Mien22 Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 Hallo ik ben afgelopen dinsdag geopereerd en moet volgende week donderdag weer aan het werk! Nu is mijn vraag wanneer kan en mag ik mijn eigen haar weer doen? Ik werk namelijk in een kap salon en daar weten ze niets van mijn borstvergroting! Dus ik moet mijn haar netjes hebben zitten over een week! Wie kan mij hierbij helpen XX Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vlinder Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 Oei ,daar ga je denk ik nog wel last van krijgen ,want een week is wel erg kort dag!Vrees dat dat ziek melden gaat worden.Maar dat was de vraag niet...je mag je haar gewoon wassen enzo,je moet alleen oppassen met het rekken en strekken van je armen,dat voel je ook vrij snel...Zo min mogelijk belasten,hoofd opzij doen helpt vaak ook tijdens het wassen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yemanja Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 Bedoel je wassen en fohnen/steilen? Heb je lang haar? Ik heb eigenlijk na een paar dagen mijn haren zelf weer gewassen/geföhnd omdat mijn man er in mijn ogen een puinhoop van maakte... Heb mijn bovenarmen langs m'n lichaam gehouden en zou goed en kwaad als het ging, gewassen, hoofd zo ver mogelijk naar beneden. Fohnen ging lastiger, vooral de achterkant natuurlijk. Heb je niet iemand die je kan helpen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mien22 Posted April 4, 2013 Author Share Posted April 4, 2013 Ja bedoel het föhnen en steilen van het haar! Enige die me kan helpen is mijn vriend voor de rest weet niemand het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vlinder Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 je moet echt voorzichtig zijn hoor,met weer aan het werk gaan als kapster. Je hebt dan veel meer kans op kapselvorming en dat wil je echt niet!. Dat valt dan ook nog eens niet onder garantie omdat je je zelf niet aan de regels hebt gehouden. Niet rot bedoeld hoor,maar ik wilde t wel even zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rosanne Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 Sluit me bij vlinder aan.. Als kapster kun je volgens mij nooit je armen tegen je lichaam houden. Die doe je al snel te hoog.Vind een week ook wel erg kort,zeker als je collega's het niet weten en je niet kunnen helpen.Ik zou me ook een weekje langer ziekmeldingen evt. Heb j trouwens voor of achter de spier? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mien22 Posted April 4, 2013 Author Share Posted April 4, 2013 Achter de spier dual plane ik heb Fysio en dat hersteld sneller! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vlinder Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 Dit stukje komt van Velthuiskliniek,waar ze ook dat progamma bieden die jij krijgt. maar goed,een beetje slimme meid,is op haar borstvergroting voorbereidt.. Tijdens de eerste weken na de ingreep ontstaat er een kapsel rond de prothesen, dit is een natuurlijk proces. Daarom mag u tijdens die periode geen sport beoefenen of zwaar werk doen. ps je zegt achter de spier dual plane,dat zijn 2 verschillende plaatsingen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mien22 Posted April 4, 2013 Author Share Posted April 4, 2013 Ik bedoel dual plane Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rosanne Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 Ik zou je pc bellen en vragen of het verstandig is. Ik weet bij Accz raadden ze het af.Je mag je ellebogen niet boven je schouder,niet tillen,en wat ik hier lees van andere meiden beginnen ze met dual plane vaak pas na 2week weer bureau werk te doen.Het is natuurlijk je eigen keuze maar als je wel kapsel vorming krijgt (te veel) door het werken us dat eeuwig zonder! Toch? Die operaties en pijn die erna volgen zijn ook geen pretje plus de pijn die je zelf hebt ervan. En het geld vd operatie zonde meid,ik zou ff wat langer wachten Link to comment Share on other sites More sharing options...
sillis Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 Zou me zelfs niet kunnen voorstellen om dat al te gaan werken:o denk dat je voor je eigen bestwil nog een week of langer thuis blijft xxx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piepke Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 Achter de spier dual plane ik heb Fysio en dat hersteld sneller! Met fysio passen je spieren zich sneller aan, dat klopt. Maar zoals íedereen hierboven al zegt : je kapselproces gaat er niet sneller door, om een net kapsel te krijgen ( en dus niet op je hoofd, maar om je borsten haha) heb je een aantal weken herstel nodig. En dat herstel houd in dat je niet rekt of strekt, niet duwt of trekt, niet tilt en sjouwt óf je armen boven schouderhoogte doet. Dit kan gerust een keer als je bijv een glas uit de kast pakt die wat hoger staat, maar niet dagelijkse herhalingen boven schouderhoogte. Dan om concreet antwoord te geven op je vraag Ik heb geen idee of je lang stijl of een slag in je haren hebt, maar wellicht dat je vriend ze wel op een strakke staart kan doen?! Of gewoon een bananenklem in? Ik vond mijn haren kammen het meest lastige wat er was, en dat heeft ook het langste geduurd voordat ik daar weer mee uit de voeten kon eigenlijk. Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lahja Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 Ik kijk daar ook wel tegenop. Ben nu al aan het oefenen om men haar te kammen met bovenarmen langs men lichaam. Ik denk dat ik mijn moeder ga vragen mijn haar te wassen, mijn vriend gaat het nooit grondig genoeg doen denk ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjattie Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 Ik ben kapster visagiste en nagelstyliste en ik heb 6 weken geen klanten!!Ik heb merdere consults gehad en overal raad den ze An zeker 5 weken niks te doen!Ik zou het er echt niet op wagen,hoor...Je kunt maar 1 keer herstellen...Ivm je eigen haar..Ik ben vandaag 1 week po en heb vandaag de eerste keer mijn eigen haar gewassen door goed met mijn hoofd mee te werken naar mijn armen toe zeg maar..Dat is goed gelukt!Normaal föhnen steil ik ook...maar daar zie ik nu toch ff n paar weken vanaf!Een leuk knotje of staartje kan ook leuk zijn...ik draag nu een staart aan de zijkant laag zeg maar, daar hoef ik mijn armen niet voor op te tillen...Evt kun je je haar als je uit de douche komt behandelen met heating cream,door kammen en laten drogen...als ze dan droog zijn( ik doe dat dan meestal in de ochtend) haal je de stijltang er even overheen....scheelt föhn werk...Succes...maar bedenk je goed of je zo snel al in de kapsalon weer aan het werk wilt!Ik denk persoonlijk dat dat niet verstandig is als je all-round kapster bent!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.