Ga naar inhoud

Wat vertel ik de kinderen?


Pickwickje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Klein inleidinkje:

Ik ben moeder van 2 meisjes; eentje van 7 en eentje van 10. Ik voed de dametjes op met het idee en gevoel dat ze "oke zijn zoals ze zijn" en dat het innerlijk belangrijker is dan het uiterlijk...dat je mensen niet mag beoordelen op hun uiterlijk; dat ze mooi zijn; dat ze uniek zijn enz enz...

Ik vond het dan ook best lastig wat ik hen moest gaan zeggen toen ik besloten had om een borstvergroting te laten doen. De eerste reactie van mijn oudste dochter was dan ook: "Nou mam, je moet toch gewoon tevreden zijn met jezelf!" :11: Dat was een koekje van eigen deeg...

Juist ook omdat mijn oudste dochter van 10 nu bezig is met borstjes krijgen vond ik mijn beslissing voor een BV erg lastig. Welk idee geef je je kind (en vooral dochter) mee? Gaat zij straks niet denken dat ze te kleine borsten heeft? Ben ik dan straks "schuldig" aan een negatief zelfbeeld? :23:

Misschien denken sommigen van jullie"Waar maak je je druk om?" maar that's me. Ik voed bewust op en denk graag na over dit soort dingen.

Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen hoor :35: . Ik heb het de dametjes verteld. Uitgelegd dat door de 2 zwangerschappen, de borstvoeding en door 10 kilo af te vallen mijn borsten helemaal leeg waren geworden en dat mama daar best verdrietig van werd. Door het zo open te bespreken heb ik de kinderen betrokken bij mijn keuze en bij de verandering van mijn lichaam. Wij douchen best vaak samen en een dag voor de operatie stonden we weer met z'n drietjes onder de douche en hebben ze "afscheid" genomen van mijn "theezakjes".

Na de operatie waren ze heel lief en zorgzaam voor me. En nu alles weer goed gaat zijn ze heel trots op mij en worden de vóór en nafoto's hilarisch bekeken. Ze liggen echt samen in een deuk als ze de vóórfoto's bekijken en zeggen dan: "Mam, ik snap wel dat je het gedaan hebt hoor!" :57:

Hoe gaat dat bij jullie? Wat en hoe hebben jullie het verteld? Denken jullie dat er verschil zit tussen meisjes en jongetjes? (qua vertellen) Ik ben benieuwd naar jullie verhalen en ideeën hierover!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Pickwick,

ik vind dat je dat erg goed hebt aangepakt! :35: Je kan toch verdrietig/ongelukkig zijn met je borsten en als je er dan wat aan kunt laten doen is dat alleen maar fijn.. Maar dat je ook gelukkig kunt zijn met kleine borsten. Ja goed aangepakt hoor!!!

Mijn mening dan he haha..

Ik ben er ook heel open over geweest. Ook ik douche nog wel eens sporadisch met mijn zoon en zon ook topless in de zomervakantie. Wij zijn heel open in zulke dingen.

Dus hij weet waarover ik het heb. Hij zei zelf na de vakantie dat mams "hangtieten" heeft gekregen. Hahaha...

Hij was er zo vol van dat ik er wat aan liet doen ( toen had ik er alleen nog maar over gepraat zeg maar) dat hij het ook tegen een vriendje (waar diens moeder weer bij stond <_< )vertelde. Dus toen heb ik wel gezegt dat niet iedereen dat hoeft te weten. :140:

En ook nu over de operatie zijn we heel open. Vind ik zelf wel erg fijn maar goed,hij wordt begin volgende maand alweer 12 (tjee wat gaat de tijd snel! :144:) dat scheeld wel denk ik wel,de leeftijd van je kind(eren). Hoe en wat je verteld.

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de leeftijd scheelt inderdaad!

Oja, ik heb mijn meiden ook echt op het hart gedrukt dat elke maat goed is....zolang ze nog geen kindjes hebben gekregen. Dat of hun borsten nu groot of klein worden straks, alles goed is..... :1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen kinderen maar vind het wel een leuke en open manier hoe jullie het verteld hebben. Gewoon er over praten enzo. Ik zal mijn kinderen het later niet vertellen denk ik.. Omdat ik ze idd ook op wil voeden als 'ze moeten je nemen zoals je bent'. En ik ben zelf ook zo van 'als iemand me niet mag jammer dan, ik ben wie ik ben' en zelf heb ik ze ook laten vergroten. Maar ik hoef gelukkig die keus nu nog niet te maken. :rolleyes: Misschien vertel ik het later juist wel, zodat ze het als 'normaal' beschouwen en er juist geen vragen over stellen. Dan weten ze niet beter :106:

Wel genant als je zoon zo iets zegt waar een andere moeder bij staat haha. :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha nee hoor Excella,was niet genant. Ik ben eigenlijk heel open over die dingen. klopt ook weer niet want over mijn bv ben ik heel gesloten. :wacko: kan je het nog volgen?! hahaha..

thnx en gelijk heb je,komt tijd komt raad,wie weet hoe de tijd dan is,of jouw gevoel.. en hoe zijn je kids...

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit vind ik een heel lastig onderwerp, aangezien ik hier zelf mijn hele leven al mee worstel. ik geniet heel erg van mijn kids, geef veel complimentjes en ik ga ervanuit dat ze tot nu beter in hun vel zitten dan ik op die leeftijd, ik ga het hun niet vertellen vantevoren, ze komen er vanzelf wel achter. dat is nu nog mijn idee

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat is best een lastige want mijn kindjes zijn 3 en 5, bijna 6.... ik sluit mij op dit moment aan bij Kaat. Ik kan er ook nog wel even over nadenken gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat zei ik toch al; de leeftijd van de kids speelt zeker een rol!

kleine kids hoef je vlgens mij nix te vertellen of uit te leggen; hooguit dat mama's borst(jes) zeer doen haha...

maar eentje van bijna 12 (maar ook zeker jongere dus 9 of 10 ofzo maar dat ligt ook weer aan het kind),tja das andere koek haha..

Link naar reactie
Delen op andere sites

dochtertjelief is echt niet op haar achterhoofd gevallen, die valt het op dat ik vaker op het bf zit. dan vraagt ze wat ik aan het doen ben. ik antwoord dan dat het een pagina is over borsten. ze vraagt dan niet verder, dus laat ik het daarbij. ik zal haar straks wel simpelweg uitleggen hoe de vorm is veranderd in de loop van de tijd en dat ik daardoor niet tevreden was, maar maak er niet veel woorden aan vuil. dat kan later ook nog altijd als kleine mevrouw zelf borsjes krijgt en evt. kampt met schaamte (hopelijk gebeurt dit niet). ik probeer in ieder geval niet te benadrukken dat het de normaalste zaak van de wereld is, om iets aan je lijf te laten veranderen als je simpelweg ontevreden bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook besloten me zoons het te vertellen,me dochter is te jong nog hahaha

ik moest het wel vertellen want het is straks enorm goed te zien,dus verbergen kan ik het niet,zoiezo gaan we 2x per jaar richting spanje en portugal en dan kan ik dit niet verbergen,me jongens vonden het maar onzin,ze vinden met als moeke er goed uitzien,dus ik denk dat ene jongen wel zeker anders kan reageren

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha ja gelukkig zijn ze ook niet allemaal hetzelfde natuurlijk

zou saai zijn ook denk ik

ja mischien als ze ouder zijn,dat ze dan weer heel anders reageren

had het liever niet willen vertellen,maar je moet wel,zoiets kan je niet geheim houden

verschil is straks te groot en de vakantie,s loop ik niet in dikke trui :108:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moontje, je zoons zullen het toch niet alleen op vakantie merken?? Na je operatie zal je een tijdje uit de roulatie zijn en dan gaan ze toch anders ook vragen stellen? Zien ze jou door het jaar heen nooit in je blootje?

Ik denk dat er inderdaad verschil tussen zoons of dochters zit. Ik denk dat het bij meisjes hun eigen zelfbeeld kan beinvoeden. Bij jongens minder of niet. Die zullen het eerder ter kennisgeving aannemen en denken "Boeien"... :100:

Of zit ik er naast?

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.