Ga naar inhoud

Incisie hoger dan de borstplooi


Looontje

Aanbevolen berichten

Hallo dames,

Na 3 jaar ben ik weer teruggekeerd op dit borstenforum.

Ik heb 3 jaar geleden een borstvergroting ondergaan in de Wellness Kliniek in Genk door Dr. Linda Visser.

Ik ben toen van een 70a naar een volle 70c gegaan.

Ik ben over de borstvergroting in het algemeen heel tevreden. Er zijn zelfs 2 vriendinnen en 1 nichtje na mij ook bij Dr.Visser geweest voor een borstvergroting. Bij alle 3 is dit ook perfect gegaan!

Nu is mijn probleem dat mijn incisie niet in de borstplooi zit maar 3 cm erboven. Dit is zo lelijk dat ik al 3 jaar niet meer topless op het straand lig, terwijl ik dat altijd heb gedaan met kleine borsten. En nu ik trots ben dat ik eindelijk borsten heb kan ik dat niet omdat je meteen ziet dat ik een vergroting heb ondergaan. Ook durf ik in de sauna mijn handdoek niet af te doen.

Ik ben 3 maanden na mijn vergroting terug gegaan naar Dr. Visser met mijn probleem. Ze vond dit raar en zei dat ze toch de incisie in de borstplooi had gemaakt. Ik was op dat moment niet mondig genoeg en ben gegaan. Ik loop hier al 3 jaar mee. Telkens als de zomer er aan komt zit ik weer met het probleem ef als ik eens naar de sauna ga.

Ben al 3 jaar van plan om weer terug te gaan. Maar omdat ik werk, een zoontje en een man heb, dus kortom een druk bestaan, had dat nooit prioriteit en dacht ik: ''dat doe ik nog wel een keer'' Nu dat de derde zomer in aantocht is was ik het zat! Ik heb vanochtend met de kliniek gebeld en heb een afspraak staan voor 11 juni.

(daarnaast zijn mijn littekens ook nog lelijk. Het is geen mooi streepje maar echt heel onregelmatig, rood en wat wel tot 1 cm breed is)

Nu zou ik graag van jullie willen weten of:

*iemand hetzelfde heeft

*wat er eventueel aan te doen is

Ik vraag mij ook af of de littekens bij een tweede (grotere) borstvergroting naar beneden (in de plooi zakken) of nog hoger verplaatsen????

Hoop dat iemand mij kan helpen...

Liefs,

Looontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi looontje ,

Wat vervelend voor je dat het litteken zo hoog zit , ik vind je bv idd ook echt heel mooi maar zonde van de littekens idd . Ik hoop dat er hier iemand is die je hier advies over kan geven maar ik geloof dat dr visser je hier toch wel mee zal helpen . Veel s6 !

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Marlie,

Dank je voor je lieve reactie!

Denk idd ook dat Dr. Visser dat het beste kan... Maar ik zou het fijn vinden als er lotgenoten zijn om voor dat ik bij Dr. Visser kom kan kijken hoe het bij hen is opgelost. wil niet weer laten afschepen.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Looontje,

Jeetje wat vervelend voor je zeg. Ik kan goed begrijpen dat je hiermee zit. Heb je eindelijk je prachtige borsten, durf je ze nog niet te laten zien. Over het algemeen lees je wel veel goede verhalen van Dr. visser. Dus ik denk dat ze ze wel weer mooi kan herstellen. Ik kan je er helaas (nou eigenlijk gelukkig) niet mee helpen, maar je zult heus wel veel reacties krijgen. Veel succes 11 juni.

Corine xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom terug!!!

Als ik je foto's zo bekijk, komt er als eerste in me op dat je borsten wat 'verzakt' zijn..... Waar de borstplooi hoort te zitten, zit hij niet meer.... Zo ziet het er tenminste uit...

Ze heeft dus idd het litteken gemaakt in de borstplooi, maar doordat of je weefsel te zwak was, of je prothesen te zwaar, zijn ze gaan zakken. Daardoor is het litteken hoger op je borst terecht gekomen.....

Ik denk dat ze het volgende moet doen, die dr. Visser:

Je borstplooi opnieuw hechten en dus de huid, het weefsel, dat onder je litteken zit, vasthechten aan je ribbenkast. Dit klinkt heel gruwelijk haha, maar heb het al vaker gelezen en heb het zelf ook gehad bij mijn wissel.

Bij mij hebben ze dat gedaan omdat ik eerst bredere prothesen had en dus moest mijn pocket ook aan de onderkant verkleind worden...

Als je gehecht wordt.. kan dat wel een impact hebben op je leven in de eerste 6 weken.. Het is namelijk kwetsbaar weefsel en hechtingen kunnen wel wat aan, maar je zult je wel aan bepaalde regels moeten houden, zodat alles netjes geneest :)

Om deze keer roodheid te voorkomen van je littekens, zul je ervoor moeten zorgen dat je littekens niet in de zon, of onder de zonnebank komen, het eerste jaar.. Je moet ervoor zorgen dat je ze ALTIJD insmeert met een factor 30 of hoger, en onder de zonnebank afplakken. Ook een bikini laat UV-straling door, dus voorzichtig daarmee!! Ook onder je bikini dus je littekens insmeren ;)

Verder kun je zodra de wonden weer helemaal dicht zijn en er geen korstjes meer op zitten, gaan smeren met een littekencreme, of bio-oil. Dit helpt de littekens mooi te genezen.

De eerste drie maanden kunnen littekens van zichzelf nog roder worden, maar daarna moet dat afnemen :)

Heel veel succes de 11de, en als je nog vragen hebt: shoot!!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Looontje,

Jeetje wat vervelend voor je zeg. Ik kan goed begrijpen dat je hiermee zit. Heb je eindelijk je prachtige borsten, durf je ze nog niet te laten zien. Over het algemeen lees je wel veel goede verhalen van Dr. visser. Dus ik denk dat ze ze wel weer mooi kan herstellen. Ik kan je er helaas (nou eigenlijk gelukkig) niet mee helpen, maar je zult heus wel veel reacties krijgen. Veel succes 11 juni.

Corine xxx

Corine thanks voor je lieve reactie! Hoop dat Dr. Visser mij nu wel kan helpen... xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom terug!!!

Als ik je foto's zo bekijk, komt er als eerste in me op dat je borsten wat 'verzakt' zijn..... Waar de borstplooi hoort te zitten, zit hij niet meer.... Zo ziet het er tenminste uit...

Ze heeft dus idd het litteken gemaakt in de borstplooi, maar doordat of je weefsel te zwak was, of je prothesen te zwaar, zijn ze gaan zakken. Daardoor is het litteken hoger op je borst terecht gekomen.....

Ik denk dat ze het volgende moet doen, die dr. Visser:

Je borstplooi opnieuw hechten en dus de huid, het weefsel, dat onder je litteken zit, vasthechten aan je ribbenkast. Dit klinkt heel gruwelijk haha, maar heb het al vaker gelezen en heb het zelf ook gehad bij mijn wissel.

Bij mij hebben ze dat gedaan omdat ik eerst bredere prothesen had en dus moest mijn pocket ook aan de onderkant verkleind worden...

Als je gehecht wordt.. kan dat wel een impact hebben op je leven in de eerste 6 weken.. Het is namelijk kwetsbaar weefsel en hechtingen kunnen wel wat aan, maar je zult je wel aan bepaalde regels moeten houden, zodat alles netjes geneest :)

Om deze keer roodheid te voorkomen van je littekens, zul je ervoor moeten zorgen dat je littekens niet in de zon, of onder de zonnebank komen, het eerste jaar.. Je moet ervoor zorgen dat je ze ALTIJD insmeert met een factor 30 of hoger, en onder de zonnebank afplakken. Ook een bikini laat UV-straling door, dus voorzichtig daarmee!! Ook onder je bikini dus je littekens insmeren ;)

Verder kun je zodra de wonden weer helemaal dicht zijn en er geen korstjes meer op zitten, gaan smeren met een littekencreme, of bio-oil. Dit helpt de littekens mooi te genezen.

De eerste drie maanden kunnen littekens van zichzelf nog roder worden, maar daarna moet dat afnemen :)

Heel veel succes de 11de, en als je nog vragen hebt: shoot!!!

xx BB

Hey BB,

I shoot you! :106:

Dank je voor je uitgebreid verhaal.

In eerste instantie is dit een hele goed tip van je en zal het ook zeker aan Dr. Visser voorstelen de 11de.

Maar nu komt het...

*Dat de littekens zo hoog zitten was al vanaf de operatie. Denk jij dan dat ze vanaf het de eerste dag al kunnen zakken?

*En stel ze zou het zo herstellen hoe jij dat zegt, komen mijn tepels dan niet veel te laag te zitten zodat ze meer naar beneden staan?

*Zou een maatje groter (wat ik geen probleem zou vinden :125: ) het probleem niet oplossen en de littekens automatisch naar beneden gaan?

*Of komen ze bij een maatje groter juist nog hoger te zitten?

Ik vermoed zelf ook dat mijn littekens zo lelijk zijn geworden ook komt dat er teveel spanning op zat doordat ze op de silicoon zaten. Daardoor gingen ze telkens open en het leek (en volgens mij is het zo) dat ze scheurde door de spanning. Daarom is het ook geen streepje maar zo onregelmatig breed en verkleurd geworden.

Ik heb nl van april 2010 t/m juli 2011 (mijn eerste vakantie) gesmeerd met sunblockers tijdens zonnebank en vakantie.

Wat vindt jij hiervan BB?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn nog pc s die net boven de plooi het litteken maken, en de uitleg die een vriendin van mij daarvoor kreeg was dat je het litteken dan zeker niet zou zien bij het dragen van een bikini en die zou wat naar boven kruipen.

Zij is er tevreden over zo....

Maar de jouwe zitten echt idd een stuk naar boven. Ik weet zeker dat hier een oplossing voor is, denk ook aan speciale zalven met cortisonen. Deze geven ook goed resultaat, zelfs bij oudere littekens.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn littekens zijn ook hoger dan de plooi gemaakt, dit wist ik vooraf. Idd zelfde reden als hierboven, dat.je ze bij bikini e.d. niet zou zien. Het is echt maar minimaal,dat wel.

Stuk minder als bij jou bijvoorbeeld. Ik zou er dan ook mee teruggaan als ik jou was!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik je foto's zo bekijk, komt er als eerste in me op dat je borsten wat 'verzakt' zijn..... Waar de borstplooi hoort te zitten, zit hij niet meer.... Zo ziet het er tenminste uit...

Ze heeft dus idd het litteken gemaakt in de borstplooi, maar doordat of je weefsel te zwak was, of je prothesen te zwaar, zijn ze gaan zakken. Daardoor is het litteken hoger op je borst terecht gekomen.....

Sluit ik me volledig bij aan. De vraag is dus : Is het verstandig om groter/zwaarder te gaan kwa implantaat? Ik denk van niet. :17:

Maargoed, daar kan de chirurg veel beter en uitgebreider in adviseren. :35:

Hopelijk krijg je een acceptabele oplossing, en schepen ze je niet af met een of ander smoesje.

Ze had je destijds al eerlijk moeten vertellen wat er aan de hand was.

Stel nou dat ze niet wisten dat je door dr Visser was geopereerd, en je zou dán voor een zogenaamde "second opinion" komen, dan heb je kans dat ze eerlijk vertellen wat er scheelt.

Ik ben misschien te sceptisch of te negatief, maar dat komt door je verhaal over je eerdere bezoekje aan dr L Visser en dat ze dan reageert alsof ze het bijzonder apart vind wat en aan de hand is, en je daarmee laat vertrekken :93:

*Dat de littekens zo hoog zitten was al vanaf de operatie. Denk jij dan dat ze vanaf het de eerste dag al kunnen zakken?

Ik vermoed zelf ook dat mijn littekens zo lelijk zijn geworden ook komt dat er teveel spanning op zat doordat ze op de silicoon zaten. Daardoor gingen ze telkens open en het leek (en volgens mij is het zo) dat ze scheurde door de spanning.

Dit kan al in de eerste week gebeuren idd :(

En je logica over de littekens klopt wel ;) Je littekens zaten goed, maar doordat je implantaten er achter/onder door schoven, is en meer druk en spanning op komen te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeee, jammer dat je er zo mee zit, ik vind je borsten heel erg mooi. Op de foto's kan ik niet zien hoe erg de littekens opvallen in het daglicht.

Ik vraag me af of een nieuwe operatie verbetering zou geven. Misschien zullen de littekens minder zichtbaar zijn, maar hoe zullen je borsten er verder uitzien?

Zelf denk ik meer in de richting van een creme die de littekens vermindert, of een waterresistente camouflage, zoals mensen met bijv. wijnvlekken voor hun gezicht gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn nog pc s die net boven de plooi het litteken maken, en de uitleg die een vriendin van mij daarvoor kreeg was dat je het litteken dan zeker niet zou zien bij het dragen van een bikini en die zou wat naar boven kruipen.

Zij is er tevreden over zo....

Maar de jouwe zitten echt idd een stuk naar boven. Ik weet zeker dat hier een oplossing voor is, denk ook aan speciale zalven met cortisonen. Deze geven ook goed resultaat, zelfs bij oudere littekens.

Succes!

Dank je Yuna voor je reactie! Wat jouw vriendin te horen kreeg heb ik gehoord van de chirug waar mijn tantie is geweest. Dat ze het in Amerika ook zo doen.

Alleen was bij de bedoeling in de plooi! Zo heeft ze het mij verteld. En toen ik terug kwam bij haar heeft ze daar niets over gezegt allen dat ze het raar vond... En dat ze de insicie echt in de plooi had gemaakt. Ik denk dat zij zich vergrabbeld heeft of mijn borsten zijn door zwaarte dusdanig gezakt dat de littekens omhoog zijn gekomen.

Ik heb zeker een jaar met pcle creme gesmeerd...

Ik ben benieuwd wat ze nu zegt...

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen bedankt voor de tips, het meedenken en de lieve reacties!

Ergens zit ik er nog altijd mee als de zomer eraan komt en ik er veel mee bezig ben... En ach, ergens is het alweer 3 jaar geleden en heb verder geen complicaties gehad gelukkig...

Dus weet ik ook niet of het verstandig is om weer onder mes te gaan zoals Francien zegt... Wie weet wat er dan kan gebeuren...

Miss zoek ik een beetje gerechtigheid omdat je toch veel geld betaald voor iets waar je als puper al naar verlangt omdat je onzeker bent omdat geen borsten hebt. Je verwacht dan gewoon dat het perfect is als je eindelijk de keuze maakt een borstvergroting te ondergaan. En als het dan niet zo is zo als gehoopt hebt voelt dat toch wel als een teleurstelling. Ze zijn al kleiner uitgevallen dan ik verwacht had... Tja, en dan die lelijke littekens die op de verkeerde plaats zitten.

Wat de grote betreft kan ook tussen de oren zitten. Ik heb 70D en ben slank, dus groter zou miss TE zijn. Maar toch zie ik ze nog klein...Waarschijnlijk omdat ik dat vanaf mijn pupertijd altijd zo gezien heb... Die gedachte gaat er miss wel nooit meer uit... Al zou ik F hebben hihi...

Wel vraag ik me no af als je een tweede vergroting ondergaat, waar komen de littekens dan te zitten?

Anderzijds moet ik gewoon tevreden zijn met mijn nieuwe boobies en blij zijn dat verder alles is goed gegaan...

Ik zal het eens op me af latn komen wat Dr. Visser zegt.

Liefs looontje xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan begrijpen dat je hier mee zit. Vind je borsten er heel mooi natuurlijk uit zien, maar door de littekens zien mensen dan idd wel dat je een bv hebt gehad.

Ik vind de grootte juist mooi bij je staan voor zover ik het kan zien op die foto. En 70D is toch best groot als je slank bent?

Ik bedoel het niet vervelend maar is het denk je niet een idee om hierover te praten met een professional? Over je onzekerheid over de grootte van je boobs? Ik denk namelijk dat een grotere bv het niet op gaat lossen.

Ik zeg dit omdat ik hiervoor zelf ook bij een psycholoog ben geweest, en natuurlijk baal ik nog steeds van mijn kleine borsten maar sinds de gesprekken zit ik er veel minder mee. Het waren bij mij niet alleen mijn borsten maar mijn totale zelfbeeld.

Ik wil nog steeds graag een bv maar zie nu in dat dit puur cosmetisch is en dat het in mijn verdere leven niet veel gaat veranderen:)

Liefs xxx

ps misschien is dit hele verhaal wel helemaal niet van toepassing op jou hoor maar dacht het op te maken uit je reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.