Ga naar inhoud

Minime : 18 januari 2010 : Dr. Laban : Bergman Kliniek


Gast minime

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik ben vandaag op deze site terrecht gekomen en ik vind het erg prettig om al jullie vragen/ angsten/ ervaringen enz te lezen. Ik heb er erg veel aan.

Ik ben 23 jaar en woon in overijssel. Ik heb vanaf mijn 12de altijd al gehoopt dat ik een mooie cupmaat zou krijgen maar dat is nooit gekomen waardoor ik mij altijd onzeker heb gevoeld.

Ik laat (als het allemaal doorgaat) 18-01-2009 mijn borstvergroting doen bij de bergmankliniek door dr e.laban. Mijn eerste consult hetb ik 8-12. Zijn er mensen die door deze chirurg zijn geopereerd of ervaringen hebben met de bergmankliniek?

Ik zou graag met jullie mee willen praten over bv en ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en resultaten. Als jullie foto's hebben van de bv, en jullie het ok vinden zou ik ze dan mogen zien? Ik ben namelijk erg onzeker over het resultaat omdat ik echt bijna niets heb.

Zij er ook vrouwen die al langer een borstvergroting hebben? een aantal jaren? ik ben namelijk er benieuwd naar de ervaringen met bv na een aantal jaren. Ik hoor af en toe vreselijke dingen en dat maakt me toch nog wat angstig maar probeer me daar weer van af te zetten door jullie verhalen te lezen en alle mooie resultatuen te bewonderen.

Ik hoop op reacties!

groetjes minime

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 144
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Hey Minime,

leuke naam! :rolleyes: Welkom hier. Lees lekker rond, kom je zeker een boel te weten en vraag gerust raak. Ik was even in twijfel, maar zal een klein schrijffoutje zijn je datum? Moet zijn 18-01-2010? :blush:

Liefs! Pat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal!

a.s dinsdag heb ik mijn eerste consult bij de Bergmankliniek bij dr. Laban.

Ik heb vorige maand eindelijk besloten om een bv te laten doen. Vanaf mijn 12de vond ik borsten al interessant en hoopte ik dat ik zelf ook een mooie borstmaat zou krijgen. Toch kwam die bij niet. Op mijn 15de had ik nog steeds bijna niets.

nu 8 jaar verder, (inmiddels 23) is dat nauewelijks veranderd. Het probleem bij mij is dat er ook geen vorm in zit. Er steken als het ware alleen twee puntjes vooruit, haha. Ach soms moet je er maar grapjes van maken.

Toch heb ik met push up bhs die gevuld zijn veel kunnen oplossen waardoor bijna niemand weet dat ik helemaal niets heb. Je kan je dan wel voorstellen dat ik erg moeite heb met gezamelijk zwemmen, sauna's, aporten enz. Daar geef je je toch vaak bloot waar andere mensen bij zijn, voor nij echt een ramp! En dat terwijl ik deze activiteiten wel erg graag doen, voor mijn een gemis dus.

Ook in het aangaan van relaties mbt suksualiteit was een ramp voor mijn. het moment dat voor het eerst je borsten aangeraakt worden door je partner of dat hij ze voor het eerst ziet, kon ik wel door de grond zakken.

Gellukkig hebben mijn partners mijn nooit beledigd en gezegt dat ik moi was en dat ik me niet druk hoefde te maken, ze hebben me altijd een goed gevoel gegeven maar toch weet je dat je niets hebt en krijg je het gevoel dat ze het voorral zeggen omdat ze van je houden en ze je niet willen kwetsen.

Voor drie jaar geleden heb ik al eens de stap gezet en ben naar mijn huisarts gegaan voor een doorverwijzing naar de plastische chirurg. Daar heeft de chirurg mijn borsten bekeken. Dat was een erg genant moment voor mij. Ze gaf aan dat het leek of mijn borstontwikkeling gestopt is op de een of andere manier omdat ik zelfs ondanks mijn mini bostjes toch nog striee strepen heb. Dat heb ik dus ook nog eens. Ik heb vervolgens foto's gemaakt en deze zouden worden opgestuurd naar mijn verzekering. Ik moest de aanvraag van mijn pc doorsturen naar de verzekering..... maar. Ik had net een nieuwe relatie en die stond niet achter mijn beslissing. Hij vond dat ik niet moest laten snijden in mijn gezonde lichaam en dat ik mooi was zoals ik ben. Ook zg ik in de tijd een vreselijke documentaire over bv en dat schrok me erg af.. ik was immers ook nog maar 20. Toen heb ik uiteindelijk de brief niet opgestuurd.

Toch de jaren daarna werd ik nog steeds wekelijks, soms dagelijks met mijn probleem geconfronteerd maar mijn vriend wist me dan altijd weer te overtuigen.

Tot op de dag van 7 november waar ik het zoveelste gesprek had met mijn partner over mijn borsten, toe heb ik de knoop doorgehakt dat ik het echt wilde gaan doen, Zowaar gaf mijn vriend me gelijk en stond hij eindelijk achter me.

De week daarna gelijk een afspraak gemaakt bij de bergmankliniek voor eerste consult. Vanaf die tij ben ik erg met mijn bv bezig en ben ik blij dat ik op deze site terrecht ben gekomen en door jullie te volgen zoveel informatie krijg.

Af en toe twijfel ik nog weer maar als ik dan julie verslagen en berichten lees, dan ben ik weer overtuigd.

Ik wilde al graag deze topic openen omdat ik zo mijn vragen angsten enz van me af kan schrijven, dat werkt beter voor mijn. Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven daar waar nodig. Ook vind ik het erg fijn om met mijn lotgenoten te kletsen. Heel veel mensen snappen niet waarom ik voor zoiets kies maar hier maken we allemaal hetzelfde door en word ik begrepen, erg fijn meiden!

ik hoop tot snel!

succes voor iedereen die nog moet en beterschap voor diegenen die al zijn geweest, ik zou willen dat ik al zo ver was als dat jullie zijn

liefs minime

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Zoals ik hirboven al aangegeven heb, heb ik nauwelijks borsten, ik zou heel graag naar een mooie c cup willen. Wat zijn jullie ervaringen? is dat een realistische wens? ik zou graag tussen de 240-260 willen laten plaatsen...

Ik zal binnenort eens foto's voor plaatsen, dan kunnen jullie de ernst van de situatie zien haha..

liefs minime

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dappere minime,

Ten eerste gefeliciteerd met je beslissing. Heel fijn dat je partner erachter staan....dat helpt echt!

Ik ben eerlijk gezegd ook benieuwd naar je voor-foto's. Ik vind het nu lastig een inschatting te maken maken of 240-260 een C zou opleveren.

Weet je al voor welke manier van plaatsing je gaat: voor, achter de spier of dual?

Heel veel succes bij het aftellen!

Liefs Pickwickje

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey dames!

wat leuk zo die reacties!

Ik heb ff paar foto's gemaakt maar ik schaam me wel enorm hahah, zelfs hier moet ik me er nog over heen zetten.

Ik wil idd zelf graag voor 260 cc gaan. Ik heb vergeleken met foto's voor en na. Ik moet nog mijn eerste consult krijgen dus het is ook afwachten wat hij zegt, ik ben bang dat hij 260 cc bij mij al te veel vindt. Ik denk dat het bij mij achter de spier moet omdat ik echt niets heb.... of was dat nou juit andersom? hihi weet het allemaal niet zo goed. het is ook nog eens zo dat ik erg klein ben, ik ben daarbij niet mager maar gewoon... 57 kg (iets voller)

volgende week zal vast een hoop duidelijk worden.

ik ga ff uitvogelen hoe dat met die foto's werkt... dan zal ik ze erop zeten :wacko: . dat is wel erg moeilijk voor me omdat ik me erg schaam. Maar zet mer er toch maar overheen... des te beter zien jullie en ikzelf hopelijk ook het verschil :)

liefs minime

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Minime,

Ik heb je topic even doorgelezen, en herken er best wel veel in. Ik ben met een goede push-up bh best wel zelfverzekerd, maar zodra die uit moet... En vooral als ik bv. een dikke trui aan heb ofzo.. gewoon helemaal niks.. Dus schaam je vooral niet! We zitten (of zaten) allemaal in hetzelfde schuitje.

Ik zie je datum nergens staan, maar volgens mij ben je net voor- of net na mij aan de beurt, dus we kunnen samen aftellen!

Oh ja, om je een idee te geven: Ik heb nu een b-cup en wil met 275 cc naar een volle c - kleine d gaan. Maar volgens mij verschilt dit best veel per persoon. Ik denk dat je gewoon vertrouwen moet hebben in je pc. Bergmankliniek staat heel goed aangeschreven dus dat komt vast wel goed!

Groetjes coco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Minime!!!

Ook welkom namens mij! Ik schrijf hier ook nog niet zo heeeeel erg lang mee, maar t is wel verslavend als je het eenmaal doet, net wat jezelf ook zegt, iedereen zit (of zat) in hetzelfde schuitje! Ik heb eerst een hele tijd van alles gelezen. Het is hier ook erg gezellig en het allerfijnst, zit je met een vraag, knal em erop en je krijgt van iedereen advies en antwoord. Heel erg fijn. IK weet niet of je al foto's geplaatst had of hebt, maar dit vind ik al wel een hele stoere actie van je hoor! Ik ben zelf ook heel erg onzeker over mijn 'borstjes'. Dacht altijd dat ik een kleine B had (overgehouden na 2 kids borstvoeding te hebben gegeven) maar als ik al die tabellen mag geloven heb ik zelfs een A cup. terwijl ik BH's altijd koop die maat 70 B zijn. Maargoed, wat ik HAD doet er niet meer toe eigenlijk! Want na maanden gaat er dan over een aantal dagen wat aan gebeuren, wat precies ga ik nog overleggen met de PC. Ik heb pas vorige week vrijdag een consult gehad, afspraak ingepland voor 22-01, werd ik eergisteren gebeld dat ik eerder kan; 15 december! Je snapt, ik kan ineens gaan aftellen! Ik heb er helemaal zin in!

Liefs van Chi Chi

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey dames!

wat leuk jullie lieve racties en parties en nina, bedankt voor het aanpassen! :)

chichi mijn datum is de 18de van januari dus je bent toch iets sneller aan de beurt, jij kan echt aftellen! Fijn zeg! ik zal je volgen! Naja ik kan nu nog even uitbundig de feestdagen in... dat is dan weer mijn voordeel :)

Pickwickje, bedankt voor je omschrijving van de foto's plaatsen, ik zal ze erop zetten met enige aarzeling haha jullie zullen zien dat het bij jullie voorsituatie heel erg meevalt maarja bedankt voor jullie begrip.

Coco, jij gaat een weekje eerder onder het mes dan mij! Zijn dat jou borsten op de foto? Die zien er erg mooi uit?!

Ja dames ik ben al die vullingen, smoesjes, schaamte enz helemaal zat. Ik Zal zo blij zijn als ik gewoon een sexy laag gesneden truitje aankan, nu moet ik altijd kleding aan waarmee ik mijn vullingen kan verdoezelen.Heerlijk. Wat voor de meeste vrouwen heel normaal is is voor mij dan is waar ik mijn halve leven al naar uit kijk... stom eigenlijk he..

hoe doen/ deden jullie dat met je werk? Ik heb drie weken vrij genomen (bij een gezin waar ik werk met kinderen twee weken). Ik werk namelijk in de gehandicaptenzorg en daar kan het werk soms zwaar zijn. Kan dat alweer met drie weken?

tot snel!

liefs :137:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok lieve meiden!

ik heb mijn fotos in mijn album kunnen zetten, dankzij pickwickje, thx!

Nu kunnen jullie zien waarom ik zo graag een bv wil... ww via pb.

pff... moest wel ff over een drempel hoor!

liefs :163:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi MInime,

Welkom of t forum! Heb ff je verhalen gelezen, heeeel herkenbaar over de schaamte vooraf als je zo weinig hebt. Zelf was ik ook bijna plat (te zien op mijn foto's) en vond het ook even moeilijk om mijn kleren uit te doen voor de chirurg, en zelfs om ze hier te plaatsen! Gek he? Terwijl iedereen hier voor min of meer dezelfde reden zit toch!

Nou meid fijn dat je al snel aan de beurt bent hoor! IK lees mee met je topic. Ben heel benieuwd wat je gaat krijgen. Weet je dat al? Of ben je nog aan t orienteren/twijfelen?

Ik heb zelf 255 cc gekregen, en wilde ze niet te groot. Eigenlijk een beetje angst voor nepperigheid ook, maar ook omdat ik dat persoonlijk gewoon mooier vind. Dat is helemaal afhankelijk van je lichaamsbouw en je wensen natuurlijk. De PC meet je borst op en kijkt wat er in kan, en wat nog mooi natuulijk past. Nou, je hebt nog ff lekker de tijd om er vanalles over te lezen he? Ik vind het heerlijk dit forum, alles kun je kwijt :-)

Groetjes

Becky

ps als je al fotos hebt mag ik ze dan ook zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Minime,

welkom op t forum!

Wat fijn dat je partner nu achter je staat.

Kun je over een paar maanden, als je je bv hebt gehad en hersteld bent, lekker de dingen doen die je altijd al zonder schaamte wilde:sauna, zwemmen enz.

Het aantal CC hangt van je bouw af, volgens mij kijken ze ook naar je BMI,borst-en klierweefsel je leeftijd en wat je nog wilt en doet. (kinderen krijgen, fanatiek sporten enz). En belangrijk is natuurlijk ook je eigen mening/wensen.

Ik heb gemiddeld genomen 300CC, vind het op sommige momenten nog echt te groot.Maar bij bepaalde kleding zie je niet dat ze zo groot zijn en dan is de grootte dus prima. Misschien is het nog een kwestie van wennen. Maar ik had ze echt niet groter gewild.

Wel spannend he, dat consult! Wens je alvast suc6!

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

minime,

Nee joh! Als ik zulke borsten zou hebben hoefde ik geen bv meer hoor! Dan was ik dik tevreden haha. Dat is een beetje wat ik zou willen "krijgen" qua maat. Maar ja, dat is natuurlijk altijd nog een beetje afwachten he?! Zou ik je foto's ook mogen zien? Je hoeft niet bang te zijn voor de reacties hoor, iedereen heeft hier wel iets! Volgens de dokter heb ik 1 mooie borst en 1 mwahhh... haha. En bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi allemaal,

pff heb net hier en daar weer even wat van jullie verslagen gelezen... de meesten van jullie hebben de ingreep al achter de rug... ben wel een beetje jaloers hoor...

Ik kan dinsdag pas na mijn eerste consult en dan moet ik nog 6 weken wachten.... zucht maarja dat hoort er nu eenmaal bij ... ik moet ook niet zo zeuren hihi..

Ik ben er wel veel mee bezig...ik droom er snachts van. Ik probeer zelfs al een beetje op mijn rug te slapen haha maar dat bevalt me echt helemaal niet hihi. Door mijn inimini's kan ik nu altijd heerlijk op miojn buik slapen, dat kan ik straks wel vergeten als ik het bij jullie allemaal lees.

Ik zie er straks ook erg tegenop om 3 weken thuis te zitten.. daarna weer volledig aan de bak 40 uur, ik hoop dat dat lukt want ik heb af en toe best zwaar werk met kinderen en gehandicapten.

Wie kan er mij uitleggen wat nu het verschil is tussen achter en voor de spier? voor de spier geeft toch het natuurlijkste effect? maar daar moet je geloof ik wel al een mooie borstvorm voor hebben toch?

en dat dual plane? wat houdt dat in?

ps wat zijn julie bedenkingen ervaringen bij de bergmankliniek?

ik hoor het wel!

liefs minime

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Minime,

Wauw, jij kan in januari al. Ik kan pas in april! Dan is mijn wedstrijdseizoen voorbij dus dan kan ik pas geopereerd worden.

Ik ben ook best jaloers op de meiden die het al achter de rug hebben, aan de andere kant is het erg leuk om hier je suf te lezen en een beetje het voorpret die je krijgt. Al besef ik natuurlijk ook erg goed dat het afzien is tijdens het herstel. Ik heb een 1e consult gehad bij dr. Luyendijk van de Bergmankliniek. Dat was mijn 3e kliniek en ik ben uiteindelijk voor de eerste gegaan. Daar had ik meer garanties, het is in de stad waar ik woon, tikkeltje goedkoper, en ik krijg er een overnachting gratis bij met verzorging e.d. Dat vind ik ook erg fijn omdat de 1e nacht een hel is zoals ik hier gelezen heb...

Verder vond ik de bergman kliniek erg goed van wat ik zag en heb gehoord. Die pc vond ik alleen erg snel gaan, ik voelde me nummer zoveel die voor eerste consult kwam. Bij Mediconsult hebben we lang gepraat (en rustig) hij heeft ontzettend veel uitgelegt over borstvergrotingen. Ik ben erg bang voor complicaties en dat ik dan extra kosten krijg. Dus vond ik het prettiger ook om bij MC te doen. Meer ervaring heb ik dus niet bij Bergman kliniek. Maar ze zullen vast heel goed zijn. RTL 4 maakt programma's met hen.

Liefs Bar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Bar!

hey, jij gaat in april! Dat duurt iid nog even maar de voorpret is idd ook erg leuk en we leren er veel van. En natuurlijk is het herstel erg zwaar, daar zie ik ook wel een beetje tegenop maar ik hou het resultaat (als alles goed gaat) maar in het vooruitzicht :)

Wel balen daT je door je wedstrijdseizoen niet eerder kan...

Ik heb idd gelezen dat veel mensen zich bij Bergmankliniek een nr voelen maar ik geloof dat het bij dr Laban wel meevalt. Heb ook Bermankliniek gevolgd op rtl.

Je hebt wel gelijk over de kosten en garantie, ik maak me ook wel druk om eventuele complicaties en daarbijkomende kosten maarja dat weet je toch nooit van tevoren. We houden iig een spaarpotje opzij voor eventuele omkosten. Het scheelt dat we nog geen kinderen hebben en allebei veel werken dus niet super veel onkosten.

Fijn dat je je keuze al hebt kunnen maken voor de klniek en pc. Wat is je advies geworden?

liefs minime

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.