Jump to content

Babsy84 : 4 juli 2013 : Dr. Moojen - Zaal : Velthuis Kliniek

Recommended Posts

Hi meiden,

Ik ben Babsy84 mama van twee hele lieve jongens van 1 & 3. Ondanks dat ik ze voor geen goud zou willen missen heb ik wel mijn borsten opgeofferd. Voor mijn zwangerschappen had ik een mooie, volle en rechtstaande B cup. Inmiddels heb ik er een lege B cup voor teruggekregen en ben ik al meer dan 6 maanden aan het twijfelen of ik een bv zal ondergaan. De grootste reden dat ik twijfel is dat ik 3x per week aan Bootcamp doe en soms wel 150 push up's per les doe. Tijdens een consult wat ik bij de Bergman clinics heb gehad, is aangegeven gezien het gebrek aan weefsel dat een dual plain bv het mooiste staat. Echter betekend dat wel dat mijn sport zal moeten opgeven,omdat ik nooit geen push up's of andere oefingen die mijn borstspier belasten mag doen. Liever doe ik dat niet, omdat ik bang ben dan aan te komen en dat wil ik uiteraard voorkomen.

Op dit forum hoop ik dan ook andere meiden te spreken die in hetzelfde schuitje zitten en mogelijk wel een bv te hebben ondergaan en toch nog fanatiek sporten. Want elke dag dat ik in de spiegel kijk en mijn slappe jongens ;-) zie, wordt ik er erg ongelukkig en onzeker van.

Dus hebben jullie nog tips & tricks of adviezen mbt tot een pc, dan hoor ik dit uiteraard graag!!!

Groetjes Babsy84

Hoi, welkom hier op het forum.

Tja dat is een dilemma. Er zijn gelukkig wel heel veel andere sporten waarbij je je kunt uitleven, in conditie kan blijven, op gewicht kan blijven zonder dat je je borstspier zo intensief gebruikt.

Ikzelf loop hard en ga regelmatig naar de sportschool om groepslessen te volgen. Ook heel lekker. Er zijn hier heel veel meiden die intensief sporten dus ik denk dat je genoeg info kan krijgen hier om zo een weliverwogen beslissing te nemen.

Heel veel succes en leesplezier.

XxX

Hi Juwel,

Bedankt voor je reactie. Klopt inderdaad, hoe lang duurde het voordat jij weer fanatiek kon sporten?

Ook heb ik begrepen dat je 6 weken niet mag tillen, alleen is dat met kleine kinderen bijna onmogelijk :-(

Daarnaast ben ik ook benieuwd of jij of iemand anders ook alweer een vervangingsopertatie is ondergaan. De houdbaarheid van siliconen was volgens de arts van Bergman max 10 jaar, omdat alle siliconen na die periode gaan scheuren. Overigens zat hier volgens hem geen risico aan, maar was het wel aan te raden om de siliconen voor die tijd te vervangen.

Ben benieuwd, want na het lezen van de veelal positieve verhalen krijg ik ook steeds meer zin om me ook weer zo fijn te voelen in mijn eigen lijf :-)

Ik onderga zelf een wissel op 27 mei. Ben dus nog niet geopereerd nu. Ik heb 20 jaar geleden een bv gehad. Protheses zitten er nu dus al heel lang in. In die tijd gingen ze rond de 10 tot 15 jaar mee dus heb het al 5 jaar uitgesteld ivm financiële redenen.

De siliconen die nu veelal gebruikt worden, gaan niet lekken als ze zouden scheuren. De inhoud is namelijk van een vaste substantie en dus gewoon blijft waar hij hoort. Mijn arts zei dat met de nieuwe protheses er niet echt een tijd aanvast zit om ze te vervangen. Zolang je borsten soepel aanvoelen en je geen pijn hebt, kunnen ze jaren en jaren blijven zitten. Het kan dus ook dat je helemaal geen wissel nodig gaat hebben. Hangt er meer vanaf of je nog zwanger gaat worden of je gewicht erg gaat veranderen.

Ja je mag 6 weken niet tillen en geen zware lichamelijke klussen doen. Ook niet stofzuigen, dweilen ramen lappen enz. Dit is omdat je anders kapselvorming kan krijgen en dan gaan je borsten vervormen.

Ik lees veel verhalen dat meiden ook kindjes hebben die nog getild moeten worden dus die komen er niet onderuit. Dat is natuurlijk lastig.

Heb je al wat info kunnen vinden of dit forum?

XxX

Hoi hoi

Welkom op het forum!!

Er is wel een mogelijkheid om voor de spier te plaatsen als je minder eigen weefsel hebt hoor!! Maar het hangt van de pc af.. Elke pc heeft zijn eigen voorkeur... Er zijn pc's die graag voor de spier plaatsen, maar helaas zijn er meer die graag dual plane plaatsen, ook als voor de spier tot de mogelijkheden hoort...

Je zou eens een consult kunnen plannen met dr. de Meyere, Artemedis, in Gent. Ik ben zelf door hem geopereerd, en zoals je zult zien, nog velen met mij hier op het forum.

Verder is dr. van der Weij, Boerhaave, Amsterdam een voorstander van plaatsing voor de spier..

Vaak wordt dan een anatomische prothese gebruikt als je weinig eigen weefsel hebt. Stel dat je heeeeel weinig eigen weefsel hebt, dan kunnen beide de style 510 van Natrelle gebruiken. Dat is een anatomische prothse met een dunnere rand van boven, zodat je die niet ziet. Heb daar al mooie resultaten van gezien (gemaakt door dr. de Meyere)

Qua prijs zit de Meyere lager... Een gewone bv kost 3000 all inclusief en de style 510 kost 4500 alles inclusief..

Bij Boerhaave is het duurder.

Niet om hier een reclamepraatje te gaan houden hoor, maar zelf ben ik zeer tevreden over de Meyere en heb oook nooit slechte verhalen over hem gelezen. Dus misschien wel een consult waard. Consult kost 30 euro, maar wordt verrekend met het operatiebedrag als je de operatie bij hem laat doen.

Veel lees- en forumplezier!!

Zoekbalk al gevonden, rechtsboven? Kun je de pc's of klinieken eens zoeken. Vind je de verhalen vanzelf :)

En bij vragen: shoot!

xx BB

Hi meiden,

Bedankt voor de tips, zeker het overwegen waard! @ BB, die zoekbalk had ik nog niet gezien dus zal eens gaan neuzen haha!!

Gr. Babsy

Als je de zoekbalk niet vindt... Dan moet je even helemaaal naar beneden scrollen. Links onderaan staat: wijzig thema.

Als je je thema dan wijzigt naar: unlimited of zo, dan zie je daarna de zoekbalk rechtsboven ;) In sommige thema's is ie namelijk weggevallen :)

xx BB

Aha kwam er al niet uit ;-)

Overigens heb ik al wel een hoop gelezen en dat heeft me geholpen om de knoop door te hakken.

Ik wil ook nieuwe boobies haha en heb een consult ingepland bij Bruno DeMeyer ( omdat zo'n beetje iedereen op dit forum daar is geweest) en ook bij Laura Moojen-Zaal.

Dus de eerste stap is gezet, nu kijken bij wie ik het beste gevoel heb en dan maar een operatie inplannen!!! Spannend hihi

Hoi Babsy, goed dat je naar Dr. de Meyere gaat, hij zal je zeker niet teleurstellen. Ik ben ook door hem geopereerd en zeer tevreden. Het is een super goed en vakbekwame arts die geen onnodige risico's neemt. Hij is een grote voorstander van voor de spier plaatsen. Hij wil niet in een gezonde borstspier snijden. Het is ook veel natuurlijker, veel sneller herstel en bijna geen pijn. Voor sporters (ik ook) is dit echt de beste manier. Geloof me, als je bij Bruno geweest bent, ben je verkocht, zoals zovelen hier!! Ha Ha succes. X Co

Hi Corine,

Ik ben inderdaad erg benieuwd, want de arts van Bergman zei dat je de randen van de protheses ziet zitten als je ze voor de spier plaatst. Is dat bij jou niet het geval? Van Best Boobie begreep ik dat er speciale protheses zijn, met een plattere rand waardoor het toch natuurlijk oogt.

Gr. Babsy

Een andere dokter vertelde mij net hetzelfde ivm die randen.

Dr Demeyere zei me echter dat dit niet het geval zou zijn, en dat ik die speciale prothesen niet nodig heb.

Waarom de ene zo zegt en de andere iets anders... Vraag het me ook soms af...

( omdat zo'n beetje iedereen op dit forum daar is geweest)

hahaha, ja zo lijkt het de laatste tijd wél he hahaha.

gelukkig is niet iedereen bij hem geweest. De man zou het er maar druk mee hebben ;)

Maar wel een goede keuze om eens op consult te gaan :35:

xx BB

Hi Yuna,

Inderdaad vaag, maar ga het wel vragen bij beide artsen. Want een borstvergroting moet een verrijking van je leven zijn en geen beperking ;)

Zie in jou tekst dat je over 2 maanden nieuwe boobs krijgt, ook gekozen voor Bruno?

Gr. Babette

Hi Corine,

Ik ben inderdaad erg benieuwd, want de arts van Bergman zei dat je de randen van de protheses ziet zitten als je ze voor de spier plaatst. Is dat bij jou niet het geval? Van Best Boobie begreep ik dat er speciale protheses zijn, met een plattere rand waardoor het toch natuurlijk oogt.

Gr. Babsy

Hoi Babsy,

Ik snap die andere artsen ook niet. Dr. de Meyere opereerd zo goed als altijd voor de spier en hij heeft nog nooit klachten gehad. De meeste vrouwen hebben namelijk wel genoeg weefsel. alleen als je heel erg mager/dun bent, dan kun je randen gaan zien. Dr. de Meyere heeft hier alleen ook een oplossing voor en dat is die Natrelle style 510. Ik ben 1.80 en weeg 72 kg, normaal postuur en had genoeg weefsel. De ronde protheses zijn cohesive I, dit houdt in dat ze veel zachter zijn van binnen en straks dus ook veel natuurlijjker voelen. Zie het als een zakje gevuld met water. Hou je deze van boven vast dan doet de zwaartekracht zijn werk en krijg je ook een druppelvorm effect. Plus een voordeel is als je op je rug gaat liggen dat deze protheses ook mooi opzij bewegen net als je echt borsten. (bijna net echt dan). Dit gebeurd niet zo bij anatomische protheses, die hebben een vastere vorm en zullen deze ook moeten behouden. Ook deze zullen wel zachter worden hoor, maar minder dan de ronde.

• 1 month later...

Hi meiden,

Het is even stil geweest, maar dat betekend niet dat ik niets heb ondernomen ;-)

Inmiddels heb ik een heel goed consult bij Laura Mooijen Zaal van de Velthuis kliniek achter de rug, zo goede zelfs dat ik direct de knoop heb doorgehakt en 4 juli geopereerd wordt!!!! Spannend heb er zo'n zin in en ben echt benieuwd naar het eind resultaat.

Omdat ik echt te weinig borstweefsel heb wordt het dual plain met een anatotische portese 335 cc. Echter door de fysio therapie is de pijn en beperking met sporten nihil. Na 4 weken kan ik alweer rustig starten met sporten!

@ Best Boobies, kan jij me helpen bij het berekenen van de maat? Volgens mij had je een mooi boek waarin je alle maten kan berekenen toch? Ik heb nu 80 b en krijg Natrelle 335cc. Ben benieuwd ;-)

Nu kan het aftellen gaan beginnen, nog 25 nachtjes slapen en dan is het zover!

Xxx Babsy

Gefeliciteerd met je datum!!

Ik zal meteen even je titel aanpassen en je verhuizen naar de operatieverslagen :)

Weet je toevallig of je de FF of MF krijgt? Er zit namelijk wel wat verschil tussen die twee. NIet extreem veel, maar het kan net een cupmaatje verschillen :)

xxx BB

Gefeliciteerd! Dr laura is echt een goede arts, ik ben zeer tevreden over de gehele behandeling. Je bent in goede handen.

Hi Best Boobie,

Ben het gelijk gaan opzoeken haha het is de MF variant... Wat houd dat precies in eigenlijk?

Mijn vriend zegt nog, neem ze niet te klein want dan krijg je spijt, maar te groot vind ik ook niet fijn voor mezelf. Ik kon ook de 350cc hebben.... Twíjfel twijfel ;-)

Ik ben dan ook erg benieuwd welke maat je uit de hoge hoed toverd :-)

Xxx

Hi Miss Jones,

Ik had inderdaad een erg goed gevoel bij haar en las positieve verhalen op het forum. Toen ik de beperkte mogelkheden hoorde met datums ivm de vakantieperiode. Heb ik gelijk gezegd, plan maar in haha

Hoe is de fysio bevallen, ik ga volgende week voor de eerst sessie. Ook ben ik benieuwd hoe het met de pijn is gegaan, achteraf. Zag dat jij 24 mei bent geopereerd, dus nog vrij kort geleden.

Xxxx

Hee,

zag dat je me had toegevoegd als vriend.

Dr. Moojen-zaal heeft het er maar druk mee 4 juli! haha. Dat wordt een borstenforum o.p dagje. :46:

Lees dat jij ook volgende week de fysio afspraak hebt. Ben erg benieuwd in hoeverre het bijdraagt aan een snel herstel etc.

Nog maar eventjes, dan is het al zo ver!

Hi PI,

had je inderdaad toegevoegd, dacht dan kunnen we bij elkaar spieken naar het eindresultáat haha

Ben echt benieuwd hoe laat wie allemaal moet. Ik stond nu op de planning voor 11.30 maar dat kon nog veranderen zijn de consulente. En weet jij al een tijdstip?

Inderdaad ben echt benieuwd naar de fysio, daardoor was ik wel snel om, want heb zoveel horror verhalen gelezen over weken lang pijn. Als ik het verslag van Miss Jones las, was na 2 dagen de ergste pijn voorbij. Dat is nog te overzien :-)

Xxxx

Ja leuk om ervaringen te kunnen delen, doorlopen toch allemaal tegelijk het zelfde traject.

Ik heb nog geen flauw idee hoe laat ik op de planning sta. Hoop op s ochtends vroeg, want word super zenuwachtig van wachten. Dus rol het liefst zo me bed uit de operatietafel op haha.Toen ik de datum vastprikte stond er pas één andere operatie gepland, maar dat zegt misschien helemaal niks over de volgorde waarin ze mensen plannen.

Maar 2 dagen pijn, daar teken ik direct voor. Zou super zijn.

xx

MF wil zeggen: medium height (de hoogte van de prothese dus) en Full projection (hetzelfde als high profile :) )

De MF 335 heeft een breedte van 12,5 cm en een hoogte van 11,6 cm. De projectie is 5,1 cm.

Met die 80B die je nu hebt, ga je met deze prothese naar een 80E of misschien zelfs een Fje :) Het gaat er dan uitzien als een mooie volle D!! Dus niet schrikken van het lettertje :D

xxx BB

Hi BB,

Bedankt voor je berichtje. Nu weet ik het zeker, ik blijf bij 335cc haha. Zijn er wel leuke BH'S te vinden in die maten ;-) bij de H&M denk ik niet meer, wat een meloenen hihi

Maar dan heb ik nu een goed excuus om straks een echt mooi lingeriesetje te gaan shoppen oh en nieuwe bikini's leuk leuk leuk Hahaha

Xxxx

Hi PI,

Inderdaad ik heb ook de voorkeur voor s ochtend, maar waarschijnlijk iedereen wel. Maar gezien er 4 ( van dit forum onder geval) geopereerd worden, zal allemaal in de ochtend vastniet lukken :-)

Nog 3 weekjes en dan zijn we aan de beurt, kan niet wachten om straks leuke bikini's en shirtjes met een mooie decolleté te gaan shoppen en eindelijk mijn schuimrubberen bh's aan de wilgen te hangen ;-)

Misschien is het wel leuk om met zijn 4e een dagje te gaan shoppen. Want we mogen allemaal na 4 weken die sportbh afdoen!

Xxxx

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.