maximuis Posted April 9, 2013 Share Posted April 9, 2013 Hoi allemaal,Op 24 april heb ik een consult bij Dr. Demeyere in Gent. Door verschillende omstandigheden heb ik vooraf al gekozen voor prothese voor de spier. Ik heb wel een aantal vraagjes vooraf omdat wij nogal wat op de planning hebben staan de komende maanden en in juli zelfs een vakantie met drie kleine kindjes op een camping.Ik krijg dus voor de spier;- Hoe lang duurt het (gemiddeld / normaal gesproken) voordat de hechtingen eruit mogen.- Hoe lang duurt het gemiddeld voordat je weer (vrijwel) alles normaal kan doen?- Je mag dan de armen niet boven je schouder houden.... Hoe lang niet?- Je mag natuurlijk niet rennen, springen e.d....... maar hoe lang niet?- Op vakantie wil ik natuurlijk wel zwemmen enzo met de kids..... Hoe lang moet ik dan hersteld zijn ongeveer?Groetjes en alvast bedankt.Ienieminiemuis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
best_boobie Posted April 10, 2013 Share Posted April 10, 2013 Nou zeg.. niemand???? Bij Demeyere zit het als volgt, om even wat antwoorden te geven, zover ik kom: - Hechtingen mogen er na 10 dagen uit. Dit mag je zelf doen, je mag naar hem terug gaan ervoor of je mag naar de huisarts gaan. Het is een blauw draadje dat je er in principe zelf uit zou moeten kunnen trekken. Ik ben echter zelf even naar de huisarts gegaan, omdat ik een schijtert ben - Je kunt heel veel weer na een week of 2. Je MAG alles weer na 4 weken! Echter zal Demeyere zeggen dat je in principe weer veel de volgende dag zult mogen. Tillen mag ook als je de prothesen voor de spier krijgt. Echter zwaar huishoudelijk werk zou ik proberen echt 4 weken te laten... Repeterende bewegingen (strijken, dweilen, stofzuigen enz) zijn slecht voor de kapselvorming. - 4 weken je ellebogen niet hoger dan je schouders, ivm een goede kapselvorming - Sporten ook niet 4 weken - Zwemmen zou ik ook pas na 4-6 weken doen.. Dan is alles pas echt goed genezen. Beter wat te lang wachten en goed genezen zijn, dan te snel alles weer gaan doen en daarna met de gebakken peren zitten xxx BB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lahja Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 haha zie het topic nu pas. Maar BB heeft alles natuurlijk uitstekend beantwoord.Ik zit eigenlijk zelfs met 8 weken. Eerst 2 weken het verband en dan nog 6 weken sportbh...Belangrijkste is waarschijnlijk goed naar je lichaam luisteren. En beter te voorzichtig dan met de miserie zitten achteraf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.