Jump to content

Voorstellen + vraag bv

Turnie

Recommended Posts

Hallo!

Hopelijk plaats ik dit onderwerp goed, ik weet nog niet zo goed waar alles geplaatst moet worden.

Ik zal verder maar meteen met de deur in huis vallen:

Ik heb het syndroom van Turner, dat is een afwijking in de chromosomen. Er komt veel bij kijken, maar een ding waar ik erg mee zit is dat mijn borstontwikkeling is achter gebleven! Ik ben nu 19 jaar en eigenlijk heb ik het lichaam van een 14 jarige. Mijn borsten zijn begonnen met groeien, maar zijn nu al een paar jaar gestopt met groeien. Ik heb nu een 75B. Op zich kan ik leven met de grootte, maar de vorm vind ik ontzettend lelijk! Nu hoopte ik dat er met hormonen nog iets aan gedaan kon worden, maar jullie voelen hem al aankomen, dat gaat niet. Het kan alleen met een borstoperatie.

Ik ben nu meer informatie aan het zoeken over borstoperaties/vergrotingen, maar ik zou graag meer informatie of ervaringen willen horen van mensen die hier -ongeveer- ook mee zitten.

Iets wat de beslissing nog lastiger maakt is dat ik bij mijn huidige verzekering de operatie zelf moeten betalen, ondanks dat het een genetische afwijking is... In principe zou ik graag een operatie willen omdat het mij verschrikkelijk lijkt om mijn hele leven deze borsten te hebben, maar het is natuurlijk niet zomaar een operatie en ook niet goedkoop...

Kunnen jullie helpen?

Groetjes!

Welkom Turnie,

Wat vervelend dat je door een genetische afwijking je borstgroei is achtergebleven. Kan begrijpen dat je er wat aan wilt laten doen.

Een kennis van mij heeft ook iets waardoor ze bijna geen borstontwikkeling heeft, zij heeft toen een verwijzing via de huisarts gehaald en hiermee naar de plastisch chirurg geweest. Die vond dat ze gelijk had en met zijn goedkeuring naar haar verzekering gestuurd.

Na een tijdje kreeg ze antwoordt, maar helaas negatief. Zij heeft toen een bezwaar ingediend met ook al haar medische info bijgesloten. Toen heeft ze alsnog een goedkeuring gekregen van de verzekering.

Ik wil je geen valse hoop geven, maar het is wellicht het proberen waard, zoals je zelf ook zegt is het een dure ingreep.

Ieder geval welkom!

Groetjes Masrya

Hoi hoi

Welkom op het forum!!

Hm... wat lastig allemaal zeg. Zeker als het een genetische afwijking is, die toch een groot deel van je leven bepaalt.... Heb jij ook hartproblemen door de Turner? Of is dat je bespaart gebleven?

De vorm van je borsten.. bedoel je dat je tepels ver naar buiten wijzen? Dat komt namelijk wel vaker voor bij mensen die het Turner-syndroom hebben... Je moet je goed realiseren, dat normaal gesproken aan de vorm van de borsten niets gedaan kan worden (maar daar kan een pc misschien meer over vertellen, want ik weet niet hoe dat in jouw situatie zit, dat is koffiedik kijken...) Ik wil je alleen even waarschuwen, dat je niet denkt dat een vergroting ook meteen een andere vorm of stand van je borsten met zich meebrengt.
Vaak wordt dat namelijk gedacht en dan zijn mensen naderhand teleurgesteld :)

Een vergroting, is normaal gesproken een vergroting van hoe het er nu uitziet.

Over je zorgverzekeraar... Dat is vreemd dat ze dat niet vergoeden.....

Er is een groot verschil in prijzen bij verschillende klinieken.. De prijzen lopen uiteen van ongeveer 2600 tot 5500 euro.. Dus het is een kwestie van goed zoeken :) Verder is het van belang dat je weet wat voor soort implantaten je wilt, of dat het merk je niet uit maakt. In dat geval kun je voor de goedkoopste gaan. Maakt dat je wel iets uit, dan moet je even goed kijken waar je een goede prijs krijgt voor de merken waar jouw voorkeur naar uitgaat :)

Heel veel succes en hoop dat je hier genoeg info kunt vinden :)

In de volgende link vind je het verhaal van een meid die ook het syndroom van Turner heeft en die een borstvergroting gehad heeft. Ze is nog regelmatig online, dus je zou haar altijd eens een persoonlijk berichtje kunnen sturen, als je wilt :) Dat kan via het envelopje, rechtsboven in het forum :)

Dit is de link naar haar topic :)

http://www.borstenforum.com/topic/5687-lady010-15-oktober-2012-dr-van-drunen-bergmankliniek/page-2?hl=turner#entry148403

Bij vragen: shoot!! :35:

xx BB

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga nu inderdaad het via mijn arts proberen te regelen, hopelijk wordt het dan wel vergoed.

Ik heb gelukkig (nog) geen hartproblemen en mijn lengte is voor Turner erg goed, dus daar ben ik wel heel blij mee. Over de vorm is lastig uit te leggen, het is echt of het is begonnen en daarna meteen is gestopt. Bedankt voor de link naar haar topic! Die ga ik zeker lezen :)

Heb net mijn huisarts aan de telefoon gehad: ze gaat me doorverwijzen! Ze gaat de brief sturen naar het Amphia ziekenhuis in Breda en ze nemen dan zelf contact met mij op. Dan kan ik met hen mijn mogelijkheden bespreken (voornamelijk dus welke vorm het dan gaat of kan worden) en ook de verzekering. Ben nu al zenuwachtig! Ik ben wel heel erg nieuwsgierig, hopelijk weet ik daarna beter wat ik wil :)

Heb net mijn huisarts aan de telefoon gehad: ze gaat me doorverwijzen! Ze gaat de brief sturen naar het Amphia ziekenhuis in Breda en ze nemen dan zelf contact met mij op. Dan kan ik met hen mijn mogelijkheden bespreken (voornamelijk dus welke vorm het dan gaat of kan worden) en ook de verzekering. Ben nu al zenuwachtig! Ik ben wel heel erg nieuwsgierig, hopelijk weet ik daarna beter wat ik wil :)

Wat fijn zeg, het is zeker spannend allemaal!

Nu nog hopen op goed bericht van de verzekeraar!

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.