Ga naar inhoud

inge-pas : oktober 2013 : Dr. Wilmink : MCC Eindhoven


inge-pas

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ben al vaker op dit forum terecht gekomen toen ik opzoek was naar info en andere reacties van mensen.
Nu maar even specifiek met mijn eigen verhaal hier.

Op mijn 18de (2007) ben ik geopereerd, met mijn lengte van 1,85 meter en geen passende bh, hebben ze mij in het MMC in Eindhoven voorzien van een mooie c-cup.
Operatie verliep vlekkeloos en mijn herstel ook. Ik was enorm blij.
Toen werd ik in 2011 opgeroepen voor een controle, er was toen al iets ter sprake van de nu beruchte pip protheses (die ik dus had). Totale onduidelijkheid maar na controle kon ik weer vrolijk naar huis; er was niks aan de hand.

Een jaar later werd er dus toch wel echt duidelijk dat er iets goed mis was met de pipprotheses, maar ik had nog steeds nergens last van.
Toch weer controle geweest en toen besproken met m'n pc dat ze er toch beter uit moesten. Er werden nieuwe geplaatst, zelfde maat cc.
Vorige jaar in juni (2012), ik weer naar het ziekenhuis, weer de operatie ondergaan. Die verliep toch niet zo vlekkeloos, linker prothese totaal kapot, met moeite prothese en kapsel kunnen verwijderen zelfs nog niet eens alles.

Nu bijna een jaar verder; rechterborst is helemaal goed en mooi maar mijn linkerborst heeft 4de graad kapselvorming. Heel hard, rond, vervormd...

Opties:
- Opereren, kapsel verwijderen en nieuwe prothese plaatsen. Kans groter dan 50% dat er weer veel kapsel terugkomt ivm met 'iets slechts' wat mogelijk toch is overgebleven van de vorige silliconen.
- Opereren, kapsel verwijderen en geruime tijd (lees een jaar) laten rusten/genezen en vanaf dan kunnen er weer nieuwe silliconen protheses in.
- Laten voor wat het is en hopen dat het niet erger wordt.

Ik moet over één á twee weken weer langs komen om te bespreken wat te doen.

Is er mogelijk iemand die iets vergelijkbaars heeft meegemaakt? Of sowieso een mening hier over heeft want in mijn omgeving is er niemand die met een borstvergroting te maken heeft gehad. En zelf weet ik het even niet meer.

Groetjes Inge
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat rot dat je het zo gegaan is uiteindelijk zeg! Ik zou eerlijk gezegd zelf niet met 4e graad kapselvorming blijven lopen, dus laten voor wat het is zou wat mij betreft geen optie zijn. Maar of je gelijk een nieuwe prothese moet laten plaatsen of even moet laten rusten dat weet ik niet. Ik weet ook niet of de rust de kans op nieuwe kapselvorming dusdanig verminderd dat het echt zinvol is? Misschien anderen die daar meer over kunnen zeggen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh meisje hoe erg zeg...en je had daar geen last van die kapselvorming? niks gevoeld? ik moet ook prothesen laten verwijderen, 13 jaar oud....ik weet niet wat ze gaan vinden, ik weet dat geen PIP zijn dat wel.....Hoor sowieso een second/third en fourth opinion als je kan....veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op het forum! En wat vreselijk dat het nu zo mis moet gaan....

Ik denk ook dat rond blijven lopen met een graad 4 kapselcontractie, geen optie is... Een jaar zonder prothesen lijkt mij ook geen goede optie, al is het maar voor je zelfbeeld... Echter, als het moet, dan moet het.. Ik denk echter dat er nog een optie is, maar die zul je moeten bespreken met je pc...

Er bestaan prothesen, met een buitenlaag van polyurethaan..... Ik dacht dat er twee fabrikanten zijn die die leveren, Silimed en Polytech... Deze prothesen schijnen de laatste jaren verbeterd te zijn, de buitenlaag is beter vastgemaakt aan de siliconenlaag, dus zouden deze niet meer de problemen veroorzaken die ze vroeger veroorzaakten (dat de polyurethaan laag losliet van het siliconengedeelte bij het verwijderen van de prothese)

Deze prothesen groeien directer in in je eigen weefsel en zouden gemaakt zijn voor mensen die veel last hebben van kapselvorming.... Dus.. voor iemand zoals jij, lijkt mij...

Hoop dat je iets met deze informatie kunt. Deze prothesen moeten wel direct op de juiste hoogte ingebracht worden, want ze zakken niet meer na.. Ze zitten binnen een paar dagen goed vast...

Succes en sterkte met je keuze!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Dank jullie wel voor jullie reactie!

Ik wil ze er inderdaad sowieso uit hebben. Dat was al eigenlijk geen optie voor mij om ze te laten zitten. Nu had mijn arts al verteld over die nieuwe soort prothese maar met die prothese achte hij de kans nog groot om weer kapselvorming te krijgen.
Na veel uitstellen en denken, denken, denken.. vandaag een afspraak gemaakt voor over twee weken.

Maar geopereerd worden zonder nieuwe prothese te plaatsen en dan een jaar wachten om dan weer aan de gang te gaan is voor mij ook geen optie gebleken.

Dus nu nog even wachten op m'n gesprek met Dokter Wilmink en dan zullen we zien wat er gaat gebeuren. Hopelijk nu eens een keertje het geluk aan mijn zijde!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu had mijn arts al verteld over die nieuwe soort prothese maar met die prothese achte hij de kans nog groot om weer kapselvorming te krijgen.

Ow, wat vreemd??? Dat heb ik nog nooit gelezen ergens, dat er mensen zijn die wel veel kapselvorming kunnen krijgen met deze prothese.... Vreemd dat jouw pc dat zegt... Of is het een arts die vaker explantaties doet? Dat komt namelijk ook voor, pc's die nogal anti-borstprothesen zijn :)

Geen idee of jouw arts tot die 'categorie' hoort.....

Maar goed, misschien is het wel zo wat hij zegt.... Ben benieuwd eigenlijk of dat bij een onderzoek aangetoond is... Interessant :)

Succes met je afspraak!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is mss een consult bij een andere pc geen optie. Al is het alleen maar om verschillende artsen te horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Is alweer een tijdje overheen gegaan maar we gaan het toch doen! Mijn pc heeft een soort van second opinion opgevraagd bij de fabrikant van de polyurethaan prothese. Ivm mijn situatie met de PIP protheses.
Een gunstig antwoord gehad dus mijn pc wilde er ook wel voor gaan. (heeft zelf nog niet zoveel met deze soort prothese gewerkt op lange termijn dus vandaar waarschijnlijk ook geen mooie beloftes willen doen).

Dus weer 8 weken gewacht op antwoord van de zorgverzekering, ook hier moest natuurlijk iets mis gaan!

Nu dus eindelijk akkoord voor het verwijderen van de implantaten met kapselvorming, helaas wordt nieuwe protheses plaatsen niet vergoed en krijgen we deze rekening zelf gepresenteerd!

Ben bewust bij mijn eigen pc gebleven, Dokter Wilmink, MMC Eindhoven, omdat hij vanaf het begin af aan erg goed met mij en de hele situatie is om gegaan. Hij heeft mij zelf ook aangeboden om bij een andere arts een second opinion te doen.

Nu ziet het er naar uit dat ik in oktober wordt geopereerd, vrijdag kan ik een afspraak maken.
Hoop zo dat het het dan weer zo goed is als voor die hele ellende van die stomme PIP!

Nogmaals dank voor jullie reacties en ook voor deze site!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.