Ga naar inhoud

Minime : 18 januari 2010 : Dr. Laban : Bergman Kliniek


Gast minime

Aanbevolen berichten

Hallo meiden!

pff... moeilijk hoor dames om het aantal cc te bepalen.. op foto's zie je ook zoveel verschil in grote zelfs met hetzelde aantal cc's. Een grote b is toch bijna hetzelfde als een kleine c?? zo lijkt het op de foto's wel. Ik dacht eerst tussen de 240 en 260 maar als ik nu verder op de foto's kijk dan lijkt het af en toe toch nog wat klein.. (als je van jezelf dan ook al niets hebt he)... maarjah dat zal uiteindelijk de pc wel bepalen. Ik ben ook nog relatief jong en heb nog geen kinderen gehad... er zal dus ook nog niet veel rek in mijn huid zitten..

hebben hier al dames voordat ze kinderen kregen bv gehad? ben benieuwd wat voor invloed dat op je borsten heeft met bv? kunnen het dan nog steeds thee zakjes worden of blijven ze door bv wat meer in proportie?

en hoe zit dat met striaee? ja... juist ik met mn inimini's heb er zelfs nog striee op. Rekt dat verdr uit naar een bv?... zit nog met zoveel vragen... zucht..

Ga vanavond mijn vragen voor de pc even opschrijven... hebben jullie nog tips voor vragen die ik moet/kan stellen aan de pc?

liefs minime

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 144
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

hey Minime,

ik denk dat je het aantal cc aan de pc over moet laten.

je kunt dmv plaatjes aangeven wat je mooi vind en graag wilt hebben en dan zegt hij wel of dit haalbaar is of niet.

mbt na je bv zwanger worden weet ik niet maar weet wel dat als je weinig tot nix hebt en je rekt dit op dmv een bv kun je idd striae krijgen. dat is met alles wat snel groter/dikker wordt.

en weet nie wat je nog meer voor vragen hebt. schrijf idd gewoon alles op. das het beste,dan vergeet je nix.

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

Ik ben ook zo bang voor straies! Ik heb er nu al aardig wat op mijn benen / heupen, door een groeispurtje op mijn 12e (in de lengte) en mijn 14e (in de breedte), zit dus echt niet te wachten op nog een paar extra.. Zijn er hier mensen die hier iets voor hebben gebruikt / gesmeerd? Is er uberhaupt iets wat je hier tegen kunt doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Coco en Minime,

Ik gebruikte voor de Bv bio oil, eigenlijk moet je dat ruim voor de bv gaan smeren en erna dus. Ik heb de eerste week na de bv niet gesmeerd, durfde dat niet echt omdat je er eigenlijk zo veel mogelijk af moet blijven. Maar nu smeer ik ze er wel mee in, maar niet masseren! Ik laat het een kwartiertje intrekken en doe dan mn sportbh weer aan. dit doe ik 3 keer per dag, als ik ook mn littekens insmeer.

striae(bij mij) zoals op de heupen bijv. dat lijkt dikker en langer dan op de borsten. op de borsten zijn het minischeurtjes en niet echt zichbaar zolang je er niet met je neus bovenop staat te kijken. Hoop dat de bio oil helpt en vooral op langere termijn(dat ik er profijt van heb).

Misschien zijn er nog dames met andere optie's qua olie/zalf e.d.?

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey dames,

Ik gebruik nu zelf arnica zalf tegen de zwelling en blauwe plekken en calendula balsem omdat dat goed is voor je huid. Calendula kan ook voor kleine wondjes enzo (niet op een open wond smeren uiteraard), het stimuleert zelfgenezend vermogen van je huid, dus bv. voor de littekens te gebruiken.

Fjo, wat is bio oil?

Minime, ik denk dat het aantal cc's een mix is van wat je wilt en wat er in kan, afhankelijk van hoeveel je vooraf al hebt. En dan verschilt het ook nog per PC volgens mij hoeverre ze de grens voor jou bepalen zeg maar. Misschien is foto's bekijken van voor en na BVG wel een goeie, om te laten zien ook aan je pc. Of heb je al een idee van de cupmaat die je wilt?

Groetjes,

Becky.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook calendula voor de littekens en bio oil is ook voor littekens(ik gebruik ze alleen voor de huid), zwangerschapsstriemen,straie,verouderde huid,pigmentvlekken en uitgedroogde huid. Google het maar eens.

liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey dames!

bedankt voor de tip! ik ga dan optijd beginnen met smeren, heb nog een aantal weekjes :).. morgen eerste consult. Ik zou heel graag op een kleine C uitkomen.. ik heb namelijk van mijzelf nauwelijks borsten.. het liefs 275 cc maar ik de dat de pc dat al te veel gaat vinden toch wil ik dat wel graag.. maarjah we zullen zien. Ben er namelijk ook klein bij... niet heel tenger dus dat scheelt wel weer.

en jah ik weet wel wat ik ongeveer wil maar uiteindelijk kan je toch niets van de vorm bepalen en dat vind ik lastig omdat ik nauwelijks vorm heb.. je kan dan heel moeilijk inschatten hoe de vor gaat wroden....maarjah ook dat zullen we moeten afwachten...

ik zal morgen ff verslagje doen hoe het is afgelopen.

slaap lekker iedereen!

liefs minime

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Minime!

Als je een C cup wilt, en je hebt nu niks moet je rekenen op een 450 cc. Elke 150 cc is 1 cup erbij maar het moet ook in je borst passen uiteraard. De breedte wordt altijd opgemeten en 1 cm eraf, zo breed mag dan de prothese zijn.

Heb je al ergens voor foto's staan?

Succes vandaag bij je consult! Ga je nog proberen het vergoed te krijgen?

Groeten en ik blijf je volgen!

Merel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Barby,

Weet niet precies, mijn pc vertelde dat je per 150 cc een cup omhoog gaat, het ligt eraan wat je startmaat is natuurlijk en hoe de protheses worden geplaatst maar ik denk toch wel dat je die 150 cc per cup ongeveer kunt aanhouden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is echt heel verschillend per persoon en hangt ook af van de plaatsing...

Ik ben zelf met 275cc voor de spier van een 75A naar een 75D gegaan, dus 't kàn wel! :D

Liefs Nina

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo lieve allemaal!

dames bedankt voor jullie belangstelling :)

Hier even een verslagje van mijn bezoek, het is wat laat maar we hebben er een lekker dagje shoppen achteraan geplakt en een etentje. We zijn immers nooit vaak vrij samen.

Samen met mijn vriend ben ik bij dr laban op consult geweest. ik vond het een ardige rustige man. Erst vertelde hij wat over de prothese en wat standaarddingen waar je mee te maken krijgt met een bv. Ik wist zelf ook al erg veel.. mede dankzij jullie allemaal.

Ook vroeg hij wat mijn wens was waarop ik antwoorde een kleine C cup, ik heb nu een 75 a.

Toen nam hij de tijd om mijn inimini's even te bestuderen oftewel mijn tuutjes zoals hij ze noemde met een grapje haha. Hij vertelde dat het allemaal nog erg mee viel en was positief. Ondanks mijn inimini's had ik toch nog genoeg vel ruimte en weefsel van mijzelf. Dat was voor mij een hele opluchting want daarover maakte ik me wel erg druk. Hij riep mijn vriend erbij of hij ook mee wilde kijken. (die lieverd is erg met mij begaan, wil ook gewoon de helft meebetalen)

Vervolgens pakte hij een prothese (280 cc) die ik onder mijn strakke shirt moest stoppen zonder bh. Dit zou het beste zicht geven volgens hem. Mijn vriend keek eerst een beetje met grote ogen hihi.. wow das best een verschil :) hij is natuurlijk niets gewend en dan is het natuurlijk wel een verschil maar de pc dacht dat dit goed bij mij zou passen gezien mijn schouders ook wat breder zijn.

Met 280 cc rond cohesief ruw zou ik volgens hem op een c 75 uitkomen ook gezien mijn eigen beetje borst. Die aantallen cc hangen idd af van je eigen borsten waar je op uitkomt en het merk prothese. Volgens hem had je geen standaard maat. Ik krijg de protheses op de spier geplaatst, hier was volgens hem genoeg ruimte voor. Bij mijn borsten is het probleem dat de onderkant opgevuld moet worden. De prothese zal dus ook aan de midden-onderkant worden geplaats.

Verder heb ik hem nog wat vragen gesteld die ik had opgeschreven.

Ik heb een goed gevoel bij de kliniek en bij de arts dus laat mijn operatiedag van 18-01 staan. de kosten zullen voor mijn 3900 euro worden, daarin is alles inclussief. Ook jaarlijkse nacontroles (hersteloperaties binnen een Jaar) bh medicatie enz. Het is een heel bedrag maar ik heb er een goed gevoel bij dus ik sta achter mijn beslissing.

Yeah... eindelijk heb ik nu ook zekerheid en staat het voor mij helemaal vast, ben zo blij :) Het heeft ook al mijn laatste onzekerheden en twijfels tot nu toe weg genomen. Er zal vast nog wel wat weer komen maar voor nu helemaal tevreden.. nu nog 6 weken wachten zucht.. het scheel dat de feestdagen er zijn en het drukke maanden worden, de tijd vliegt voorbij :)

goed ik ga nu nog ff jullie topics lezen hoe het jullie allemaal vergaat!

liefs minime

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Minime,

wat gaafffff :43: dat je een goed gevoel hebt en alles naar wens is verlopen.

echt toppie!

en zekers lief van je vriend zeg,dat je ze voor de helft krijgt. :35:

en nu heb je eindelijk ene besluit genomen/gemaakt,en kan je aftellen beginnen.

hoop voor je dat de tijd idd snel voorbij is en dat je aan de beurt bent,gun het je van harte :32:

lekker de feestdagen straks en volgend jaar ene nieuwe herboren minime :43::43::43:

knuff greetzzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Minime,

wat fijn dat het consult zo goed was!

en erg mooi van je pc dat hij je partner er ook bij betrekt. vind ik heel positief.

ook fijn dat je gewoon voor de spier kan. scheelt een boel in herstel!

en 280cc is toch aardig wat,je moet idd toch afwachten wat het wordt kan misschien nog wel groter uitvallen als een C,ligt echt aan je lijf en borsten van te voren. wat voor borst door moet gaan dan :38: haha.

het bedrag valt nog mee voor NLse begrippen vind ik. is all incl.

lekker aftellen en dat gaat best snel hoor! bij mij waren die 2 maanden zo om.

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Minime,

Ik ben nieuw hier dus je kent me nog niet :-)

Ik ben Diaan en ik wordt 14 december geopereerd door DR. Laban.

Ik las dat jij gisteren je eerste consult met hem hebt gehad.

Wat een fijne man hè! Jou verhaal sluit helemaal aan bij mijn eerste ervaring met hem.

Wat super trouwens dat de protese gewoon op de spier kunnen bij jou! Dta scheelt een hoop in het herstel! En je vriend is een lieverd zeg!!! Je krijgt gewoon de helft van hem! Fijn dat hij zo achter je staat!!!

Bij mij wordt ie onder de spier geplaatst :-( Zie best op tegen de eerste dagen na de operatie. Het schijnt echt erg pijnlijk te zijn als hij onder de spier moet. Maar ja. Dan hebben we ook wel wat voor terug!

Ik krijg links 240 cc en rechts 260 cc. Maar ik vraag hem wel of hij tijdens de operatie wil kijken of het mooi is als ik op een gewone C uit kom (dus ongeveer 280 cc erin). Nu hebben we een kleine C afgesproken. Maar ben toch gaan twijfelen of ik dat niet te weinig vind. :-)

Ik volg je :-)

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey minime,

Wat leuk om je uitgebreide verslag te lezen! Zo te horen is het goed gegaan allemaal en heb je er echt een goed gevoel over. Fijn dat je duidelijkheid hebt en er helemaal achterstaat, met vriend en al! Dat geeft toch al een opgelucht gevoel he? Nu gaat het echt gebeuren :43: Hoera! Heerlijk voor je hoor.

De zes weken gaan snel hoor, de feestdagen er nog tussen, ...voor je 't weet ben je aan het idee gewend, en dan ineens is het zo ver! Fijn voor je meid. We leven en lezen met je mee.

Volgens mij is 280 cc inderdaad een hele mooie maat (en zeker niet klein als je van 'weinig' komt zeg maar). Krijg je een ronde of anatomische protese trouwens? Voor de spier is ook beter herstellen meestal, dus dat is wel een pluspuntje hoor.

Liefs

Becky.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dames!

thx voor jullie lieve reacties!

Het enigste wat me nog niet helemaal duidelijk is nu.. is idd het profiel net zoals Diaan ook bij dr Laban, hij zei dat de prothese midden onder kwam omdat ik aan de onderkant geen vulling heb.

Bij mij worden het een ronde prothese.

Ik ben een beetje bang dat ik straks een pannekoek tiet krijg hihi... Maar zal het vertoruwen maar in de handen van de arts leggen, die kan het uiteindelijk het beste beoordelen.

Kan je eigenlijk ook nog voor zorgen dat je borsten meer naar voren gaan staan ipv meer naar de buitenkant door de prothese op een bepaalde manier te plaatsen? Of is dat echt helemaal afhankelijk van je eigen borst?

liefs minime

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé minime,

Ik zit zoals je weet met diezelfde vraag over het profiel. Ik ga dat maandag als hij me komt aftekenen nog even vragen. Dan laat ik jou dat als ik weer fatsoenlijk kan typen even weten hoe dat nou zit :-) Maar geloof me dr. Laban laat ons echt niet met een platte pannekoek door het leven gaan hoor hahahaha

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Diaan en moon!

Ja moon, je hebt gelijk ..Daan dan wacht ik jou antwoord nog even af :) Ik zie dat bijna alle vrouwen een hoog profiel hebben.. hihi dat heb je goed verwoord! wij willen niet als platte pannekoeken door het leven gaan :P... ik ga nu al als plat poffertje door het leven :P

Ik kom zo nog wel even buurten bij je topic!

liefs minime

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Minime,

Bedankt voor je berichtje! (ik antwoord ff hier). Ben je lekker veel aan het lezen of laat je het maar ff links liggen allemaal? Op internet kun je eindeloos veel info vinden he... Ik werd er op een gegeven moment :wacko: van. Is het nu duidelijk wat je gaat krijgen of wacht je nog op info van de arts? En kreeg je hem nu wel voor de spier? Nog een maandje en een week... het lijkt lang maar is zo om :-) Ik ben heel benieuwd naar jouw resultaat straks, ook omdat ik net als jij zulke kleine poffertjes vooraf had haha!

Liefs

Becky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Becky!

Ik lees nog steeds met jullie mee :) probeer nu wel een beetje te minderen omdat ik er anders btje te veel mee bezig ben.. het duurt nog 5 weken maar vind het fijn om jullie verhalen allemaal te lezen :) Morgen wordt Diaan geopereerd door dezelde arts als mij dus ik ben wel heel benieuwd hoe haar rasutlaat wordt en het herstel verloopt.

Ik krijg de prothese voor de spier... een gelukje voor mij :).. ben ik wel blij mee... Ik krijg 280 cc rond ruw cohesief. :) Ben wel blij met het aantal cc's.. was bang dat het minder zou worden.

Dat met die info is echt oneindig jah.. ik was er afgelopen week er veel mee bezig en werd er iid een btje gek van ... vaandaar nu wat minderen... laat het op me af komen... gaat allemaal goed komen. Ik ben ook niet nerveus of bang voor de operatie.. zie er niet tegenop.

nou ik volg je herstel meid!

liefs minime

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hey dames!

Hier ben ik weer ff. Ik heb me de laatste weken een beetje afzijdig gehouden omdat het toen nog een aantal weken voor mij zou duren en dan gaat de tijd niet erg snel als je er zoveel mee bezig bent.

Ik heb wel altijd met jullie meegelezen, daar heb ik veel aan.

Ook aan Diaan heb ik veel gehad, ze is geopereerd door dezelfde arts als mij. Het is dan wel erg fijn om te weten hoe het bij haar is gegaan. Verder ben je natuurlijk ook gewoon een topmeid! thx Diaan :119: Ik hoop dat mijn herstel net zo goed gaat als bij jou :)

Nu komt het allemaal wat dichterbij voor mij, gelukkig gaat de tijd snel voorbij zo met de feestdagen. Ik ga vanmiddag mijn medicatie ophalen bij de apotheek. De arnica druppels en de vitamine C zijn een week van tevoren voorgeschreven maar is het misschien goed om er al eerder mee te beginnen?

Ik ben zelf al aan de infludo begonnen. Dat is net zo'n soort midden als arnica maar dan voor een goede weerstand.

Nog ruim twee weekjes werken en dan heb ik drie weken vrij. Ik hoop dat dat voldoende is aangezien ik in de zorg werk. Zal zwaarder werk dan maar zoveel mogelijk uit de weg gaan.

Ik hoop dat ik sochtends een beetje op tijd aande beurt ben :) dan ben ik ook weer lekker vroeg thuis. Maar dat krijg ik pas een week van tevoren te horen.

Het eerste deel is al aanmbetaald. Nu het laatste deel nog maar daar wacht ik nog even mee .. je weet het maar nooit!

nou meiden, ik blijf jullie volgen!!!

en voor iedereen die nog met herstel bezig zijn!!! beterschap

Verder iedereen alvast een heel gelukkig nieuwjaar met nieuwe boobies!!!!

liefs minime

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.