Ga naar inhoud

Ntgnd : 30 december 2009 : Dr. Posma : Medisch Centrum Scheveningen


Gast ntgnd

Aanbevolen berichten

Hoi!

Ik ben 27 en heb vorige week een consult gehad bij dr. Posma in het MSC.

Het blijft een raar idee om onder het mes te gaan en wakker te worden met nieuwe borsten en van te voren eigenlijk niet eens te weten hoe groot ze zullen zijn en hoe ze eruit zien!! Maar goed, daar heb ik me al bij neergelegd. ALs ik van te voren foto's zou zien, zou het waarschijnlijk alleen maar tegen vallen!

Ik ben wel erg benieuwd naar ervaringen van dames die ook door dr. Posma geholpen zijn.

Een ding blijft me nl nog al bezig houden...nu heb ik een grote A/kleine B en ik heb heel duidelijk aangegeven dat ik naar een grote B/kleine C wil. Hij kon me niet niet precies vertellen hoeveel cc hij zou gaan gebruiken. Hij had het over 240, 260 en 280 cc, maar hij kan pas tijdens de operatie bepalen hoeveel hij zou gebruiken, afhankelijk van wat het beste bij mijn lichaam past. Hij heeft me er iig van verzekerd dat ik tevreden zal zijn met het resultaat en dat het natuurlijk wordt. Heb al volop zitten googlen naar die aantal cc's en dan ook nog eens vergelijkbare borsten opgezocht en dan kom ik wel op foto's uit van borsten waar ik zo voor zou tekenen. Maar ik lees hie ook verhalen van vrouwen die 260 of 280 cc hebben gehad en die zijn van cup (A)A naar D gegaan!! Ik weet dat maten ook afhankelijk zijn van bh merken, maar een kleine C of een D, daar zit nogal wat verschil in toch?!!

Wie kan mij hier meer duidelijkheid over geven?

Alvast bedankt!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ntgnd,

Allereerst welkom op het forum!

Ik zou foto's meenemen van wat jij mooi vind, die bereikt zijn met het aantal cc wat jij ongeveer zult krijgen. Ik heb ook foto's meengenomen naar mijn consult en de dag zelf.

Ik heb me ook erg druk gemaakt over het moment van in slaap vallen en wakker worden met boobs, maar buiten de pijntjes om, zou ik het zo weer doen hoor! Eigenlijk, achteraf gezegd, nix om druk te maken hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Moeilijk he? Al die cc's. JE ziet door de borsten het bos niet meer haha. Foto's vergelijken helpt wel een beetje, maar het verschilt zo per persoon! Hangt van je eigen bouw af, omvang, vetweefsel, etc. hoe het resultaat wordt. Ik denk dat je kan vertrouwen op je arts, zo lang jij heel duidelijk hebt aangegeven wat je wilt.

Ik vond dat ook heel moeilijk, maar had een beetje hetzelfde verhaal als jij. De arts kijkt gewoon wat er in gaat en wat mooi past tijdens de operatie, dus ja, het blijft een beetje een verassing. Zelf ben ik 12 dagen geleden geopereerd en ik ben helemaal tevreden met het resultaat! Deze maat is precies wat ik wilde. Niet teveel piekeren zou ik zeggen, maar heel duidelijk aangeven wat je wilt.

Succes,

Becky.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi ntgnd,

welkom hier!

je kunt werkelijk geen cc's vergelijken. de een komt met 275cc op een volle D uit en de ander met een kleine C.

met dit gegeven zul je je pc gewoon moeten vertrouwen.

het is idd wel erg slim om foto's te zoeken die jij mooi vind en de borsten die jij graag wilt hebben. misschien ook een paar plaatjes van borsten die je absoluut niet wilt!

dat heb ik ook gedaan.

ben je er al wel uit dat je bij dr Posma gaat? en heb je al een datum? heb je nog een consult bij hem? of ergens anders?

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Bedankt voor jullie reacties en tips!

De operatie staat nu gepland voor 3 februari, ze hadden 30 dec ook nog plaats, dus ik ga morgen proberen om het te verzetten naar de 30e. Hoe eerder hoe beter.. Ik ga hoe dan ook foto's meenemen. Ik heb zelf ook al wel vergeleken, maar idd je weet natuurlijk nooit hoe het zit de met hoeveelheid weefsel, vet ed.

Ik heb nog een afspraak staan bij het ziekenhuis in Breda, maar ik moet bekennen dat ik wel een goed gevoel had bij dr. Posma. Hij was eerlijk en direct. Ik wil ook geen tig klinieken en ziekenhuizen afgaan want dan weet ik straks helemaal niet meer hoe en wat. En ik weet ook niet hoe vaak ze bv in ziekenhuizen doen.

Ik vertrouw erop dat ik een goede kliniek heb gekozen en daarbij ook een goede pc.

Maar het is en blijft gewoon een raar idee dat het allemaal eigenlijk pas tijdens de operatie besloten wordt. En dan het idee om wakker te worden als Lolo Ferrari..

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

graag gedaan meis,

ik begrijp je wel hoor maar ook ik wist als het ware van nix van het aantal cc's net voor mijn bv. is ook goed uitgepakt vind ik zelf dan en daar gaat het om!

en als jij daar een heel goed gevoel bij hebt gewoon naar hem gaan en die andere afbellen.

dan kom je ws redelijk dichtbij uit de buurt bij mij denk ik als je dichtbij Breda woont :)

tja,ik heb ook voor privékliniek gekozen. is veel relaxter dan een ziekenhuis. is ook wel begrijpelijk natuurlijk.

spannend! zal voor je duimen morgen!

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

De operatie is verplaatst, ik mag nu 30 december al!!! Aiii, dat is gewoon al over 16 dagen, spannend!

Ik heb mijn twijfels en/of vragen ook nog weggelegd bij de kliniek! Gewoon afwachten nu dus! Ben heel benieuwd! Dat wordt dus echt de saaiste oud en nieuw ever, maar ja, je moet er wat voor over hebben natuurlijk!

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai ntgnd! Wat spannend 30 december!!!! Tja niet de ideale dag misschien maar dat maakt toch niet uit!!! Hoe eerder hoe beter ja!

Meid ga ajb niet eindeloos zitten vergelijken met die CC's het heeft geen enkele zin. Elk persoon is anders. Jou PC weet heel goed wat erin moet om iets te bereiken bij jou zodra hij bezig is. Als jij heel duidelijk aangeeft dat je niet groter wil dan een kleine C dan doet hij dat ook echt niet.

Als je net wakker wordt na de operatie zijn ze waarschijnlijk erg groot om te zien. Dat had ik tenminste, maar na een paar dagen is dat al een stuk minder. Dan is de eerste echte spanning eraf en ben je al wat vocht kwijt. Schrik je dus niet kapot als je net wakker bent. Komt helemaal goed!!! Echt waar!!

Ben erg benieuwd. Nog maar eventjes. Tijd vliegt hoor!!

Niet te veel piekeren, komt allemaal goed echt waar!

Liefs,

Diaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo!

Ik ben met 430 cc van een AA naar een C gegaan, was het maar waar dat het meer zou zijn geworden!

Mijn pc zegt dat je per 150 cc ongeveer een cup omhoog gaat. Bij de een geldt dit wel bij de ander weer niet.

Ik denk dat je met 260cc een heel eind komt op een mooie C cup, het ligt ook wel aan je onderomvang nu denk ik.

Ik zou zeker niet te kein nemen, achteraf zie je dan minimaal verschil en dan baal je dat je daar zoveel geld voor hebt neergelegd. Ik hoor van bijna iedereen dat het best een maatje meer had mogen zijn.

Tegenwoordig zijn die protheses zo mooi dat het er helemaal niet nep uitziet, mits ze mooi geplaatst zijn natuurijk. Krijg je anatomische protheses? Worden ze voor of achter de spier geplaatst? Dat scheelt ook wel.

Zolang je geen extreem grote prothese krijgt dan blijft het er best erg natuurlijk uit zien.

Neem wel minimaal 6 weken tijd voor het uiteindelijke resultaat. Ze moeten nog indalen, borsten moeten nog soepel worden etc. In het begin zitten ze zowat onder je oksels en zijn ze erg plat gedrukt, soms ziet dat er niet uit maar na loop van tijd komt dat helemaa goed.

Ben benieuwd wat je krijgt en hoe het je allemaal vergaat!

Succes ermee! Een beetje goede pc weet echt wat hij doet en maakt er iets moois van!

Groetjes,

Merel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ben ik weer!

Ik laat het doen bij het Medisch Centrum Scheveningen, door Dr. Posma. Weet nog niet hoe laat ik geholpen wordt, dan zal ik van de week wel te horen krijgen.

De protheses worden achter de spier geplaatst, via een snee in de borstplooi. Geen anatomische protheses, maar ik krijg ronde.

Begin nu toch wel wat zenuwachtig te worden. Maar ik lees hier ook zoveel positieve verhalen...tja enje kunt alleen maar afwachten.

Gelukkig heb ik lieve ouders en vrienden die me gezelschap houden met oud & nieuw en voor me klaar staan, want veel zal er niet gefeest worden.

Kun je trouwens uberhaupt wel iets de eerste paar dagen? En hoe lang duurt het ongeveer voor je weer een beetje iets kan?

Ow ik ben echt zo benieuwd!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suucces vandaag!!!!! Probeer je niet al te druk te maken, komt allemaal goed! Ga lekker relaxed onder narcose dan kom je er ook zo relaxed uit!

Sterkte en ben benieuwd naar je verhaal!!!!!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Allereerst voor iedereen de beste wensen voor 2010!!

En dan mijn verslag… weet niet of ik het op de juist manier doe, maar goed..

Het zit er op! Woensdagochtend vroeg vertrokken naar Den Haag en ik was niet eens heel erg nerveus! Ik werd erg vriendelijk ontvangen en werd begeleid naar mijn kamer. Ondertussen ook mijn moeder en goede vriendin gedag gezegd, want die mochten niet verder mee. Erg raar om ‘tot straks’ te zeggen en daar dan weer weg te gaan met iets erbij.

Ik moest mezelf uitkleden en er werden foto’s gemaakt.

De anesthesist en pc kwamen ook nog even langs en daarna moest ik nog een half uurtje wachten. Niet echt relaxed gevoel…de tv stond aan, maar geen idee wat ik gekeken heb, de zenuwen die eerder ver te zoeken waren, gierden nu door mijn lijf. Na dat half uur mocht ik meelopen naar de ok. Ik ging liggen en voor ik het wist was ik al weg. En voor dat ik het weer wist werd me verteld dat de operatie geslaagd was! Daarna nog wat gerommel met bloeddrukmeters en het infuus en zo kon ik weer een beetje bijkomen. Geen idee hoe het eruit zou zien. Tot dat een van de verpleegkundige eraan voelde om te checken of het allemaal nog oké was. Dat was echt zo raar, half slapend lag ik daar tegen mijn nieuwe borsten aan te kijken… wooow. Nog steeds was ik zo gespannen dat ik nog een half uur na heb liggen rillen.

Na wat te zijn wakker geworden kreeg ik thee met biscuits, waar ik dacht wel zin in te hebben.. Beetje jammer dat ik daar zo misselijk van werd, dat ik het echt niet weg kreeg. De verpleegkundige gaf me daarna een middeltje tegen de misselijkheid, maar na twee minuten dat ik dat lelijke, grijze, kartonnen bakje hard genoeg nodig. Dat was tot nu toe echt het ergste van alles. Zo misselijk zijn en niet durven over te geven, omdat je bang bent dat alles wat ze er zojuist in gestopt hebben en weer uitkomt. Gelukkig ging het daarna snel beter. De rest van middag nog lekker liggen dutten en nog wat thee gedronken met biscuits. Wat gelukkig deze keer wel goed ging. Ondertussen was het een uur of 4 en zou ik eigenlijk alweer naar huis mogen. Mijn moeder en vriendin waren er al even, maar omdat ik ziek was duurde het allemaal wat langer. Rond half 5 werden de drains verwijderd en kreeg ik dan de bh aangemeten….80 C!!! Ben zelfs in omvang gegroeid haha. Ik kreeg spontaan een glimlach op mijn gezicht! Daarna aangekleed en toen ik geplast had mocht het infuus eruit en mocht ik gaan.

Daarna terug naar huis gereden en in het begin volop praatjes, maar dat hield vrij snel weer op. Een autorit van 1 uur op 1 kopje thee en 2 biscuits deed me weinig goed! Dus thuis weer zo misselijk als een kat. Gelukkig was dat al vrij snel voorbij toen ik lekker op de bank gesetteld was.

Thuis ook op mijn gemak nog eens goed gekeken en voorzichtig gevoeld. Ontzettend raar gevoel, net of het verdoofd was en keihard, dat lijkt gelukkig wel minder te worden. Ik had twee slaappillen meegekregen en het verbaasde me nog het meeste dat ik maar 2 keer wakker geweest ben ´s nachts, maar verder echt prima heb geslapen. Het is ook heerlijk om nu bij mijn ouders te zitten (voor vage kennissen onder het mom van de griep) omdat ik daar gewoon helemaal mezelf kan zijn en ik lekker verwend wordt.

De volgende dag ging eigenlijk ook prima, zware spierpijn, maar verder eigenlijk niks bijzonders. Weinig pijn, alleen vind ik het echt een ramp om zowat overal hulp bij in te moeten roepen…maar goed dat is tijdelijk. Moet zeggen dat het me allemaal steeds beter afgaat. Oud en nieuw verliep rustig, wat al verwacht was, en ook die nacht heb ik goed geslapen.

Nieuwjaarsdag mocht ik ook weer wat drinken, dus dacht ik dat het beter was om lekker een paar wijntjes te drinken voor ik naar bed ging i.p.v die pijnstillers. 4 uur later was ik klaarwakker en lag ik daar pijn te hebben. Dus om half 5 maar uit bed gekomen, kopje koffie gezet en een filmpje gestart. Rond de middag ff naar buiten geweest want dat binnenzitten was ik zo al beu! Aangezien het ook gesneeuwd had was ik echt bang om eronderuit te gaan, maar dat is gelukkig allemaal goed gegaan.

We zijn nu een paar dagen verder en als dit het was en is, dan valt het me echt 100% mee. Buiten de wat vervelende spierpijn en het feit dat je redelijk afhankelijk bent van andere, gaat het prima! Voor mijn gevoel doe ik af en toe wel teveel, maar alles aan een ander vragen wekt gewoon frustraties op.

Woensdag moet ik op controle, dus ben erg benieuwd wat de arts ervan zegt.

Tot die tijd nog maar even rustig aan doen en mezelf laten verwennen.

Groetjes Denise

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.