de andere op €3950,- en dat vind ik toch een fors verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, nog weer een update van deze twijfelkont. :106:

Ik had ook nog een afspraak bij vd Weij staan in de Boerhaave kliniek en daar ben ik voor het weekend geweest. Ik vond dat eigenlijk veruit het prettigste gesprek. Had het gevoel dat er goed naar me geluisterd werd en vond hem heel zorgvuldig. Hij is ook de enige die mijn borsten en de dikte van weefsels etc heeft opgemeten. En deed heel erg zijn best om me te laten zien hoe hij de borst gaat plooien. Ik vind het zó moeilijk om me er iets bij voor te stellen omdat ik nooit "normale" borsten heb gehad.

Hij geeft alleen aan dat zowel liften (reconstrueren noemt hij het meer) als een prothese bij mijn type borsten niet verstandig is. Hij zal ook de grootste verkleinen tot het formaat van de kleinste. Dus ik hou dan een B-cup over.

Ik vind het geen makkelijke beslissing. Het gaat me al járen veel meer om de vorm dan om het formaat. Maar als ik dan nu mijn kleinste borst een beetje in vorm knijp denk ik steeds "hmmm... toch wel erg klein als ze straks allebei zo zijn"

Qua vorm vind ik de borsten die vd Weij aflevert dan weer heel erg mooi, toch wel het mooist van alle drie de pc's. En ik had het beste gevoel bij het gesprek.

Pfffff.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ok, knoop doorgehakt. :101:

Ik ga 17 februari naar vd Weij. Geen vergroting dus, alleen een lift.

Wel jammer dat het nog zo'n tijd duurt maar eerder lukt het niet om me vrij te plannen en verzorging te regelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je!

Ik twijfel vast nog wel een keer heen en weer over die protheses :D maar heb hier het beste gevoel bij. Ik kan me er nu al zo weinig bij voorstellen. Eerst maar kijken hoe het er straks uit ziet, vind ik ze dan echt te klein dan kan die vergroting altijd nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ooh spannend voor je!

Ik zit met n soortgelijk verhaal dus lees ff mee.

Ik wil in principe ook alleen een lift ( maar ben ook bang dat ik dan te weinig overhoud) en heb geen zin om 2x onder t mes te moeten (1x voor de lift en dan later nog n keer n vergroting) dus ik ga ook n beetje back and forth over de beslissing.

Eerst nog maar eens even goed ontzwangeren en op gewicht komen en dan eindelijk ook afspraken gaan plannen.

Nu met Sint Maarten en Sinterklaas is het zo 18 december en ben je aan de beurt! Ben nu al blij voor je

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.