Lauco Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 Hallo allemaal,Hier weer een nieuw lid! Ik ben Lauco, 23 jaar en kom uit de omgeving van Rotterdam.Ik zit sinds een aantal jaren na te denken over borstcorrectie en dat is vooral het laatste jaar over gegaanin borstvergroting. Ik zou het qua cupmaat niet echt nodig hebben. Ware het niet dat ik mijn borsten ontzettend lelijk van vorm vind. Ik ben exhartpatient; ik heb een aangeboren hartafwijking maar ben nu zo goed als genezen, ik moet wel op controle blijven komen; en heb de nodige littekens onder een borst lopen, waardoor deze ontzettend hangt.Ik wilde dit graag gelijk laten maken met een correctie, maar vind een cupmaat groter dan ook eigenlijk wel erg mooi.Ik wil hier graag dus meer informatie over willen krijgen op dit forum.Er zijn een paar dingetjes waar ik mee zit;- weten jullie of er extra risico's zijn als ik mijn borsten laat vergroten, gezien mijn 'aandoening'?- ik zou dit graag in een ziekenhuis willen laten doen, heeft iemand van jullie dat ook laten doen of puur een kliniek?- hebben jullie echt 6 weken vrij genomen van je werk, etc?Ik hoop hier alle antwoorden te vinden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
best_boobie Posted April 13, 2013 Share Posted April 13, 2013 Hoi hoi WElkom op het forum!! Wat goed zeg, dat je zo goed als 'gezond' verklaard bent nu!! Ik kan me voorstellen dat je dan nu aan 'de volgende stap' zit te denken Ik denk dat je het beste eens een consult kunt plannen met een goede chirurg, want die kan je het beste vertellen wat er mogelijk is.. Bij jou in de omgeving zit ik meteen te denken aan dr. Tan (veel ervaring in reconstructies van borsten) en dr. Nio. Beide werken in de Parkkliniek... Echter.. dr. Tan werkt ook nog ergens anders, schiet me even niet te binnen waar (misschien te vinden via google?) en dr. Nio werkt ook in het SLAZ in Amsterdam. Ik weet dat de operatie bij Nio in het SLAZ goedkoper is dan in de parkkliniek, dus bij dr. Tan zou je ook even moeten bekijken of hij ergens goedkoper opereert Of het voor jou extra risico meebrengt om geopereerd te worden, dat zal een anesthesist moeten beoordelen... En misschien moet je dan idd wel ergens in een ziekenhuis geopereerd worden. Dat is afhankelijk van jouw medisch dossier... 6 weken vrij nemen is over het algemeen niet nodig, maar het is wel afhankelijk van wat voor werk je doet.. Als je zwaar lichamelijk werk hebt, dan is het wél raadzaam 6 weken vrij te nemen, of bijvoorbeeld na een paar weken aangepast werk te gaan doen. Je mag namelijk bij een plaatsing achter de borstspier, je borstspieren niet zwaar belasten, omdat dat het inkapselingsproces van je prothese negatief kan beinvloeden. En vooral veel lezen hier Dat helpt ook Maar als je meer vragen hebt: shoot!! xx BB Link to comment Share on other sites More sharing options...
guppie Posted April 13, 2013 Share Posted April 13, 2013 Hoi hoiWat super dat je nu "genezen" verklaard bent.Je kan voor zo ver ik weet in bijna ieder ziekenhuis deze operatie laten doen.Ik kan me voor stellen dat ongeacht of dit nodig is of niet je daar wel een beter gevoel bij zult hebben.Er is bijna geen zorgverzekeraar meer te vinden die het vergoed en de operaties zijn er nog wel.Dat geeft meteen wederom weer dat je in het ziekenhuis terecht kan, waarschijnlijk zelfs in het ziekenhuis waar je altijd onder behandeling bent geweest en ze dus jouw complete medisch dosier hebben liggen.Het kan zijn dat je hier voor een verwijsbrief van de huisarts moet hebben maar meestal is dit niet het geval als je het hebt over een niet vergoedde behandeling.Veel succes,Groetjes Ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lauco Posted April 14, 2013 Author Share Posted April 14, 2013 Bedankt voor jullie reacties! BB, bedankt voor de tips, ik ga gelijk even informeren naar de chirurgen! Maar is het zo dat je ook een afspraak kan plannen om al je vragen te stellen zonder direct een afspraak te maken? En ik ga zeker mezelf goed inlezen op dit forum, ik was ook erggg blij toen ik het op internet tegenkwam Link to comment Share on other sites More sharing options...
best_boobie Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 De consulten zijn vrijblijvend, dus je zit nergens aan vast xx BB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.