Jump to content

Beep : 10 september 2013 : Dr. Koopmann : Bergman Kliniek

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb me ook maar eens aangemeld. Ik zit er namelijk aan te denken om een bv te laten doen. Ik ben 168 cm en weeg nu 54 kilo. Ik heb altijd kleine borsten gehad (75b), maar na 2 zwangerschappen en een aantal kilo gewichtsverlies heb ik nu een 75a over. Ik vind het totaal niet bij mijn lichaam passen. Een borstvergroting lijkt me dus wel wat, maar tegelijkertijd toch ook wel eng. Wat als er complicaties optreden, of als ik niet tevreden ben over het resultaat? Je zit er toch voor de rest van je leven aan vast. Ik zie in de galerij mooie foto's staan, maar toch ook wel een hoop foto's waarop je duidelijk kunt zien dat het nep is. Ik wil echt natuurlijke borsten hebben, zo rond een c of d cup denk ik. Het moet goed bij mn lichaam passen. Maar ik lees hier regelmatig dat je beter groter kan nemen dan kleiner, en dat ze in de pasbh er meestal groter uitzien dan ze in het echt worden, vooral als je ze dual plane laat plaatsen?

Ik zit er zelf aan te denken om naar Bergman of de Velthuis kliniek te gaan. Weten jullie wat de verschillen zijn tussen de implantaten van deze 2 klinieken?

• Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Hoi Beep!

welkom hier op het forum!

over velthuisklniek en bergmankliniek is hier op het forum veel informatie te vinden! rechtsboven is een zoekbalk waarin je op trefwoorden kan zoeken)

Ik ben zelf vorig jaar op consult geweest in Bergman kliniek in Bilthoven. Mooie kliniek en had daar een goed gevoel bij. WAs bij dr. de Blecourt op consult geweest. Hij gaat voor natuurlijk ogende borsten, wat niet per definitie hoeft te betekenden dat ze klein worden.

Hij opereert ook in Vlietlandziekenhuis, waar ik binnenkort door hem geopereerd ga worden.

Ik herken me verder heel erg in de vragen die je hebt bij een BV. wat als het mis gaat, of niet mooi wordt etc etc.

Zeker iets waar ik lang bij stil heb gestaan. maar complicaties treden niet zo heel vaak op als je een goede PC, goede kliniek/ziekenhuis uitzoekt en je aan de regeltjes houd die je van de PC mee krijgt. of het mooi wordt is ook afhankelijk van de PC en van je voorsituatie. al heel vaak terug gelezen dat als de tepels wat scheef staan, dit na de BV ook zo blijft even als andere kleine verschillen in de borsten.

Het is belangrijk om je goed in te lezen, waar dit forum je HEEL erg goed bij kan helpen!

Ik heb uiteindelijk de knoop door kunnen hakken omdat ik het heel erg graag wil, eindelijk mooie volle borsten, en ik weet dat als ik het nu niet doe het maar door mijn hoofd blijft spoken.

Ik wist niet dat je ook in het ziekenhuis terrecht kon? Ik dacht dat dat alleen kon bij een medische indicatie? Maar blijkbaar is dat dus niet zo. Hoe kom je bij dat ziekenhuis terrecht? Kan je daar gewoon naartoe bellen voor een afspraak en is er online meer info over bv in het vlietland?

Ik was op het forum op zoek naar info en ervaringen over blecourt toen ik erachter kwam dat hij een site heeft en ook in ziekenhuis opereert.

via zijn site www.blecourt.nl kan je een afspraak maken. hij heeft op dinsdag altijd inloop spreekuur.

Maar een borstvergroting wordt niet vergoed, dus ip zou je zelf afspraken moeten kunnen maken in het ziekenhuis. denk ik?

Ik weet ook dat dr. Luijendijk in de bergmankliniek werkt maar ook in diakonessehuis in Utrecht.

Ik weet niet uit welke omgeving je ongeveer komt. maar je hoeft dus niet alleen naar klinieken te kijken, ziekenhuizen kan ook. daarnaast is een ziekenhuis (meestal) goedkoper. In Bergman zou ik 4.000 eu moeten betalen in vlietlandziekenhuis is het 3.400eu. voor mij als student is die 600eu besparen zeker de moeite, en het zijn dezelfde handen die het werk verrichten dus daar zit het verschil hem niet in. het verschil zit hem in dat je in het ziekenhuis soms wat langer moet wachten (in de wachtkamer of tot de datum van operatie) daarnaast kan het zijn dat je in ziekenhuis op een zaal wordt gelegd met drie andere patienten.

Dus zoek lekker rond op internet en dit forum en selecteer PCs die je wel aanspreken en ga desnoods bij ze op consult. dat is geheel vrij blijvend.

Ik had aan één consult genoeg omdat ik al vele verhalen uit mijn omgeving had gehoord over deze PC, en direct een erg goed gevoel bij hem had. maar het wordt vaak aangeraden meerdere consulten te plannen.

Hoi hoi

Welkom op het forum!!

Ik zie dat l233 al veel info gegeven heeft!

Lees vooral eens flink wat operatieverslagen hier op het forum, dan kom je al meer in de richting van welke pc je wilt kiezen. Vaak is dat het lastigste he? Welke pc is goed, of waar lees je weinig slechte verhalen over.... Gewoon eens op je gemak hier wat lezen en zoeken en dan wordt het steeds gemakkelijker (haha, of net niet omdat je te veel keuze hebt ;) )

Succes!! en als je vragen hebt, dan mag je die hier gerust in je topic stellen :)

Veel lees- en forumplezier!!

xx BB

Guest boobie036

Hallo Beep,

ik heb ook jarenlang geaarzeld, het weggedrukt,maar toch er (soms meer onderbewust) last van gehad en me beperkt in mijn dagelijkse leven.

Voor het verslag zie mijn onderwerp: ik heb daar zoveel mogelijk de infogegeven die ik ook zocht. Veel vragen werden beantwoord door de verslagen op deze site.

Die info heeft me erg gesteund.

Ik ben heel blij dat ik het eindelijk heb gedaan en ben zeer tevreden en optimistisch.

Na de BV kijk ik anders in bladen, naar advertenties, naar mijn "oude kleding" , kortom naar mijn manier van in het leven staan. Had ik dit maar eerder gedaan, maar dat bedoel ik niet om te klagen, hoor.

Als je meer wilt weten, wil ik graag delen wat ik weet of heb ervaren.

Veel succes met je afwegingen,

liefs

Ik wist niet dat je ook in het ziekenhuis terrecht kon? Ik dacht dat dat alleen kon bij een medische indicatie? Maar blijkbaar is dat dus niet zo. Hoe kom je bij dat ziekenhuis terrecht? Kan je daar gewoon naartoe bellen voor een afspraak en is er online meer info over bv in het vlietland?

Ik ben ook in een ziekenhuis geopereerd, ik was naar de huisarts gegaan omdat ik onzeker was over mn borsten en theezakjes had. Ik heb ook een eetprobleem gehad.

Maar als je een verwijsbrief hebt van je huisarts kan je gewoon een consult plannen in het ziekenhuis. Misschien dat sommige ziekenhuizen het wel zonder verwijsbrief doen maar in het ziekenhuis waar ik ben geopereerd vroegen ze naar de verwijsbrief.

Succes bij het maken van je keuze!

xx

Hoi, je kan met een verwijskaart van je huisarts elk ziekenhuis bellen en daar een afspraak maken. Ik ga ook in het ziekenhuis. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat de prijzen dan wel wat hoger liggen en je vaak minstens 6 weken moet wachten voordat je een datum krijgt.

XxX

Na een vreselijke bh passessie in een lingeriezaak vandaag (bijna niets paste, alleen de meisjes bh's) heb ik net een afspraak gemaakt bij dr. De Blecourt in het Vlietland ziekenhuis. 4 juni kan ik terrecht. Spannend hoor! Ik denk dat ik van de week ook naar de Velthuis kliniek in Rotterdam bel om een consultafspraak te maken. En dan kijken of het advies overeen komt en waar ik het beste gevoel bij heb.

Na een vreselijke bh passessie in een lingeriezaak vandaag (bijna niets paste, alleen de meisjes bh's) heb ik net een afspraak gemaakt bij dr. De Blecourt in het Vlietland ziekenhuis. 4 juni kan ik terrecht. Spannend hoor! Ik denk dat ik van de week ook naar de Velthuis kliniek in Rotterdam bel om een consultafspraak te maken. En dan kijken of het advies overeen komt en waar ik het beste gevoel bij heb.

wat goed voor je! ben echt blij voor je dat je de stap gemaakt hebt. Veel geluk!

Goed dat je toch doorzet. Niet teveel lezen over complicaties. Natuurlijk komt dit ook voor maar vaker gaat het wel goed en aan iedere operatie zitten nu eenmaal risico's. Ik weet niet of het je wat uitmaakt, maar kijk ook eens naar de prijsverschillen, want die zijn heeeeel erg groot. Variëren van 2300 euro tot maar liefst 5500 euro! Nederland of België is ook veel verschil. Veel succes met keuzes maken!

Ik heb zojuist ook nog een 2e consult gepland bij dr. Van der Meulen in de Velthuiskliniek in Rotterdam. Helaas moet ik daar nog wel even op wachten, want het kan pas op 1 juli.

Guest *c*

Hoi Beep,

Heb je topic es doorgelezen. Wat goed dat je enkele consulten geregeld hebt!

Ik heb me hier onlangs voor het eerst aangemeld, boordevol vragen! Geloof me, de meiden op dit forum zijn zo top! Ze stellen je helemaal gerust en beantwoorden eerlijk je vragen volgens hun persoonlijke ervaringen.

Veel succes met je zoektocht naar je pc!

*c*

• 2 weeks later...

Haha, ik heb ook nog een 3e consult ingepland: bij dr. Koopmann in de Bergman Kliniek in Den Haag. Daar kan ik op 20 juni terrecht. Vraag me overigens af of je dan ook al snel geopereerd kan worden. Hebben jullie een idee hoeveel tijd er ongeveer tussen een consult en de operatie zit bij de Bergman kliniek, Velthuizen kliniek of het Vlietland ziekenhuis? Ben ook benieuwd wat voor adviezen ik krijg, en of ze een beetje overeen komen.

Ik heb het liefst de proteses voor de spier, maar twijfel of dat uberhaubt wel kan met een 70A cup. Vanaf wanneer zou je daar genoeg weefsel voor hebben? Hoe wordt dat bepaald?

Ik heb namelijk 2 kleine kinderen thuis. De 1e week wil mijn vriend vrij nemen, maar daarna moet ik ze natuurlijk gewoon zelf tillen. De jongste is net 1 jaar, en kan nog niet zelf d'r bedje in en uit, in de kinderstoel, etc. Dus die moet ik behoorlijk vaak tillen. Moet echt nog bedenken hoe ik dat ga doen, zou het echt niet weten.

Voor de borstspier is inderdaad beter. Of dat bij jou kan zal je pc je wel vertellen. Wat je wel moet weten is dat iedere pc zijn voorkeur heeft voor de plaatsing en zal dit jou ook willen aanpraten. Wil je echt voor de spier zoek dan ook een pc die graag voor de spier plaatst. Mocht je echt weinig weefsel hebben kun je altijd nog vragen om de Natrelle Style 510 prothese. Dit is een anatomische prothese die een plattere bovenkant heeft voor als je minder weefsel heb en zo dus geen randen kan gaan zien. Ik weet dat Dr. de Meyere deze heeft. Andere artsen weet ik niet. Succes! X Corine

Voor de borstspier is inderdaad beter. Of dat bij jou kan zal je pc je wel vertellen. Wat je wel moet weten is dat iedere pc zijn voorkeur heeft voor de plaatsing en zal dit jou ook willen aanpraten. Wil je echt voor de spier zoek dan ook een pc die graag voor de spier plaatst. Mocht je echt weinig weefsel hebben kun je altijd nog vragen om de Natrelle Style 510 prothese. Dit is een anatomische prothese die een plattere bovenkant heeft voor als je minder weefsel heb en zo dus geen randen kan gaan zien. Ik weet dat Dr. de Meyere deze heeft. Andere artsen weet ik niet. Succes! X Corine

aanvulling voor het geval je niet naar Belgie wilt rijden:

Dr. van der Weij, Boerhaave.. die is ook voorstander van anatomisch voor de spier :)

xx BB

Hoi Beep,

Toen ik vorig jaar belde om operatie datum vast te leggen (bij bergman in bilthoven) kon ik al na een week terecht. Maar weet ook dat het soms wat langer kan duren. tis echt heel erg afhankelijk van vakanties van chirurgen en hoe druk het natuurlijk is:)

dr. de Blecourt opereert op maandag en vrijdag in het vlietland ziekenhuis. Hij lijkt geen voorkeur voor plaatsing van protheses te hebben. vorig jaar kon het nog voor de spier, nu moet het dual plane doordat ik afgevallen ben. maar hij heeft wel een voorkeur voor ronde protheses, doordat die wat natuurlijker mee bewegen dan anatomische protheses (die behouden wat meer in druppelvorm, welke kant je ook op beweegt).

nog paar weekjes en dan heb je je eerste consult! spannend!!

• 2 weeks later...

Ben vandaag op consult geweest bij dr. De Blecourt in het Vlietland. Wat een aardige vent! Hij had inderdaad een voorkeur voor de ronde proteses, omdatbdeze natuurlijker valt. Maar die voorkeur heb ik zelf gelukkig ook. Hij dacht zelf aan ongeveer 240 tot 260 cc, dat zou uitkomen op een kleine C cup. Groter kon volgens hem niet. Ik heb 240 cc gepast, en dat was inderdaad een perfecte maat. Ook een maat groter gepast (280?), maar dat was idd echt te groot. Het kon helaas niet voor de spier, omdat ik daar te weinig weefsel voor heb. Maar dat had ik eigenlijk ook wel verwacht. Het zou dan dus dual plane worden.

Hij geeft zelf aan dat je ongeveer een week rustig aan moet doen, maar wel weer gewoon moet bewegen. Dus ook alle handelingen waarbij je elebogen boven je schouders komen, zoals haren wassen etc. De kids tillen zou ook gewoon moeten kunnen volgens hem.

Ik heb er al met al een heel goed gevoel bij. Ik heb aangegeven dat ik ook nog een consult heb bij de Velthuis en de Bergman kliniek. Als ik daar geweest was en wist waar ik het zou laten doen raadde hij me een 2e consult aan indien ik door hem geopereerd wilde worden. Dan kon ik nog vanalles vragen en extra passen. En het scheelt ook nog eens 800 als ik het in het Vlietland laat doen. Daar kan ik een hele berg nieuwe bh's voor kopen, haha.

Op 20 juni heb ik nog een afspraak in de Bergman kliniek bij dr. Van der Meulen, en 1 juli in de Velthuizen kliniek bij dr. Koopman. Daarna wil ik zo snel mogelijk geopereerd worden. Alleen wel jammer dat je in het Vlietland 2 maanden moet wachten. Dan zou het dus waarschijnlijk pas september worden.

he beep!!

wat leuk dat je zo'n goed gevoel hebt bij het consult en leuk dat je ook zo'n goed gevoel al hebt bij hem. Door het lezen van jou verslag heb ik ook weer wat meer kennis opgedaan over de ellebogen die gewoon boven de schouders zouden mogen en je inprincipe verder de rustige dagelijkse dingen weer mag op pakken:)

Omdat het mij niet zo veel uit maakt of ik het nou wel of niet mag dacht ik die vraag komt wel als ik al geopereerd ben maar die weet ik nu dus al:P maar je moet wel echt één week een lege agenda houden dus geen drukke afspraakjes of werken.

en 240-280 is volgens mij ook een mooie maat hoor! ik vind het vaak ook nog weinig klinken omdat je hier vaak leest over meer CCs, maar als die 280 cc je al een gevoel geeft dat het te groot is dan is het maar mooi dit advies dat hij geeft. tijdens de operatie bepaalt hij uiteindelijk wat het wordt. Zoals hij mij bij mijn tweede consult vertelde begint hij bij jou mogelijk bij 240cc, probeert dan 260 en als het past 280. als dat te groot wordt doet hij weer een stapje terug.

Goed dat je hebt verteld dat je meerder consulten hebt gepland en dat je als je dan alsnog besluit bij hem te gaan nog eens langs kan komen. dan kan je eventuele vragen of adviezen die door de andere PCs zijn gegeven nog even met hem bespreken.

het wachten in het Vlietland valt volgens mij wel mee. Ik kan je daar alleen niet echt een goed antwoord op geven omdat ik het bewust ver weg heb gepland ivm afstuderen.

maar als je zodra je weet bij hem te willen gaan kan je tijdens het 2e consult waarschijnlijk al op de lijst gezet worden. dan krijg je snel de rekening en kan je kort daarna bellen voor een datum.

Ben benieuwd naar hoe je de andere consulten gaat ervaren.

Ik vind het wel apart.. Is eigenlijk de eerste pc die zegt dat je mag tillen en je ellebogen boven je schouders mag doen na een bv, zeker na dual plane!

Als ik het jullie mag aanraden (dus ook voor l233 ;) ) Dan zorg dat je dit soort handelingen toch beperkt...Het is niet voor niks dat de meeste pc's het afraden :)

Maar uiteraard zijn jullie hier zelf de beslissende persoon in. Ik wil jullie niets opleggen.... :)

xx BB

Hi BB,

Heb je ook helemaal gelijk in hoor!! maar misschien dat je het de eerste dagen qua pijn en ongemak niet eens je armen omhoog wil doen, maar dat zodra het goed voelt het wel mag?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.