Ga naar inhoud

prothese voelen, ribbelig


Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

Even een vraagje.

Ik ben morgen 4 weken po en ik heb mijn (ronde) protheses dual plane. Ik had van mezelf echt heeeeeeel weinig borstweefsel....meer een velletje eigenlijk (zeker na 3 zwangerschappen).

Maar nu voel ik aan de zijkant en de onderkant van mijn beide borsten duidelijk de protheses zitten, ook een beetje ribbelig zeg maar. Aan de bovenkant en de binnenkant voel ik niets, maar daar zitten ze natuurlijk onder de spier.

Het voelt ook heel zacht, kan het zo induwen zeg maar.

Is dit normaal en gaat dit nog weg?

Ik denk wel dat ik ze altijd een beetje zal blijven voelen omdat ik bijna geen vetweefsel heb van mezelf en er alleen maar een velletje over de prothese heen zit, maar het voelt nu nog zo ribbelig.

Gr. Mikje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand?

Ik voel overigens niet de randen van de prothese, maar wel de prothese zelf. Misschien komt het wel omdat de spier de boel nog een beetje naar buiten en naar beneden drukt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel ze ook als ik rechtop sta! Maar het is maar een hele lichte ribbel die ik voel en ik kan het zo induwen....net alsof de prothese te zacht is ofzo. Maar ja...ben nog maar 4 weken po dus er kan nog van alles veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik voel en zie "ribbeltjes "overal nu! Ben geopereerd 13 jaar geleden en had ook weinig vel! Ze zitten wel BOVEN de spier! In begin zag je het enkel recht aan een borst...nu overal met afvallen! Voel, en zie het!!

heb je cohesive gel? Mijne zouden maar 80% gevulde prothese zijn, volgens mij met de huidige 100% gevulde prothese zou je de ribbeltjes niet meer moeten voelen off zien..maar om zeker te zijn, vraag ik het woensdag als ik op consult ga! ik laat je nog weten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het gelukkig niet, voel het alleen heel lichtjes. Het lijkt ook soms wat minder en soms weer wat erger.

Ik heb de cohesive I prostheses. Deze zijn al best heel zacht van zichzelf volgens mij maar of ze 100% gevuld zijn weet ik eigenlijk niet, dacht van wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je de mentor prothesen he?

Die zijn zover ik weet 100% gevuld!

Ook bij 100% gevulde prothesen kun je ribbels blijven voelen. Behalve bij Motiva prothesen.. wordt tenminste beweerd... Heb nog nergens gelezen dat het ook daadwerkelijk aangetoond is..

Je kunt altijd je prothesen gaan voelen, of je weinig of veel vel hebt... Uiteraard zul je het beter voelen als je weinig weefsel/vel hebt, dan wanneer je wat meer hebt. Ik heb mijn prothesen voor de spier, omdat ik ruim genoeg weefsel had van te voren. Ook ik voel aan de onderkant de protheseribbeltjes.... Dit is iets wat erbij hoort, denk ik... Er zijn heel veel meiden die dit hebben..

Vaak wordt het wel verteld tijdens een consult, dat die mogelijkheid bestaat, maar er is zo veel te vertellen tijdens een consult.. dat het er ook wel eens bij inschiet...

Het is dus 'normaal'.... En het went ;) In ieder geval voor jezelf.... Mijn partner voelt het uiteraard ook, maar hij heeft er geen problemen mee. Hij is, net als ik, heel blij dat ik dit gedaan heb en dat is belangrijker dan dat ik en hij, de prothese kunnen voelen :)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks BB!!

Gelukkig is het iets wat erbij hoort. De pc had me wel verteld dat ik mogelijk de randen van de prothese zou kunnen voelen aan de buitenkant, maar niet van de mogelijke ribbels. Ik voel de randen gelukkig niet en ik zie ze ook niet.

Het voelt ook heel zacht en je ziet er verder helemaal niets van...ik voel ze alleen.

En idd, de mentor rond cohesive I, moderate plus

Maar ja, accepteren maar dat dit erbij hoort. Manlief heeft er ook geen problemen mee, hij vindt ze al supermooi :3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Anoniempje,

Nee dat heb ik niet eigenlijk. Ik voel wel duidelijk mijn spier soms trekken onder mijn arm, in mijn oksel zeg maar. Zeker als ik iets te ver strek.

Gr. Mikje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Nog even een vraagje.....

Ik ben nu 6 weken po en ik heb vanacht voor het eerst zonder bh geslapen :-)

Nu merkte ik alleen dat als ik voorover buig en mijn armen laat hangen ik aan de zijkant echt enorme ribbels heb aan beide zijkanten. Het is ook heel erg zichtbaar als ik in de spiegel kijk. Ziet er echt heel lelijk uit. Het is net alsof de prostheses heel slap zijn. Gelukkig zie je er niets van als ik gewoon sta of lig.

Maar vind dit echt niet mooi. Is dit normaal??? Ik heb ze dual plane

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben jullie ook soms het gevoel dat je de prothessen voelt bewegen? Ik heb dat nu aan beide borsten. Vraag me af of het bij de herstel hoort?

ik voel dit ook als ik loop.. ik heb ergens gelezen dat dit normaal is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje....wat jammer dat dit erbij hoort... :-(

Ik had wel van de pc gehoord dat ik mogelijk de randen zou kunnen voelen omdat ik zo weinig weefsel heb van mezelf, had alleen niet gedacht dat ik de hele prothese zou voelen en zien als ik buk. Het is inderdaad net of er onzichtbare vingers op drukken, zijn hele diepe "deuken".

Maar ja....maar niet teveel bukken dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net nog een oud topic gevonden uit 2011 waar iemand dit ook goed beschrijft en waarbij een hoop meiden aangeven dit ook te hebben. Het komt gewoon omdat ik erg dun ben van boven en ook een dunne huid heb. Ik ga me dus geen zorgen maken. Ben nu 6 weken po en het kan nog veranderen/ verminderen volgens dit topic.

Ben eigenlijk nog benieuwd of mijn borsten nog erg gaan veranderen de komende weken, weet iemand dit? En wat kan er dan nog veranderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik ben ook erg slank, heb geen borstweefsel maar had geen rimpels in het begin. Het is wel verschenen na enkele jaren, eerst bij vooroverhangen (lekker sexy in bed). Later ook zichtbaar bij rechtstaan. Nu heb ik lekkende implantaten. Dus dat was misschien al een indicatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 years later...
Op 13-5-2013 om 19:30 zei Mikje:

Ik voel ze ook als ik rechtop sta! Maar het is maar een hele lichte ribbel die ik voel en ik kan het zo induwen....net alsof de prothese te zacht is ofzo. Maar ja...ben nog maar 4 weken po dus er kan nog van alles veranderen.

Hi @Mikje ik lees net je topic van een tijd geleden al :) mazr was dus opzoek naar dit soort symptonen omdat ik ze ook heb...:( ben zo ongerust.. ben nu bijna 7,5weken po

en voel ook langs de binnenkant van men borsten(en eigenlijk alleen links of veel meer) ook zo ribbelig en heel zacht alsof je kan induwen...

is dit echt normaal?? Ben al vanalles aant denken en ongerust...:(

grtjsss

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op 1-7-2018 om 20:14 zei Linaxxx:

Hi @Mikje ik lees net je topic van een tijd geleden al :) mazr was dus opzoek naar dit soort symptonen omdat ik ze ook heb...:( ben zo ongerust.. ben nu bijna 7,5weken po

en voel ook langs de binnenkant van men borsten(en eigenlijk alleen links of veel meer) ook zo ribbelig en heel zacht alsof je kan induwen...

is dit echt normaal?? Ben al vanalles aant denken en ongerust...:(

grtjsss

 

Als je twijfelt kan je altijd even langs je pc gaan. Ik heb dat ook gedaan toen ik dit voor het eerst voelde, maar die zei me toen dat dit normaal is omdat ik zo weinig bedekking heb aan de zijkanten. Als je een prothese in je hand vasthoudt, zie je ook dat hij een beetje rimpelt dus het is normaal dat je dit ook ziet onder een dunne huid. Inmiddels heb ik dit al 10 jaar dus ben nu wel overtuigd dat het niets is om je zorgen over te maken. 

 

@best_boobie Ik dacht/ hoopte ook dat Motiva de oplossing zou zijn voor rippling. Maar zie dit verhaal van een vrouw met Motiva ergonomix die hier na een jaar eveneens veel last van heeft: https://www.realself.com/review/finland-fi-breast-augmentation-finally-boobs-motiva-ergonomix-320cc-silicone#. Ik vrees dat als je een dunne huid hebt, dit onvermijdelijk is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎10‎-‎7‎-‎2018 om 20:24 zei Rosanna123:

 

Als je twijfelt kan je altijd even langs je pc gaan. Ik heb dat ook gedaan toen ik dit voor het eerst voelde, maar die zei me toen dat dit normaal is omdat ik zo weinig bedekking heb aan de zijkanten. Als je een prothese in je hand vasthoudt, zie je ook dat hij een beetje rimpelt dus het is normaal dat je dit ook ziet onder een dunne huid. Inmiddels heb ik dit al 10 jaar dus ben nu wel overtuigd dat het niets is om je zorgen over te maken. 

 

@best_boobie Ik dacht/ hoopte ook dat Motiva de oplossing zou zijn voor rippling. Maar zie dit verhaal van een vrouw met Motiva ergonomix die hier na een jaar eveneens veel last van heeft: https://www.realself.com/review/finland-fi-breast-augmentation-finally-boobs-motiva-ergonomix-320cc-silicone#. Ik vrees dat als je een dunne huid hebt, dit onvermijdelijk is..

Rimpeling is wel aan de bovenkant en zij heeft het implantaat (bij haar lengte en gewicht) niet onder de spier.. Dus ja, het kan wat rimpeling (kan bij elk implantaat maar de kans bij Motiva is het minst ivm de andere structuur van de gel) zijn die zij ziet, maar ik denk dat de kans ook bij haar minimaal geweest zou zijn dat het zichtbaar was, als ze het implantaat onder de spier zou hebben.. Is natuurlijk niet zeker, en ik wil het ook niet goed praten, maar hier had nog iets gedaan kunnen worden om het te voorkomen, snap je wat ik bedoel?

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.