Jump to content

ik71 : 16 maart 2009 : Dr. Kouwenberg : Slingeland Ziekenhuis

Guest ik71

Recommended Posts

Hi!

Ik ben (net als Mae van andere bf) afgelopen maandag 16 maart geopereerd voor een bv.

Ik ben superblij met mijn (.)(.) en het is allemaal goed gegaan.

Het herstel valt me wel wat zwaar, maar dat heb ik er voor over!

Operatieverslag en foto's volgen.

Groetjes!

• Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Carola

hoi Bekende van het nl. forum ;)

ik krijg ze ook voor de spier, maar dacht juist dat dit minder pijnlijk was...

kusj!

Hi IK,

Fijn dat het allemaal goed is gegaan en je tevreden bent over het resultaat! Ik ben erg benieuwd naar je foto's, aangezien ik zelf ook ronde prothesen wil voor de spier (weet noeg niet of dat 'em ook gaat worden) ben ik altijd heel benieuwd naar de foto's van meiden die dit ook gedaan hebben..

Heel veel stekte voor nu!

Hoi Ik71! Ik heb je gemist!!! Ik wilde zoooooooooooo graag weten hoe ht met jou en Mae is gegaan. Ik was zo nieuwsgierig. Lag de site er uit...........! niet te geloven! Mar ik ben blij je weer te "zien." Het is dus goe geaan maar herstel valt eenbetje tegen. Wat valt je tegen? Heb je pijn? Was je ook erg nerveus voor de operatie? Je ben dus van een 75A naar een groe C gegaan. Hoe voelt dat verschil. Want het lijkt mij best een verschil want je was het niet gewend. Ik heb zelf ook 75A en ik natuurlijk ook groter maar ik ben zo bang dat ze straks te groot uitvallen. Dilemma natuurlijk; want je wilt groter maar je bent het niet gewend. Aan de andere kant wil ik ze natuurlijk ook niet te klein.... Oooh, ik vind het best moeilijk. Weet je, ik wacht jouw foto's eerst wel af. Moet je nagaan, ik moet eerst nog het intake gesprek hebben!! Maar door dit forum zit ik er al wel helemaal in ;)

Wat is de reden om de protheses juist voor of achter de spier te plaatsen. En dan; waarom juist via de tepel of via de borstplooi?

Coco; heb jij ook al een afspraak gemaakt? En waar laat jij je dan opereren?

Liefs Patricia

Maandag 16 maart moest ik me om 8 uur melden in het ziekenhuis voor opname. We werden meegenomen naar de afdeling en daar werd me verteld dat ik om 10.10 uur geopereerd zou worden, gelukkig hoefde ik niet zo lang te wachten. Mijn man is tot 9.15 uur bij me gebleven en is daarna gaan werken.

Ik kreeg mijn jasje aan en 2 paracetamols en een tabletje om rustig te worden. Ik mocht niet meer uit bed. Toen ik opgehaald werd sliep ik ook al half. Ik weet nog dat ik op de kamer kwam waar je je mutsje op krijgt en daar zag ik alle mensen dubbel, erg grappig. :lol:

Op de operatiekamer moest ik van mijn bedje op de tafel gaan liggen, kreeg een infuus en een kapje. De anesthesist zei "welterusten" en voor ik het wist werd ik wakker op de uitslaapkamer. Ik keek meteen onder de dekens (van die lekkere verwarmde) en zag dat ik het allemaal achter de rug had, want ik had een hele strakke band om mijn boobies.

Ik rilde heel erg er kreeg hiervoor iets in mijn infuus, daarna ben ik weer lekker gaan slapen....

Om ongeveer 12 uur lag ik weer op mijn kamer en om ongeveer half 2 heb ik al weer een boterhammetje en thee gehad. Ik was totaal niet ziek of misselijk van de narcose.

Om 17.00 uur kwam de pc en hij vertelde me dat alles heel goed was gegaan. De drains liepen helaas nog wel veel, dus deze moesten erin blijven en de band moest ook nog om blijven. Dus ik kon ze nog niet bewonderen. Met 2 flessen van de drains mocht ik om 18.00 uur naar huis.

Ik heb eigenlijk alleen de eerste dag pijnstillers gehad en daarna niet meer. 's Nachts kon ik niet slapen (op de rug) en had/heb meer last van rugpijn dan van mijn boobies.

Donderdag 19 maart moest ik terugkomen en de pc heeft de band eraf gehaald, pffffffffff, ik kon weer ademen! En daarna de drains, oei dat was een naar gevoel. En daar waren ze dan: mijn nieuwe boobies! Natuurlijk moet alles zich nog vormen, maar ik vind ze nu al geweldig! "Ik heb tieten!", was mijn eerste reactie.

Er zijn momenten dat je ze voelt tintelen, zoals stuwing, een naar gevoel. En mijn rug is ook nog erg gevoelig. Ik mag op mijn zij slapen, maar het lukt me nog niet. Dus iedere dag om 6 of 7 uur wakker.... :(

Ben er superblij mee. Nu natuurlijk 6 weken de sportbeha aan.

@ Carola:

Ik heb van de borsten weinig last gehad, nu een beetje 'stuwing'.

Met herstel bedoel ik eigenlijk: 4 dagen met de drains rondlopen (links deed erg veel pijn), moe, alles moeten vragen en natuurlijk het slapen 's nachts. Ik doe geen oog dicht omdat ik op de rug moet slapen en heb dan veel pijn in de rug. Dit kwam ook door de strakke band die ik om had. Al met al heb ik er misschien te makkelijk tegenaan gekeken :rolleyes: Maar ik heb 't er graag voor over! :lol:

@ Coco:

Ik zal vanavond foto's maken. De foto's van voor de bv zijn in het ziekenhuis gemaakt, deze heb ik helaas nog niet. Maar dan kun je in ieder geval het resultaat zien.

@ Patricia:

Wat lief! Ik heb jullie ook gemist, want ik heb de laatste weken voor de bv zoveel aan alle verhalen op .nl gehad!

Ik heb er gewoon te makkelijk tegenaan gekeken. De pijn in mijn boobies valt me reuze mee, dat gaat prima. Maar ik heb veel last gehad van de strakke band die ik om moest. Ik was daardoor kortademig en ging krom lopen. Hierdoor kreeg ik pijn in mijn rug, die 's nachts helemaal niet te harden was. En de drains waren ook niet prettig. Maar het is eigenlijk net als een bevalling, je bent het zo weer vergeten.

Ik was de dag voor de operatie erg zenuwachtig, maar de dag van de bv viel het me wel mee. En door het pilletje word je helemaal rustig, heeeerlijk!

Van A naar C is best een groot verschil, maar zeker niet te groot. Het moet allemaal nog zakken en vormen en hierdoor kan het zelfs zijn dat ik op een D uitkom. Maar ze zijn geweldig. Wat de meesten ook zeggen: je vind ze eigenlijk niet snel te groot en je bent er al snel aan gewend. Ik heb nu een sportbeha aan met een vestje en dan vind ik ze zelfs klein! :lol:

Volgens mij plaatsen ze de protheses achter de spier wanneer je van jezelf niet genoeg borstweefsel hebt. Want als je ze dan voor de spier plaatst, dan kun je randen zien en dat is natuurlijk niet mooi. Het heeft allemaal te maken met de bouw van je lichaam.

Nou, het is fijn om weer een forum te hebben!

Groetjes!

Patricia,

Ik ga vanmiddag bellen om een afspraak te maken bij Mediconsult (haarlem) hier heb ik ongeveer 2 en half jaar geleden ook een operatie gehad, en ik ben echt zeer tevreden. Daar hoef ik dus niet lang over na te denken.. Mijn grote probleem is dat ik nog moet sparen voor de operatie, anders had ik het echt zo snel mogelijk laten doen.. Ik ben er ook een tijdje niet meer zo heel erg mee bezig geweest, was vroeger heel onzeker over mijn borsten maar ben met de jaren toch wel veel zelfverzekerder geworden.. Sinds kort ben ik er wel weer echt mee bezig en nu wil ik het ook gister! Denk dat iedereen hier dat gevoel wel kent haha..

Guest Mols1234

Hoi ik71,

Heerlijk he, borsten!!!

Ik ben zelf 22 dagen po. Ik MOET zelfs 6 weken op mijn rug slapen, maar het wordt inderdaad steeds zwaarder voor mijn rug. Nu wordt ik 's ochtends wakker met zo'n spierpijn in mijn rug dat het me doortrekt naar mijn hoofd. En al zou ik op mijn zij willen slapen, tot nu toe lukt me dat niet.

Maar goed, we moeten er wat voor over hebben!

Ik heb zelf 395 CC gekregen, dus ben benieuwd naar jouw foto's!

Groetjes

Mols1234

Hallo allemaal,

Vandaag mijn hechtingen eruit gehaald,zag er al heel mooi uit vond dr.visser,nog wel wat gezwollen,maar dat is normaal en kan nog wel even duren voordat dat weg gaat!

Verder moet ik over 3 maanden weer eens terug komen,voor controle en dan jaarlijks!

Mijn protheses zijn tussen borstspier en klier geplaatst omdat dit bij mij het beste en mooiste resultaat geeft en ik genoeg borstweefsel had!

En ik heb geen 375 cc maar 360!

Mag voorlopig niet in bad nog,de eerste 3 weken,is niet goed voor de littekens,wordt het week!

Verder voel ik mij nog steeds top en ben iedere dag nog steeds zo blij ermee!!

Liefs kim

Nou, de foto's staan erin!

Ik heb helaas nog geen foto's van ervoor, maar die komen nog. (zijn nog in het ziekenhuis).

Groetjes!

Hi Nina!

Als het goed is zie je ze nu wel? (galerij)

Ik zie overigens ook een mapje van jou, maar geen foto's. Klopt dat? Heb ze natuurlijk wel in de link gezien ;) Super mooi!

En een mapje van Mols met mooie foto's en ook een mapje van Kimmie zonder foto's...

Groetjes!

Guest Nina32

Hey meis, nu zie ik ze wel, mooi geworden hoor!!! :) Mooi dicht bij elkaar ook, als dat straks gaat 'zakken' zijn ze helemaal prachtig!

Ja, ik had ook een mapje aangemaakt, maar het uploaden lukte niet, toen heb ik maar gewoon het linkje naar Mijn Album geplaatst, da's net zo makkelijk toch?! ;)

Hoe is 't nu? Gaat alles goed?

Hi!

Ja alles gaat goed. Ik heb vannacht voor het eerst redelijk goed geslapen! Daar knap je ook van op! :lol:

Ik ben heel benieuwd hoe ze er 'strax' uit zullen zien....

Als ik bijvoorbeeld de foto's van jou en Nina bekijk, dan hoop ik dat ze net zo zullen worden.

Guest Nina32

Nou, maak je maar geen zorgen, volgens mij worden die van jou zeker zo mooi als die van ons :) :) :)

Fijn dat je je goed voelt en goed hebt geslapen, dat scheelt zeker!

Heyy!

ja ik laat me ook even zien haha!

gefeliciteerd met je boobs :)

ik blijf het tuurlijk volgen hier!

Groetjes, Mae (die ook 5 dagen PO is)

Hey mae,

Wat leuk om je hier weer te treffen!!

Ik was zo benieuwd naar je verhaal,ligt de site precies die dag eruit en nu nog!

Maar wat fijn je operatieverslag te lezen,de mijne was idd net zo,geen pijn en nog steeds niet!

Ik ben beneiuwd hoe het geworden is,ben je er blij mee?

'Zal wel he,ik ben ook nog steeds iedere dag heel blij!

Bij mij zijn nu de hechtingen eruit en ziet er al echt mooi uit,alleen nog wat gezwollen!

Hey ik spreek je weer

liefs kim

Zo, het slapen gaat nu gelukkig redelijk. Ik zit niet meer vanaf 6 uur in de kamer.... :wacko:

Ik mag op mijn zij slapen en dat gaat rechts redelijk goed, links nog niet.

Ik heb links ook meer last dan rechts...

Verder is mijn rug nog zo stijf als een plank, dus heb me ziekgemeld vandaag. Het is vandaag 1 week po en ik kijk eind van de week wel even hoe het gaat en of ik weer ga werken.

Vanavond ga ik weer foto's maken!

Groetjes!

Hi Ik,

Ik heb je foto's even bekeken, maar is echt mooi geworden hoor!

Jammer dat er geen 'voor' foto's zijn.. Wat voor cup had je?

Hi Coco!

Ik had cup 75A voor de bv.

De foto's 'voor' de bv komen nog wel, ze liggen in het ziekenhuis.... :rolleyes:

Ben zelf ook heel benieuwd hoe dat naast elkaar eruit ziet.

Hey Ik,

last van je rug? Das balen!

Ik had ook links meer last dan rechts.

Vandaag heb ik gelukkig nergens last van! (ja behalve van mn tepels/tepelhoven, allemaal veel te gevoelig en het trekt en jeukt)

Groetjes, Mae

Guest Akasha

Hoi ik71

Wat een mooie borsten! Wel minder dat je last van je rug hebt, maar ik lees dat je herstel wel vlot is. Gelukkig!

Wanneer zou je met het werk moeten beginen? Ik las dat je je ziek hebt gemeld vandaag. Moest je dan al vandaag weer aan de slag? Wat voor werk doe je als ik mag vragen? En moet je daar naar toe ook autorijden? Het lijkt me best snel om na 7 dagen te gaan werken. Ik zal zelf 12 dagen na de operatie moeten gaan werken en ben toch heel bang dat dat niet mee zou vallen (ook omdat ik 150km per dag moet rijden)

Groetjes

Akasha

Hi Akasha,

Bedankt voor je compliment. Vanavond zal ik weer foto's maken, want ze zijn nu een stuk mooier, vind ik!

Ik zou anders vandaag weer beginnen. Ik heb een week verlof opgenomen. Maar ik heb erg veel last van m'n rug, dus daarom heb ik me ziekgemeld. Dinsdag en woensdag ben ik vrij. Ik hoop dat het dan beter gaat en dat ik donderdag of vrijdag weer kan beginnen. En ik had me anders wel laten brengen (ong. 10 km.) Eind van de week probeer ik het zelf weer. Moet kunnen met stuurbekrachtiging. :118:

Het werken op zich moet ook lukken. Ik ben dtp-er/advertentievormgever. Dus de hele dag achter de computer, hoeft niet te tillen.

Voor jou duurt het ook niet meer lang he? Spannend! Ik ben benieuwd hoe jij het ervaart, het is in ieder geval allemaal dik de moeite waard!

Vandaag heb ik toch meer last van mijn linkerborst.

Iedere keer wanneer ik iets op wil pakken (dus moet bukken), dan krijg ik van die pijnscheuten aan de bovenkant van mijn borst. Is het misschien herkenbaar voor iemand? Ik maak me dan meteen zorgen, waardoor mijn man weer zegt: Bel de pc dan even op! Ik mag altijd bellen, als ik vragen heb of het niet vertrouw, maar ben meer het afwachtende type.....

Ik vroeg me ook af waarom links meer pijn zou doen. En dan als rechtshandige. Mijn man zei dat het natuurlijk ook zou kunnen dat de rechterborst hierdoor meer ontwikkeld is in spierkracht en daardoor minder pijn doet? Zou kunnen natuurlijk....

Zo, weer effe onder mijn fleece-dekentje.....

Guest Nina32

Hoi Ik,

Ik ben ook rechts en ik heb ook al vanaf het begin links meer last, je kunt op mijn foto's ook zien dat ie telkens wat hoger zat, nu

zie je dat bijna niet meer.

Juist bij bukken deed 't zeer, dat vind ik nu na bijna 6 weken nog steeds niet echt prettig, daar hoef je je dus echt geen zorgen over te maken.

Zoveel mogelijk door de knietjes dus maar! ;)

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.