Ga naar inhoud

Open wonden met viezigheid....


Gast langemeid

Aanbevolen berichten

Hoi!

Ik heb een vraagje. Ik ben 3 weken terug geopereerd aan een borstlif dmv de sleutelgatmethode. Het gaat hardstikke goed alleen heb ik onderaan het verticale litteken bij beide borsten een soort gat zitten waar allerlei viezigheid uitkomt. Ik ben hiervoor ook teruggeweest naar de chirurg eergister en hij zegt dat het kan voorkomen.

Zelf vind ik het maar een eng gedoe.... daarom ben ik benieuwd of meer mensen hier bekend mee zijn? Ik zal proberen een foto toe te voegen... maar ni schrikken want tis echt vies!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Heel vervelend voor je maar heeft je chirurg geen richtlijnen gegeven over de behandeling van je wonden,en heb jeook geen anti-biotica gekregen???

Ik ben 13 november geopereerd maar bij mij is alles gelukkig dicht gebleven.

Hoop echt voor je dat het snel dicht gaat.

Marijke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zijn ontstekingen niet zomaar zonder gevaar! Daar moet wat aan gedaan worden. Door middel van medicijnen of spoelingen?

Als je chirurg je niet helpt ga dan gewoon naar je huisarts!

Waar heb je je laten opereren?

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Langemeid,

Open plekken komen veel voor inderdaad, maar leuk is het absoluut niet.

Tegen mij is gezegd als het niet zeer doet, geen rare kleur vocht. (dik, groen en stank) dan is het niet erg en moet het gewoon goed schoonhouden met douchen en een gaasje erop. Ik deed er zelf ook betadinezalf op voor eventuele onstekeningen. Maar de 1 pc is daar wel voor en de andere niet. Dit zou je aan je eigen pc moeten vragen.

Hoe gaat het inmiddels??

succes en sterkte!

groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoii!

Beetje late reactie maar ik had afgelopen weekend ff geen internet.

Bij mij komt er wel vocht uit, groenig is het. En sinds gister is een van de twee wonden ook een beetje gaan bloeden.

Vrijdagmiddag ben ik voor de zekerheid toch nog even langs de huisarts geweest voor wat zekerheid voordat ik t weekend inging. Hij zei hetzelfde als de plastisch chirurg. Er zit een ontsteking in die naar buiten werkt, dit is niet erg zolang het niet naar binnen gaat. Zoiets zei hij....

Na mijn eerste controle bij de PC had ik al een zalfje gekregen, Fucidin, dus een week na een operatie ben ik hiermee begonnen en hier moet ik ook mee doorgaan zei de arts vorige week.

Ik vind het allemaal nog een enge bedoening, grote gaten met viezigheid en vooraal eentje die nu erg rood begint te worden en dus ook bloed. De 24e moet ik weer terug naar de PC.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi Marianne,

Het gaat nu gelukkig al veel beter. De pijn is veel minder geworden. Alleen met grote bewegingen heb ik bij mn rechterborst nog wat last.

De plekken worden nu langzaam kleiner en uit eentje komt al bijna geen troep meer.

Vorige week zei de PC ook dat het geen diepe ontsteking meer is, en het nu langzaam dicht moet gaan groeien.

Ik ben heel tevreden dus :) Qua litteken zal je deze extra wond wel blijven zien maar omdat het toch helemaal onder mn borst zit kan ik hier goed mee leven. En meestal hebben we toch kleren aan haha.

Ik moet nu nog ongeveer een maandje wachten tot ik eeen normale bj aan mag. De PC had namelijk na mn operatie al gezegd dat ik 2 tot 2.5 maand moet wachten met een bh. Dit vind ik wel heel moeilijk want ik wil nu zo graag shoppen en iets leuks aantrekken. Zo;n sportbh is niet echt supersexy haha.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.