Jump to content

HELP MIJ! prothese wissel Bergman kliniek eurosilicone cc

@roxy

Recommended Posts

Hoi allemaal,

ik ben Roxy, 31 jaar en heb 6 jaar geleden een vergroting laten doen met MCGhan protheses (anatomisch)

Nu heb ik sinds een jaar ontzettend veel last van kapselvorming, ze zijn vrij hard, beginnen lichtjes te vervormen heb knobbels en bulten die voelbaar zijn en vergaa van de pijn. Graag wil ik een prothese wissel en het verwijderen van de kapsel maar weet er iemand of dat word vergoed vanuit een basis verzekering? (zilverenkruis) iig het verwijderen van kapsel dan hé

Bij Bergman kliniek Bilthoven geweest voor consult

ja daar gaat het mij voornaamelijk om, die kapsel verwijdering, dat zijn namelijk de meeste kosten dik 3000 euro!

die protheses ga ik zoiezo vanuit dat die voor eigen rekening zijn. Maar was benieuwd ofdat ook vanuit de basisverzekering vergoed werd.

lijkt me aan de ene kant wel heel logisch als er bulten opzitten en iemand dagelijks veel pijn heeft toch?

ik wist eerst niet wat ik had, ben bij de huisarts geweest, die schrok van die bobbels en heeft me naar het ziekenhuis gestuurd. Daar heb ik een echo gehad van mijn borsten en bleek het niets kwaadaardigs te zijn, maar het hevige rimpeling en kapsel

Hoi! Wat balen dat je zoveel kapsel hebt en daardoor pijn... Ik ben ook in bilthoven geweest en in mijn papieren staat dat kapselvorming in het eerste jaar vergoed wordt door Bergman, volgens mij dus daarna niet meer.. Wat je verzekering wel en niet doet, zou je ff voor moeten bellen..... Heel veel succes!

Ik ben ook in bilthoven geweest en in mijn papieren staat dat kapselvorming in het eerste jaar vergoed wordt door Bergman, volgens mij dus daarna niet meer..

na zon lange tijd denk ik idd ook niet dat ze het nog gaan vergoeden hoor, dan gooien ze het op een natuurlijk proces denk ik...

Nee de kliniek gaat het niet vergoeden (heb het 6 jr gekeden bij Center esthetique rotterdam laten doen)

dit keer ga ik voor de Bergman kliniek Bilthoven. Heb al een eerste consult gehad.

Maar ik was benieuwd of iemand de ervaring had of wist of je het van de zorgverzekering vergoed kon krijgen die kapselverwijdering (heb alleen maar een basisverzekering bij zilverenkruis)

Als je het zeker wil weten, moet je even contact opnemen met het zilveren kruis en het ze vragen... Succes!

Lijkt mij ook het beste idd.....

Ik heb nog even gekeken of er een ander topic over is, maar heb niets voor je gevonden helaas....

Maar kost het werkelijk 3000 euro om alleen je kapsel te verwijderen bij Bergmankliniek? Dat vind ik wel heel erg veel!!! Is er geen andere arts waar je eens naartoe zou willen gaan? ER zijn zoveel goede artsen, en misschien kost het ergens wel minder.... Terwijl de zorg daar ook goed kan zijn.

Succes!!

xxx BB

Even een vraagje aan de ervarenen onder jullie, ik heb nu protheses van MC Ghan LF 205cc druppelvorm erin zitten ik denk dat ik vroeger op een A cup zat en nu een grote B heb.

Bij Bergman een intake gehad en die zeiden tegen mij dat ik MAX 300/325 cc eurosilicone rond high profile dualmplane kon nemen ivm dat ik erg ielig ben van boven. ik heb het idee dat ik daar dan erg weinig mee ga opschieten.

of zou je wel duidelijke verschil gaan zien omdat deze rond zijn? er komt tenslotten maar +/- 100cc bij

IK WIL ZOOOO GRAAG EEN LEKKERE D CUP!!!!!

Voor 100CC moet je nooit onder t mes gaan hoor,dat verschil ga je niet zien!! NIET DOEN!

Dat is echt zonde van jou herstel en je geld!

Minimaal 200CC moet je erbij hebben.

Dus ergens anders een consult plannen ,nix zeggen en enkel vragen of er een mogelijkheid bestaat voor een wissel en een D cup graag..

kijken hoeveel CC ze adviseren.

Probeer Dr. Plovier eens van Be Clinic. Die durft er meestal wel wat meer in te stoppen. Goede arts die gewoon iets meer risico's durf te nemen!

Ja ik was die gene met zwaar kapsel vorming, ik ben bij nog 2 andere klinieken geweest maar allemaal tussen de 250 en 325 cc MAX! ik moet eerlijk zeggen dat ik echt heel mager ben op mijn bovenlijf, je kan mn ribbe tellen!

en ondanks dat de protheses die ik nu heb er al 6 jaar in zitten staat het allemaal nog wel strak, heb in dr loop der jaren geen hangers of vel gekregen. Dat 325cc voor mij maximaal zou zijn geloof ik nu wel, maar was meer nieuwschierig of er een groot verschil zou zitten in anatomich en rond high profile wat ik nu ga krijgen

de meeste mensen die ik hier tegen kom, krijgen met 325cc High profile toch wel rond die D volgens mij

omdat ik nu LF heb zit de vulling als het ware bij mij onder de tepel (om toen der tijd een soort vorm te kunnen creëren)

Even de feiten op een rijtje, omdat je daar wat meer aan hebt. Dan weet je tenminste zeker waaar je aan toe bent ;)

De prothesen die je nu hebt, de

Natrelle/Mcghan (druppelvorm) 205 LF hebben een breedte van 11,0 cm, een hoogte van 9,1 cm en een projectie van 4,4 cm

Eurosilocone (rond) 300 cc high profile hebben een breedte van 11,1 cm met een projectie van 4,4 cm

325 cc high profile hebben een breedte van 11,4 cm met een projectie van 4,5 cm

Conclusie: Je krijgt met deze prothese PRECIES hetzelfde resultaat als met je huidige prothese.. Het enige verschilletje is dat je ietsje meer bolling aan de bovenkant krijgt..

Ik zou zeggen: op naar je volgende consult bij een andere arts ;)

xxx BB

wow, wel even schrikken dat 100cc verschil virtueel geen verschil geeft! voelt een beetje als oplichterij aan.

Oke er is wel het verschil tussen druppel en rond. is het dan zo dat je bij anatomisch minder cc nodig hebt voor evenveel projectie bij ronde?

wow, wel even schrikken dat 100cc verschil virtueel geen verschil geeft! voelt een beetje als oplichterij aan.

Oke er is wel het verschil tussen druppel en rond. is het dan zo dat je bij anatomisch minder cc nodig hebt voor evenveel projectie bij ronde?

Daarom vroeg ik al,je had toch ook last van kapsel? Krijg namelijk t vermoeden dat ze daarom zo weinig terug plaatsen.........

ze zou dus duidelijk moeten zeggen dat ze een wissel wil met veel meer cc ook....

Ja dat klopt idd.

Een anatomische prothese is anders van vorm: druppelvormig. De bovenkant van de prothese heeft dus minder cc nodig dan een ronde om hetzelfde effect onderin te krijgen.

Bij een ronde moet het hele gebied evenveel gevuld worden, en dus heb je meer cc nodig om evenveel projectie te krijgen. Je hebt dan dus die extra cc's voor de breedte nodig.

xx BB

Probeer Dr. Plovier eens van Be Clinic. Die durft er meestal wel wat meer in te stoppen. Goede arts die gewoon iets meer risico's durf te nemen!

Dat risico is dan ook meteen weer het nadeel wat voor complicaties zorgt.

Máár.....

1 groot voordeel :

Dr Plovier werkt met Aptima implantaten..

Als jij "ielig" van boven bent, en je bent dus verplicht om je aan die 11 cm breedte te houden..

Dan kun je ( uh ja... Plovier dus) kiezen voor 370cc Very High Profile van Aptima, en dan heb je dus een breedte van 11,2 cm én 6 cm projectie ( !!!) En dáármee haal jij je D cup wel :35:

Voordeel is dat Plovier niet over jouw maximale breedte heen hoeft te gaan om te kunnen bereiken wat je wil ;)

Enigste probleem is dat je huid nog 1,5cm naar voren op moet kunnen rekken. Maargoed.. huid die rekt vaak wel mee ( maar ook niet eindeloos) maar puur naar de afmetingen kijkend, moet het wel mogelijk zijn! :D

• 3 weeks later...

Hoi,

Vanuit de basisverzekering krijg je t niet vergoed, tenzij je kapsrlvorming in baker III of IV hebt, wat ik niet hoop voor je :-(.

Je kan nog proberen via je huisarts een echo te laten maken om te kijken of er wellicht een scheurtje in de prothese zit waardoor ze wel iets vergoeden.

Helaas pindakaas, ik heb zojuist na 6 jaar ook een prothesewissel en borstliftlaten doen en alles op eigen kosten.

Succes!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.