Ga naar inhoud

Suspense, lekkende implants en al jaren ziek


Aanbevolen berichten

Hallo

Ben inmiddels 41 lentes jong. Ruim 13 jaar geleden door Dr Wilikens geopereerd en 2 mooie siliconen implants gekregen want was door de natuur gezegend met 2 muggebeten. Omdat ik erg slank ben, heeft ie ze onder de spier gezet. Kort na de operatie (in de OK room) een complicatie gehad. Een grote ader is gesprongen in de rechterborst en hij heeft me toen weer geopereerd om het vat te dichten. Hierdoor zoveel bloed verloren dat ik een bloedtransfusie nodig had. Daar heb ik erg slecht op gereageerd met koortsstuipen. Het herstel van de operatie zelf is goed gegaan.

Nadien ben ik nog eens zwanger geweest en heb zelfs borstvoeding kunnen geven. Die combinatie is geen aanrader :)

Tijdens de zwangerschap ben ik erg ziek geworden en het ging van kwaad naar erger. Ik ben uiteindelijk totaal bedlegerig geweest en in een rolstoel terechtgekomen. We zijn nu 9 jaar later en ben nog steeds ziek en deels mobiel.

Ik heb meerdere malen een echo laten uitvoeren van mijn borsten omdat mijn okselklier altijd zo'n pijn deed. Ditmaal heb ik om een NMR scan gevraagd en nu blijkt dat de silicone tot in mijn linkeroksel is uitgelopen.

Met wat geluk helpen jullie me hier een bekwame arts te vinden die de rotzooi eruit haalt via de procedure "en cap" en me een mooie reconstructie kan geven. Alle tips zijn van harte welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen verstand van artsen die goed zijn met reconstructies. Ik heb wel eens de naam Dr Koeijers horen vallen, die geloof ik in het mc Zuiderzee in Lelystad werkt. Maar daar weten andere dames meer van.

Wel vroeg ik me af waarom de borstvoeding een implantaten geen goede combi zijn volgens jou?

Omdat ik hopelijk in de toekomst ook nog kinderen zal krijgen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Luci

Wat leuk dat je reageert.

Mijn ervaring met borstvoeding (met en zonder implants) is dat de extra "vulling" zeer pijnlijk is door de druk die het zet op je borstweefsel. Ik heb echt liggen janken van de pijn. Deze borstvoeding is hierdoor echt op een sisser uitgelopen na verloop van tijd, heb het maar een maand volgehouden in tegenstelling tot de eerste 2 kinderen.

Maar laat je door mijn verhaal niet afschrikken. Je weet het pas als je het zelf probeert. Wie weet valt het bij jou goed mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Suspense,

Wat een verhaal joh! Hopelijk wordt het snel opgelost voor je.

Schrijven ze jouw klachten toe aan de siliconen? Heb je cohesieve implantaten of heb je echt vloeibare?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Grietje

ik heb geen flauw idee eerlijk gezegd. Vandaag naar het ziekenhuis gebeld en een copie van het operatieverslag opgevraagd. Dat valt ten vroegste volgende week in de bus.

Tot op heden heeft niemand mijn klachten aan de siliconen gelinkt maar mijn immuunsysteem ligt op zijn gat. Dat is wel duidelijk. Heb alles wat je maar kan bedenken. Enkele jaren geleden maakte ik ook al antistoffen aan tegen siliconen maar ook toen wees de echo niets uit en lachte de dokter het een beetje weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ontzettend naar voor je. Ik zou zeker overwegen een consult bij Dr Kappel te doen, zij heeft veel vrouwen geholpen die complicaties hadden van siliconen.
Op het anti-siliconen forum (waar ze mijns inziens wel heel erg anti zijn, maar vanuit hun point of view niet zonder reden) lopen ze allemaal met haar weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, wat een verhaal en wat naar waar je doorheen moet!!! Ik neem door deze verhalen geen siliconen, maar hydrogel wat ik gewoon zou kunnen uitplassen (biologisch afbreekbaar). Ik kan je geen tips geven waar je moet zijn, maar idd die anti siliconen site hebben misschien wel tips voor je waar je het beste kan zijn!! Heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjee zeg ik schrik hiervan!!

Ik heb geen tips voor je sorry,

wel wil ik je sterkte wensen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel allemaal.

Ik heb de foto's en het verslag van de NMR scan nog eens rustig bekeken. Ziet er behoorlijk griezelig uit. Ik hoop dat het niet is wat het lijkt. Beide implants lijken uitgelopen aan de bovenkant, ze zijn helemaal verrimpeld. Het is op de scan nog lelijker dan in het echt. Er is een verdachte massa in één borst en de linker okselklier is gevuld met siliconen. Ik heb BIRADS 4 gekregen (verdacht maar wellicht goedaardig) en advies voor punctie en echo voor uitsluitsel.

Voor mij hoeft dat niet, ze mogen eruit. Vroeger was ik te ziek om het te overwegen, nu heb ik een extra reden om het te doen. Alleen leef ik inmiddels van een invaliditeitsuitkering en die bedragen doen me nu duizelen.

Allemaal omdat ik geen borstweefsel heb ontwikkeld indertijd, dubbele straf lijkt het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Suspense

Welkom op het forum!!

Wat rot dat je ziek geworden bent van lekkende implantaten! Nu je het weet, zou ik toch zo snel mogelijk geopereerd willen worden, in jouw geval.. Je blijft er nogal rustig onder :)

Ik zou kiezen voor een goed gekwalificeerde arts en niet persé voor iemand die alleen maar zorgt dat je je implantaten kwijt raakt en nogal anti is... Dan zit je straks zonder boobs en ik weet niet of dat is wat je wilt?

De prothesen van tegenwoordig kunnen niet meer zo snel lekken als de oude en alleen van het zweten zul je niet zieker worden.. Dat de silicone bij jou zo rechtstreeks in je lijf gekomen is, ja.. dat kan natuurlijk ziekmakend zijn.. Misschien heb je zelfs wel PIP implantaten zonder het zelf te weten?

Misschien is het goed om eens bij dr. van der Weij op consult te gaan. Ik zou er in ieder geval een beetje vaart achter zitten.

Op het meldpunt klachten siliconen, wordt veel gekletst.. en ze zijn allemaal anti... Er is echter nooit bewezen dat auto-immuunziekten kunnen ontstaan van prothesen die intact zijn.. Ook kunstheupen, knieeen enz, zijn gemaakt van silicone.. Daar wordt ook geen heisa over gemaakt ;)

Plan snel een consult, zodat je zo snel mogelijk geopereerd kunt worden. Ik zou die lekkende dingen zo snel mogelijk gewisseld willen hebben :)

Succes!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje in reactie op BB: mijn tip om bij Kappel te gaan was zeker niet bedoeld om anti-silconen gevoel aan te wakkeren. Maar omdat ik van haar weet dat ze veel operaties doet van vrouwen die allerlei complicaties hebben, lijkt me dat zedus ook veel ervaring heeft in het oplossen van problemen die je in het lichaam kan aantreffen van protheses die zijn gaan lekken, kapselen etc.
Succes met je beslissing en ik sluit me verder aan bij het advies om snel consulten aan te vragen. Hoop dat je er uiteindelijk weer helemaal bovenop komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had deze ochtend een afspraak bij mijn reumatoloog - die stond al even ingepland zonder deze scan. Toen hij het rapport las, zei ie letterlijk: "I smell a rat."

Wat hem betreft, is de link duidelijk. Ik heb genetische aanleg tot auto-immuniteit en die lekkende siliconen hebben de boel alleen maar verergerd. Hij wil die dingen er ook zo snel mogelijk uit.

Sinds gisteren bel ik naar verschillende ziekenhuizen maar vang overal bot. Gisteren was Vlaamse feestdag en vandaag maken ze de brug op diverse diensten. Maandag dan maar ...

Het feit dat ik er zo rustig onder blijf is misschien omdat ik al jaren chronisch ziek ben en ooit doodziek ben geweest en ooit zelfs euthanasie heb aangevraagd. Erger dan dat kan het niet meer worden.

Ik ben niet anti siliconen maar heb gewoon pech met mijn lijf. Dat die krengen lekken is natuurlijk een ander paar mouwen. Ik hou niet zo van watergevulde implants uit vrees dat ze koud aanvoelen. Mijn lichaamstemperatuur is al zo laag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heb jij een hoopmeegemaakt! Ik hoop echt voor je dat er betere tijden aanbreken.

Van der Weij zit in Amsterdam, Kappel in Zwolle, ik wist niet je van Belgie woonde.
Over water gevelde protheses, ik heb me juist laten vertellen dat vrouwen die van siliconen zijn overgegaan op hydrogel, dat ze het prettig vonden dat de hydrogel sneller op termperatuurswisselingen reageerde en/of warmer aanvoelde dan siliconen.

Ik kan er zelf niet over meepraten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde het niet verkeerd naar jou toe miss boobies :) (maar dat heb je ook wel begrepen denk ik :) )

Dr. Kappel: www.drkappel.nl

en dr. van der Weij kun je vinden via Boerhaave medisch centrum in Amsterdam.

Als je in Belgie zoekt naar een goede pc die dit vaker gedaan heeft... hm... even denken.. Je zou eens bij de operatieverslagen over de PIP-implantaten kunnen lezen, misschien dat daar goede tips tussen staan :)

Ze zijn te vinden als je linksboven op: borstenforum klikt en dan naar beneden scrollt tot bij de operatieverslagen. Ergens staat daar een PIP-onderdeel tussen :)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ luci

Mijn jongste is ook jarenlang ziek geweest en heeft dezelfde klachten als mezelf in "light version". Ik heb hem behandeld met dezelfde supplementen als mezelf en hij is tevens volledig glutenintolerant.

Dat wil zeggen gluthation, multivitaminen, Q10, vit B12, selenium, ... om hem op de schoolbank te kunnen houden. Mijn twee oudste kinderen zijn gezond.

Nu lees ik dat siliconen met de moedermelk mee kunnen gaan ...

https://sites.google.com/site/klachtensiliconen/kinderen/borstvoeding/svs-over-klachten-bij-kinderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hoi,

Mijn advies is ga naar Dr Kappel.

Ik ben zelf van de week door haar geopereerd.

Ik had ook siliconeprotheses die 15 jaar oud waren, die zijn er nu uit en dr Kappel heeft de monoblock hydrogel geplaatst.

De reden dat ik de siliconen heb laten verwijderen is omdat ik ook een vriendin heb met de zelfde klachten als jij en zij heeft ook haar protheses laten verwijderen en de monoblock hydrogel prothese terug laten plaatsen door Dr.Kappel. Dr Kappel haar praktijk is gevestigd in Zwolle maar de operatie vind plaats in Renswoude.

Ik hoop dat ik op tijd ben met het verwijderen van mijn siliconen want er zat dan wel geen scheur in de protheses maar er was toch een aardige hoeveelheid siliconen verdwenen uit de prothese.

Echt Dr Kappel is een geweldige arts,die als geen ander de problematiek rond het siliconenverhaal erkent. En daar zij heel veel te maken krijgt met deze problematiek en dus veel ervaring heeft denk ik(weet eigenlijk wel zeker) dat je bij haar echt heel goed geholpen gaat worden. succes groetjes sasje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste was duidelijk zichtbaar dat de protheses veel minder gevuld waren.Ten tweede was er een gewichtsverschil tussen de protheses terwijl deze hetzelfde zouden moeten zijn.En ten derde had een prothese een hele rare rand gekregen.

Al met al voor mij heel duidelijk dat ik de juiste beslissing heb genomen en hydrogel heb laten plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Sasje

dank je wel voor je verhaal! Ik ga zeker eens horen hoe het met de ziekteverzekering België / Nederland zit. Tegenwoordig hebben ze allemaal de buik vol van extramurale zorg dus dat moet ik eens gaan uitzoeken.

Weet iemand of Dr Kappel ook opvulling met eigen vet doet?

Op de scan hier zie je ook alleen maar zwaar geribbelde implants en witte uitwassen aan de randen (wellicht de lekken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Suspense,

Ja ik weet dat Dr Kappel opvulling met eigen vet doet.

Ik heb iemand gesproken die dit Dr Kappel heeft laten doen en zij was zeer tevreden hierover.

Mss kan Dr Kappel ook wel iets voor je betekenen inzake ziektekosten verzekering.

succes groetjes Sasje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.