Jump to content

1983 : 1 juli 2013 : Dr. Straten : kliniek Heyendael

Recommended Posts

Hoi allemaal, bij deze wil ik me graag even voorstellen, ik ben 29 jaar, moeder van twee kinderen. Ik twijfel over het wel of niet laten doen van een bv. Ik heb een aa cup en ben eigenlijk altijd al ontevreden geweest over de grootte van mijn borsten. Steeds als het net lijkt of ik het geaccepteerd heb, word ik er weer verdrietig over. Ik zou graag normale borsten willen, die passen bij mijn postuur. ik ben 1.58 en weeg 45 kg. Ik ben op consult geweest bij kliniek Heyendaal, dr. Straten, hij adviseert 280cc. dual plane. Ik wil er erg graag voor gaan, maar ik ben ook bang. Ik kom toch steeds verhalen tegen over een mogelijke relatie met allerlei ziekten. En ik wil natuurlijk wel nog lang en gezond kunnen leven met mijn kinderen. Daarnaast zie ik op tegen de herstelperiode. Ik werk in de bediening, zou ik dat weer kunnen doen na drie weken? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

DOEN!....klinkt raar maar DOEN

In de bediening is het een beetje afhankelijk van wat je moet uitserveren..(een kopje koffie is wat anders dan 6 borden eten)

Misschien kunnen ze er anders op je werk nog een weekje of 2 rekening mee houden dat jij achter de bar staat ipv uitserveert.

Het is een paar weken rekening houden met...en vervolgens een leven lang plezier van.

Succes met je beslissing.

Groetjes Ik

Hoi 1983,

Je verhaal spreekt me erg aan.

Ik ben 29 en heb een zoontje van 16 maanden. Ik heb 10 jaar lang het welles - niettes spelletje met mezelf gespeeld. Elke keer stond ik weer op hetzelfde punt en kon allerlei redenen opnoemen waarom ik dit niet moest doen, die jij noemt is er 1 van. Nu ik dan eindelijk de knoop heb door gehakt weet ik pas hoe vermoeiend dit is geweest. 10 jaar lang ongelukkig geweest met mijn lichaam, het is nu tijd voor mij om dit achter me te laten en weer te gaan leven. Ik kan dadelijk weer genieten van naar het zwembad gaan met mijn zoon, zonder me druk te maken als ik een bikini aan moet.

Er zullen altijd redenen zijn om het niet te doen, aan elke operatie zijn risico's verbonden. Dat is over 10 jaar nog steeds zo. Ik hoop voor je dat je voor jezelf een snel beslissing kunt nemen, accepteren of opereren. Nu ik dan eindelijk zo ver ben weet ik het: dit is een lange en onnodige strijd geweest.

( tis haast een boek geworden... ) hoop dat jer wat aan hebt. Succes met je besluit.

Gr. Miss Jones

hey hey,

ik nu jaren verder zonder borstvergroting, ben ook weer aan het twijfelen, wellicht is de hydrogel iets wat je kan helpen, ik twijfel niet over een borstvergroting met silliconen, daar ben ik voor mezelf wel uit, dat doe ik niet, ik twijfel nu weeer over borstvergroting met de hydrogelproyhese... wel of niet... en ik zeg bij twijfel over wat dan ook niet doen, bij twijfel nooit doen dat geld voor alles toch...als jij je goed voelt bij je keuze en je staat er 100 % achter dan pas doen, of dat dan silliconen of hydrogel is maakt niet uit als jij maar echt achter je keuze staat...

veel succes

Heel erg bedankt voor jullie reacties, ik vind het nog steeds een moeilijke beslissing, maar denk dat ik het wel ga doen. MissJones, ik vind het knap dat je nu een beslissing hebt kunnen nemen, maar wat heeft nou bij jou uiteindelijk de doorslag gegeven?

Waren jullie ook zo bang? En hoe gingen jullie daarmee om?

Hoi 1983, je wil na drie weken weer gaan werken en krijg dual plane plaatsing? Weinig kans. Waarom dual plane? Ben je erg mager? Anders proberen om voor de spier te laten plaatsen. Maar dan wel een arts zoeken die daar ook de voorkeur voor heeft. Voor de spier geeft alleen maar voordelen, veel sneller herstel, bijna geen pijn en een veel natuurlijk uiterlijk. Het probleem is dat de pc altijd een voorkeur heeft voor de plaatsing en je dit ook zal willen aanpraten. Zelfs als je weinig weefsel heb zijn er nog protheses met een plattere bovenkant die toch voor de spier geplaatst kan worden. Succes met je keuze. X Co.

Hoi 1983,

Ik loop ook al jaren met het idee rond en heb een paar x gezegd dat ik ooit nog wel een keer een BV zou laten doen maar dat was meer een grote mond dan dat ik er echt iets mee deed.

Mijn man heeft een paar weken geleden wat informatie opgezocht en toen begon het eigenlijk wel te kriebelen. Alles is nu eigenlijk heel snel gegaan, ik heb de telefoon gepakt, afspraak gemaakt voor een consult en 24 mei ben ik aan de beurt. Ik heb eigenlijk niet eens heel diep nagedacht of ik het wel echt wilde maar nu de afspraak staat kan ik eigenlijk niet wachten.

Nog nooit 1 fatsoenlijke bh of bikini kunnen kopen, altijd maar die rotte vullingen erin. Kledingstukken of mooie jurkjes die ik aan wil maar die niet mooi staan omdat er geen "tiet" in zit, ik zie alleen nog maar voordelen.

Ik ben 32 jaar en moeder van 4 kids. Daar is het voor ons mee klaar dus tijd om nu weer een beetje te vrouw te worden, ik wil borsten.

Ik ben nog wel heel erg bezig met wat de mensen om mij heen er van vinden, ik vertel het tegen niemand maar ik heb zelf altijd het idee dat iedereen weet dat ik niks heb dus dat het straks mega opvalt als ik wel ineens borsten heb...Maar dat is dan ook nog echt het enige wat in mijn hoofd speelt, laat die (hopelijk) mooie boobs maar komen. Ik denk dat ik straks een veel blijere vrouw ben!

Hoi 1983,

Ben zelf 34 jaar en heb 2 prachtige kids , ben altijd wel tevreden geweest over m'n borsten . Waren niet groot maar mooi maar na 2 zwangerschappen bleef er weinig van over , droeg altijd push ups , altijd weer n drama met bikini's passen en elk jaar weer twijfelde ik over een bv maar zette t nooit door tot vorig jaar april , ben 2 consults afgegaan , getwijfeld en toch weer niet gedaan en nu werd t weer tijd voor een nw. Bikini en toen zelfs een 75a niet mooi aansloot meteen weer op speurtocht gegaan naar n goede pc die voor de spier plaatst en zo gezegd zo gedaan , 3 weken terug m'n consult gehad en afgelopen donderdag m'n operatie !

Heb nog pijn en voelt nog hard maar t idee geen gevulde bikini's of push ups meer te hoeven aanschaffen maakt t draaglijk !

S6 met je keuze maar onlangs je twijfelt zou ik t niet doen , aks je er aan toe bent merk je t vanzelf .

Xxx

Beste littleboobs en marlie34,

Jullie verhalen steunen me heel erg, vooral ook omdat jullie ook kinderen hebben en toch ook deze keuze hebben gemaakt. Ik heb namelijk altijd de neiging me schuldig te voelen tegenover de kinderen omdat ik toch een aantal weken niet veel zal kunnen doen, dat vind ik dan zielig. Van de andere kant denk ik van na die weken ben ik vast een gelukkiger mens en daar hebben we allemaal wat aan. Hoe kijken jullie tegen het herstel aan. Moeten jullie ook weer gaan werken? En na hoeveel weken?

Hoi 1983, ik kan me heel goed vinden in jou verhaal, ben zelf mama van 2 kindjes, 33 jaar en ben 1m62 en weeg 50 kg, ik draag ook contant push up bhs omdat het anders gewoon een ramp is, maar zelfs met is het soms een ramp, had hier een bloesje aan met poefmouwen en wat uitgesneden maar dat trok gewoon op niets, zelfs met een andere push up was het juist hetzelfde, en dan heb je zoiets va grrrr waarom kunnen die nu niet wat groter zijn, onlangs een bloesje gekocht 2dehands, kan het gewoon niet dragen omdat ik het vanboven nie kan vullen, ik heb jaren met het idee gelopen om een bv te doen maar nu begint het toch weer serieus de kop op te steken, ik ben nu van plan om eerst de nodige centjes te sparen en dan verder te zien, ik heb wel uitgemaakt voor mezelf om tegen niemand iets te zeggen, dus op mijn werk zou ik het willen in mijn verlof doen, zo moet ik tegen niemand iets zeggen. Ik hoop dat je eruitkomt en veel succes met je beslissing!

Ik wil het op mijn werk ook niet zeggen. De werkkleding verhult het denk ik ook wel. En nu draag ik altijd push up, dus niemand weet hoe klein ze eigenlijk zijn, dus ik denk dat het niet op gaat vallen. Ik vraag me alleen wel af hoe ik het op moet lossen als ik nog klachten heb. Ik heb drie weken vakantie en werk in de bediening.

Ik wil het op mijn werk ook niet zeggen. De werkkleding verhult het denk ik ook wel. En nu draag ik altijd push up, dus niemand weet hoe klein ze eigenlijk zijn, dus ik denk dat het niet op gaat vallen. Ik vraag me alleen wel af hoe ik het op moet lossen als ik nog klachten heb. Ik heb drie weken vakantie en werk in de bediening.

Ik denk ook dat het herstel afhankelijk is van hoe je de bv laat doen, voor de spier of dual plane, het gaat vlotter als je het voor de spier laat doen, maar dan moet je ook naar een pc gaan die daar voorstander van is. Ik heb hier al hele goeie verhalen gehoord van dr demeyere van gent, dus ik denk als ik er voor ga ik al weet naar wie ik ga!

hey ,

ik ben ook mama van 2 kindjes 4 en 5 jaar . Ben 29 april geopereerd . borstlift met prothese achter de spier rechts 300 cc en links 325 cc. Heb ook lang zo aan het twijfelen geweest over het wel en niet doen . Kan je één ding zeggen " ga ervoor al je hetzelf wil " .

En je kindjes dat gaat allemaal wel mee door . zie dat je opvang kan regelen en een beetje hulp . Makkelijk is het niet als je kinderen hebt maar lukt echt allemaal . Heb er zelf ook twee en buiten twee personen kan ik op niemand rekenen .

heb er geen moment spijt van dat ik het uiteindelijk gedaan heb , het enige wat ik me afvraag is " waarom heb ik zolang gewacht " . Vandaag een nieuwe bh gaan kopen is een 75 d geworden en voel me eigenlijk op en top een vrouw , terwijl ik me vroeger schaamde en bijna niets durfde aan te trekken .

Het doet pijn maar het is echt de moeite waard ...

Hoe ging het met je herstel Vanessa1983? Wat kon je bijvoorbeeld weer na 3weken? En hoe gaat het met werken?

En bij anderen die dual plane hebben gehad?

Ik denk dat ik nog niet helemaal door heb hoe lastig het is a;s het achter de rug is maar neem 1 week vrij van mijn kantoorbaan, is 10 dagen met weekend erbij en hoop dat ik dan wel weer daar kan werken. Qua bediening zeg ik maar zeker een week of 3 af en hopelijk kan ik met wk 4 weer borden uitserveren. Ik ga het daar met de fysio wel over hebben want de consulente gaf a; aan dat hij tips kan geven hoe je je arm dan het beste kan belasten....worden gewoon 2 bordjes in plaats van 4 haha

Oh en ik wil tegen mijn werkgevers ook niks zeggen. Tot nu toe weet alleen mijn moeder, man en vriendin het.

Werk in de mannenwereld dus ben wel bang voor reacties van hun kant...dat is nog het enigste wat me zorgen baart ook al weet ik dat het mijn keus is en bla bla.

Het idee dat er achter mijn rug om plastic fantastic gezegd word (dat haal ik me dan in mn hoofd) vind ik vervelend ookal weet ik dat ik er schijt aan moet hebben

Hoe ging het met je herstel Vanessa1983? Wat kon je bijvoorbeeld weer na 3weken? En hoe gaat het met werken?

En bij anderen die dual plane hebben gehad?

hey ,

ik ben nu een week po . voorlopig kan ik nog niet veel . vandaag mogen de draadjes eruit ...

spierpijn heb je wel en in je armen , heb ook twee kinderen en is een hele opgave om ze smorgens klaar te hebben voor school . Met de auto rijden lukt me ook nog niet . neem toch nog om de drie u een pijnstiller terwijl ik eigenlijk niet kleinzerig ben . ( heb een kunstheup en schouder ) maar ik merk al wel beterschap ...

De buitenwereld zal het echt niet zo snel opvallen, zeker niet als je nu veel push up draagt. Of je moet echt extreem grote boobies krijgen. Bij mij is het nog niemand opgevallen. Het valt zelfs op, omdat je er zelf heel erg mee bezig bent, een ander niet. Ik heb ze nu twee maanden en heb het ook niemand verteld, alleen mijn man, moeder en een vriendin. Ik heb echt al strakke shirtjes aangehad en nog nooit iets gehoord. Het valt mensen echt niet op.

Hoi ,

Ik ben gister weer een dag gaan werken , na 5 dagen dus en t viel me vies tegen . Je moet er ook vanuit gaan dat je herstel met dual plane langer duurt dan voor de spier . Ik ben morgen 1 week po en had t herstel echt onderschat , kan nog steeds niet zonder pijnstilling en ook voel ik me echt schuldig over t feit dat ik 3000 euro uitgegeven heb wat ik misschien aan de kinderen had moeten besteden maar m'n man zegt dan weer dat de kids er niks door tekort komen en we gaan ook gewoon nog op vakantie enzo en hij was t gezeur zo zat van mij elke x over die legen bh's en bikini's Hahah .maar nogmaals onderschat t herstel niet , helemaal niet met 2 kids en dual plane plaatsing en als je te erg twijfelt wacht dan tot je zekerder bent van je beslissing want t is niet zomaar iets.

Veel s6 met je besluit Xxx

Hoi, ik ben ook een moeder met twee kinderen. Mijn zoon is 6 en mijn dochtertje is bijna 2 jaar.

Vanaf mijn pubertijd was ik al ontevreden over mijn borsten ( mijn vriendinnen hadden altijd leuke bh's en ik van die .....)

Nooit verteld aan iemand dat ik ontevreden was. Zelfs niet tegen mijn man in het begin.

Toevallig kwam het aan het begin het jaar te sprake bij een vriendin en toen ben ik eens op internet gaan kijken voor informatie.

Ik kwam toen uit op dit forum en na veel te hebben gelezen en het met mijn man besproken eindelijk de knoop door gehakt.

Afgelopen 3 mei ben ik geopereerd en ik ben zo BLIJ !!!! Had het echt eerder moeten doen.

Ik heb de prothese dual plane laten plaatsen ivm mijn cup a.

Mijn herstel verloopt heel goed, overdag al bijna pijnvrij alleen s nachts nog wat pijn.

Mijn man heeft een week vrij genomen en volgende week ga ik weer werken. En met de kinderen gaat het ook goed, zelfs mijn kleine meid snapt dat mama haar nu niet kan tillen. En mijn zoon helpt me met kleine dingetjes.

Ik wens je veel succes met je keuze, maar ik zou zeggen DOEN !!!

Groetjes

Bedankt voor jullie reacties. Ze sterken mij in het nemen van mijn beslissing, want ik denk namelijk dat ik het ga doen. Het zal wel mijn hele zomervakantie in beslag nemen, maar als ik jullie zo hoor is dat het wel waard, net als de pijn trouwens.

Het is voor iedereen weer anders. Ik heb zo goed als geen pijn gehad. Natuurlijk wel wat klachtjes maar niet noemens waardig. Na 5 dagen fluitend naar me werk gegaan. Maar ze hebben wel gelijk, onderschat het niet.

Hallo allemaal, na lang twijfelen gisteren de knoop doorgehakt en een afspraak gemaakt voor 1 juli. Eind april op consult geweest bij dr. Straten, ik ging weg met een goed gevoel. Daarna nog getwijfeld vooral omdat ik bang ben voor complicaties of om ziek te worden. Ik heb nu 70 aa en ik zou graag op een b of c uit willen komen. Ik krijg 260 cc. Anatomisch van Mentor dual plane.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips. Ook ben ik benieuwd naar het herstel, ik heb twee kleine kinderen en moet na drie weken weer aan het werk in de bediening.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.