Ga naar inhoud

Richtlijnen na je bv


Aanbevolen berichten

Voor een optimale genezing doet u er goed aan de volgende adviezen op te volgen:

•u draagt de sportbeha; 6 weken lang, dag en nacht

•u mag de dag na de operatie alweer douchen, tenzij uw eigen pc anders adviseert 

•geef uw borsten rust in de eerste 3 weken; vermijd zwaar tillen en ga de eerste 2 tot 3 weken niet werken

•afhankelijk van de aard van uw werkzaamheden, kunt u na 2 tot 3 weken uw werk weer hervatten

•belast uw borsten niet; dus niet sporten de eerste 6 weken, ook niet zwemmen

• vermijd tijdens de eerste zes weken zwaar huishoudelijk werk. Hieronder verstaan we: stofzuigen, dweilen,  strijken, ramen zemen, bedden verschonen. 

•ellebogen niet hoger heffen dan schouderhoogte, ook gedurende de eerste zes weken. Tevens niet bukken.

•u kunt later gewoon borstvoeding geven

•er zijn géén risico’s met duiken, vliegen of krachtsporten, na de eerste zes weken

•röntgenfoto’s maken en een echografie van de borsten ondergaan kan zonder risico

•bescherm de littekens het eerste jaar tegen de zon of zonnebank door gebruik te maken van zonnebrandcrème met factor 50+

•zorg dat u zonodig huishoudelijk hulp heeft voor de eerste 3 weken na de operatie

MAAR dames , iedereen herstelt anders én elke chirurg(e) heeft een eigen advies . Vragen stellen tijdens je consult dus :38:

Meerdere topic's over hetzelfde onderwerp (bij aan te vullen in dit bericht door de modjes :38: )

Na je bv

!!! link LITEKENVERVAGING

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Vind ik alleen jammer,dat die weken erna ook zooooo laaaaaaaang duren dan,voordat je iets kan doen....

Je voelt gewoon,dat het al lukt,maar probeer zich toch bij verstand te roepen en dat ene of de andere toch te laten in de naam van Goed Herstel ! En dat is niet makkelijk,maar wel nodig.

En we proberen ons toch fijn aan de regeltjes te kunnen houden,hoe moeilijk het soms ook lijkt,maar we weten wel waarvoor we dat allemaal doen he? En dat gaat ons weer een stuk makkelijker om alles te laten,wat we moeten laten...

Vind het persoonlijk heel erg zwaar om niet te kunnen sporten!74.gif

Had niet gedacht dat het zo zwaar tegen gaat vallen,ook om mental af te kunnen schakelen Maar nog even aan de zure appel bijten he.

Liefs.Romashka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het mij erg zal tegenvallen dat ik mijn kinderen niet kan tillen...heb een baby van 7 maanden <_< Ook is mijn dochter van 2,5 nogal beweeglijk en ben echt bang dat ze te hard tegen mijn boobs aanstoot enz. Ik wil ze toch erg graag knuffelen... Hopelijk gaat het allemaal een beetje lukken, maar zie hier echt tegenop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is ook lang als je'r middenin zit meid maar heej , als je terugkijkt is 6 weken op een mensenleven zéér kort :38:

En 'mark my words' : de eerste paar dagen dat je'm eindelijk kan uitlaten verlang je'r terug naar , die maakt je toch zekerder , geeft je een beschermd gevoel .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het helemaal niet erg dat ik mijn sport bh aan heb s'nachts en ook als ik heb gedoucht,verlang ik er meteen naar3.gif

Normaal gesproken,kan helemaal niet met de kleren aan slapen hihi68.gif ,maar nu met het sport bh voelt het helemaal niet aangenaam hoor! Daar heb ik helemaal geen moeite mee,denk dat ik die ook wat langer aan houd na die 6 verplichte weken.

@Excella

Nee,heb mijn abonnement voor 2 maanden stopgezetsad.gif , maar sinds mijn tweede week wandel ik dagelijks 1.5-2 uurtje met mijn hond in de bos. Heerlijk is dat! Vresse lucht en bewegen tegelijk,zelfs te kou en de regen houd me niet tegen hoor!!!wink.gif

Heb wel zwake armen en dat voel ik wel,als ik auto heb gereden,heb er spierpijn van te schakelen,is dat nog normaal?39.gif

Liefs.Romashka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draag s nachts mijn sport bh ook nog. Voelt wel zo prettig/veilig. Het is ook niet niks:ineens 2 huge borsten die als het ware in de weg zitten als je je wilt omdraaien in je bed, dan is het wel fijn als die stevig in een BH zitten, vooral in het begin.

liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

administratieve werkzaamheden kunnen toch naar korte tijd wel weer opgepakt worden.. Daar belast je je borsten toch niet mee?!?

Hmm.. ik denk dat ik het straks wel zwaar ga krijgen.. Geef o.a. les (body step en body attack) in de sportschool en na de borstvergroting heb ik minimaal 7 weken rust! pff.. dat gaat tegen vallen haha.. Ik werk daarnaast ook in een reisbureau, hoop dat toch na ruim een week weer op te pakken.. Ga dan wel met de bus naar het werk ipv auto..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Willemieke,

ja hoor,dat kun je na een week of 2 weer wel gaan doen maar dat andere? je mag na 6 weken weer sporten maar ik vond het vies tegenvallen eerlijk gezegd en daarmee gebruik je ook je armen dus borstspieren intensief he?!

een weekje??? nou,ik weet niet hoe je ze geplaatst krijgt maat een week is wel ERG snel hoor,ik vind 2 weken eigenlijk nog aan de vroege kant.....

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben na een week en 3 dagen weer gaan werken (kantoorbaan), dat ging prima maar verder deed ik ook niets hoor, geen zware poststukken brengen ofzo. Dat was weer wel te zwaar.

@Romashka, goed zeg dat je ondanks het weer met de hond toch gaat wandelen! Als het regent zou ik niet naar buiten te krijgen zijn hahaha. Maar met een hond moet je wel naar buiten.

Ja dat schakelen vond ik ook wel lastig, wordt vanzelf weer beter. Zolang je het maar niet bijft doen als je lichaam aangeeft dat het niet gaat. Zou jammer zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Patries, dat sporten zal ook wel ff tegenvallen.. Ja bij die lessen gebruik je ook veel je armen.. De pushups laat ik maar ff achterwege (voordeel van lesgeven: ik mag rondlopen om te corrigeren haha).. Ik word nu 10 mei geopereerd en vanaf juli wil ik de body attack weer oppakken.. En wat later de Body step..

Maar heb je na een week nog heel veel pijn dan?! Als ik nu thuis zit of op kantoor, het maakt mij niet zoveel uit.. Misschien is het ook wel afleiding!! :106:

Groeten Willemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou trouwens niet alleen rekening houden met het lichamelijk herstel. Ik heb zelf een vrij pijnlijk herstel gehad,maar daarnaast was ik ook erg vergeetachtig en kon gesprekken van anderen moeilijk volgen en of onthouden. De invloed van de narcose(?) moet denk ik niet overschat worden door alleen te denken aan het lichamelijk herstel van de borsten/spieren.

Ik ben na iets korter dan 3 weken gaan werken en heb ook geen lichamelijk zwaar werk. Ik ben begonnen terwijl anderen echt aangaven dat ik nog beter thuis kon blijven.Ook hoorde ik na verloop van tijd:je ziet er nu echt en stuk beter uit dan in het begin dat je begon met werken.Doelend op dat ik nog erg moe overkwam en misschien nog een wat ongezonde kleur op mn gezicht had omdat ik niet 100% fit was.

Ook heb ik dus tot nu toe nog niet gesport, maar wil daar nu wel eindelijk mee beginnen. Na 6-7 weken had ik er niet aan moeten denken,maar de ene persoon hersteld nu eenmaal weer sneller dan de andere.

liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja Fjo,

ben ik helemaal met je eens. het herstel wordt idd erg onderschat. weet je dat ik ook nu pas echt weer met tennis begonnen ben? ben wel die week (6-7e week po) gaan skiën maar viel ook beetje tegen.

die 6 weken (rust) zijn er niet voor nix he?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Gast Phantasia

Ik heb ook maar 1 weekje vrij hoor. Ik heb een kantoorbaan. Hoop wel dat ik dan gewoon weer aan het werk kan. :blink:

Maar hoe zit het eigenlijk met haren wassen? Ik las dat je je armen de eerste tijd niet boven je hoofd mag doen, maar hoe moet je je haren dan wassen??? :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Phantasia,

dat zal niet meevallen hoor!!! Kijk maar naar Twins,die had ook maar 1 weekje vrij (of een ruime week zoiets,kort iig). je hebt echt wel 2 tot 3 weken nodig om te herstellen hoor!

en ik neem aan dat je auto gaat rijden? dat mag officieel pas na de 2 weken liefs 3 weken po hoor!

haren mag je wassen met je ellebogen tegen je lichaam en niet boven schouderhoogte uit. of iemand ff laten helpen. zal toch de eerste keren wel moeten met afdrogen enzo ;)

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat haren wassen is idd een drama,me man wou het doen,en deed ook poging,maar vind het helemaal niks,die snapt mijn style haar wassen niet hahahaha

dus heb het toch altijd zelf heel voorzichtig gedaan hoor,maar goed,het is niet echt handig.met me dual plane kon ik het zelf nog niet eens,zo veel pijn had ik,nu met me 2de herstel lukte het prima zelf,maar met beleid en erg voorzichtig idd,ellebogen tegen het lichaam houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast lizverdinha

Ik heb eergister mijn BV gehad in de Arenborghoeve in Venlo.. ik lees hier overal dat je de sportBH 6 weken moet dragen, dag en nacht, maar op mijn papieren staat de eerste 3 weken dag en nacht en daarna 3 weken s'nachts.. Was eerst heel blij dat ik dus na 3 weken overdag al een normale BH aankon.. omdat je met mijn sportBH praktisch niks aankan zonder die BH te zien.. maar nu ik overal lees dat iedereen hem 6 weken fulltime draagt begin ik te twijfelen..

Of zijn er ook mensen die 3 weken dag&nacht en daarna 3 weken s'nachts hebben gedragen?

Thanks !

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meis,

nee,ik zou wel begrijpen; 3 weken dag en nacht en daarna nog 3 weken overdag. of in andere tijdsvorm (2 weken dag en nacht en 4 weken alleen dag)

IK zou gewoon 6 weken dag en nacht dragen. wat zijn nou 6 weken???? en straks zeg je misschien zelf wel dat het erg fijn is (vond ik ook nl!)

en na die 3 weken,als je overdag een gewone bh gaat dragen mag dat nog niet met beugel zijn hoor!!!

succes

liefs patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast lizverdinha

Hmm ok bedankt voor de tip.. mn mama wilde over 3 weken BH's gaan kopen.. als ik dan al kan bepalen welke maat het is.. veranderd dat nog erg van nu? Wordt het groter, kleiner.. of zakken ze alleen in??

Ik denk dat ik het ook gewoon 6 weken dag en nacht ga dragen.. aangezien ik dat hier iedereen hoor doen.. Is alleen zo kut dat ik vrijwel geen 1 shirtje meer aankan waarbij je de sportBH aan de voorkant niet ziet.. lekker kut vooral omdat ik niemand heb verteld van mijn BV en dat liever ook zo wil houden.. (Ben 19 verwacht niet dat er veel mensen zijn in mijn omgeving die begrip zullen tonen voor mijn keuze een BV te doen.. overigens wist ook niemand dat ik zo plat als een koekje was aangezien ik altijd opvulling of 2 BH's over elkaar droeg.. dat al jaren dus wist ook niet zo goed hoe ik me daar ineens uit moest praten)

Wel vreemd toch dat in mijn papieren staat na 3 weken alleen s'nachts (heb het nog een keer nagekeken)... Ga hem nu dus toch 6 weken fulltime dragen..

Alleen uhh.. als ik na die 3 weken een keer een feestje of vrienden over heb kan ik toch wel voor 1x een normale bh dragen? (A) Zodat ik een leuk shirtje aankan zonder dat die BH er 30 cm bovenuit steekt:p

En waarom eigenlijk geen BH met beugel? Vanaf wanneer mag dat wel? En wat voor soort BH's raadt je aan.. T-shirt bh's van die zachte?

Alvast bedankt!

Liefs Liz

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Liz,

zelfs na 3 weken veranderd je bh misschien nog hoor! na ongeveer 6 weken kun je geluk hebben dat die niet meer veranderd. er komt dan idd meer hang in en lijken ze groter. dus met dure bh's echt ff wachten.

je mag geen beugelbh omdat die beugels dan misschien "deuken" maken in de prothese/borst omdat die dan nog niet goed ingekapseld is. zo was het geloof ik. anders moet je het hier maar ff opzoeken,staat er heus wel ergens weet ik zeker (heb de tijd nu niet)

je mag beugels na 6 weken. en ik raad je aan die 6 weken te dragen en daarna kijken of het al lekker zit. bij vele nog niet en zeker nog niet hele dagen... en zo'n t-shirtbh kan heus wel na die 6 weken.. als je beetje zoekt op laag modelletje kun je die ook heus wel voor een keertje aandoen met een feestje of vrienden enzo..

en snap het best hoor dat je nix gezegt hebt. heeft ook niemand mee te maken,toch :38:

liefs patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.