Jump to content

Vraagjes --- Hellupppp :)

Recommended Posts

Hoi hoi,

Ik heb een paar vraagjes. Sommige komen misschien een beetje blond over, maar voor mijn afweging wil ik die wel echt even weten.

- Moeten de protheses elke zoveel-tijd worden vervangen? Vroeger was dat na 10 jaar, maar is dat tegenwoordig nog altijd zo? Of kunnen ze blijven zitten totdat ik in het bejaardenhuis zit en daar mijn laatste rustplaats vind?

- Mijn borsten zijn na drie keer borstvoeding leeg en gaan hangen (zie foto's). Nu kan ik een druppelvormige prothese op de spier laten inbrengen. Maar dat betekend nog meer gewicht aan de borsten en dus ook meer kans om te gaan (door)hangen. Kan iemand mij over het hangen en de zwaartekracht iets meer vertellen? En is er verschil tussen ronde vorm en druppelvorm mbt zwaartekracht?

- Ik wil graag in Genk (wellness) worden geopereerd. Nu heb ik gelezen dat de Monobloc (die ze gebruiken in de Wellness) grotere kans op scheuren veroorzaakt bij bevolkingsonderzoek naar borstkanker. Is dat waar? En zo ja, waarom kan dat?

- Ik lees hier geregeld dat gevoelloze tepels kunnen ontstaan (ik heb daar een gedichtje over geschreven in een ander topic), maar wil daar nog over vragen of dat alleen geld als het dual-plane of achter de spier geplaatst wordt, of dat er ook kans op is als het voor/op de spier gesplaatst wordt.

- Ik heb half juli vakantie gepland met mijn drie kleine kindjes op een camping. Wat zou dan echt de BV-deadline moeten zijn ivm herstel?

Ik hoop dat jullie mij hier wat meer over kunnen vertellen.

- xxx - Ienieminiemuis

Hoi hoi,

Ik heb een paar vraagjes. Sommige komen misschien een beetje blond over, maar voor mijn afweging wil ik die wel echt even weten.

Nou, dan zal een blondje het wel even beantwoorden.. dan zitten we tenminste op hetzelfde niveau :45:

- Moeten de protheses elke zoveel-tijd worden vervangen? Vroeger was dat na 10 jaar, maar is dat tegenwoordig nog altijd zo? Of kunnen ze blijven zitten totdat ik in het bejaardenhuis zit en daar mijn laatste rustplaats vind?

Hmz.. ja prothesen moeten éigenlijk om de zoveel tijd vervangen worden. Tegenwoordig heb je prothesen met een levenslange garantie, dat betekend dat je levenslang garantie van de fabrikant hebt op lekkage !

Hier zit onderling nog wat verschil in, want de ene vind 12 jaar levenslang, de ander écht levenslang.

Het kan 20 jaar lang hartstikke goed gaan, misschien zelfs 40 jaar ( maar die uitzonderingen ben ik hier nog nooooit tegengekomen) ( Fifi hier op het forum heeft ze 30!!! jaar schrijft ze)

Voornaamste reden is toch wel het kapsel wat in de loop der tijd kan toenemen, en wat uiteindelijk de reden is voor een heroperatie. Lekkage of scheuren behoort ook tot de mogelijkheden.

Het komt er op neer : zolang je geen klachten hebt, kan het zaakje mooi blijven zitten.

Het kan 2 kanten uit.. maar er standaard vanuit gaan dat je implantaten nooit meer vervangen hoeven worden is een fabel.

- Mijn borsten zijn na drie keer borstvoeding leeg en gaan hangen (zie foto's). Nu kan ik een druppelvormige prothese op de spier laten inbrengen. Maar dat betekend nog meer gewicht aan de borsten en dus ook meer kans om te gaan (door)hangen. Kan iemand mij over het hangen en de zwaartekracht iets meer vertellen? En is er verschil tussen ronde vorm en druppelvorm mbt zwaartekracht?

De hoeveelheid cc's (het gewicht) blijft even zwaar, zowel bij rond als anatomisch dus daar zit geen verschil in.

Ik vind 'slappe hangende' borsten vullen met een implantaat voor de spier erg dubbel. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Voor de spier plaatsen zorgt idd voor iets meer zwaarte ( achter de spier plaatsen vangt despier nog wat gewicht op), en dan voor een vulling kiezen die zwaarder is, en waarvan de borst al hangt, klinkt niet logisch.

Echter, als ze een implantaat áchter de spier plaatsen, dan heb je met hangende borsten weer kans op een double bubble :17:

Dan heb je een implantaat wat 'hoog' blijft zitten door de kracht van de spier, en dan kan je eigen borstweefsel er onder gaan hangen. Daardoor zie je een rand(je) onder de borst.

Toch denk ik dat een chirurg kiest, voor de beste mogelijkheid en dat je daar vanuit moet kunnen gaan :35: Wellicht dat je nu zelfs een heel ander advies krijgt dan dat je destijds hebt gekregen ;)

- Ik wil graag in Genk (wellness) worden geopereerd. Nu heb ik gelezen dat de Monobloc (die ze gebruiken in de Wellness) grotere kans op scheuren veroorzaakt bij bevolkingsonderzoek naar borstkanker. Is dat waar? En zo ja, waarom kan dat?

Als ik niet abuis ben, dan heeft de monobloc zowiezo een kortere 'levensduur' en dient deze dus wel om de zoveel jaar vervangen te worden.

Die kortere levensduur zal te maken hebben met een dunnere envelop ( het omhulsel) en die dunnere envelop zal daardoor ook eerder de kans hebben tot scheuren tijdens een mammo.

- Ik lees hier geregeld dat gevoelloze tepels kunnen ontstaan (ik heb daar een gedichtje over geschreven in een ander topic), maar wil daar nog over vragen of dat alleen geld als het dual-plane of achter de spier geplaatst wordt, of dat er ook kans op is als het voor/op de spier gesplaatst wordt.

Hmz.. geeen idee. Ik kan dat wel eens opzoeken als ik even tijd over heb. Misschien dat iemand anders dit precies weet

*edit* Ik heb dit gevonden op internet, en daaruit maak ik op dat de manier van plaatsen geen verschil maakt.

Echter direct na de ingreep kan het gevoel van de tepels tijdelijk juist over- of ongevoelig zijn. Dit komt omdat de zenuwvezels van de tepel als een soort tent uitwaaieren vanaf de top van de tepel. Door het extra volume van de prothese met het gebruikelijke wondvocht na een ingreep, raken deze zenuwvezels tijdelijk overprikkeld. Dit kan dan enige weken voor een ander gevoel zorgen, maar dit zal zich snel herstellen.

Wordt de prothese via de tepelhof geplaatst, dan kan het wel zo zijn dat het gevoel van de tepel veranderd, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.

- Ik heb half juli vakantie gepland met mijn drie kleine kindjes op een camping. Wat zou dan echt de BV-deadline moeten zijn ivm herstel?

Om 6 weken herstel in acht te nemen zou ik zeggen eind mei.

Medio juni zou ook kunnen, je hebt dan 4 weken de tijd om enigzins te herstellen, maar op vakantie wil je ook mee kunnen zwemmen enz enz en daarbij gebruik je de borstspieren intensief en dan zou ik ( ivm je kapsel) toch 6 weken herstel hanteren.

Ik hoop dat jullie mij hier wat meer over kunnen vertellen.

- xxx - Ienieminiemuis

Grtjs Piep

Piep, je bent geweldig!!!
Dank je wel voor de uitgebreide (blonde ha ha ha) reactie.

Wel nog even dit... Je zei in je reactie hetvolgende:
Ik vind 'slappe hangende' borsten vullen met een implantaat voor de spier erg dubbel.

Wat bedoel je daar precies mee?

Piep, je bent geweldig!!!

Dank je wel voor de uitgebreide (blonde ha ha ha) reactie.

Wel nog even dit... Je zei in je reactie hetvolgende:

Ik vind 'slappe hangende' borsten vullen met een implantaat voor de spier erg dubbel.

Wat bedoel je daar precies mee?

Daarmee bedoelt Piep, dat als je een zwaarder implantaat plaatst in je al hangende huid, dat door de zwaarte van het implantaat er nog meer hang op kan treden ;)

En idd, het gevoelloze van de tepels heeft niets te maken met de plaatsing van het implantaat (voor of achter de spier) Dit heeft alles te maken met de zenuwen die geraakt worden tijdens de operatie. Meestal komt het gevoel weer gewoon terug, maar er zijn uitzonderingen natuurlijk. Bij sommigen blijven ze doof aanvoelen en bij anderen overgevoelig. Het is een kwestie van pech of geluk hebben wat dat betreft.....

VOlgens mij hebben we de vragen dan allemaal gehad? OF zijn er nog meer hihi :)

Laat maar komen dan, ik ben er toch een paar dagen niet :45:

( :153: piepke)

xxx BB

Nou, ik begrijp wel wat ze bedoeld maar is het dan zo dat als je een soort hangende borst (zie mijn foto) hebt en deze dan voor de spier plaatst deze meer gaan hangen dan als ik ze achter of dual-plane laat plaatsen?

Ha ha ha, die van dat potloodje had ik nog nooit gehoord.
Ik bedoel niet dat ik (extreem) hang heb, maar mijn vraag was of dat niet extra gaat gebeuren met een prothese voor de spier.

Daarmee bedoelt Piep, dat als je een zwaarder implantaat plaatst in je al hangende huid, dat door de zwaarte van het implantaat er nog meer hang op kan treden ;)

Juist, dát bedoelde ik precies :35:

VOlgens mij hebben we de vragen dan allemaal gehad? OF zijn er nog meer hihi :)

Laat maar komen dan, ik ben er toch een paar dagen niet :45:

( :153: piepke)

xxx BB

hahahahahahahahaha en bedankt hè !!! :45:

Ik heb trouwens wat topics van je bij elkaar gevoegd die ongeveer dezelfde strekking hadden zeg maar :P

Ik kreeg het allemaal niet meer gevolgd ;) Ik zag door de topics het bos niet meer ;) ;)

Ha ha ha, die van dat potloodje had ik nog nooit gehoord.

Ik bedoel niet dat ik (extreem) hang heb, maar mijn vraag was of dat niet extra gaat gebeuren met een prothese voor de spier.

Hmz.. jawel ;) Even heel zwart wit gezien hè.

Een prothese vóór de spier is nou eenmaal een iets grotere aanslag op de huid, dan een prothese achter de spier.

Maar er valt niet te zeggen door ons, in welke mate dit zal zijn in jouw situatie.

ALs een huid al veel geleden heeft door veel gewicht aankomen, weer afvallen, aankomen .. zwangerschappen, borstvoeding enz dan is er al een groot deel van de elasticiteit verloren gegaan. Een huid kan niet eindeloos blijven rekken zeg maar, én stevig blijven.

Vraag je pc om een eerlijk mening, geen toezegging ( want dat doen ze niet graag hihi) maar vraag of je huid in hun ogen stevig en compact is, en voldoende elastisch om de prothese de komende jaren goed op te vangen!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.