Jump to content

E.J.k.k. : 18 april 2009 : Dr. Posma : Medisch Centrum Scheveningen

Guest E.J.k.k.

Recommended Posts

Guest E.J.k.k.

Goedemorgen allemaal,

Ik ben Eveline van den Berg, getrouwd en heb een geweldige dochter van 5. Ik ben HR Administrator bij een groot Amerikaans bedrijf en woon in Zuid-Holland.

Ik ben, na jaren van twijfel, afgelopen woensdag (18 maart 2009) geopereerd en ben van een AA/A naar, als het goed is, een kleine C gegaan. Helaas heb ik nog geen foto's, maar die zullen zeker nog wel gemaakt worden. Vroeger had ik altijd een mooie stevige B cup, maar door de zwangerschap was dat snel verdwenen :( Mijn operatieverslag zal ik nog plaatsen.

Groetjes,

Eveline

Hi Eveline,

Wat fijn dat je na zo lang twijfelen toch de knoop hebt doorgehakt. Ben je blij met het resultaat, of heb je het nog niet goed bekeken. Wat voor soort bv heb je gehad, voor / achter de spier, ronde / antatomisch? hihi ik ben altijd erg nieuwschierig!

Ik hoop trouwens dat het goed met je gaat, en je herstel goed verloopt.

Ik ben ook benieuwd naar de foto's..

Guest E.J.k.k.

ow ja, hahaha...is wel zo handig als er erbij zet wat er bij mij gedaan is.

Ik heb ronde Euro Silicone implantaten van ieder 280cc. Ze zijn achter de borstspier geplaatst via de oksel en de pijn vond ik, voornamelijk gisteren (2e dag), toch wel verschrikkelijk. Vandaag gaat het gelukkig al wat beter. Het is net of mijn ribbenkast een flinke opdonder heeft gekregen. Geen enkele beweging is pijnloos, maar goed...wie mooi wilt zijn moet pijn lijden zeggen ze toch altijd?

Ik denk dat de pijn met name komt doordat de implantaten onder mijn borstspieren zijn geplaatst en deze bij mij erg ontwikkeld waren. Ik heb vroeger n.l. aan turnen gedaan. Ik moet zeggen dat ik ook gek wordt van het tape dat boven op mijn borsten geplakt zit, ik zal blij zijn als dat eraf is.

Groetjes

Guest Carola

hoi E.J.k.k.

de pijnen lijken mij inderdaad ook verschrikkelijk.. maar volgens mij is dit alleen wanneer ze onder de borstspier worden geplaatst..

ik krijg 320 cc op de spier, dus ben zeer benieuwd naar het gevoel na de operatie..

nog precies 2 weken vandaag.. vandaag beginnen met me vitamine C pillen..

herstelse;)

Liefs!

E.J.k.k.

Jij geeft nu dan gelijk andwoordt op de vraag die ik bij een ander onderwerp heb gesteld. Ik ben namelijk nog niet op consult geweest, dus weet nog niet of het bij mij voor of achter de spier geplaatst zal worden. Nu ben ik sinds een tijdje weer redelijk fanatiek aan het sporten, en doe ik sinds kort 2x in de week aan BodyPump, ik weet niet of je het kent maar dat is een groepsles waar je met allerlei verschillende gewichten alle spiergroepen traint. Er wordt ook heel veel aandacht aan de borstspieren besteed. Mijn vraag was dus, als het bij mij uiteindelijk achter de spier moet worden geplaatst, maak ik het nu dan moeilijker voor mezelf?? Uit je verhaal maak ik op dat dit dus wel het geval is! Ik moet dus maar snel op consult gaan, zodat ik weet of ik hier mee moet stoppen of niet..

Enough about me, heel veel strekte. Hoop de meeste pijn nu achter de rug hebt..

Groetjes..

Guest E.J.k.k.

Beste Carola,

Ik heb inderdaad begrepen dat het boven de spier heel goed te verdragen is, ik hoop dan ook voor je dat het bij jou zal meevallen. Nog twee weken, succes meid!!!

Waarom begin je met het slikken van vitamine c als ik mag vragen? Helpt dat bij het het herstel?

Groetjes,

Eveline

Guest E.J.k.k.

Beste Coco,

Ik ken body pump heel goed, ik heb dat vorig jaar een paar maanden gedaan...ontzettend leuk. Door verhuizing en trouwerij is dat even stil komen te liggen, maar wil dat wel weer oppakken.

De dokter zei wel tegen mij dat ik borstspieroefeningen zoveel mogelijk moet vermijden, ze zijn bij mij al erg ontwikkeld en het is niet goed om dat weer intensief op te pakken. Bij mij zijn ze achter de borstspier geplaatst omdat ik wienig weefsel had in mijn borsten en dan zou je de randen van de protheses goed kunnen zien en dat wilde ik absoluut niet.

Ik ben erg benieuwd naar jouw consult en wat zij je zullen vertellen/adviseren.

Groetjes,

Eveline

Guest Mols1234

Welkom,

We zijn benieuwd naar de foto's. Heb je ook foto's gemaakt voor de operatie???

Je bent nog maar pas geopereerd, dus het herstel laat nog even op zich wachten.

Ben benieuwd naar je verslag. Op jouw dag was ik 20 dagen po en ik ben nog steeds herstellende, ik heb gedeeltelijk achter de spier gekregen en daar vind ik de herstelperiode langer van dan van mijn eerste bv, die voor de spier was.

Maar zoals je al zegt, wie mooi wil zijn.....

Groetjes en beterschap

Mols1234

Guest Carola

hoi hoi..

die pillen zaten in het pakket, bevordert herstel en genezing..

volgende week beginnen met arnica korrels, tegen zwelling en blauwe plekken..

heb het er gwoon bijgenomen, kan nooit verkeerd zijn!

Kusj!

Guest E.J.k.k.

Beste Mols1234,

Ik heb helaas geen foto's kunnen maken, mijn fototoestel is van de week op de tegelvloer gevallen. Wel hebben ze in de kliniek foto's gemaakt, uiteraard probeer ik die te pakken te krijgen.

Ik heb jouw verhaal gelezen en jouw verhaal was/is heel herkenbaar voor mij...gelukkig ben ik dus niet de enige. Ik dacht al dat ik mij eigen aanstelde.

Ik zie dat je alweer even herstellende ben...wanneer kon jij jezelf bv aankleden? Kun jij al je eigen haar wassen en bv fohnen?

Gr.

Eveline

Guest E.J.k.k.

Hi Carola,

Jij bent echt goed bezig, wat een voorbereidingen allemaal. Ik heb dat allemaal niet gedaan...had ik ook maar niet zo snel moeten beslissen (eerste consult 26 februari, 2009, operatie 18 maart 2009).

Gr.

Eveline

Guest Carola

haha.. nou dat bieden ze vanaf de kliniek aan.. vandaar, anders had ik het ook niet geweten..

ik heb 4 maart consult gehad en 3 april geholpen, dus tja ook redelijk snel :D

liefs!

Guest E.J.k.k.

Hi geinteresseerden,

Hierbij dan mijn verhaal.....eerste consult 26 februari 2009, operatie 18 maart 2009.

Bij mij is alles ineens heel erg snel gegaan, zo zit je jaren over een borstvergroting (sinds de zwangerschap/bevalling van mijn dochter van 5 jaar) na te denken en dan ineens ben je alweer geopereerd.

Ik ben woensdag 18 maart 2009 rond 10.00 uur geopereerd en diende er om 09.00 uur te zijn. Mijn vader liep nog even mee 'mijn' kamer in en daar namen we afscheid, we kregen te horen dat hij en mijn moeder en mij man mij om 14.30 uur alweer konden komen ophalen.

Nadat mijn vader weg was gegaan kon ik mij eigen uitkleden en zo'n leuk blauw jasje aan doen. Ik werd daarbij netjes geholpen door de zuster en zij nam ook mijn bloeddruk nog even op. Dat zag er allemaal heel er netjes uit. Ze vertelde mij wat ik rond een uurtje of tien kon verwachten en dat de heer Posma een goede dokter is met heel veel ervaring. Zij vertelde dat de heer Posma en de anethesist nog even langs zouden komen en dat ik voor de rest op mijn kamer nog even lekker tv kon kijken, even ontspannen...

De heer Posma kwam inderdaad nog even langs om naar mijn borsten te kijken en nog even voor de zekerheid door te nemen hoe groot de protheses dienden te zijn....280CC, dan komen we toch wel op mijn wens van een grote B of een kleine C uit. De anethesist was ook een wat oudere man, maar wat was hij ook ontzettend lief. Ik zag het infuus n.l. totaal niet zitten, heb een hekel aan naalden...gelukkig kon hij mij gerust stellen. Hij zou de dunste naald pakken die hij had.

En toen was het tijd...ik werd gehaald door de zuster en achter mij kwam de hele brigade aanzetten, dat voelde wel heel erg apart, maar toch ook speciaal. Het ging daarna heel erg snel...ik kon gaan liggen met mijn armen gespreid. Ik kreeg allemaal plakkertjes op en kreeg de naald van het infuus ingebracht, want heel erg meeviel, ik voelde de prik bijna niet, enkel het vloeistof voelde ik er doorheen gaan. Dat duurde niet lang, want ik was daarna snel vertrokken.

Ik kan mij herinneren dat ik een tik tegen mijn hoofd aan kreeg en daardoor een beetje wakker werd, niet veel later voelde ik dat ze mij van de brancard in mijn bed legden. De zuster vroeg mij hoe het ging en hoe de pijn was van 0 tot 10...nou dat was toch wel volmondig een 9. Iets later kwam ze terug met een spuit en ik kon nog even denken, nee...aub geen spuit, maar toen zat ie al in mijn linker been. Dat was als het goed is morfine...ik heb toen nog even lekker geslapen toen ik een beetje bij de positieven was kreeg ik lekker wat water, thee en wat koekjes. Dat ging er allemaal prima in. Weer kreeg ik de vraag hoe het ging met de pijn en dat was gelukkig een heel stuk beter. Het leek alleen wel een eeuwigheid tot 14.30 uur, ook al kon ik lekker tv kijken en sms'en met mijn mannetje. Ik had begrepen dat ik om 14.00 uur aangekleed zou worden, maar dat werd uiteindelijk toch pas rond 15.00 uur, dus toen waren mijn ouders en mijn man er al.

Ik wilde maar al te snel naar huis, maar wat een ramp was dat zeg in de auto en gaan zitten op de bank thuis. Heel mijn bovenlichaam voelde ontzettend beurs aan, het leek wel of ik aangereden was. Ik heb die nacht met twee kussens achter mijn rug, een zetpil, een slaappil, paracetemol en Diclofenac toch nog kunnen slapen tot 03.00 uur, daarna was het eigenlijk een ramp en dat bleef helaas heel de dag zo. 's avonds naar bed gaan was ook een regelrechte ramp en moest er op een gegeven moment uit, omdat ik last kreeg met adem halen en ontzettend veel pijn had op mijn borstbeen. Dit kon ik absoluut niet zelf, mijn man moest mij bij alles helpen. Na een half uurtje rust op een stoel weer naar bed gegaan met wederom twee kussens, een zetpil, paracetemol en Diclofenac. Ik werd om 4 uur wakker en toen moest ik er toch echt weer even uit om weer wat beter adem te kunnen halen en mijn rug een beetje te bewegen. IK heb daarvoor mijn man weer wakker moeten maken, want zelf kon ik absoluut niet omhoog komen. Na een half uurtje weer naar bed gegaan en heb toen nog even kunnen slapen tot 07.30 uur. Het slapen is dus goed gegaan, maar dat kan ook niet anders met al die medicijnen.

Het is nu net middag en heb nog steeds het gevoel dat alles beurs is, ik ga zo maar eens in de spiegel kijken of ik blauwe plakken kan spotten...

Gr.

Eveline

Guest Mols1234

Wat een herkenbaar verhaal!!

Ik kon de eerste 4 of 5 dagen ook niet slapen en moest als ik wilde gaan liggen of opstaan ook mijn man vragen. Een hel!

Hij was echt kapot na die dagen, maar zoals alles, gaat ook dat weer voorbij. Ik heb ook de eerste dagen een doos zetpillen en paracetamol naar binnen gewerkt. Maar dat helpt niet tegen de spierpijn.

Na dag 5 gaat alles langzaam beter!!! ;)

Hou ons op de hoogte!

Beterschap!

Groetjes

Mols1234

Guest Mols1234

Ik kon weer mezelf aan/uitkleden na een week, maar had nog moeite met dingen zoals vest of jas of strakke trui en het was nog pijnlijk.

Datzelfde gold voor haren wassen en föhnen. Na de tweede week kon ik het echt allemaal zelf. Maar föhnen is van dag tot dag nog best zwaar.

Ook autorijden doe ik tot nu alleen als het moet, heb moeite met achterom kijken en sturen is ook nog niet geheel pijnloos.

Ik dacht ook dat ik een aansteller was hoor! Maar goed, aansteller of niet, je lichaam leidt je toch, en bij iedereen is de pijngrens ook anders!

Mijn fysio weet dat mooi te verwoorden: "Je bent geen aansteller, je voelt gewoon haarfijn je lichaam aan" Mooi toch! Dus daar houdt ik het op.

Groetjes

Mols1234

Guest Nina32

Hoi Eveline,

Leuk om jouw verhaal ook te lezen en gefeliciteerd met je nieuwe boobs natuurlijk! :)

Ik zelf heb wel wat beter dan jou geslapen en alleen de eerste ochtend hulp gevraagd met opstaan. De dagen daarna ging het nog niet echt makkelijk hoor, maar heb ik mijn buikspieren flink aan het werk gezet. Daar had ik dan ook behoorlijk veel last van na een paar dagen... :( Ook die eerste dag kon ik na het douchen mijn rug niet afdrogen, maar vanaf de 2e dag heb ik eigenlijk telkens alles zelf kunnen doen. Alleen mijn jas aan doen dat bleef wel vrij lang lastig, wel tot 3 weken ofzo. Het ging wel, maar niet echt van harte zeg maar :lol:...

Nou meis, heel veel sterkte met je herstel!!!!

Hi Eveline,

Gefeliciteerd met je nieuwe boobies!

Ik ben afgelopen maandag (16 maart) geopereerd en ik herken veel in je verhaal.

Nog steeds moeilijk kunnen slapen en ontzettende pijn in mijn rug.

Maar we hebben 't er voor over!

Beterschap!

Hey Eveline,

ik ben 2 dagen voor jou geopereerd (net als de dame boven me ;) )

maar ik herken dat dus helemaal niet, ik had echt niet zoveel last als jij!

en gelukkig ook geen spuit in mn been haha ik zou gek worden!

Ik zie dat t bij jou via je oksel is gegaan, tot hoever kan je je armen nu omhoog doen dan?

mij zou t eng lijken om ze uberhaupt te bewegen (denk ik..)

Groetjes, Mae

Guest E.J.k.k.

Als ik al die verhalen zo lees, dan valt het toch wel heel erg op dat het plaatsen van de protheses onder de spier toch meer pijn oplevert dan boven de spier. Bij mij gaat het nu gelukkig al wel een heel stuk beter, enkel mijn rechterkant is nog steeds een ramp. Het tape dat bovenop mijn borsten zit (omdat de protheses via de oksel zijn geplaatst) is echt heel erg vervelend. Ik kan mijn rud daardoor niet helemaal strekken, ik lijk net een oud vrouwtje die naar voren gebogen staat. Het tape duwt ook mijn rechterborst ook iets meer naar beneden en onder mijn rechterborst zit veel vocht, ik voel dat steeds een soort van borrelen, hahaha. Ik denk dat dat ook juist de pijn geeft, want links is er totaal niets aan de hand...ik zal blij zijn als woensdag dat kl...tape eraf gaat.

Met de incissie ben ik ontzettend blij :-) Het is niet gehecht, maar geplakt en heb er totaal geen last van. Ook bij het verschonen van het gaasje ziet het er steeds erg netjes uit. Ik sta er echt van te kijken dat het zo'n mooi sneetje is.

Ik krijg mijn armen momenteel helaas niet hoger dan mijn schouders, nu komt dat niet door de incissie, maar puur door dat kl... tape. Ik ben daardoor heel erg beperkt in mijn beweging en in het begin was het ook erg lastig bij het adem halen. Ik kan veel meer met mijn linkerarm, maar dat komt dus doordat ik rechts nog veel pijn heb, precies op de plek waar al dat vocht zit. In het begin dacht ik ook dat het mijn ribben waren die zo'n pijn deden, maar ben erachter dat het echt mijn spieren zijn en misschien dat het extra pijn doet omdat dat vocht daarbij zit. Ik ben geen dokter, weet het dus niet zeker...heeft iemand anders hier ook ervaring mee????

Groetjes,

Eveline

Guest Mols1234

Ja, ook daar mee heb ik dezelfde ervaring.

Door dat tape kon ik niet rechtop staan, door dat tape leken mijn borsten wel pannenkoeken :122:. Heb het tape na 4 dagen eraf "gereten". :huh: maar wel heeeel voorzichtig.

Ik kon ademen, ik kon bewegen, aaaaaaaaaaaaaaa, wat een verlichting!!! Ben meteen gaan douchen, jahaa, echt wel!

Moest eigenlijk nog 3 dagen erop blijven zitten, maar... zo vertelde de verpleegkundige later, is dit alleen voor de psychologische eh dinges :o . Want zo zei ze: mensen gaan te veel doen, eenmaal dat tape eraf is. Scheelde alweer dat ik me 20% beter voelde.

Dus eraf rukken die handel (heeel voorzichtig), en WEL de sportbh aan!!!!

Groetjes

Mols1234

Guest E.J.k.k.

Bedankt Mols, na jouw berichtje had ik het tape er meteen afgehaald...wat een verademing!! Ik kon ineens veel meer en had ook veel minder pijnen.

Ik ben vanmorgen voor het eerst op controle geweest (1 week na operatie) en alles gaat toppie! Hij stond ervan te kijken dat ze niet zo opgezwollen waren. Een ding was wel minder...hij trok het elastische band dat ik om heb even wat strakker, ik kreeg het meteen weer benauwder en de pijnen kwamen weer iets terug. Nu, een aantal uren later, ben ik er alweer redelijk aan gewend en gaat het weer goed. Ik hoef de band gelukkig nog maar 1 week dag en nacht om en daarna nog maar een week alleen overdag. Ik draag dus geen bh. Daarna ga ik een sport bh dragen en kan ik op zoek gaan naar een gewone bh, waarschijnlijk een 75C....we zullen zien.

Ik mag/moet nu weer gewoon slapen, dus zonder kussens onder mijn rug en proberen om op mijn zij te slapen met een kussen onder mijn boobie, ben erg benieuwd hoe ik dat vanavond ga ervaren. Ik gebruik nu ook geen medicatie meer...heb afgelopen maandagavond mijn laatste slaappil genomen. Ik slaap nu dan wel niet vast, maar ik slaap in ieder geval een heel stuk comfortabeler dan de 1e nachten.

Met jou gaat het nu gelukkig ook een stuk beter lees ik, kan mij voorstellen dat dat wel prettig is na ruim drie weken!! Jij bent gestaag vooruit gegaan, maar misschien is dat alleen maar beter :-)

Groetjes,

Eveline

Guest Mols1234

Bedankt voor het compliment!

Heb jij ook al foto's??

Van die band die jij om je borsten? hebt, heb ik nog nooit gehoord.

Kan me daar ook niets bij voorstellen, behalve dat dat ook irritant moet zijn.

Ik heb sinds die tape eraf is, mijn sportbh aan.

Zie je dat iedere chirurg iets anders doet. JE kunt rustig de sportbh aan hoor, die geeft echt wel dezelfde steun, lijkt mij veel comfortabeler, maar wie ben ik?!

Natuurlijk hoop ik dat het jou lukt, maar als je niet kunt slapen vannacht of het voelt onaangenaam, gewoon weer op 2 kussens gaan liggen hoor.

Ik heb er 2 weken op geslapen, niks geen kussen onder mijn boobie (aaauuuwwww) en niks niet op mijn zij (mijn lichaam wilde niet, zelfs in mijn slaap draaide mij lichaam zich niet om.)

1 week is ook voor jou een mijlpaal, vanaf nu gaat het alleen nog maar beter! :43:

O en die armen omhoog :84: bad idea, ik mag zes weken lang mijn ellebogen niet voorbij mijn schouders doen, ivm inkapselen!!

Ach, misschien is het wel goed voor mij dat ik langzaam herstel, ben normaal zo'n bezige bij!

Nu doe ik lekker zo weinig mogelijk :62: en niemand die er wat van zegt. Laat ik er maar van genieten zo lang het duurt, hahaha.

Over 2 weken is mijn magische grens bereikt en onze puppie is dan ook, hoe toevallig, 8 weken, als we die dan gaan ophalen heb ik snel weer genoeg drukte. Dan kan ik verder met opvoeden van dochter en hond tegelijk, kom maar op :91: ik ben er klaar voor.

Greetz

Mols1234

• 1 month later...
Guest E.J.k.k.

Ik heb eindelijk een nieuw fototoestel aangeschaft en een paar foto's gemaakt, het is nu alleen nog even wachten op de foto's van voor BV. Foto's te zien via mijn profiel.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.