Ga naar inhoud

Trainen van borstspier VOOR operatie


Aanbevolen berichten

Dames!

Wat weten jullie van het wel of niet trainen van de borstspier voor de operatie.

Ik onderga over 2 weken een bv, dual plane en zit nu heel erg in dubio of ik zal stoppen met het trainen van mijn borstspier ofniet(ik ben geen bodybuildster hoor).

Ik dacht zelf: hoe meer spier, hoe meer deze kan hebben qua pijn OF hoe meer spier, hoe meer pijn.

Ik ben benieuwd wat jullie denken ?!?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je gelijk hebt!!

Ik vroeg het aan een verpleegkundige op de poli plastische chirurgie en die keek mij aan alsof ik gek geworden was. Vond het zelf niet zo'n hele rare vraag. Haar antwoord was dat het niks uitmaakt, maar dat kan ik me niet voorstellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

ik denk dat het echt wel uitmaakt, als je ontwikkelde borstpieren hebt laten ze ook minder snel 'los', en dan bedoel ik dat ze de prothese los moeten laten anders kan ie niet inzakken. Ik had dat zelf ook, de pc heeft bij mn her operatie de borstspier opgerekt, dus mijn advies zou zijn: niet extra gaan trainen.

Maar ik weet niet precies hoe het zit met dual plane, bij mij zijn ze volledig achter de spier geplaats.

Succes met je operatie.

Greets Kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vorige week dinsdag geopereerd heb heb die donderdag daarvoor nog gebodypumpt. Volgens mijn PC maakt dat niets uit. Ik heb eigenlijk nagenoeg geen pijn gehad dus volgens mij kan het best hoor! Ik heb protheses achter de spier gehad.
Lekker sporten! Is goed voor je! Ik zou alleen niet ineens nog extra veel gewicht voor de borstspieren gaan gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb via velthuis kliniek speciale Fysio oefeningen mee gekregen om mijn borstspier te rekken en voor na de operatie ook oefeningen! De pijn word daar minder door! Ik heb zelf dual plane gehad en maar 1 dag echt pijn gehad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan op internet wel oefeningen vinden hoe je je borstspier moet rekken.

als je je handen achter je hoofd zet en je schouders naar achteren duwt rek je je borst spieren.

ook als je op je knien gaat zitten en je handen ver voor je op de grond zet, en dan met je billen op je benen gaat zitten rek je ook je borstspier op.

of dit de oefeningen zijn die je bij velthuiskliniek mee krijgt weet ik niet, maar deze gebruik ik met het sporten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.