Chan08 Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Hi Allemaal,Ik wil al een paar jaar een borstvergoting. Twee jaar geleden heb ik een eerste consult gehad bij de Bergman Clinic in Bilthoven. Het was een mannelijke arts die heel ongeinteresseerd over kwam, hij keek alleen naar de prothese die bij mij zou passen en dat was het, binnen 5 minuten stond ik weer buiten. Geen informatie m.b.t. risico's, operatie, nazorg etc. Voor hem is het dagelijks werk maar voor mij natuurlijk niet, dus door deze slechte ervaring ben ik niet meer terug gegaan en had het eigenlijk 'on hold' gezet. Hij schijnt trouwens niet meer bij de Bergman Clinic te werken.Nu ben ik op het punt gekomen dat ik dus wel een borstvergroting wil. Ik heb al veel op het internet gelezen over de Velthuiskliniek, en DC Klinieken Lairesse in Amsterdam. Naar de laatste kliniek wil ik niet, ik heb gebeld en er schijnt maar 1 arts werkzaam te zijn die borstvergotingen uitvoert. Dit vond ik geen prettig idee, mocht er iets niet goed gaan, of ik niet tevreden ben of complicaties ofzo na een paar maanden krijg etc. dan zou er maar 1 arts in de kliniek zijn bij wie ik terecht kan.Nou heb ik toch besloten om naar de Bergman kliniek te gaan, afhankelijk van het consult wat ik 22 mei aanstaande heb.Heeft er iemand ervaring met de Bergman Clinic in Bilthoven bij Dr. F. Lichtenegger (Ulrich) of drs. A.A. van Engeland??En ervaringen m.b.t. het herstel..... Ik werk namelijk 4,5 dag per week. Ik heb begin augustus twee weken vakantie, dus die periode zou goed zijn om dan de operatie te doen maar dan ben ik mijn hele vakantie kwijt. Ik wilde dan op een donderdag de operatie laten doen en de dinsdag erop weer gaan werken, dan kan ik 4 dagen goed uitrusten en thuis blijven. Ik bezoek veel klanten voor mijn werk in Europa, maar dit kan ik zelf aanpassen in mijn agenda, dus ik kan er voor zorgen dat ik gewoon twee weken op kantoor zit, dus dan zit ik de hele dag. Is dit te snel om weer aan het werk te gaan....Ik wil het natuurlijk liever voor mijn vakantie gedaan hebben. Of is het te voorbarig om na 4 dagen te gaan werken....ook al zit ik dan de hele dag....Hoop snel jullie ervaringen en tips te horen.Groetjes, Link to comment Share on other sites More sharing options...
best_boobie Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Hoi hoi Welkom op het forum!! Rechtsboven zit een zoekbalk, daar kun je Engeland, of Lichtenegger intikken en dan krijg je de zoekresultaten te zien Je ziet dan alle topics waar deze namen in genoemd worden, maar je kunt dan zelf zoeken naar waar de namen in de titel staan. Die topics gaan namelijk over die persoon Vind je de zoekbalk niet, dan ga je linksonder aan de pagina naar: Wijzig thema. Zet het thema dan op bijvoorbeeld: unlimited, dan kun je daarna wel de zoekbalk vinden. Sja.. en na 4 dagen weer gaan werken.... Dat lijkt me heel snel, zeker als je de prothesen achter de spier zou moeten krijgen.... Dan zul je misschien toch wat meer pijn hebben... Ook je concentratie kan te wensen overlaten na een narcose.... Het belangrijkste is denk ik, dat je eens veel gaat lezen hier en dat je eens op consult gaat en je niet binnen 5 minuten buiten laat zetten gewoon je vragen stellen en zorgen dat je antwoorden krijgt. De pc die je binnen 5 minuten buiten zet, is het niet waard om uberhaupt bij op consult te gaan..... Mijn ervaring is dat Luijendijck ook zo een snelle vogel is en zeer ongeinteresseert... En die werkt ook in Bilthoven..... Zoek het goed voor jezelf uit, lees veel en dan zul je al een stuk wijzer worden Bij vragen waar je geen antwoord op kunt vinden! Shoot!! Veel lees- en forumplezier! xx BB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chan08 Posted May 26, 2013 Author Share Posted May 26, 2013 Hi BB,Sorry voor mijn late reactie, ben niet meer online geweest.Inmiddels ben ik op consult geweest in Bilthoven bij drs. Engeland. Ik was zeer tevreden over het consult, goede en duidelijke uitleg.Ik ben 176cm en weeg 58kg. De arts zei dat ik niet veel borstweefsel heb en omdat ik tenger ben zou een te grote cup dus niet kunnen want daar is simpelweg niet genoeg huid/vet voor wat gevaarlijk is dan.Dat wilde ik ook niet, ik wil wel dat het natuurlijk is. Ik heb de druppelvormige 200cc gepast en de 225cc, de laatste vond ik zelf het mooist.Inderdaad 4 dagen is wel heel snel. Ik ga deze week met mijn werk even kijken of ik eind juni 1,5 week vrij kan nemen ervoor, anders moet het in mijn zomervakantie begin augustus, wat ik liever niet heb.Waar ik wel van baalde is dat je 6 weken de zon niet in mag, wat wel balen is in de zomer, dus dat wordt een spray tan dan maar denk ik ;-).Ik wil al jaren een bv, ben alleen ook wel onwijs zenuwachtig ervoor, je gaat toch in een gezond lichaam snijden, en kapselvorming weten ze niks over, hoe dat komt, en het komt best vaak voor. Heb een beetje gezonde angst denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
best_boobie Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Hoort er allemaal bij, die onzekerheden Het belangrijkste is dat je boobs krijgt Spray tan..... Vraag dat even na he... want ik weet niet hoe dat is bij een litteken.. of dat mag??? En je mag best in de zon! Maar, je moet ervoor zorgen dat je litteken goed bedekt is (en niet enkel met een bikini, want die laat UV-straling door) Maarja, je moet sowieso je sportbh 6 weken aan, dus bikini is niet aan de orde.... Maar korte mouwen en zo: geen probleem xxx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Undercover89 Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 Krijg je ze dual plane geplaatst? Ik zou je sterk willen aanraden langer vrij te nemen... Ik heb 6 weken vrij gehad en was zelfs toen nog niet volledig genezen. Autorijden was echt niet fijn, kon amper tillen en zodra ik druk uitoefende, bijvoorbeeld heel stevig handenwassen, deed het weer pijn. Mijn herstel was vast traag, maar ik wil je wel laten weten dat dat ook kan. Mij werd ook gezegd na 1 week kun je weer aan het werk! En dat in de zorg haha. Ik had mezelf wel heel veel.complicaties bezorgd denk ik! Zoals je.ziet ben ik ook in bilthoven geopereerd. Niets te klagen over hoe het geregeld is, 24u per dag staan ze je te woord als je vragen hebt na je operatie. De verpleging was erg lief, ook het anesthesieteam deed eg hun best. Mijn chirurg heeft goed werk verricht. Veel succes alvast, spannend hè! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esprit89 Posted August 17, 2013 Share Posted August 17, 2013 Hoihoi,Ik ben nog niet geopereerd, maar wel al wel 2 keer op consult geweest Bij dr. van Engeland. Ik vind haar een erg fijne pc die genoeg de tijd nam om mijn wensen en vragen door te nemen en die goed met mij mee dacht! Ik heb denk ik ongeveer dezelfde postuur als jou. (ben 172 lang en weeg 62 kilo) en bij zij ze ook omdat ik erg tenger ben van boven dat ze maar 225 cc anatomisch bij mij kon plaatsen, omdat je anders de randen zou gaan zien aan de zijkant en dat vind ik erg lelijk.Succes met je keuze!Groetjes Esprit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.