Ga naar inhoud

Lost Realist : 26 augustus 2013 : Dr. Maetens : AZ Sint-Jan : campus H. Serruys in Oostende


Aanbevolen berichten

Hey allemaal!

Ik ben een jongedame van bijna 22 uit het West-Vlaamse. 3,5 jaar geleden heb ik een Gastric Bypass gehad (maagverkleining) waarmee ik 40kg ben afgevallen. Vroeger zijn m'n borsten ook nooit echt stevig geweest, maar door mijn E-cup viel dat niet zo op. Nu heb ik een B-cup, maar hangen mijn borsten ook zoals die van een oude oma en zit er praktisch geen vulling meer in. Wanneer ik mijn kleren aan heb, valt het allemaal best nog mee (voor anderen dan wel) en ook mijn vriend vind er geen erg in. Maar voor mezelf wordt het toch wel een complex hoor. Als ik op mijn rug lig op bed, zijn ze zodanig plat dat er bijna geen reliëf meer is tussen mijn borsten en buik... Als ik dan een beetje scheef lig, willen ze onder mijn oksels kruipen! Ik heb het gehad en wil me terug een jonge vrouw voelen!

Ondertussen heb ik al 2 consults gehad bij verschillende chirurgen en is mijn keuze gemaakt voor welke chirurg ik ga. Beiden hebben ze aangeraden een lift met protheses uit te voeren, zodat ik terug een normale buste krijg met een degelijke vorm en een kleine c-cup. Doordat ze het bovenste gedeelte van mijn borsten terug moeten vullen om er een mooie vorm in te krijgen, worden er protheses geplaatst. Enkel een lift zou als resultaat een kleinere cup dan nu geven, met alsnog geen vorm... Mijn bedoeling is zeker niet om een 'balkon' te laten maken, maar ik wil me gewoon terug vrouwelijk voelen, een levendige vrouw van 22, en geen oma van 70...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je goede voornemen!

En wat knap dat je zoveel kilo's kwijt bent, helaas blijft er dan idd weinig borst over maaaaaar lang leve de protheses!

Als je in de gallerij kijkt zie je heel veel voor en na foto's en kan je zien wat je mooi lijkt en wat er bij je past, of niet natuurlijk.

Wanneer word je geopereerd? Wat voor protheses krijg je?

Spannend joh!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Moeks!

Heb nog geen concrete afspraken gemaakt, over het hoe, waar en wanneer.. Hoewel, het waar ligt wel vast en door wie :P

Momenteel ben ik ook nog wat terughoudend omdat ik op een project werk. Graag zou ik wachten tot het project is afgelopen om de ingreep te laten uitvoeren... Wel weet ik dat het ronde protheses worden (doordat die anatomische prothesen sowieso een liftend effect hebben, terwijl ik een lift laat uitvoeren). In mijn weg naar de uiteindelijke ingreep, hoop ik hier wat meer info en lotgenoten hun verhalen te volgen :)

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hier een lotgenootje :) Ook veel afgevallen, en had ook hele lege zakken pfftt... gelukkig heb ik daar 2 en half jaar geleden mee gebroken en heb ook een lift met prothesen gekregen, (en tegelijk een buikwandcorrectie) en ik ben daar nog iedere minuut van de dag super gelukkig mee! Als je nieuwsgierig bent kan je gewoon in de galerij mijn foto's zien.

Succes met je voorgenomen beslissing en hopelijk krijg jij dadelijk ook weer droom-boobies!

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hey dames,

Tijd om ook hier nog eens een update van de stand van zaken te posten. Mijn PC wordt dus Dr. Maetens uit Oostende. Een supervriendelijke vrouw, straight to the point, geeft alle info die je vraagt en meer, en voel me er super goed bij. Vorige maandag (24 juni) ben ik ook bij de adviseur geweest van het ziekenfonds om te kijken of ik recht heb op terugbetaling en... Ze gaan akkoord met een tussenkomst!!!! Zowel van de lift als van de protheses krijg ik dus een deel terugbetaald. Goed nieuws he?!

Donderdag 11 juli heb ik een tweede consult bij Dr. Maetens om wat concretere afspraken te maken, en om mijn resterende vragen nog te beantwoorden. Hopelijk heb ik dan ook al nieuws van mijn werk over welke periode ze me hier (fysiek) kunnen missen...

Oh my god, I'm sooooo excited!! Ik kijk er echt naar uit om terug een jongedame met bijhorende jonge buste te worden.. Boobies waarop ik fier mag zijn :D hoop dat alles snel gaat en dat 't postop ook goed meevalt! :D

Groetjes
LR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk dat het nu allemaal concreter wordt. Dan gaat het ineens snel :)

Het gaat helemaal goed komen hoor en dan voel je je weer een mooie, frisse jonge meid!

Jeetje wat goed trouwens dat je zoveel bent afgevallen. Veertig kilo, ongelooflijk!

Liefs Lot

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hey Dames!

Nog eens een update... Heb gisteren mijn 2e consult gehad bij dr. Maetens. Datum die ik wou is ingepland: 26 augustus is 't zover... Nog 45 dagen wachten en dan krijg ik mijn nieuwe boobs :D

Het wordt een lift met kleine liposuctie onder de oksels voor een optimaler resultaat.. En een volle C-cup met anathomische protheses voor de spier geplaatst. Kijk er zo hard naar uit! :D

Liefs, Happy me :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei ik heb over je topic gekeken blijkbaar !

Ik had niet zo veel pijn enkel meer lastigheedjes , enkel de eerste 2-3dagen had ik pijn.

Tot nu toe gaat alles goed ;)

Heb idd enkel een bv laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey best boobie! Het ziekenhuis is AZ st. Jan maar de campus in Oostende (H. Serruys ziekenhuis)

Voor wie verder nog nieuwsgierig is naar 't aantal cc.. Het wordt ongeveer 260cc.. Een mooi gevulde bh zonder hangers komt mijn weg op!! Nog 41 dagen (ja hoor, heb een count down app die samen met mij aftelt tot d-day!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik heb mijn nieuwe boobies!! :1bouncingboobs: Nu ik thuis ben en rechtop kan zitten, mijn verslagje even tikken :44:

Maandag 26 augustus om 6u15 opgestaan… Moest om 7u15 in de kliniek zijn, dus snel nog wat wassen, haar in orde brengen (zodat ik PO er geen last van zou hebben), spullen pakken en naar de kliniek. Vriendelijk onthaald, voorschot betaald, kamer toegewezen gekregen en heb me lekker geïnstalleerd. Volledig relaxed met ’t ventje aan m’n zij gewacht op wat meer nieuws… Om 8u schortje aan en naar het operatie kwartier gebracht. Daar nog even fotoshoot en mooi kunstwerkje gemaakt met stift! En toen operatietafel op, alle draden en buizen verbinden en verdoving… Laat alles maar begaan :76:
Alles erg snel gegaan want rond 8u30 was ik al in dromenland.

Om 11u50 terug wakker geworden in de recovery en ja hoor, ze waren er ook bij! Mijn nieuwe voorgevel was gezet :D Keelpijn van de tube en dikke lip omdat ze hebben gehaperd met de tube bij ’t uithalen… In de recovery hebben ze wel mijn infuus moeten versteken. Zat eerst in m’n hand (in tegenstelling tot wat ik zei: plaats ‘m in de plooi van mn arm, is beter) maar tegen ik wakker werd deed heel mijn hand en pols pijn. Uiteindelijk heeft verpleegster in de recovery dan maar een nieuw infuus gestoken in de plooi van mn arm aan de andere kant… Iets meer dan een uur later mocht ik naar de kamer, was niet misselijk en had geen pijn; wel erg koud! Op de kamer zat m’n ventje lief te wachten tot ik terug was en kreeg ik een tweede dekentje om wat warmer te krijgen. Chirurge kwam ff checken of alles goed ging met me. Een rustige dag gehad en niet uit bed mogen komen…

Na een goeie nachtrust om 7u terug wakker. Een van de verpleegsters kwam me helpen om me te wassen, want mocht nog steeds niet uit bed… Lag ik daar met mijn infuus en aan beide kanten een drain met een bloedbakje… Lekker een beetje verfrissing na een warme nacht :) een tijdje later kwam dezelfde verpleegster mij alvast van 2 kabels verlossen: het infuus! Yeey, kon ik eindelijk weer mijn arm plooien en mocht ik proberen uit m’n bed te komen… Voorzichtig en zorgen dat ik steeds mijn 2 bloedbakjes met me meenam. Gelukkig kreeg ik een shoppingtasje (van een chocoladewinkel) waar ik mijn bakjes kon in leggen zodat ik ze gemakkelijk kon mee nemen. Alles ging goed, maar man wat wogen die 2 borsten veel opeens! Enkel nog wat vel gewoon zijn en dan opeens terug vulling… Mijn tepels voelde ik wal wat branden, maar ’t was echt wel draaglijk.

In de namiddag kwam de chirurge op bezoek om te kijken of de drains verwijderd mochten worden, en ja hoor, goedkeuring! Eindelijk van die 2 bakjes ook verlost :) Helaas was dat wel pijnlijk… Eerst rechterkant verwijderd, draadje waarmee ’t was ‘ingenaaid’ wou niet lossen. Toen dat eindelijk wel gebeurde, was ’t alsof er een slang door gans mn borst kroop en z’n gif uit spuwde! De drain kwam van tussen mijn borsten, helemaal boven langs mijn borst heen naar beneden, onder mijn borst door naar mijn zij. Wat een branderig gevoel! Gelukkig was dat snel over eens de buizen eruit waren. Links ging alvast beter met het draadje, maar hetzelfde gevoel bij het uithalen van de drain zelf. Zo, even rusten op bed en daarna terug even proberen rond te wandelen. Ging allemaal goed, kleertjes aangedaan, afspraak gemaakt voor volgende week (eerste consult PO) en mijn papieren opgehaald. Daarna samen met ventje naar huis. Rit naar huis was minder erg dan verwacht. Geen idee wat van cc er in zit momenteel, maar ik ben alvast tevreden met de vorm die ze nu al hebben (ook al zitten ze nog in ’t verband). Volgende week dinsdag eerste consult, dan mag het verband eraf en krijg ik sportbh om. Dan krijg ik ze ook eindelijk te zien: lift + protheses + kleine liposuctie onder de oksels. I feel good!! :wub:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amai zeg, spannend... En enorm leuk om lezen! 30 okt wordt jouw verhaal nl de mijne... ik word dan ook geopereerd door dr maetens. Kan niet wachten.

Spoedig herstel nog!

Ooh echt een supervrouw hoor! Zo'n goede chirurge en heel sympathiek, neemt alle tijd die ze nodig heeft om naar je te luisteren en al je vragen te beantwoorden (en geloof me, ik had er erg veel) :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zeg, dat klinkt allemaal goed!! Gefeliciteerd met je boobs meid!!

Maar uhm, dat verhaal over die drains :45: OMG, zo heeft nog nooit iemand het omschreven geloof ik.. De rest van de meiden krijgt meteen angst als ze weten dat ze drains gaan krijgen :45:

Een goed herstel!!!

xxx BB

Sorry BB :) Ik deel gewoon mijn ervaring :D Die pijn ben je wel snel vergeten hoor als je beseft wat je in de plaats krijgt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een update:

Vandaag had ik eerste consult PO. Ik ben eindelijk verlost van die vervelende tape die ik een week lang heb moeten verdragen; waarin ik eruit zag als een mummie. Tape hing behoorlijk goed vast nog hoor :D Kon ik ze EINDELIJK zien!! And I loooooove my new twins :D

Alles zag er erg netjes uit, ben al zeer tevreden met de vorm. Heb wel gemerkt dat mijn tepels en alles errond een dood gevoel gaf, alsof ik plaatselijke verdoving gekregen had. Maar dat hoort natuurlijk bij het herstellingsproces he :) Komt allemaal wel terug.

Ook mijn vriend was erbij en heeft ze meteen kunnen bewonderen. Even ontsmetting, plakkerige troep weggeveegd met ether en daarna terug gaasje op de tepels en waterproof pleister zodat ik eindelijk terug kan douchen :D Volgende dinsdag mogen de hechtingen eruit.

Nu eindelijk in sportbeha: zit behoorlijk wat comfortabeler dan die tape hoor ;) Oh meiden, ik kan 't niet genoeg zeggen: wat ben ik blij met mijn vriendinnen hier!!

Groetjes
Een happy LR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry BB :) Ik deel gewoon mijn ervaring :D Die pijn ben je wel snel vergeten hoor als je beseft wat je in de plaats krijgt ;)

Dat is ook goed hoor, maar vond het echt grappig toen ik het las hahaha

Ik heb het heel anders ervaren. Moest heel hard op de rug van mijn hand blazen toen ze eruit getrokken werden en voelde idd wel die slang eruit gaan, maar deed geen echte pijn.. Voelde hoogstens een beetje branderig :)

Maar het forum is er om ervaringen te delen, dus beschrijf gewoon zoals je het voelt, no problem!! :35:

xxx

Oh ja en superboobs hoor!! Wat een verschil al met van te voren :)

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey allemaal!!

Vandaag 2e consult PO gehad, hechtingen mochten eruit. Normaal mocht ik pas morgen terug voor de hechtingen, maar vrijdag voelde ik opeens een 'kabel' in mijn borst en werd wel erg ongerust... Had gebeld naar de praktijk, maar pc was net weg; dus kon ik gelijk mijn afspraak verplaatsen naar vandaag... Bleek allemaal niet erg te zijn: door mijn liposuctie in combinatie met de lift en plaatsing van protheses, ging mijn lichaam in overdrive. Daardoor is een Mondor's Cord ontstaan, in combinatie met de lymfeklier die overactief werd. Hierdoor is een erg oppervlakkige zwelling ontstaan, die onaangenaam aanvoelt, maar wel wegtrekt. Say the magic word: GEDULD :D

Nu zijn eindelijk de hechtingen eruit (bleef er wéér eentje vast zitten waar ze goed moesten aan pulken voor ze 'm eruit kregen) en kan ik ook mijn tepels bewonderen. Vind 't erg mooi gedaan eigenlijk... Zitten natuurlijk nog wel flink wat korstjes rond, maar die laat ik er liever vanzelf loskomen dan eraan te prutsen. Nog 2 weken wachten voor ik gewone beha's mag aantrekken (ook al zullen die misschien nog niet echt comfortabel zitten, maar het mág wel). Ik vind de vorm, grootte en littekens goed meevallen. Ben een tevreden meid :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeej!! Vandaag voor 't eerst na mijn operatie terug gaan werken :D Eindelijk!!

Vanmorgen met open armen (letterlijk) ontvangen, al taart gegeten, aanstaande donderdag een bbq met gans 't projectteam... Mooi kunnen inlopen en morgen dus weer lekker verder opbouwen... Ik zie 't volledig terug zitten :D

Trouwens geen reactie gekregen op m'n boobs (zoals ik al zei: in m'n kledij zie je weinig verschil) maar wel meerdere keren de vraag gekregen of ik afgevallen ben... Nu weer iets bijgeleerd: volle boobies trekken de aandacht van een niet zo strak buikje weg :D Feeling goooooood!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.