Ga naar inhoud

bb95 : maart 2009 : Dr. Luijendijk : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het meelezen op dit forum en wil me graag even aan jullie voorstellen.

Ik heet Bibi en heb vier kinderen tussen de 2 en de 9 jaar. Sinds ik afgelopen zomer ben gestopt met de borstvoeding van de jongste, ben ik gaan nadenken over een bvk. Heb last van mijn schouders en nek.

Door de persoonlijke verhalen en foto's van na de operatie krijg je een idee van wat je te wachten staat en dat vind ik erg prettig.

Enige tijd geleden ben ik bij dr. Zaal in de Velthuiskliniek geweest en komende week ga ik naar dr. Luijendijk in de Bergmankliniek. Vooralsnog denk ik dat ik daar geopereerd wil worden. Ben erg benieuwd naar het gesprek.

Groetjes Bibi

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Bibi,

Leuk dat je je ook nu hebt voorgesteld. Ik hoop dat je op het forum veel informatie vind en antwoord krijgt op al je vragen.

Even antwoord op je vragen die je had gesteld in mijn topic.

Ik moest om 9.15 bij de Bergmankliniek zijn en om 10.15 zou ik geopereerd worden.

Ik werd rond half 10 opgehaald door de verpleeging en naar mijn kamer gebracht.

Mijn bloeddruk werd gemeten en ik mocht me omkleden in een operatie jasje.

Even later kwam Dr Luijendijk aftekenen en nam daarna afscheid van mijn man.

We gingen de lift in naar de ok waar ik een minuutje moest wachten voordat ik naar binnen mocht.

Eenmaal in de ok mocht ik gaan liggen en deden ze allerlei plakkertje op mijn lichaam en kreeg ik een infuus in mijn arm.

Toen werd er gevraagd of ik zin had om een tukje te doen en kreeg ik de narcose en weg was ik.

Rond een uur of 13.15 werd ik wakker en werd er gevraagd of ik pijn had. Gelukkig had ik dit niet maar ik was nog ontzettend moe dus ik viel weer in slaap een half uur later was ik genoeg wakker om naar mijn kamer terug gereden te worden.

En daar wachtte mijn man me op. Ik heb verder bijna de hele dag geslapen en was ondertussen flink misselijk.

Later kreeg ik nog wat tegen de misselijkheid toen ging het een beetje weg, maar helaas kreeg ik toen hele pijnlijke spiertrekking in mijn benen en buik. Ze zeiden toen dat dat kwam omdat ik meer moest ontspannen, maar dat geloofde ik niet.

Toen kreeg ik weer last van misselijkheid en vroeg er weer wat voor dat kreeg ik. En ja hoor weer spiertrekking toen wist ik dus dat dat daar van kwam. Ik heb vreselijk gehuild ik voelde me zo ellendig. Gelukkig waren de zusters toen wel erg lief en hebben me getroost en gewassen want ik zweette me dood.

In iedere geval was dit een hele nare nacht en was blij dat ik naar huis mocht. Helaas was mijn misselijkheid toen nog niet over waardoor ik thuis niet kont ontspannen. Mijn man is toen naar de huisarts gegaan en heeft gelukkig toen iets meegekregen wat ik ieder uur moest innemen en dat heeft me door de eerste dagen heen geholpen.

Nou dat was mijn verhaal min of meer.

Veel plezier op het forum.

groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Bibi,

Wanneer heb je precies je consult bij Dr. Luijendijk?

groetjes,

Marianne

Hai Marianne,

Leuk dat je het vraagt! Toevallig ben ik gisteren geweest.

Erg prettig gesprek, zowel met dr. Luijendijk als met Jiska van der Lee. Goh, wat was dat een verschil met de Velthuiskliniek. Het voelde goed, dus de aanvraag is naar de verzekering. Zodra de goedkeurig binnen is gaan we de operatie plannen. Wordt waarschijnlijk februari, maar misschien wordt er nog extra geopereerd en kan het eerder. We zullen wel zien. Vind het wel spannend.

Hoe voel jij je intussen? Wat doe je op een dag als vandaag? Ben wel benieuwd hoe rustig je je moet houden.

Groetjes,

Bibi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bibi,

Wat een toeval zeg dat je net bent geweest. Wat vond je het verschil tussen deze twee klinieken eigenlijk?

Je gaat in iedergeval voor de Bergmankliniek begrijp ik uit je reactie?

Qua arts ben je in super handen vind ik zelf. En de kliniek is ook niet verkeerd, al mochten sommige zusters zelf wel eens een operatie ondergaan om wat meer inlevings vermogen te hebben. Maar goed dat ervaart iedereen verschillend natuurlijk. Ik had denk ik gewoon pech dat ik zo misselijk bleef en vaak op het belletjes moest drukken om te plassen hahahha.

Ik vind wel dat je gaat merken dat het lopende band werk is daar.

Maar goed misschien is dat tegenwoordig overal wel zo, dat weet ik dan weer niet.

Maar Dr. Luijendijk weet goed wat hij doet en maakt er echt eem prachtig kunstwerk van als zeg ik het zelf!!

Verder gaat alles goed met mij. Op zo'n dag als vandaag kijk ik veel televisie en ik ben vanochtend weer mijn bed in gedoken voor 2 uurtjes extra slaap.

Want het slapen gaat niet al te best. elke keer een paar uurtjes en dan weer wakker en vooral bij mij rugpijn. Maar gelukkig val ik na 10 minuten ongeveer weer lekker in slaap voor weer een uurtje of 2,5 uur.

Af en toe een klein wandelingetje voor een frisse neus en douchen vind ik ook een genot. En af en toe het borstenforum bezoeken hahaha. Alhoewel ik wel merk dat je armen niet te lang in deze houding kan houden krijg je spierpijn van.

Dus ik hou het hier ook bij :1:

De pijn valt trouwens erg mee gelukkig.

groetjes,

Marianen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bibi,

Wat een toeval zeg dat je net bent geweest. Wat vond je het verschil tussen deze twee klinieken eigenlijk?

Je gaat in iedergeval voor de Bergmankliniek begrijp ik uit je reactie?

Qua arts ben je in super handen vind ik zelf. En de kliniek is ook niet verkeerd, al mochten sommige zusters zelf wel eens een operatie ondergaan om wat meer inlevings vermogen te hebben. Maar goed dat ervaart iedereen verschillend natuurlijk. Ik had denk ik gewoon pech dat ik zo misselijk bleef en vaak op het belletjes moest drukken om te plassen hahahha.

Ik vind wel dat je gaat merken dat het lopende band werk is daar.

Maar goed misschien is dat tegenwoordig overal wel zo, dat weet ik dan weer niet.

Maar Dr. Luijendijk weet goed wat hij doet en maakt er echt eem prachtig kunstwerk van als zeg ik het zelf!!

Verder gaat alles goed met mij. Op zo'n dag als vandaag kijk ik veel televisie en ik ben vanochtend weer mijn bed in gedoken voor 2 uurtjes extra slaap.

Want het slapen gaat niet al te best. elke keer een paar uurtjes en dan weer wakker en vooral bij mij rugpijn. Maar gelukkig val ik na 10 minuten ongeveer weer lekker in slaap voor weer een uurtje of 2,5 uur.

Af en toe een klein wandelingetje voor een frisse neus en douchen vind ik ook een genot. En af en toe het borstenforum bezoeken hahaha. Alhoewel ik wel merk dat je armen niet te lang in deze houding kan houden krijg je spierpijn van.

Dus ik hou het hier ook bij :1:

De pijn valt trouwens erg mee gelukkig.

groetjes,

Marianen

Hai Marianne,

Ja, het wordt de Bergmankliniek. Heb er alle vertrouwen in. Het verschil tussen de klinieken is gevoelsmatig. De sfeer bij de Bergman vond ik gemoedelijker. Je voelt je ergens op je gemak op of niet, en dat ligt aan hele kleine dingetjes. Hoe je wordt aangesproken, of je het gevoel hebt dat er naar je wordt geluisterd. De beautycoach in de V.kl. vond ik niet aardig. Het gesprek was te zakelijk en dat terwijl het nogal een beslissing is die je gaat nemen. Maar goed dit is een persoonlijke ervaring.

Ik hou het even kort, want ik moet de kinderen van school halen.

Ik spreek je weer.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Bibi wat leuk dat je ook naar de Bergmankliniek gaat. Begint een ware hit te worden daar ;)

Ik heb erg goede ervaringen met de Bergman kl gehad, dus weet zeker dat t jou ook zal bevallen.

Weet je al welke methode bij jou toegepast zal worden?

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Bibi wat leuk dat je ook naar de Bergmankliniek gaat. Begint een ware hit te worden daar ;)

Ik heb erg goede ervaringen met de Bergman kl gehad, dus weet zeker dat t jou ook zal bevallen.

Weet je al welke methode bij jou toegepast zal worden?

Groetjes!

Hey Adies,

Hoe is het met je? Merk jij nog ergens aan dat je onder narcose bent geweest en voel je jet fit?

Het wordt bij mij de ankermethode. Prettig om te lezen dat iedereen zo positief is. Ga je er toch met een goed gevoel heen. Het is nu afwachten op de goedkeuring en dan een datum prikken. Ik wil nog een paar kilo afvallen, maar nu alles wat dichterbij komt is er motivatie genoeg. Hoop stiekem wel dat er opeens een plekje vrijkomt zodat het eerder dan februari wordt.

Nog een hele fijne dag!

Bibi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

HI Bibi, volgens mij heb ik niks gemerkt van de narcose.

Achteraf gezien heb ik niet het idee dat ik er wat aan over gehouden heb. Ik ben veel emotioneel geweest na de operatie en veel mensen zeiden dat het door de narcose kon komen. Ik denk zelf dat het gewoon door het moeizame verloop van mijn herstel komt. Verder heb ik ook geen last van misselijkheid of iets in die trant gehad. Dus ja het is bij iedereen anders hoe ze op de narcose reageren. Heb me na de operatie eigenlijk ook bijna niet moe gevoelt.

Heb je inmiddels al je goedkeuring gekregen?

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Bibi,

Heb je al wat gehoord van je verzekering? En hoe gaat het met het afvallen?

groetjes,

Marianne

/quote]

Hai Marianne en Adies,

Ik zie jullie berichtjes nu pas dus vandaar mijn late reactie. Afvallen ga redelijk (nu met al die pepernoten en chocoladeletters even wat minder, maar goed dat komt wel weer).

De goedkeuring had ik 8 dagen na mijn eerste consult al binnen. Operatie is in principe begin maart, maar ik sta op een reservelijst. Mocht er een extra operatiedag bijkomen of iemand uitvallen dan is de mogelijkheid er dat het eerder gebeurt. Was jij niet ook opeens veel eerder aan de beurt Adies?

Fijn dat je herstel goed verloopt Marianne. Ik moet je laatste foto's nog gaan bekijken.

Adies, ik hoop voor je dat je toch een fijne vakantie hebt!

Nog een hele fijne avond!

Bibi

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.