Jump to content

Hoeveel hulp heb je nodig?

Recommended Posts

Chickies.. ik heb een "probleem"..

In de zomer heb ik 4 weken vakantie; vanaf 15 juli. Ik had gepland om de operatie op 22 of 23 juli te doen want die week is mijn vriend ook vrij en kan hij me helpen. Blijkt nu dat ongeveer alle klinieken zomervakantie hebben op die data. Oke, dan maar verschuiven naar vrijdag de 19e en m'n moeder meevragen naar de operatie. Maarrrr... er zijn maar 3 klinieken ofzo die op vrijdag opereren en die zijn heel duur. Dus, nu dacht ik, dan de 15e of 16e en dan misschien mijn moeder vragen om me te helpen. Maar zij moet een paar dagen werken. Dus, mijn vraag: hoeveel hulp ga ik nodig hebben in de eerste week? Kan ik in bed gaan liggen terwijl m'n moeder werkt etc en zelf gewoon naar de wc en bij de afstandsbediening??

toedeloe! :48:

Voor mij persoonlijk was recht raken het moeilijkst. Ik moest mijn moeder smsen als ik wakkerwerd zodat zij me kon recht komen zetten in bed, ookal sliep ik bijna rechtop, het deed gewoon teveel pijn. Maar gewoon rechtop op de bank zitten moet lukken dan kan je zelf wel min of meer recht :)

Ik had de eerste 2 weken wel hulp nodig. voornamelijk in de ochtend als ik opsta ook ik sliep rechtop. Ook tijdens het douchen heb best langhaar. Ik kon mijn haren niet wassen. Maar ik heb ze ook dual plane gehad.

Hoi,

Inderdaad, rechtop komen uit bed was een hel de eerste dagen. Mijn vriend moest me rechtop duwen, ook als ik 's nachts moest plassen ofzo, dan moest ik hem daarvoor wakker maken, want ik kwam echt niet overeind... Verder kon ik overdag prima zelf alles doen, zoals drinken pakken, naar de wc gaan enzo. Ik moest alleen niet gaan liggen, gewoon rechtop op de bank blijven zitten en tv kijken of rondjes lopen door het huis om even niet aan de pijn te denken.

Ik heb mijn prothesen ook dual plane, misschien dat dat verschil maakt met op de spier, maar dat weet ik niet.

Hoi groen,

Ik heb ze voor de spier en bij mij gaat het veel makkelijker, dag van de operatie vrijwel geen pijn gehad. De dag erna was even flink pittig, vooral met omhoog komen werd ik echt niet lekker maar het ging wel. De dag daarna was alweer een heel ander verhaal en nu 4 dagen po kan ik in principe alles wel ( wel nog een flinke druk op mijn borsten). Dat mag natuurlijk niet dus doe ik ook niet, maar ik geef puur even aan dat het qua gevoel wel gaat. Achter de spier en dual plane schijnt veel pittiger te zijn dus daar hangt het denk ik echt even vanaf. Groetjes

hey,

Ik ben nu 3 dagen PO, ik heb ze voor de spier en nauwelijks ergens last van.. (3x daags iboprufen pijnstilling neem ik wel nog braaf in, werkt ook onstekingsremmend)

Wat ik wel heb gedaan is, 4 weken voor de BV dagelijks veel buikspieroefingen ,zodat ik beter recht zou kunnen komen.

Mij help het in ieder geval en ik hoef mijn armen dan niet te gebruiken, scheelt ook weer..

Ik heb geloof ik de eerste 2 weken echt alleen maar lopen huilen

Kon helemaal niets. Nog geen glas drinken normaal leeg drinken. Kon niets pakken wat een meter buiten berijk lag. Niet zelf naar de wc douchen aankleden zitten liggen opstaan... niets.

Ik vond het vreselijk!

Ik had 24/7 hulp en had niet zonder gekund.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.