Ga naar inhoud

Richtlijnen na je bv


Aanbevolen berichten

Gast lizverdinha

Dat vraag ik mij dus ook heel erg af!!

Ik woon een half uur fietsen van Amstelveen en moet eigenlijk voor mijn werk over 2 weken ofzo als het kan weer op de fiets.. maar is een half uur heen en een half uur terug mogelijk? Of is dat nog teveel spanning op de spier/borst.. ben bang dat als ik elke dag ga fietsen (wat soms nog redelijk zwaar is) ik complicaties krijg.. maar mijn ouders zeggen weer dat fietsen voornamelijk met de benen is dus dat het weinig kwaad kan.. Anders bel ik volg week wel even naar de kliniek..

Thanks

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig gister in de kliniek nog gevraagd wanneer ik weer mocht gaan fietsen. Dat mocht ik nu gelijk al gaan doen, dus na 2 weken. Ze zei er wel bij dat ik moest opletten dat ik niet tever met mijn armen naar voren zat, wel een beetje rechtop zitten.

Liefs Steef

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou fietsen gaat erg goed! Fiets sinds 1,5 week na BV. Eerst waren de hobbels wat onprettig dus ging ik even van mijn zadel af. Maar nu merk ik er niet veel meer van. Het is niet gevoelig ofzo.

Ik had aan de kliniek gevraagd. En ik mocht na 2 weken al op mijn zij liggen als ik dat wilde.

Wel erg opvallend dat de ene kliniek zegt dat je die band 6 weken moet dragen en bij mij is hij gewoon "afgepakt" na 1,5 week toen ik de hechtingen er uit liet halen. Ik mocht hem ook niet mee naar huis :(

Wel een tip: ik moest na een week de hechtingpleisters eraf halen, maar dit niet gedaan. Tijdens douchen krijg je die plek toch minder goed droog door vochtige pleisters en dat is niet goed voor je wond. Dus toen ze de pleister eraf trok aan 1 kant ging die ietsie pietisie open tussen de 2 hechtingen door. Dus toen nog 1 dag met gaasje gelopen en toen was het dicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de wond is nog vers,en in 8 van de 10 gevallen komt er een korstje los met pleister verwijderen,maar dat gaat vanzelf dicht idd,niks ernstigs verder hoor,om je zorgen om te maken.

wel heel goed,dat je de pleister eraf gehaald hebt toen hij vochtig was,ook onder de pleister,want idd vocht onder je pleister is erg slecht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Evanja

Weet iemand misschien hoelang na de borstvergroting je weer mag motor rijden? (Lees: grote, nogal trillende Harley) Ik ben het vergeten te vragen op mijn consult. *zucht* zenuwen haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou motorijden toch 6 weken uitstellen , hoe zwaar je dat ook zal vallen .

Het duurt immers 4 tot 6 weken eer je protheses ingekapselt zijn . Genezen ben je eigelijk pas na één jaar ...

Dus je zal het mss na die 6 weken wel voelen maar 'kwaad' kan dat niet meer dan .

Rijd je zelf of als duozitster ?

Heb zelf een baanmachine dus geen shopper , denk dat je op die 2de wel comfortabeler zit .

Wil daarmee hebben dat ik bvb 'voorover' hang en voel dat in armen en schouders > héél nadelig na een bv .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Evanja

Ik zit achterop de Harley, wel voorover gebogen. hij heeft geen rugsteuntje :blink:

Ach dan maar een zomertje niet hoor, het is het waard hoop ik :D

Bedankt voor de tip in ieder geval

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Phantasia

Nog 1 weekje, begin nu pas aan de praktische dingen te denken! :blink: Kan ik bijvoorbeeld wel zelf een broodje smeren enzo? :wacko: M'n vriend is op de operatiedag zelf wel vrij en nog 2 (feest)dagen gelukkig. Red ik me wel alleen de overige 2 dagen? :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Bij mij gaan morgen de hechtingen eruit! 1 week en 1 dag na po. Kan er dan nog iets gebeuren met de wond, ik lees vaak dat het gebeurd dat er dan toch nog een scheur in komt! Eng idee!

En moet ik dan gelijk beginnen met bio oil insmeren of wachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meis,

Jeetje dat is al snel! Bij mij moeten de hechtingen er 2 weken inblijven. Ik moet as maandag nr de huisarts om de knoopjes af te laten knippen, vind het ook doodeng, ook omdat er dan geen pleister meer overheen komt en nu wel en dat voelt zo veilig! En wat betreft cremepjes smeren enzo, mag pas na 6 weken als de wond helemaal goed dicht is!

Liefs Joyce :141:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weird, ik mocht na 2 weken met creme smeren. Ik had oplosbare hechtingen en de creme was van het ziekenhuis zelf ( hier te krijgen: http://www.staudt.nl ). Creme om de littekens mooier te laten helen zeg maar.

Máár, mijn wondjes waren na die 2 weken ook wel dicht. Als ze open zijn zou ik niet gaan smeren inderdaad.

Liefs,

Evanja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Phantasia

Je mag wel eerder smeren dan na die 6 weken hoor. Daarvoor is die littekencrème juist. Zodra de wondjes dicht zijn, mag je gaan smeren. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Blonde Dollie

Ja hoor! Gewoon lekker smeren! :131: Ik smeer nog steeds ijverig 2 keer per dag. Merk ook wel dat dat het gewoon heel soepel houdt en het smeren op zich zorgt al voor een goede bloedcirculatie waardoor je littekens soepel en wat meer "eigen" voelen.

Voor de rest.. Ik ben nu 2 maanden PO en doe alles weer. Aan het begin was ik heel erg schrikkerig als mensen me hard knuffelden of als mijn nichtje van 2 even op mijn schoot klom. Was als de dood voor de pijn. Maar nu.. Nu huppel ik weer lekker rond. Rij gewoon weer lekker paard (met een sportbeha aan op z'n strakst en een heel strak topje daarover én een strak t-hirt), harlopen (dito outfit zo ongeveer,haha) en cardio fitnes. Alles gaat weer prima.

Herstellen is het leukst, maar duurt het langst! Geduld...

:126:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hoi meiden,

Ik ben nu bijna 11 weken verder na mijn bv.

Nu was mijn vraag alleen.

Wanneer mag ik weer een push-up beha aan. Want ik had ergens een keer gelezen dat dat pas na een half jaar mocht. Klopt dat?

Liefs Nursje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Nursje,

Heb het aan m'n arts gevraagd en mocht na 4 maanden, maar moet zeggen dat dat helemaal nog niet lekker aanvoelt bij mij, dus zou zelf ook wachten tot na een jaar, lijkt me toch iets veiliger.

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.