Ga naar inhoud

Na lang twijfelen...


Lady-L

Aanbevolen berichten

Hallo dames,

Na een lange tijd twijfelen ga ik de operatie toch laten doen!

Ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar ik moet zeggen dat ik dat soms wel erg verwarrend vind...

Vorig jaar heb ik mijn intake gehad en de operatie stond voor april 2012. Uiteindelijk heb ik daar toch vanaf gezien

vanwege de financiën en omdat ik het toch niet helemaal durfde.

En eigenlijk durf ik het nu nog steeds niet...Ik ben heel erg bang voor de pijn en het ongemak erna, maar ik ga het toch maar doen. Ik wil het al zo lang, en ik weet zeker

dat ik er anders spijt van ga krijgen.


Ik ben 21 jaar, +- 1.72 en 62kg, en heb momenteel een kleine 'vormloze' B-cup. Ik wil heel graag een volle C, je mag er best wat van zien natuurlijk!

Tijdens de intake is besloten om de protheses achter de spier te plaatsen omdat dit voor mij het mooiste en natuurlijkste resultaat zal geven.

Ik heb veel vertrouwen in de pc (Dr. Stook - Albert Schweitzer Ziekenhuis) en ik heb ook sterk het gevoel dat hij precies doet wat mooi bij je staat.

Het is inmiddels al een jaar geleden, en ik ben door de zenuwen vergeten op te schrijven hoeveel cc de pc heeft voorgesteld.

Ik denk dat ik met mijn figuur min. 285-300 cc nodig zal hebben voor een flinke C-cup. Zijn er dames die hier wat meer over kunnen vertellen?

Zoals ik al vertelde, ik heb vertrouwen in de pc, maar inmiddels toch weer wat vraagjes.

Wat is het verschil tussen anatomisch en rond, en low en high- profile?

Oke, ik dwaal een beetje af... toch weer die zenuwen? :44:

Morgen ga ik bellen voor een definitieve afspraak, en deze keer zeg ik niet af.

Deze zomer wil ik met nieuwe boobs in mijn bikini!

Liefs,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lady/L,

Welkom op het forum. Tja, het is voor iedereen erg onduidelijk in het begin, er is zoveel keuze en soorten en verschillende pc´s. Je weet gewoon niet waar je moet beginnen, maar ik denk dat iedereen daar wel last van heeft. Ik heb ook echt heel veel gelezen en zo toch ontdekt wat ik echt wel en echt niet wilde. Je hoort veel over de plaatsing van de prothese, voor de spier, achter de spier, dual plane. Het natuurlijkste is voor de spier, maar dit is heel erg afhankelijk hoe jou lichaam eruit ziet. Heb je te weinig weefsel op je borst kun je beter voor dual plane gaan. Hierbij wordt 1/3 van de prothese onder de borstspier geplaatst, zodat je geen rimpels of randen kunt gaan zien. Maar heb je genoeg weefsel geeft voor de spier toch de voorkeur. Ik heb zelf ook voor de spier (ben 1.80 en weeg 72 kg). Het grote voordeel is, zo goed als geen pijn en een veel sneller herstel. Je mag dan gewoon tillen en autorijden, alleen je ellebogen voor een paar weken niet boven je schouder doen.

Dan het verschil van rond en anatomisch. Je moet je voorstellen dat de anatomische protheses heel stug van vorm zijn, zij moeten immers hun vorm behouden. De ronde prothese die ik heb is cohesive I. Dit houdt in, een soepelere, zachtere prothese die ook niet kan lekken. Je kunt het vergelijken met een ballon met water, als je deze aan 1 kant vast houdt doet de zwaartekracht zijn werk en krijg je ook een druppelvorm. Dus lig je op je rug, vallen deze borsten net als echte borsten mooi opzij terwijl de anatomische juist hun vorm blijven behouden. Dus deze ronde protheses zijn ook weer veel natuurlijker. Veel meiden willen direct anatomische omdat het de zgn druppelvorm is, maar verder worden ze niet geïnformeerd. Maar ook de anatomische protheses worden op den duur wel zacht hoor.

Dan de pc die je kiest. Iedere pc heeft zijn/haar voorkeur van opereren. De een doet bijna altijd dual plane, terwijl de ander liever vóór de spier plaats. Deze zal jou dus ook zijn voorkeur willen aanpraten, houdt hier wel rekening mee. Als je van te voren al weet wat je wil, zoek dan een pc die ook op die manier jou van een paar prachtige boobies voorziet.

Ik weet het is een heel verhaal, maar als ik eenmaal op gang ben...... Net drie weken geleden geopereerd, dus nog helemaal in de ban van mijn prachtige boobies. Als je de foto´s wilt zien, moet je me even toevoegen, dan zal ik je accepteren.

Ik kan je alleen maar adviseren door veel te lezen op dit forum. Je mag eventueel ook een pb sturen.

Veel lees plezier!!! X Corine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Corine voor je antwoord! Ik heb je gelijk even toegevoegd want ben nu wel heel benieuwd naar jouw resultaat!

Oke, dus als ik het goed begrijp...(of juist helemaal niet?) Heb jij ronde protheses, die er natuurlijker uitzien vanwege de druppelvorm?

En dan het verwarrende stukje... als ik op het forum zoek tussen het verschil van voor de borstspier en achter de borstspier, dan lees ik weer andere dingen dan

ik altijd had gedacht... Mijn collega heeft ook bij deze pc haar borsten laten vergroten, en bij haar ziet het er super natuurlijk uit. Ze zijn bij haar ook achter de borstspier geplaatst doordat Dr, Stook juist vertelde dat dit het meest natuurlijke resultaat geeft, en minder kans op borsten a la Victoria Beckham.

Wel vertelde hij erbij dat het inderdaad wat pijnlijker is dan voor de borstspier en een langer herstel, maar wel een mooier en natuurlijker resultaat...

Maar hier lees ik dus juist weer dat het andersom is...

Misschien kan ik maar beter niet teveel lezen want anders ga ik straks weer twijfelen :107:

Ook zie ik dat jij van een kleine B (net als ik) met 350cc naar een volle D bent gegaan. Als ik het mij goed herinner wilde de pc +-265 cc bij mij plaatsen... Ik wil graag een volle C, kleine D-cup... wordt dit dan niet te klein? Mijn collegaatje heeft namelijk gemerkt dat het na verloop van tijd toch wat minder/slapper wordt...

Sorry voor de vele vragen maar ik ben echt weer een beetje in de war aan het raken hihi.

Liefs,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lady L, sorry voor de late reactie, maar heb even int ziekenhuis gelegen met longontsteking. Niet fijn allemaal, maar ben nu weer lekker thuis met een antibiotica kuurtje. Uhh, tja heel wat vragen, maar ik zal proberen wat duidelijkheid te geven. Sowieso zal iedere prothese er anders uit zien. Iedere lichaam is anders en de stand van je borsten is ook bij iedereen anders. Het is puur waar je voorkeur ligt. Het is in ieder geval wel dat voor de spier een natuurlijker uiterlijk heeft. Krijg je ze achter de spier kunnen je borsten ook heel raar bewegen zodra je je borstspieren aanspant. Anatomische protheses zullen uiteindelijk ook wel zachter worden hoor. Maar de gel die in de ronde prothese zit, de cohesive I type, is van zichzelf al heel zacht en soepel. Ik wilde juist niet van die ballen als voorgevel, maar mooie volle borsten met een natuurlijk uiterlijk. Straks vallen mijn borsten ook mooi opzij als ik op mijn rug gaat liggen, terwijl de anatomische protheses meer vast op hun plek blijven liggen. Ook is er een "kleine" kans dat deze gaan draaien. Ik wilde dus inderdaad de ronde prothese omdat deze zachter en natuurlijker zijn. Maar nogmaals, ook anatomische worden zachter en het is aan jou de keuze. Maar als ik advies mag geven zou ik echt voor de spier laten plaatsen als je genoeg weefsel heb, dit zijn alleen maar voordelen. De meeste willen dit ook, maar zijn afhankelijk van hun bouw. En natuurlijk of je pc voor de spier wil plaatsen. Hoe jou borsten er uiteindelijk uit komen te zien kun je het beste even aan Best_Boobie vragen. Zei heeft hier een goed zicht op en zit bijna altijd goed. Het beste kun je even wat foto's plaatsen, dan heeft ze een idee hoe ze er nu uit zien. Succes XXX Corine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk verhaal Corine, heb ik mijn kennis ook weer even opgefrist!! haha!

Lady-L over het aantal CC zal je toch ff contact op moeten nemen met de PC. wel weet ik (volgens mijn PC) dat er ongeveer 150cc per cup wordt gerekend.

verschil in low en high profile is de projectie dus de dikte van de prothese. http://www.eurosilicone.com/products/round_breast_implants.php

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk verhaal Corine, heb ik mijn kennis ook weer even opgefrist!! haha!

Lady-L over het aantal CC zal je toch ff contact op moeten nemen met de PC. wel weet ik (volgens mijn PC) dat er ongeveer 150cc per cup wordt gerekend.

verschil in low en high profile is de projectie dus de dikte van de prothese. http://www.eurosilicone.com/products/round_breast_implants.php

Nee hoor, aantal cc kun je niet vanuit gaan... Er zijn meiden met 300 cc die van A naar naar E gaan. Ligt maar net aan het profile :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd BB heeft gelijk. Daarom zei ik al, dat ligt heel erg aan je eigen bouw en hoe je borsten er nu uit zien en het soort prothese natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo lady-L

Ik ben ook geopereerd door dokter stook en kwam van een 70A ben met 350cc high profile achter de spier naar 70F, 75F, 75E en zelfs een bh van 75G.. Het verschild zoiezo

met elke bh want elke bh is anders. Ik krijg de 22e April en her operatie ivm kapselcontractie ( ook door dokter Stook ) aan beidde borsten en heb een sportbh aangemeten van 75D.

De maten verschillen zo enorm en net als BB zegt moet je je niet blind staren op het aantal cc :)

Wat wel zo is is dat mijn voorkeur uitging naar een C, later naar een D en met de passessie van de protheses ging mijn voorkeur uit naar 375cc. Het is uiteindelijk 350cc

geworden omdat dit het meest natuurlijk stond tijdens de operatie, maar als ik kijk wat ik hiermee heb bereikt ben ik enorm happy. ( vind het zelf ook ogen als een D )

Als ik strax mijn operatie weer heb gehad en mijn herstel voorbij is weet ik zeker dat m'n boobs helemaal af zijn :)

Heel veel succes met het maken van je keuze :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.