Ga naar inhoud

Hoe ervaarde jullie de pijn na de bv ?


Gast selina1212

Aanbevolen berichten

Gast selina1212

hallo lieve dames

ben ik weer haha ik zou graag van jullie willen weten wat jullie de pijn ervaarde na de bv was het was

het vol te houden of had je echt zo iets van oh mijn god? in andere verwoording viel het mee of viel het zwaar tegen..

Ik heb namelijk over 1/5 dag mijn bv en begin me wel beetje zorgen te maken over de pijn haha

meiden jullie kunnen gewoon eerlijk zijn ik kan het wel aan hoor (denk ik) haha

jullie hoeven me niet te besparen van de horror verhalen ik merk eht gauw genoeg als ik zelf aan de beurt ben geweest :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Selina,

Slaan de zenuwen toe? Ik ben ook heel benieuwd naar hoe ik me voel, is de pijn erg, wat kun je nog zelf, etc. Maar lees ook zooooo veel verschillende verhalen... 't Blijft nog even een verassing als je t mij vraagt.

Ik ben ineens niet nerveus meer gek he?

Liefs, XX

je boezem dinnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast selina1212

hi lieverd

Nee de zenuwen zijn bij mij ook best ver te zoeken aventoe heb ik wel eens zo'n zenuwaanval hahah

gewoon paniek gewoon van stel dat het fout gaat en doet het pijn?

denk dat de zenuwen wel toe slaan onder weg na de kliniek hahah dan staat me denk ik pas echt het zweet

op me hoofd LOL

meiden kom op met jullie antwoorden hahah whe can handle it!!!

XXXje boezem dinnetje:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal ik dan maar starten met hoe het voelt?

Bij mij was de pijn te vergelijken met het gevoel alsof de borstspier was uitgerekt(is ook wat er gebeurd bij de BV, dus zo voelt het ook), branderig en uitgerekt dus. Ik had zelf ook last van mn borstbeen, het voelde wat angstig. Omdat het voelde alsof het vel tussen de borsten van mn lijf wilde , dus dan had je niet 2 boobies ,maar 1 hele grote. Beetje moeilijk uit te leggen,maar was heel vervelend.Dat is nu gelukkig over.

Ik ben nu al weer even PO, maar het zelf dus nog steeds last van pijntjes. Ik eet geen vlees en vis. Misschien dat als je wel vlees en vis eet sneller op de been bent ivm voeddingsstoffen die de spieren weer snel helen en opbouwen.

Je moet je huid goed verzorgen na de BV, want deze rekt ook uit en dan is het wel fijn om met een olie erop te smeren(niet masseren).

Je kunt last hebben van overgevoelige of ongevoelige tepels. Eerst had ik er geen gevoel in en nu is het eerder overgevoelig.

Verder goed denken om je rug en nek, want door het zitten/liggen en het gewicht ivm boobies, kun je ook last van nek en schouders krijgen. Probeer soepel te blijven.

De een hersteld heel snel en de ander(zoals ik) doet er wat langer over. Dus het is toch moeilijk te zeggen, hoe het gaat voelen, want de een heeft toch meer last als de ander.

Ik wens jullie beiden in elk geval heel veel suc6 en sterkte. En als je heel zenuwachtig bent, vraag om een kalmeringstabletje. Ik heb niets gekregen om te kalmeren terwijl ik vooraf aan had gegeven bang te zijn en niet tegen infuzen etc te kunnen. Als je paniekerig de narcose ingaat kom je er ook zo uit. En dat is niet een fijne ervaring als er geen empatisch personeel rondloopt bij je bed(daar bedoel ik de PC en anesthetist niet mee).

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meis,

hoewel je mijn ervaring al weet kalk hem hier toch ff neer haha.

ik heb geen echte pijn gehad. ik ervoer het meer als ongemakkelijk. en zwaar (qua gewicht). scheeld ws wel dat ik ze op de spier heb en dan dus meteen het bakstenen gevoel had. maar dit was na een dag 5 over. dat voeld dus of er een heleboel kilo's aan je borsten hangen en idd als 1 grote borst.

verder heb ik preventief de eerst 3 dagen om de 4 uur 2 paracetamol genomen. een hele erge aanrader!

en dat heb ik weer haha; jeukende borsten. niet alleen het litteken maar heel mijn borst. weer eens wat anders :38: maar ook weer niet overdreven vervelend moet ik zeggen.

en idd net Fjo zegt; hoe je onder narcose/in je roes gaat zo kom je er ook weer uit. ik gelukkig heel relaxed. :D

nou meiden,veel succes en sterkte alvast,komt zeker goed!

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Hoi Selina,

wil je best vertellen hoe ik het ervaren heb,maar dat bespaar ik je maar hahahahaha

wil je wel heel veel sterkte wensen,en weet je.....iedereen ervaard pijn op zijn eigen manier,en geen een persoon heeft zelfde pijn als een ander.

ik ben buitenverre van kleinzerig,maar heb nu echt afgezien :69:

komt helemaal goed joh :36:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Selina!

Spannend, voor jou is het bijna zover, mocht ik het vergeten dan wens ik je alvast veel succes en sterkte!

Het eerste wat ik nog weet is dat ik wakker werd en iets voelde schrijnen, vooral mijn tepels. Daarna trok het weg.

De dag daarna had ik als ik opstond het gevoel alsof ik mijn borsten vast moest houden. Het was heel zwaar en het gevoel alsof mijn tepels eraf zouden 'knallen', daar stond nogal druk op leek het wel. En hoewel ik nog nooit zwanger ben geweest, wist ik gelijk hoe stuwing aan moest voelen ;)

Ik heb geen pijn gehad als dat je hebt aan een wond, dat je echt denkt van 'auw'. De 'pijn' was goed te doen en het was meer schrijnen en zeuren dan ECHT pijn. Ik kan het moeilijk uitleggen, maar misschien begrijp je me wel.

De eerste 3 dagen heb ik er dus last van gehad maar meer als lastig was het voor mij niet. Ze zijn achter mijn spier geplaatst maar die horror verhalen over achter de spier gingen voor mij absoluut niet op. Ik vond het erg meevallen. Tsja het voelde allemaal strak maar ik had van tevoren verwacht dat ik mega veel pijn zou hebben dus ik vond het allemaal behoorlijk meevallen. En nu achteraf, zou ik tegen iedereen zeggen die twijfelt 'doen!'.

Maar ik denk wel dat iedereen het anders ervaart. Ik ben normaal een drama queen qua pijn maar misschien juist omdat ik het heel heftig had verwacht vond ik het reuze mee vallen :blush:

En verder, had ik gewoon een spierpijn gevoel, ik kon niet zelf uit bed komen.. en na een paar dagen kreeg ik last van mijn nek en schouder omdat ik die onbewust elke keer omhoog trok.

Good luck!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik dacht echt de eerste 2 dagen, waar ben ik aan begonnen... Zo'n zwaar drukkend gevoel op me borstbeen, kon niet omhoog komen, niet aan me neus krabben, pff........

Ik heb het uitgebreid beschreven in me operatieverslag :141:

Liefs Bo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je goed voor en na de operatie je pijnstilling inneemt is het heel goed te doen hoor.

Ik ben nu twee keer geopereerd en de tweede keer (zo'n zes maanden geleden) verliep weer hetzelfde als de eerst bv.

Eigenlijk is alleen de dag van de operatie en die nacht een beetje vervelend. Ikzelf heb van de kliniek een pammetje gehad, maar ben daar niet zo'n fan van dus die heb ik voor de nacht niet ingenomen. Als je dat wel doet zal je een stuk relaxter slapen, maar dat is ieder voor zich.

En ja, ook dit keer weer, zeker de eerste dagen, bij opstaan en trappen lopen, borsten vasthouden dat is het meest comfortabel hahaha.

Het valt echt wel mee hoor, en het mooie is, dat je echt iedere dag die volgt weer wat meer kan. Het herstel gaat vrij snel en je zal er verbaast over staan dat je jezelf na een week al in moet gaan houden om echt niet teveel te gaan doen.

Maar houdt je aan die weken van rust, die zijn er niet voor niets!

Groetjes ESJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je goed voor en na de operatie je pijnstilling inneemt is het heel goed te doen hoor.

Ik ben nu twee keer geopereerd en de tweede keer (zo'n zes maanden geleden) verliep weer hetzelfde als de eerst bv.

Eigenlijk is alleen de dag van de operatie en die nacht een beetje vervelend. Ikzelf heb van de kliniek een pammetje gehad, maar ben daar niet zo'n fan van dus die heb ik voor de nacht niet ingenomen. Als je dat wel doet zal je een stuk relaxter slapen, maar dat is ieder voor zich.

En ja, ook dit keer weer, zeker de eerste dagen, bij opstaan en trappen lopen, borsten vasthouden dat is het meest comfortabel hahaha.

Het valt echt wel mee hoor, en het mooie is, dat je echt iedere dag die volgt weer wat meer kan. Het herstel gaat vrij snel en je zal er verbaast over staan dat je jezelf na een week al in moet gaan houden om echt niet teveel te gaan doen.

Maar houdt je aan die weken van rust, die zijn er niet voor niets!

Groetjes ESJ

hey Esj,

ja zo ervaar ik het ook hoor!

maar ff een luie vraag (want kan hem ws opzoeken in je eigenste topic) maar na hoelang heb jij je wissel gehad?

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Patries,

Ik heb mijn eerste b.v. dik tien jaar geleden gehad. Dat waren destijds nog wel zoutwateroplossing gevulde protheses, die zijn nu hopeloos verouderd en volgens mij worden ze in Nederland nu ook niet meer gebruikt.

Die hebben dus 10 jaar lang prima gezeten, helaas voor mij ging de prothese in mijn rechterborst lek ergens midden april jl. Ughhh naar gevoel hoor en heel raar ook. Als je 10 jaar lang mooie borsten hebt en dan in een paar dagen tijd één van je borsten weer terug is bij af .... nee was niet leuk!

Het mooie is dan natuurlijk weer wel dat ik nu de nieuwe generatie protheses heb, die gaan zowieso veel langer mee. Ik moet ook zeggen dat het gevoel ten opzichte van mijn oude protheses superieur is!!

Jij bent net als Pat nog in je herstelperiode he?! Ziet er mooi uit bij je, kan niet anders zeggen!

Groetjes ESJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Esj,

bedankt voor je reactie!

en ja ben ook herstellende. was net voor Pat aan de beurt haha.

en ben er ook erg blij mee! kan me nu al niet meer voorstellen om met lege tietjes te lopen of dat ik dat gedaan heb haha..maar alleen maar ere aan Bruno :38:

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Ik heb ook dual plane plaatsing maar ik heb er weinig last van gehad.

Tja het is niet prettig maar dat weet je van te voren natuurlijk.

Maaaar ik zou het zo weer doen!

Kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaaah was het wel verstandig van me om dit topic te lezen :97: m.

Maar goed ik lees ook dat het bij iedereen verschillend is. Ik hoop dat het meevalt,niet alleen voor mijzelf maar ook voor mijn kindjes en mannetje hahaha

Is het zo dat je de narcose uitkomt zoals je er in gaat, oie bah bah?

Vraagje word een narcose via een kapje of infuus gegeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetle,

tuurlijk was het verstandig om te lezen, ik heb het zelf ook nog eens overgelezen, zulke verschillende reacties, met andere woorden, je kunt er geen touw aan vastknopen hoe het jou zal vergaan. Ik vond de afgelopen 2 dagen (vooral nachten) na mijn operatie afgelopen maandag, tegenvallen, maar ik ben nu wel heel even verlost van mijn borstenobsessie die ik de afgelopen vijf jaar had ontwikkeld. dat is een hele grote vooruitgang! en daar heb ik heel wat pijn en ongemak voorover (maar goed, ik kan nu ook niet meer terug!)

ik moet wel zeggen dat ik weinig baat heb van alleen paracetamol,iets zwaarders is ook wel erg prettig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is de terugreis dan verlopen eigenlijk?

Als je na een operatie weer de auto in stapt.

Ik kom vanuit Delft, naar Amsterdam is ongeveer 50 minuten....oohh als er file staat op de terug weg wordt je niet vrolijk of hebben jullie dat niet als pijnlijk ervaren?

Klopt inderdaad Kaatje, ik zei het al, een ieder is verschillend en niet iedereen ervaart het hetzelfde. We zullen zien, we weten waar we het voor doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, daar ben ik weer

mijn terugreis was dramatisch. in het ziekenhuisbed na de operatie was ik nog een hele dame, echter toen ik opstond werd ik duizelig en draaierig, en ben erg misselijk geweest die 25 km naar huis, ik ben toen ik thuis was direct mijn bed ingedoken en heb daar nog zeker 2 uur rondgeklotst tot mijn hoofd weer een beetje normaal was. kun je niet informeren als je in de kliniek bent of er een file staat? en pas vertrekken als er geen filemeldingen zijn?

oja, je kunt een dik hoofdkussen meenemen voor op de terugweg. die klem je tussen je gordel en new boobs in, dan heb je bij bobbels gevoel van bescherming (ik vond de rotondes trouwens het ergste, van bobbels had ik weinig last)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Dat is een goede tip inderdaad, een kussen meenemen en kijken voor files. Misschien neemt mijn vriend de laptop wel mee.

Dan kunnen we daarop kijken (als er internet is).

Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.