Jump to content

Nederland of Belgie

Recommended Posts

Een paar dagen geleden heb ik me aangemeld. Dat er een BV komt is zeker en voordat ik me aanmeldde stond ik op het punt om een afspraak te maken voor consult bij ACCZ, maar daar heb ik te veel ellende over gelezen, dus dat durf ik niet meer. Verder zit er een kliniek in Rozendaal, 2O minuten rijden voor mij, maar die is erg duur. Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten, maar 3OOO of 55OO vind ik wel een heel groot verschil. Nu lees ik veel over dr. dr Meyere; iedereen lijkt superpositief, maar het is wel 2,5 uur rijden voor mij. Dus dan is de eerste vraag al; hoe vaak moet je - mits er geen complicaties zijn - die kant op? Consult, operatie, controles?

Andere optie die geopperd werd door administrator BB was Straten in Nijmegen, maar ook daar een vreemde gang van zaken met ene Diana die de consults doet, voelt ook niet prettig. Tja, ben zeker niet de makkelijkste hoor!

Is er in Gent overigens een lange wachttijd? En zijn er hier mensen die hier zijn geopereerd, zodat ik foto's kan bekijken?

Tot slot ben ik heel benieuwd hoe het met het herstel gaat. Mijn 2 kinderen zijn met keizersnedes geboren en daar heb ik totaal geen last van gehad, ik ben geen pieperd, maar vind dit wel eng hoor omdat je zoveel verschillende verhalen leest. Ook ben ik benieuwd naar de ervaringen van andere moeders. Ik heb 2 jonge kinderen 4 en 1 jaar. Over mijn werk maak ik me geen zorgen; ik heb een kantoorbaan en binnen 1 tot 2 weken kan ik wel weer aan het werk, maar de zorg van mijn kinderen gaat gewoon door. Mijn vriend kan best een week, misschien 2 vrijnemen, maar dan houdt het wel op. Hoe snel konden jullie de zorg voor jullie kinderen weer helemaal oppakken.

Al met al aardig wat vragen! Ik kijk uit naar de reacties!

X

Over 1 vraag van jou kan ik nog wel iets vertellen.

Bij de Meyere is geen lange wachttijd. Je hoeft maar 1 keer op consult en dan weet je ook waar je aantoe bent... Tenzij je zo groot mogelijk wilt maar wel nog natuurlijk. Dan is het moeilijk te zeggen wat er in gaat komen van prothesen.

Een paar weken later kun je meestal al geopereerd worden (bij mij was het 3 weken na consult volgens mij)

Heb hier ook gelezen van een meid die via email haar consulten heeft gehad en foto's had meegenomen van wat ze graag wilde op de dag van de operatie. Zij wilde zo groot mogelijk wat er nog natuurlijk uit zou zien.

Het is natuurlijk een hele stap om het zo te doen haha, ik weet ook niet of ik dat gedurfd zou hebben, maar iedereen komt enthousiast terug van hem, dus....

Maar het is het waard om er eens naartoe te rijden en het consult te doen. Het kost wel 30 euro, maar dat wordt verrekend met het bv-bedrag van 3000 euro.

xx BB

Nou dan maak ik wel reclame hi hi. Hoi Borstnieuwgierig, welkom op dit zeer verslavende forum! Ik heb inmiddels 8 weken mijn nieuwe boobies van Dr. de Meyere en zeer tevreden over hem. Zijn voorkeur (en mijn) is om voor de borstspier te opereren. Dit heeft alleen maar voordelen. Veel sneller herstel, zo goed als geen pijn en een natuurlijk resultaat. Verder mag je na de operatie al zo goed als alles. Dr. de Meyere heeft 1 wil: 4 weken je ellebogen niet hoger houden dan je schouders. Nou dar is goed te doen. Ik heb ook twee Kindjes en moest deze gelijk weer kunnen optillen. Lees mijn verslag maar eens. Kosten 3000 euro al inclusief. Dus ook de kliniek bh die je aankrijg en 4 weken moet dragen overdag. 2 weken snachts. Nou wil je meer info, geef maar een gil. O ja i ben er ook twee keer geweest. 1 x consult en de operatie. Je mag zelf de draadjes eruit halen.

groetjes Corine

Ik zei tegen hem dat er nogal wat op het internet stond van hem. Moest hij lachen. Ja, ik hoor wel eens zowat. hahaha

17 april ben ik op consult geweest en ik kan morgen geopereerd worden.

Maar hij doet bepaalde dagen van de week operen en de komende weken zijn er ook veel feestdagen. Ik wou eerst graag volgende week maar ivm hemeldag bv hebben zij ook brugdagen qua verlof. Dat zal er misschien ook voor zorgen dat het wat meer doorschuift nu?

Ik snap je wel hoor met dat van Straten.. Bij beaucare is dat bijvoorbeeld ook zo. Je hebt het consult met iemand anders en de dokter zie je net voor de operatie. Ik heb meteen afgebeld toen ik dat hoorde. Je wilt een goed gevoel hebben bij degene die je gaat opereren toch! Ook hoor je bij die grotere klinieken (vaker goedkoper zoals wellness/ beaucare/ accz) dat het contact moeizamer gaat meiden worden afgescheept bij vragen of problemen. Het komt allemaal heel onpersoonlijk over. Zo heb ik het in ieder geval ervaren. Natuurlijk zijn er zat meiden die helemaal super tevreden naar huis gaan. Voor mij was het iig een gevoel dat zei uhmmmm NEE!

Herstel: Is natuurlijk persoonlijk en afhankelijk van hoe de protheses worden geplaatst. Voor de spier/ tussen de spier (dual plane) of achter de spier.

Voor de spier is het minst pijnlijk en herstelt het snelst. Bij plaatsen voor de spier mag je ook alles na de operatie behalve sporten en je ellogen hoger dan je schouders omhoog doen.

Dan kun je bv je kids gewoon optillen. De Meyere plaatst bijna alvoor voor de spier.

Je kunt rechtsboven in het zoekbalkje alles zoeken op het forum. Als je bv dual plane intoetst vind je daar ook alles over net zoals je op alles makkelijk kunt zoeken.

Succes met alles uit te pluizen :)

Ik zou zeker in BE gaan :-) Ik ben zelf Nederlandse en ben eerst bij Van der Weij in Oosterbeek/Amsterdam geweest, maar ben uiteindelijk voor een tweede consult naar Plovier in Brussel gegaan en heb daar ook mijn operatie laten doen. Het scheelde me 1600 euro, dat vond ik toch wel de moeite waard! Ik ben erg tevreden over Plovier en hoor inderdaad overal goede verhalen over Demeyere, dus ik zou zeker voor dat grote prijsverschil naar BE gaan :-)

Bedankt voor alle reacties, leuk zo'n actief forum!

@Corine: ik had jou al toegevoegd als vriend want ik zag dat je ook door Demeyere bent geholpen en je hebt PRACHTIGE borsten! Ik wil graag met meerdere mensen in contact komen die door hem geholpen zijn en kijken naar zijn resultaten. Dus bedankt dat je mijn uitnodiging hebt geaccepteerd. Ik heb me ook al wat ingelezen over op of achter de spier. Het heeft allebei zijn voor-en nadelen begrijp ik al, maar daar laat ik me graag in adviseren, geen idee of ik genoeg weefsel heb...

@Veroo: dus jij wordt morgen geopereerd? Héél veel succes morgen en je krijgt vast een prachtig resultaat! Ik lees graag jouw ervaringen! De term dual plane is weer nieuw voor mij, dus daar ga ik zo eens ff naar kijken..

Ik had 70B en heb 390cc anatomisch gekregen, dus zal naar een D of E gaan, als het goed is :-) Ik ben nu 8 dagen PO, maar moet mijn BH 2 weken dag en nacht en zelfs tijdens het douchen dragen zodat de prothesen niet gaan kantelen, dus ik heb mijn nieuwe boobies nog niet kunnen zien... Over 6 dagen mag ik douchen zonder BH en gaan de hechtingen eruit, dus dan zal ik het resultaat goed kunnen zien :-)

Ik heb inderdaad nog geen foto's online staan, maar ik ben er inmiddels achter hoe ik die moet toevoegen. Nu alleen nog uitzoeken hoe ik ze voor alleen vrienden zichtbaar maak en dan ga ik ze erop zetten :-)

Ik ben door dr Straten geopereerd in Nijmegen bijna 2 weken geleden. Ik kan ook alleen maar vol lof over deze PC praten. Ik ben er echt super blij mee en het is een kundig man! Als je niet bij diana op consult wil, kan je ook gelijk bij hem terecht!

Groetjes

Ha dames,

Ik zit ook met deze twijfel, NL of BE? Het scheelt echt zoveel in prijs.. Hoe kan dat?? Want voor die 1400 euro verschil wil ik wel naar Belgie rijden.

Mijn grootste twijfel is hoe dat zit met verzekering. Het staat me bij dat klinieken in belgie niet helemaal jofel zijn maar als ik dit hier lees valt het dus wel mee.. Maar weet iemand hoe dat met het verschil in prijs zit en verzekering?

Groetjes!

België werkt vaak met privé klinieken waar maar 1 arts werk, 1 anasethist en een paar zusters. Dat scheelt al wat. Dan zijn de gebouwen in België ook veel goedkoper (heb ik me laten vertellen hoor). En wat denk je van de reclame die bijvoorbeeld de "bekende" klinieken maken? De tv reclames en sponseringen van tv programma's. Wie zal dat moeten betalen? In België mogen ze ook geen reclame maken. En de salarissen liggen ook lager. Te samen een verschil van zo'n 1400 euro, Ha Ha. En wie weet wat ik nog ben vergeten.....

Groetjes Corine

Thnx voor je antwoorden!

Ben nu aan het balen van mijn nog-niet-eens-geplande-operatie. Ik kan alleen op 22 of 23 juli ivm herstelperiode maar laten nou dan net alle klinieken met zomervakantie zijn :(

Weet iemand bij welke instantie je kunt aankloppen als er iets fout is gegaan en je bent in Belgie geopereerd?? De consumentenbond waarschuwt dat de verschillende instanties inNederland alleen kunnen optreden als je in nl bent geopereerd? Daar de prijzen in belgie een stuk voordeliger zijn zit ik erover te denken om daar een consult aan te vragen maar ik wil wel graag weten of ik me tot iemand kan wenden als er na de eventuele operatie "meningsverschillen" zijn?

Weet iemand bij welke instantie je kunt aankloppen als er iets fout is gegaan en je bent in Belgie geopereerd?? De consumentenbond waarschuwt dat de verschillende instanties inNederland alleen kunnen optreden als je in nl bent geopereerd? Daar de prijzen in belgie een stuk voordeliger zijn zit ik erover te denken om daar een consult aan te vragen maar ik wil wel graag weten of ik me tot iemand kan wenden als er na de eventuele operatie "meningsverschillen" zijn?

Mijn bericht kwam ergens middenin het verhaal ipv onderaan?

• 10 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.